Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 go¶æ(ci)
 Drukuj temat
SPAD XIII
krzysiek11
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11.11.2016 22:42
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

Mam zamiar a w sumie to ju¿ siê wzi±³emGrin za zbudowanie esiaka WW I, i tu pytanie do kolegów czy takie rozwi±zanie bêdzie dobre??
images82.fotosik.pl/616/b6f75c7b220b72acmed.jpg
je¶li tak to jak najlepiej schowaæ regulator i pakiet oraz przewody my¶la³em ¿eby powycinaæ otwory pod atrap± ch³odnicy a atrapê zrobiæ na magnesach ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:27
 
robloz
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12.11.2016 06:40
Awatar

Moderator


Postów: 2366
Data rejestracji: 19.05.08

Z wycinaniem otworu pod pakiet to siê jeszcze wstrzymaj. Zmontuj najpierw ca³o¶æ. Modele z ww1 maj± b. krótkie przody i z mocowaniem pakietu to nieraz niez³a zabawa.
Serwa daj w pobli¿u kabiny lub z boku kad³uba. Tu gdzie pokaza³e¶ bêdzie pewnie skrzyd³o, a ono moze pó¼niej uniemo¿liwiæ/utrudniæ ich ewentualn± wymianê.

Pomy¶l jeszcze nad odchudzeniem tylnej czê¶ci kad³uba, tak jak to robi³em w Fokkerze. dobre i kilka gram .

www.robloz.petronet.pl/ESA%201m/7.jpg
Edytowane przez robloz dnia 12.11.2016 11:10
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12.11.2016 17:35
Awatar

Administrator


Postów: 2229
Data rejestracji: 20.05.08

Pakuj wszystko na maksa do przodu - ile mo¿esz. Serwa z obu boków z przodu. Pakiet i regulator zaraz za wrêgê silnikow±. Odchudzanie kad³uba z ty³u obowi±zkowe. Inaczej tego nie wywa¿ysz.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
krzysiek11
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 18.11.2016 21:17
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

Dziêki za podpowiedzi na pewno siê do nich zastosuje Smile
W koñcu zapad³a decyzja odno¶nie barw, spadzik bêdzie w polskich barwachGrin zastanawiam siê tylko nad god³em czy 19 ESKADRA MY¦LIWSKA czy tez 10 ESKADRA WYWIADOWCZAFrown
images82.fotosik.pl/616/c4ce626d3a83f4dbmed.jpg
pocz±tki malowañWink
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28
 
krzysiek11
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19.11.2016 18:34
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

efekt kilku godzinnej zabawy z malowaniem
images82.fotosik.pl/616/4f66ba6f62c295edmed.jpg
mam pare pytan technicznych
1-mam prêty wêglowe 2,5 / 2 / 1,6 / 4 oraz rurki weg. o ¶red. 3 / 4,5 / 6 i p³askowniki weglo. 1,2na 7 / 1 na 3 / 1 na 4 mm czy co¶ tego nadawa³o by siê do po³±czenia górnego p³ata z kad³ubem oraz do po³±czenia p³atów ??
2-wziolem siê za wrêgê pod silnik , na ro¿nych relacjach z budowy przy WWI s± dosyæ du¿e sk³ony silnika w stosunku do osi kad³uba ,czy s± jakie¶ sprawdzone katy pochyleñ silnika ???
3-w kad³ub wklejaæ usztywnienia bo jest dosyæ sztywny??SadSad
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28
 
robloz
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20.11.2016 11:58
Awatar

Moderator


Postów: 2366
Data rejestracji: 19.05.08

1- w swoich dwup³atach u¿ywa³em prêtów 2-2.5 m. (mo¿e dlatego ,¿e nie mia³em p³askowników Wink ). Mo¿esz u¿yæ przy kad³ubie prêtów 2-2.5, a na skrzyd³ach p³askowników np. 1.2x7
2- we wszystkich esach dawa³em silnik na 0 st. Zawsze mo¿na po oblocie do³o¿yæ podk³adki i zmieniæ k±ty.
3- co ?

Malowanie OK
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20.11.2016 14:45
Awatar

Administrator


Postów: 2229
Data rejestracji: 20.05.08

1) Ja dawa³em p³askowniki na po³±czenie skrzyde³ i te¿ bym sugerowa³ te co Robert. Na stójki ostatnio stosujê prêty z w³ókna szklanego 2 mm i pcham je na maksa ile mogê w kad³ub i skrzyd³a - najlepiej na przelot. Wklejam na chiñski klej do pianek - po³±czenie bez porównania w stosunku do klejenia na CA - ju¿ parê kraks prze¿y³o bez konsekwencji. Prêty wêglowe 2 mm te¿ bêd± OK. Na taki klej wklejam te¿ podwozie - gnie siê, a klej nie puszcza i podwozie nie wyrywa siê z kad³uba Wink
2) Sk³ony s± du¿e, ale k±t pochylenia silnika i tak trzeba dobraæ przy oblotach, wiêc nie ma co kombinowaæ. Ja miêdzy krzy¿ak silnika, a wrêgê dajê gumowe amortyzatory od serw. Odkrêcaj±c wkrêt guma odpycha krzy¿ak, wkrêcaj±c guma siê ugina, wiêc w pewnym, oczywi¶cie skoñczonym zakresie, nie muszê stosowaæ podk³adek i mogê do¶æ precyzyjnie i szybko regulowaæ po³o¿enie silnika.
3) W kad³ub nie wklejam prêtów wêglowych. W pewnym sensie ich rolê pe³ni± bowdeny, które lec± przez ca³y kad³ub.

Malowanie eleganckie OK
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
krzysiek11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25.11.2016 14:54
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

Dziêki za podpowiedzi,S³awku a co to za chiñski klej ??Obecnie mêczê siê nad ustawieniem skrzyde³ek ,ciêciwa profilu dolnego i górnego p³ata powinna byæ równoleg³a ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 25.11.2016 14:55
 
SlavikS
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28.11.2016 07:34
Awatar

Administrator


Postów: 2229
Data rejestracji: 20.05.08

Klej: https://hobbyking...l-20g.html

Co do k±tów zaklinowania skrzyde³ to popatrz na plany konstrukcyjnych modeli tego typu - powiniene¶ tam znale¼æ potrzebne informacje.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
krzysiek11
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30.11.2016 18:39
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

Spadzik prawie zakoñczony Cool



images84.fotosik.pl/615/370a44da400dfaa8med.jpg
images83.fotosik.pl/615/c0ac32fd1fe550aemed.jpg
images82.fotosik.pl/616/90268a24484ad05bmed.jpg
images83.fotosik.pl/615/642886ef4a5730f6med.jpg
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30
 
SlavikS
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30.11.2016 19:22
Awatar

Administrator


Postów: 2229
Data rejestracji: 20.05.08

Model dopieszczony i extra pomalowany OK jeszcze tylko pilota z szaliczkiem trzeba wsadziæ.
Szkoda, ¿e po walkach niewiele z tych szczegó³ów zostanie Grin
Uda siê wywa¿yæ pakietem?
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
robloz
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30.11.2016 20:39
Awatar

Moderator


Postów: 2366
Data rejestracji: 19.05.08

OK
Oj chyba siê ponownie skuszê na WWI ,do trzech razy sztuka. Grin
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
krzysiek11
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01.12.2016 15:42
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

Wywa¿enie wysz³o 4cm od krawêdzi wiêc my¶lê ze bêdzie ok pakiecik da³em tu¿ za wrêg± silnika

images83.fotosik.pl/615/537015faa446d073med.jpg
martwi mnie trochê waga bo wysz³a 645 gr kompletSad a gdzie bym nie przeczyta³ na forach to kolegom wychodz± w granicach 560 gr ale zobaczymy jak bêdzie lata³ ??


Robercie widzia³em twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poleg³y ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:26
 
robloz
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01.12.2016 16:43
Awatar

Moderator


Postów: 2366
Data rejestracji: 19.05.08

Robercie widzia³em twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poleg³y ??


Nie,zanim zd±¿y³em nimi powalczyæ, zmieni³y w³a¶ciciela. Grin
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01.12.2016 22:04
Awatar

Administrator


Postów: 2229
Data rejestracji: 20.05.08

Podwozie wydaje siê do¶æ masywne.
Z praktyki - klapkê z kad³ubem po³±cz kawa³kiem sznurka. Inaczej przy dzwonie jak Ci klapka odpadnie to bêdziesz jej po ca³ym lotnisku szuka³ Smile
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 02.12.2016 06:32
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

to bêdziesz jej po ca³ym lotnisku szuka³

- i zdobêdziesz wtedy sprawno¶æ lotniskowego poszukiwacza klapki - Wink
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
krzysiek11
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 03.12.2016 19:33
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

Podwozie S³awku faktycznie wygl±da dosyæ masywnie ale warzy 31 gr z czego 22 gr warz± kó³kaGrin my¶la³em jak go odchudziæ ale chyba siê nie da mój b³±d, da³em wzmocnienia w kad³ubie jak w WW II no j skrzyde³ka co prawda prêty 1 mm ale 4 na skrzyd³o i to chyba jest ma³y problemikSad
 
krzysiek11
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01.04.2017 14:57
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

Potrzebna podpowiedz wczoraj oblata³em SPADAGrin i mam ma³y problem, leci bokiem jak na zdjêciu my¶lê ¿e to wina ustawienia motorku ale w któr± stronê przestawiæco ?z góry dziêki za podpowiedz Smile

images84.fotosik.pl/615/fd2444ffb342c171med.jpg
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30
 
lesiu7
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 01.04.2017 21:25
Awatar

modelarz


Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14

Samolot zatacza krêgi w prawo, czy leci bokiem ?
 
krzysiek11
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 01.04.2017 22:04
Awatar

modelarz


Postów: 433
Data rejestracji: 27.09.14

Leci bokiem
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Spad Modele ESA, budowa i naprawa modeli 4 20.10.2011 14:02
statystyka