Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Ił-2 CF
Piotrek B
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09.03.2013 09:07
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Zawsze lubiłem ten samolot. Relacja z budowy polegająca na wklejaniu zdjęć w stylu "przyciąłem coś nożykiem", czy "przykleiłem statecznik" chyba byłaby dość śmieszna. Serwa od lotek w gondolach, serwo od wysokości i odbiornik pod kabiną. Regiel i pakiet pod klapką z przodu. Z wrażenia zapomniałem wkleić węgle w kadłub przed malowaniemSmile Malowany pędzlem HUMBROLAMI. Model do wykończenia i oblotu.

images45.fotosik.pl/1748/f150b1f43eaed7a8.jpg

images49.fotosik.pl/1827/faa7af8d2e4e85b7.jpg

images37.fotosik.pl/1989/21cd8a7d49728c9a.jpg
Edytowane przez Piotrek B dnia 09.03.2013 12:14
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
SlavikS
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09.03.2013 09:43
Awatar

Administrator


Postów: 2230
Data rejestracji: 20.05.08

Ładne malowanie. Co niby do wykończenia - wygląda na kompletny.
Wzmacniałeś krawędź natarcia i wklejałeś "karabiny"?
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Piotrek B
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09.03.2013 10:52
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Co niby do wykończenia - wygląda na kompletny.

A jakieś rury chcę dać i trochę spalin po boku. Czwórki z boku brakuje i szachownic od doły , ale tego faktycznie nie widać.
Wzmacniałeś krawędź natarcia i wklejałeś "karabiny"?

A skąd. Niby byłem za tym, ale jakoś o tym zupełnie nie myślęWink
Edytowane przez Piotrek B dnia 09.03.2013 12:16
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
Andy
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09.03.2013 11:16
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Serwa od lotek w gondolach, serwo od wysokości i odbiornik pod kabiną. Regiel i pakiet pod klapką z przodu.

Piter,
proszę abyś nie odebrał mojego wpisu jako "czepialskiego" , ale trzeba pamiętać, że czasami na forum są Koledzy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z modelarstwem i z chęcią zobaczyliby co , jak, i gdzie zrobić.
A tak, to jak oni mają wiedzieć, jak umieścić te serwa w gondolach, a do tego jak zamontować serwo pod kabiną, jak przeprowadzić popychacz do steru wysokości, jak zamontować dźwignię na sterze wysokości i dźwignie na lotkach (w jakiej odległości od początkowej krawędzi lotki), a gdzie pakiet i takie tam jeszcze inne wzmocnienia jakieś i gdzie ...., nie wspominając już o sposobie malowania.
Myślę, że z chęcią zobaczyliby taką pełną relację, bo gdzie w sumie mają się tego nauczyć. Dla pilotów eskadry ESA to "normalka", ale dla innych to już nie jest takie proste. Tym bardziej, że kupuje się komplet komponentów i części, nad którymi jak sam wiesz trzeba "trochę popracować", aby uzyskać taki efekt jak ten model - bardzo ładny model.

Może ktoś kiedyś pokusi się o taką relację od A do Z z wykonania modelu ESA - Cool
Edytowane przez Andy dnia 09.03.2013 11:22
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
Piotrek B
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09.03.2013 12:09
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Z jednej strony Andrzej masz trochę racji, ale jakoś musiałem usprawiedliwić moje lenistwoSmile

Z drugiej strony to jak ktoś jest zupełnie zielony to może kupić zestaw z pełną obrazkową instrukcją opracowaną przez producenta. Ja jestem zwolennikiem trochę twórczego podejścia do budowy. Rzucam ogólne hasła, ale każdy robi te modele trochę inaczej "po swojemu". Kopiowanie kropka w kropkę czyichś rozwiązań wcale nie jest takie dobre. Ja też robiąc kolejny model wymyślam wszystko w trakcie budowy. Przymierzam, pasuję, kombinuję, ale wcale nie uważam, że robię to optymalnie.

Ale faktycznie masz racje co tych dźwigni do lotek i reszty, ale to znowu jest dokładnie wszystko opisane u Kolegów z Radomia (duży szacun) i chyba każdy kto chce zacząć przygodę z ESA powinien przeczytać ten elementarz: http://www.modela...2-esa-cz1/
Edytowane przez Piotrek B dnia 09.03.2013 12:30
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
SlavikS
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09.03.2013 20:43
Awatar

Administrator


Postów: 2230
Data rejestracji: 20.05.08

Ja rozumiem, że wyścig zbrojeń nie jest do końca do opisywania - w końcu na wojnie szpiedzy nie próżnowali Wink ale opis co i jak zostało zrobione byłby nie do pogardzenia. Każdy jakiś swój patent na robienie esiaków ma, ale czy optymalny? Zawsze w cenie jest podejrzeć jak ktoś inny to robi i nie koniecznie trzeba czyjeś patenty stosować. Faktycznie chyba jeszcze nikt u nas nie pokusił się o szczegółowy opis budowy modelu ESA. Chyba dlatego, że już wpadliśmy w rutynę, ale faktycznie może młodym adeptom takie opisy mogły by się przydać. Obiecuję udokumentować budowę kolejnych modeli ESA - WWI i WWII. Liczę, że koledzy z eskadry też to zrobią przy swoich kolejnych konstrukcjach. Będzie można porównać techniki warsztatowe.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10.03.2013 14:51
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

www.emoty-gg.eu/mini/60.gif

- sam z dużym zainteresowaniem będę czytał relację z powstawania takiego modelu - już zakładam prenumeratę na kolejne odcinki - Cool
Edytowane przez Andy dnia 11.03.2013 07:38
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
Piotrek B
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11.03.2013 12:59
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

To może zrobimy wspólny wątek o budowie eskadrowych KijanekWink
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
AQUARIUS
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11.03.2013 15:37
Awatar

Moderator


Postów: 1749
Data rejestracji: 07.10.08

Tak sobie czytam o tym samolocie i nie wiem czy to istotne, ale ta Tachikawa (Ki94) jest niezgodna z regulaminemSad ! Tego samolotu tak naprawdę nie było... Powstały dwa prototypy, ale nie zdążono ich oblatać przed kapitulacją Japonii.
Regulamin ESA w tej kwesti mówi:
"Model musi być półmakietą rzeczywistego samolotu wojskowego wyprodukowanego w latach 1935–
1945. Jeżeli jest to model prototypu to oryginał musiał latać w danym okresie."
Jak to potraktujemy? Mi to rybka, ale jak się jakiś krzykacz zaweźmie? A może zamiast Tachikawy zrobimy M6A1 Seiran - były wersje bez pływaków i w pomarańczowym malowaniu?
http://themekgppr...p?pid=1534
Edytowane przez AQUARIUS dnia 11.03.2013 15:38
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg
 
Piotrek B
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11.03.2013 16:32
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Przecież one w spalinie latają i nie ma problemu. Wojtek K też katował taką ESA kilka sezonów. Zresztą już się wycinają. A jak coś to my będziemy krzyczeć głośniej bo będziemy u siebie.
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
India
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11.03.2013 19:17
Awatar

modelarz


Postów: 119
Data rejestracji: 04.09.08

Pomarańczowe latały samoloty używane do szkolenia.
--
Sławek
 
Piotrek B
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11.03.2013 19:32
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

No to w końcu co to jest??

images38.fotosik.pl/1969/983c8dbb063db495.jpg
Edytowane przez Piotrek B dnia 11.03.2013 20:00
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
India
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11.03.2013 21:28
Awatar

modelarz


Postów: 119
Data rejestracji: 04.09.08

Wrzuć nazwę w googleSmile, nawet z sensem opis.
Pomarańczowe, ciut jaśniejsze od japońskich, były samoloty cele w USA - np. Hellcat, Kingcobra. Zabawa ciut ciekawa, bo do pilotowanych samolotów strzelano w ramach treningu strzelców.
Oczywiście i samolot i amunicja były dostosowane.
--
Sławek
 
AQUARIUS
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12.03.2013 06:02
Awatar

Moderator


Postów: 1749
Data rejestracji: 07.10.08

W kombacie rózne dziwne rzeczy latają... Na wszelki wypadek wydrukuje się schemat malowania Wink
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg
 
SlavikS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12.03.2013 07:35
Awatar

Administrator


Postów: 2230
Data rejestracji: 20.05.08

Po ostatnich dyskusjach na forum Aces odnośnie malowania modeli uważam, że powinniśmy wymagać wydruków schematów malowania.
Co do KI to też miałem wątpliwości co do tego, czy to regulaminowy model bo faktycznie tak jest jak Marcin pisze. Myślę, że jak się literalnie przeczyta zapis regulaminu to musiał latać w 1945, a nie przed kapitulacją Japonii - chyba go po kapitulacji oblatali Smile i tego będziemy się trzymać Wink Nie ma się czym przejmować. W regulaminie są inne zapisy, które jakby tak czytać to połowę modeli można zdyskwalifikować.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Piotrek B
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 17.03.2013 20:38
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Żeby nie było, że na półkę robionyPfft

images48.fotosik.pl/634/bc05cd56976785a8.jpg

I z większym bratem:

images48.fotosik.pl/634/c14112aa6aaf8241.jpg
Edytowane przez Piotrek B dnia 17.03.2013 20:41
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
Przeskocz do forum:
statystyka