Tytu³: RC P³ock :: P-11c

Dodane przez robloz dnia 07.03.2012 14:27
#1

Po zakoñczeniu prac nad Ju-87 (my¶lê, ¿e w nied³ugim czasie KONIEC) planowa³em budowê P-11c.
Odpowiednio powiêkszy³em plany i .......

Jednak przegl±daj±c Allegro trafi³em na co¶ takiego:
zestaw wycinany laserowo + komplet planów w skali 1:1

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-24a.jpg

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-24b.jpg

Model o rozpiêto¶ci 180cm , d³. 125cm.
Przewidziany silnik 6-10cm.

Teraz mam du¿o czasu zanim zacznê budowê ,aby przemy¶leæ nastêpuj±ce sprawy:
-rodzaj napêdu
-rodzaj p³ata ,czy zostawiæ w ca³o¶ci czy zrobiæ dzielony.
-rodzaj pokrycia.

Edytowane przez robloz dnia 23.01.2013 13:29

Dodane przez Andy dnia 07.03.2012 15:15
#2

Nooooo Robertino - zapowiada siê ¶liczny model :)

Dodane przez robloz dnia 23.01.2013 13:27
#3

Po wypadku z Jenny czas przyszed³ na P-11.
Oto wynik wczorajszych prac

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.3.jpg
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.4.jpg

Dodane przez krzysztof dnia 24.01.2013 07:44
#4

Super robota:D

Dodane przez robloz dnia 29.01.2013 17:02
#5

Prac ci±g dalszy:
kad³ub oklejony bals± i wstêpnie wyszpachlowany, wraz z kabink±

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.9.jpg
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.6.jpg

to co na fotkach 460g

Widok z miejsca pilota ( kabinka oklejona jeszcze ta¶m±)
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.7.jpg

Edytowane przez robloz dnia 29.01.2013 19:45

Dodane przez robloz dnia 03.02.2013 13:56
#6

Jedenastka otrzyma³a usterzenie

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.10.jpg

Jednocze¶nie powstaje atrapa silnika

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.11.jpg

Edytowane przez robloz dnia 03.02.2013 13:56

Dodane przez SlavikS dnia 04.02.2013 07:18
#7

No, nie¼le to wygl±da. £adnie nitowanie kabinki - jak robi³e¶?
Zdecydowa³e¶ ju¿ o napêdzie? Spalina Ci wejdzie pod tê atrapkê?

Dodane przez robloz dnia 04.02.2013 08:07
#8

£adnie nitowanie kabinki - jak robi³e¶?


Na cienkim tworzywie (0.3 mm) co mm. wysiska³em punktakiem do³ki. Po odwróceniu powsta³y nity. Teraz tylko wystarczy³o poci±æ na paski i nakleiæ na sklejon± kabinkê.

Co do napêdu to jeszcze nie zdecydowa³em, ale na obecn± chwilê to 90% elektryk.
Spalina siê zmie¶ci bez problemu. ¦rednica sto¿ka to 18cm, ca³ej os³ony 20cm.W razie czego przerobiæ na spaliniaka to nie problem, tylko nie wiem co ewentualnie kupiæ? Mo¿e mia³by¶ jaki¶ pomys³, my¶lê ¿e waga bêdzie co¶ ko³o 2kg. do lotu.
Na pfm go¶æ robi³ "11" i tam by³ OS FS70 (11cm3)

!!!!!!!
Mam nie ma³y problem z materia³em na pokrycie. Planowa³em Litespan, ale go nigdzie nie ma . W jednym sklepie jest tylko czarny. Mo¿e byæ problem z malowaniem na jasno niebiesko. Miejsca ca³e pokryte bals± to japonka ,a co z reszt±????
Mo¿na by pokryæ foli±, ale nie ma odpowiedniego koloru.

Znalaz³em co¶ takiego
http://www.modele...ts_id=8478
lub
http://www.modela...,5489.html

Edytowane przez robloz dnia 04.02.2013 11:29

Dodane przez SlavikS dnia 04.02.2013 12:15
#9

Du¿o Ci tego Litespanu potrzeba? Chyba powinno mi jeszcze co¶ zostaæ po oklejeniu otwartych czê¶ci skrzyd³a Motha. Tych materia³ów z Linków nie stosowa³em. Masz Balsalock? Jakby co to te¿ u mnie siê znajdzie. Litespan le¿y jeszcze od czasów Spitfire'a ;)
Co do silników spalinowych to ja specem nie jestem, ciê¿ko mi co¶ radziæ. Sam wzi±³em za ciê¿kie pieni±dze co¶ co ma byæ bezproblemowe, a zobaczymy jak bêdzie ;) Jak zrobisz elektryka to ju¿ nie przerobisz na spalinkê, wiêc warto siê ju¿ teraz nad tym zastanowiæ.

Dodane przez lopez 16 dnia 04.02.2013 13:56
#10

Ja bym zrobi³ spaliniaka ,skoro ju¿ bawisz siê w takie detale jak nity (swoj± drog± pe³en szacun) to i d¿wiêk powinien byæ podobny :)

Dodane przez robloz dnia 04.02.2013 14:01
#11

Du¿o Ci tego Litespanu potrzeba?


No trochê wyjdzie:
70x40cm /4szt.
60x20cm /2szt.
Balsalock te¿ siê przyda, choæ jeszce troszkê mam.

jak zrobisz elektryka to ju¿ nie przerobisz na spalinkê


Z przerobieniem nie bêdzie problemu, no chyba, ¿e masz na my¶li pó¿niejszy brak chêci, bo skoro lata to po co???? ;)

Edytowane przez robloz dnia 04.02.2013 17:10

Dodane przez robloz dnia 04.02.2013 19:17
#12

Ruszy³y prace nad skrzyd³ami.
Aby to dobrzezrobiæ i ¿eby nic siê nie pokrzywi³o musia³em skleciæ co¶ w rodzaju sto³u z powierzchniami pod ró¿nymi k±tami

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.12.jpg

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.13.jpg

Czy p³at musi mieæ zwichrzenie, bo na planie nic takiego nie ma?


Dodane przez SlavikS dnia 05.02.2013 07:26
#13

Sprawdzi³em u siebie stany magazynowe Litespanu - zostan± mi 2 kawa³ki 90x50, wiêc wygl±da, ¿e bêdzie ma³o. A¿ tak du¿o jest otwartej powierzchni do krycia Litespanem?
Co do zwichrzenia to sprawd¼ to koniecznie bo to sprawa cholernie istotna. Niestety ja nie mam pojêcia jak to powinno byæ - mo¿e na PFM warto zapytaæ - tam chyba kto¶ robi³ P-11.

Dodane przez robloz dnia 05.02.2013 07:57
#14

Wezmê jak mo¿na to co masz. Rzeczywi¶cie wolnej przestrzeni jest du¿o mniej. Na p³atach bêdzie gdzie¶ 20/70x4szt. A jak siê dopasuje skosy to wyjdzie jeszcze mniej. Ja te¿ znalaz³em u siebie kawa³ek na jedn± stronê statecznika. To co zostanie do zwrotu, a jak siê bêdzie w sklepie to siê kupi.

Co do zwichrzenia to odpisa³ mi go¶æ z pfmrc, ¿e powinno byæ. Czekam tylko na odpowiedz ile stopni.

Edytowane przez robloz dnia 05.02.2013 08:02

Dodane przez SlavikS dnia 05.02.2013 08:24
#15

OK, Jutro kurierem :)

Dodane przez robloz dnia 18.02.2013 09:21
#16

Prac ci±g dalszy:
dorobi³em tylne podwozie, brakuje jeszcze sprê¿yny

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.14.JPG

i piewsze przymiarki z ca³ym podwoziem i os³on± silnika (trzeba jeszcze oszlifowaæ)

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.15.JPG
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.16.JPG
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.17.JPG

Edytowane przez robloz dnia 18.02.2013 09:23

Dodane przez SlavikS dnia 18.02.2013 12:07
#17

Elegancko. Bêdzie piêkna maszynka. Skala 1:6 jak sobie przeliczy³em :)

Dodane przez robloz dnia 18.02.2013 12:10
#18

Skala 1:6 jak sobie przeliczy³em


Mnie te¿ tak wysz³o. ;)

Mam jeszcze ma³y dylemat, a mianowiæie:
podwozie g³ówne jest z prêta 4mm, a to pomocnicze (sko¶ne do ty³u) z 2mm. Nie wiem czy te 2mm nie bêdzie za cienkie?
Do³o¿ê chyba drugi prêt 2mm. Widaæ nie bêdzie, bo podwozie bêdzie oprofilowane cienk± sklejk±.

Edytowane przez robloz dnia 18.02.2013 12:15

Dodane przez Andy dnia 22.02.2013 08:01
#19

Robertino,
zapodawaj kolejne postêpy - na PFMRC jest wiêcej - i to ju¿ od kiedy :@

- a na dodatek u nas nie ma takich "czepialskich" - ;)

Edytowane przez Andy dnia 22.02.2013 08:06

Dodane przez robloz dnia 22.02.2013 08:47
#20

na PFMRC jest wiêcej

Du¿o wiêcej nie ma. Relacje zamieszcam jednocze¶nie. To co jest to w³a¶ciwie przez jednego go¶cia co siê "przyczepi³" do statecznika i musia³em mu wyja¶niæ.
Na razie s³adam skrzyd³a i nie bardzo co jest pokazaæ, ale wklejê parê fotek.

Edytowane przez robloz dnia 22.02.2013 08:48

Dodane przez Andy dnia 22.02.2013 10:58
#21

nie bardzo co jest pokazaæ

- a fotka konstrukcji stateczników?

Dodane przez robloz dnia 22.02.2013 11:07
#22

Ju¿ siê robi.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.18.jpg

wklejona te¿ zosta³a ch³odnica oleju

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.19.jpg

Jedna po³owa p³ata prawie skoñczona (oprócz centrop³ata).
Chcê tylko wymieniæ te ³±czniki aluminiowe na wêglowe. Te mog± byæ trochê za s³abe no i wêglowe bêd± l¿ejsze.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.20.jpg

Trwa te¿ krycie bals± centrop³ata.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.21.jpg

Jedzie te¿ do "11" silniczek

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.22.gif

http://nastik.pl/...p-217.html

Cdn.

Edytowane przez robloz dnia 22.02.2013 11:10

Dodane przez SlavikS dnia 22.02.2013 11:38
#23

robloz napisa³/a:
Chcê tylko wymieniæ te ³±czniki aluminiowe na wêglowe. Te mog± byæ trochê za s³abe no i wêglowe bêd± l¿ejsze.

Zastanów siê nad tym dobrze. Ja bym zostawi³ ³±czniki aluminiowe. Przy uderzeniu skrzyd³em o ziemiê (nie ¿yczê, ale mo¿e siê zdarzyæ) ³±cznik aluminiowy siê wygnie i nie rozwali Ci p³ata. Wêgiel nie odpu¶ci. Przeæwiczy³em to na Extrze. Przy krecie ³±cznik siê wygina³ - w p³atach ma³e straty, proste do naprawienia. W przypadku wêgla pewnie nie mia³bym co zbieraæ.

robloz napisa³/a:
Jedzie te¿ do "11" silniczek

Jednak spalinka :) Dobra decyzja. Koniecznie t³umik schowaj pod owiewkê, a nie jak widzia³em na innych forach, ¿e wystaje na kilometr za model !!!

Dodane przez robloz dnia 22.02.2013 12:48
#24

Koniecznie t³umik schowaj pod owiewkê


Tak bêdzie, a ¿e owiewka ma 21cm ¶rednicy to wystawaæ bêdzie tylko koñcówka wydechu.

Co do ³±cznika to koñcówka p³ata ma 70cm przy ciêciwie 35cm. To spory kawa³ek p³ata, a przy wadze ko³o 3kg to bêdzie niez³a dzwignia. Na razie jest tam 10mm rurka, ale dam chyba 12 i kieszeñ ³±cznika zrobiê z laminatu.

Dodane przez robloz dnia 27.02.2013 10:53
#25

budowa skrzyde³ka dobiega do koñca

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.23.jpg
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.24.jpg

tutaj od do³u

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.25.jpg

Teraz jeszcze muszê zadbaæ aby ³±czenie p³atów by³o jak najmniej widoczne,
odci±æ lotki i oszlifowaæ do oklejania.

Na ten czas to co na fotce wa¿y 1700g.
Dojdzie jeszcze 700g silnika z ³o¿em, wyposa¿enie RC ok 300-400g., malowanie, podwozie
co daje ko³o 3kg. + paliwo.
Oby tylko uda³o mi siê ca³o¶æ wywa¿yæ bez dodatkowego o³owiu to chyba bêdzie dobrze.

Jaki daæ pakiet na zasilanie RC?

Edytowane przez robloz dnia 27.02.2013 11:04

Dodane przez SlavikS dnia 27.02.2013 12:03
#26

PIÊKNA maszyna !!!
Jak te p³aty bêdziesz ³±czy³ do kupy ¿eby siê nie rozjecha³y? To bêdzie jako¶ skrêcane, czy masz na to inny patent?

Dodane przez robloz dnia 27.02.2013 12:21
#27

Z po³ówki p³ata bêdzie wystawa³ kawa³ek sklejki i bêdzie on wchodzi³ w gniazdo w drugiej po³ówce (na ¶rubê plastikow± wkrêcan± od do³u).
Zrobiê to w najbli¿szy czasie to bêdzie fotka.

Dodane przez pawel dnia 28.02.2013 12:37
#28

robloz napisa³:


Jaki daæ pakiet na zasilanie RC?


S± 3 mozliwo¶ci zasilania :

a ) Klasyczny pakiet Ni-Mh 6V ( 5 cel )

b ) Pakiet Li-Po 2S + BEC 6V min. 5A

c ) Pakiet Li-Fe 2S
pakiet po na³adowaniu ma ok. 6.7-6.8 V ( pakiet pod³±cza siê bez BEC-a )
mo¿na daæ w szereg diodê 6-10A dla obni¿enia napiêcia do ok. 6V

Edytowane przez pawel dnia 28.02.2013 12:38

Dodane przez robloz dnia 28.02.2013 18:31
#29

Dzisiaj tylko jedna fotka
Oklei³em Litespanem statecznik poziomy i wklei³em zawiasy. Nawiasem mówi±c jest dla mnie najgorsza czynno¶æ w czasie budowy modeli, zawsze co¶ mi siê sknoci.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.26.jpg

Edytowane przez robloz dnia 28.02.2013 18:31

Dodane przez Andy dnia 01.03.2013 09:23
#30

Nawiasem mówi±c jest dla mnie najgorsza czynno¶æ w czasie budowy modeli,

- te¿ tak mam - zawsze bardzo j± prze¿ywam - ;)

Dodane przez robloz dnia 01.03.2013 20:45
#31

Mo¿e ma kto¶ jakie¶ materia³y dotycz±ce umundurowania pilotów 11. Znalaz³em tylko tak± fotkê.

www.robloz.petronet.pl/P-24/pilot.jpg

Na innej piloci stoj± w co¶ rodzaju kombinezonach, ale jakiego koloru?

A mo¿e tak to wygl±da?
http://www.muzeum...o-1939.php

www.muzeumwp.pl/dictionary/ubior-polowy-lotnika-wojska-polskiego-1939,433,maly.jpg

Edytowane przez robloz dnia 02.03.2013 15:21

Dodane przez robloz dnia 05.03.2013 19:06
#32

Dzisiaj dojecha³ motorek

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.27.jpg

Okaza³o siê, ¿e w ca³o¶ci zmie¶ci siê pod os³on± z czego jestem bardzo zadowolony. Dokupiæ muszê tylko silikonowe wyprowadzenie spalin poza os³onê.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.28.jpg

Dodane przez India dnia 05.03.2013 20:48
#33

Wrzuæ w Google np. Skalski P-11 i w grafice bêdzie zdjêcie z 39.
Bêdziesz robi³ atrapê silnika do oceny? Do latania to musi byæ przemy¶lane- ch³odzenie silnika. ¦mig³o te¿ by³o nietypowe..

Dodane przez robloz dnia 06.03.2013 07:04
#34

Makieta silnika bêdzie, a ¶mig³o i ko³pak nie podlega ocenie w tej klasie.

Dodane przez India dnia 06.03.2013 08:35
#35

W takim samolocie warto..
Co do koloru kombinezonu masz pewn± tolerancjê. Na zdjêciach masz zimowy i letni. W 39 latali w letnich.

Dodane przez robloz dnia 06.03.2013 09:39
#36

W takim samolocie warto..


Wiem, ale w 11 ko³pak i ¶mig³o jest tak specyficzne, ¿e trzeba je wykonaæ od podstaw, a do tego nie mam sprzêtu i czasu, tym bardziej ¿e muszê wykonaæ now± atrapê silnika.



Ma kto¶ t± ksi±¿ke?
Budowa lotniczych makiet RC - Gordon Whitehead

Na pfm poradzono mi ,abym silnik zamontowa³ g³owic± w dó³. Podobno w 4 taktach s± mniejsze drgania co opisane jest w tej publikacji.
Wola³bym g³owic± do góry bo to zawsze miejsze ryzyko uszkodzenia.

Edytowane przez robloz dnia 06.03.2013 12:34

Dodane przez robloz dnia 10.03.2013 13:18
#37

Silnik zamontowany, k±ty ustawione.
Super siê ca³o¶æ zmie¶ci³a pod maskê.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.29.jpg

Mam tylko ma³y problem.
Chcia³em za³o¿yæ gumowe amortyzatory, ale silnik za du¿o mi "wyjedzie" do przodu. Mo¿na je sobie darowaæ?

Edytowane przez robloz dnia 10.03.2013 13:21

Dodane przez SlavikS dnia 10.03.2013 13:25
#38

robloz napisa³/a:
Budowa lotniczych makiet RC - Gordon Whitehead


Ja mam :) Nic podobnego tam nie znalaz³em. W tej publikacji jest napisane (w skrócie), ¿e silnik trzeba przykrêcaæ tak ¿eby go maksymalnie schowaæ i ¿eby mia³ ch³odzenie. Co do amortyzacji silnika te¿ nie ma wskazówek. Kiedy¶ ³o¿a by³y bukowe klejone bezpo¶rednio do ramy modelu i by³o OK, wiêc ta amortyzacja raczej mocno konieczna nie jest.

Edytowane przez SlavikS dnia 10.03.2013 13:48

Dodane przez robloz dnia 10.03.2013 13:27
#39

Jak jest mo¿liwe to bym sobie przej¿a³.

Dodane przez SlavikS dnia 10.03.2013 13:49
#40

Nie widzê problemu.

Dodane przez robloz dnia 12.03.2013 17:05
#41

Jak my¶licie, czy takie lutowanie podwozia wystarczy do modelu o 3kg masie?
Wykonanie jest próbne i ma³o dok³adne.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.30.jpg

Dodane przez robloz dnia 21.03.2013 19:49
#42

¯eby nie by³o, ¿e nic siê nie robi. :D
Piewsza przymiarka zespo³u napêdowego

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.32.jpg

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.33.jpg

Bêd± jeszcze wyciête dodatkowe otwory ch³odzenia.

Trwaj± te¿ pace nad oklejaniem papierem na nitrocejlon (ach ten zapach !!!) kad³uba papierem i oprofilowaniem goleni podwozia. Trochê to trwa bo najpierw moczê sklejkê ,wyginam na prêtach i dopiero po wyschniêciu sklejam i szlifujê.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.34.jpg

Edytowane przez robloz dnia 21.03.2013 19:53

Dodane przez SlavikS dnia 21.03.2013 22:52
#43

Ta atrapa silnika gwiazdowego - bajka !!! ::
Piêknie siê spasowa³a z silnikiem i ko³pakiem.

Dodane przez robloz dnia 22.03.2013 07:14
#44

Oby tylko nie zmieni³a wygl±du po pierwszym locie. :D

Dodane przez robloz dnia 23.03.2013 20:34
#45

Jakiego programu najlepiej u¿yæ do rysowania oznaczeñ, god³a?

Dodane przez SlavikS dnia 24.03.2013 08:59
#46

A to bêdziesz rysowa³? Nie ma gotowca do zaci±gniêcia z sieci?
Ka¿dy program siê nadaje, nawet windowsowy Paint :)

Dodane przez robloz dnia 24.03.2013 09:26
#47

A to bêdziesz rysowa³? Nie ma gotowca do zaci±gniêcia z sieci?

No niestety, to co znalaz³em nie nadaje siê do druku.

Próbowa³em rysowaæ w Panit, ale nie mam tam mo¿liwo¶ci ostawienia wymiarów np. ¶rednicy okrêgu (przynajmniej nie wiem jak to zrobiæ)

Dodane przez Thomas dnia 24.03.2013 11:41
#48

Robert wszystkie cady masz do rysowania ale one s± trochê skomplikowane.

Dodane przez robloz dnia 28.03.2013 09:14
#49

Z³o¿y³em dzisiaj wszystko w ca³o¶æ, pomierzy³em i oto co wysz³o:
powierzchnia-50.85 dm2 (w/g programu do wyznaczenia ¶rodka ciê¿ko¶ci)
waga do lotu bêdzie ok 3500g = 68g/dm2

Przy okazji wyznaczy³em ¶rodek ciê¿ko¶ci i siê okaza³o, ¿e model siê wywa¿y bez dodatkowego balastu (tylko samym wyposa¿eniem) z czego jestem b. zadowolony :D

Powa¿y³em te¿ wszystko:
model, silnik z ³o¿em, laminatowe os³ony silnika, zbiornik paliwa + 4 serwa, ko³a wa¿± 2739g.
Dojdzie jeszcze pokrycie litespanem skrzyde³ , malowanie, pakiet zasilania i oczywi¶cie paliwo to wyjdzie chyba nawet mniej ni¿ poda³em.

Edytowane przez robloz dnia 28.03.2013 11:29

Dodane przez Lyzin5 dnia 28.03.2013 21:45
#50

Ca³y czas obserwujê temat. Jestem ciekaw prac przy malowaniu. Robercie dla mnie to interesuj±cy temat przy efekcie koncowym.

Dodane przez robloz dnia 29.03.2013 12:09
#51

Trochê dalszych fotek.
11 otrzyma³a "nó¿ki"
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.35.jpg

i wnêki na karabiny

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.36.jpg

Dokoñczone te¿ zosta³ oklejanie w tylnej czê¶ci kad³uba.
Podpory statecznika to dwa prêty wêglowe w koszulce termokurczliwej

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.37.jpg

Centrop³at otrzyma³ oprofilowanie przed kabin±.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.38.jpg

Cdn.

Dodane przez Andy dnia 29.03.2013 12:43
#52

Fajne to ostatnie ujêcie - B)

Dodane przez robloz dnia 05.04.2013 15:47
#53

Efekt prawie dwóch dni d³ubania:

Na linkach stalowych zmontowa³em dodatkow± amortyzacjê zawieszenia (tych okropnych blach mocuj±cych podwozie to nie widaæ :D )
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.39.jpg

Powsta³y te¿ i zosta³y zamontowane zastrza³y pod skrzyd³ami

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.40.jpg
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.41.jpg

Poma³u te¿ montowane jest wyposa¿enie.Jest ju¿ zbiornik paliwa i serwa Hs 322 na stateczniki.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.42.jpg

Edytowane przez robloz dnia 05.04.2013 15:48

Dodane przez Andy dnia 05.04.2013 19:45
#54

Równie¿ prezentacji i tego cacka nie mogê doczekaæ siê w powietrzu - równie¿ piêknieprezentuje siê ju¿ teraz - ¶ledzê ka¿dy post - B)
Na linkach stalowych zmontowa³em dodatkow± amortyzacjê zawieszenia
- fajny patent.

Edytowane przez Andy dnia 05.04.2013 19:46

Dodane przez robloz dnia 07.04.2013 12:20
#55

Dzisiaj nast±pi³ fina³ oklejania bals±. Wprawdzie zosta³y jeszcze fragmenty, ale to ju¿ "piku¶". Nawiasem mówi±c z 20 desek balsy zosta³o 20 cm. W razie czego to bêdzie kosztowny kret. :D

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.43.jpg

Odciête te¿ s± lotki.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.44.jpg

Teraz "tylko" dokoñczenie oklejania papierem i malowanie.
Do zawodów miesi±c. :o
"kruca bomba, ma³o casu!!! "

Edytowane przez robloz dnia 07.04.2013 12:22

Dodane przez SlavikS dnia 07.04.2013 13:45
#56

::
Robota Ci siê w rêkach pali - zd±¿ysz spokojnie :)
Naklejki drukniête.

Dodane przez robloz dnia 07.04.2013 16:14
#57

zd±¿ysz spokojnie


A gdzie dotarcie silnika i kilka lotów?

Dodane przez Andy dnia 07.04.2013 20:53
#58

A gdzie dotarcie silnika i kilka lotów?

- Robertino we¼miesz tydzieñ urlopu przed zawodami i spokojnie dasz radê i z dotarcirm motorka i kilkoma lotami testowymi modelu - ::

Dodane przez robloz dnia 07.04.2013 21:11
#59

No, jak tak dalej bêdzie to przyda siê ko³a zamieniæ na narty wodne. :D

Dodane przez robloz dnia 11.04.2013 11:49
#60

Dzisiaj jedna fotka: skrzyde³ka oklejone

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.45.jpg

Je¶li model przetrwa loty to na przysz³y sezon pokrycie z balsy bêdzie na ca³ych skrzyd³ach.
Trochê mnie dra¿ni pozapadana folia. :|

Edytowane przez robloz dnia 11.04.2013 11:49

Dodane przez Andy dnia 11.04.2013 12:53
#61

Trochê mnie dra¿ni pozapadana folia.

- oj tam, to ca³y urok modelu z tak ukszta³towan± foli± - B)

Dodane przez robloz dnia 11.04.2013 14:20
#62

Ale nie makietowo , no chyba ¿e pó³ .... :D

Dodane przez robloz dnia 12.04.2013 10:12
#63

Model szykowany do malowania, a w miêdzyczasie dotar³a tablica przyrz±dów

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.46.jpg

Dodane przez Andy dnia 12.04.2013 22:53
#64

£o kurde - Robertino znowu szaleje - ;)

Dodane przez robloz dnia 15.04.2013 12:41
#65

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.47.jpg

Dodane przez Andy dnia 16.04.2013 07:27
#66

Fajny kolorek B)

Dodane przez Piotrek B dnia 16.04.2013 07:50
#67

Fajny kolorek

Robert, a jaka to farba?

Dodane przez robloz dnia 16.04.2013 08:14
#68

Pactra A67 - polish khaki I.
Bêdzie jeszcze lakier bezbarwny.

Dodane przez Piotrek B dnia 16.04.2013 08:22
#69

Bêdzie jeszcze lakier bezbarwny.

Matowy? Samochodowy? Z utwardzaczem chyba musi byæ?

Dodane przez robloz dnia 16.04.2013 09:06
#70

Lakier poliuretanowy z dodatkiem matujacym . Lakier jest bez odtwarzacza, (jest odporny na paliwo)

Dodane przez stawoj dnia 21.04.2013 00:29
#71

Dla zainteresowanych - znalaz³em kolejnego pilota Bitwy o Angliê, którego m³odzieñcze lata by³y poniek±d zwi±zane z P³ockiem a po¶miertnie zwi±zany zosta³ na sta³e bo pochowany jest w³a¶nie na cmentarzu w p³ockiej Imielnicy.
Dlaczego piszê tu. W kampanii wrze¶niowej Karol Krawczyñski wraz z kolegami walczy³ w ramach Brygady Po¶cigowej na P 11c, wielokrotnie nie dopuszczaj±c niemieckich bombowców nad Warszawê. Jeden z bombowych Dornierów spad³ w tym czasie, zestrzelony pociskami z P-11c plutonowego Karola Krawczyñskiego.

Robercie, nie wiem jakie malowanie wybra³e¶ ale mo¿e warto przy kabinie napisaæ nazwisko w³asnie tego pilota ?

God³o walcz±cego koguta : www.zgapa.pl/zgapedia/data_pictures/_uploads_wiki/g/Godlo112.JPG

wiêcej o pilocie - http://aviatv.pl/...rettyPhoto

Edytowane przez stawoj dnia 21.04.2013 00:41

Dodane przez robloz dnia 21.04.2013 00:48
#72

Niestety, moja 11 ma ju¿ oznaczenia 111 eskadry. Jeszcze parê dni wcze¶niej by³a czysta i mo¿na by³o to zrobiæ, trudno.

Szkoda tylko, ¿e tylu wspania³ych pilotów nie mog³o wróciæ do kraju za który walczyli.

Dodane przez robloz dnia 16.05.2013 12:00
#73

Model ma ju¿ zamontowane wyposa¿enie i jest ostatecznie pomalowany.

www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.50.jpg
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.51.jpg
www.robloz.petronet.pl/P-24/p-11.52.jpg

Po koñcowym wa¿eniu wysz³o 4kg - bez paliwa.
Wywa¿y³ siê bez dodatkowego o³owiu (tylko pakietem na zasilaniu).

Edytowane przez robloz dnia 16.05.2013 12:07

Dodane przez Piotrek B dnia 16.05.2013 12:05
#74

Kiedy lecisz??;)

Dodane przez robloz dnia 16.05.2013 12:11
#75

Jak poszukam odpowiedniego pampersa. :D

Jeszcze nie wiem. Muszê dokoñczyæ regulacjê. Dam znaæ.

Dodane przez Piotrek B dnia 16.05.2013 12:19
#76

Trzeba skosiæ na pewno przed.

Dodane przez lopez 16 dnia 16.05.2013 13:56
#77

Jak rozwi±za³e¶ problem z dokrêceniem smig³a ?

Dodane przez robloz dnia 16.05.2013 14:29
#78

Na razie bêdzie bez ko³paka , chyba ¿e co¶ wymy¶lê .

Dodane przez lopez 16 dnia 16.05.2013 15:50
#79

Mo¿e warto spróbowaæ z tym klejem do ¶rub np loctite

Dodane przez robloz dnia 01.06.2014 15:21
#80

Przek³adam graty z Cessny do "11". Wkrótce oblot. :D

Dodane przez Piotrek B dnia 01.06.2014 18:00
#81

Do odwa¿nych ¶wiat nale¿y:)

Dodane przez robloz dnia 12.06.2014 20:45
#82

Planowa³em dzisiaj oblot, ale niestety wiaterek mi to uniemo¿liwi³. :@ Wia³o bardziej ni¿ na zawodach.
Przepali³em tylko silnik.

www.robloz.petronet.pl/P-24/3.jpg

www.robloz.petronet.pl/P-24/p11.jpg

Loty prze³o¿one na niedzielê lub poniedzia³ek.

Edytowane przez robloz dnia 13.06.2014 08:14

Dodane przez robloz dnia 16.06.2014 22:13
#83

Przyszed³ czas aby na p³ockim niebie zago¶ci³ PZL P-11c.
Model polecia³ bez najmniejszych problemów, g³adko i p³ynnie. W pierwszym locie by³o trochê strachu, gdy¿ otworzy³a siê pokrywa silnika. W wyniku tego 11 stanê³a dêba i posz³a w korek. Wyprowadzi³em bez k³opotu ( choæ nie wiem jak ) i wyl±dowa³em prawie na trzy punkty.
Drugi start jeszcze lepszy, makietowo. Niestety do l±dowania podszed³em ( jak zwykle ) pod du¿ym k±tem i model po doziemieniu wykona³ co¶ co by³o po³±czeniem piruetu i salta, koñcz±c na plecach. Uszkodzenia: skrzywiony kolpak i koñcówka st. poziomego - drobiazg.
Ogólnie lata super, ale wymaga du¿o uwagi. Cessn± lata siê o niebo pro¶ciej.

Filmik siê tworzy.

Dodane przez SlavikS dnia 16.06.2014 22:59
#84

Gratulacje !!!! To jest temat na newsa. ¬a³ujê, ¼e nie mog³em podjechaæ na lotnisko. Ostatnio chroniczny brak czasu :(

Dodane przez Andy dnia 16.06.2014 23:27
#85

Gratulacje Robertino - ::

Dodane przez robloz dnia 17.06.2014 07:02
#86

Obiecany filmik z oblotu.
2.30 min. filmu :o

https://www.youtu...xBgeyXuugo

Edytowane przez robloz dnia 08.07.2014 18:55

Dodane przez AQUARIUS dnia 17.06.2014 11:55
#87

Szacun!!!

Dodane przez robloz dnia 24.10.2014 16:51
#88

Sprzedany.

Dodane przez Piotr K dnia 27.10.2014 20:05
#89

Model sprzedany w P³ocku, czy opu¶ci³ nasze granice?:)

Dodane przez robloz dnia 27.10.2014 20:38
#90

Trafi³ gdzie¶ pod Szczecin.