Tytu³: RC P³ock :: Firenza F3A - EPO 1380mm
Dodane przez pawel dnia 26.02.2013 19:10
#1
Zakupi³em dla siebie taki samolocik :
Rozpiêto¶æ - 138 cm
D³ugo¶æ - 148 cm
Waga do lotu ok. 2kg +/- 10%
Wykonany jest z pianki EPO
Paczki spodziewam siê w pi±tek. Jak przyjdzie w ca³o¶ci to bêdzie dalsza relacja ze sk³adania modelu ;)
Dodane przez robloz dnia 26.02.2013 19:29
#2
No to czekamy. Relacji z budowy nigdy za du¿o.
Edytowane przez robloz dnia 26.02.2013 19:30
Dodane przez Andy dnia 26.02.2013 19:29
#3
Nooooo, pikny Pawliczku - :)
Widzê, ¿e nareszcie przeszed³e¶ do modeli o "trochê" wiêkszych rozmiarach.
A w wersji ARF, czy RTF? Je¿eli ARF, to co tam we wnêtrzu tego "potwora" przewidujesz?
Dodane przez pawel dnia 26.02.2013 20:26
#4
Jest w wersji ARF .
Zamontujê w nim :
3 serwa Hitec HS-485 HB ( lotki i ster wysoko¶ci )
1 serwo HXT HX5010 ( ster kierunku )
Silnik DUALSKY XM 4250 CA-7 ze ¶mig³em APC 12x8
Regiel 60A
Pakiet 4S ale jeszcze nie wiem jaka pojemno¶æ ( co¶ pomiêdzy 2650 - 5000 mAh z odpowiednim C )
Jak na potwora przysta³o pod mask± bêdzie mia³ ok. 600W mocy.
Dodane przez Andy dnia 26.02.2013 22:41
#5
Przyznam, ¿e jak na piankê EPP to nawet przy tej rozpiêto¶ci, to trochê ciê¿kawy ten model - nawet przy takiej rozpiêto¶ci i d³ugo¶ci. No ale jak tak faktycznie jest to do tego potwora faktycznie potrzebny bedzie motorek o takiej mocy, aby w pe³ni wykorzystaæ jego walory lotne.
Dodane przez pawel dnia 27.02.2013 06:46
#6
Model wykonany jest z EPO a nie z EPP . EPO jest twardsze od pianki EPP . Z podobnego materia³u s± robione np. modele Multiplexa .
Edytowane przez pawel dnia 03.03.2013 20:09
Dodane przez robloz dnia 27.02.2013 07:40
#7
Ciekawie to wygl±da.
Mam zbêdny pakiet 4s-5000mAh. By³ tylko raz na³adowany do próby silnika.
Dodane przez pawel dnia 01.03.2013 21:42
#8
Samolocik ju¿ dojecha³ . W realu robi du¿e wra¿enie.
Od jutra zaczynam go sk³adaæ :)
Edytowane przez pawel dnia 01.03.2013 21:42
Dodane przez pawel dnia 02.03.2013 12:53
#9
Tak wygl±da sam kad³ub.
Na rozgrzewkê zamontujê czê¶ciowo podwozie g³ówne.
Jego elementy:
Kó³ka s± o srednicy 50mm a prêt stalowy ma ¶rednicê 4mm
A tak wygl±da po przkrêceniu :
Kó³ka bêd± wymienione na wiêksze ( 70mm )
cdn
Edytowane przez pawel dnia 26.06.2014 08:40
Dodane przez pawel dnia 03.03.2013 16:43
#10
Kolejne elementy :
A tu statecznik poziomy i ster kierunku przygotowany do wklejenia:
cdn
Dodane przez Andy dnia 04.03.2013 07:03
#11
Kó³ka bêd± wymienione na wiêksze ( 70mm )
- dobry pomys³, przy takiej skali modelu to te 50-ki jako¶ mikro wygl±daj±.
Dodane przez pawel dnia 04.03.2013 12:40
#12
i jeszcze kilka elementów kó³ka ogonowego :
a tu ju¿ przgotowane do monta¿u :
i kilka zdjêæ ju¿ po zamontowaniu statecznika poziomego , steru kierunku i tylnego kó³ka.
nastêpn± czynno¶ci± bêdzie zamontowanie silnika :
Dodane przez Andy dnia 04.03.2013 12:53
#13
No normalnie idziesz "jak burza" Pawliczku. No ale rozumiem - sezon tu¿, tu¿
Dodane przez pawel dnia 07.03.2013 08:49
#14
Do silnika pod³±czony bêdzie taki regiel:
Maska silnika jest z pianki EPO
A tak to wygl±da po z³o¿eniu :
cdn
Edytowane przez pawel dnia 10.03.2013 12:12
Dodane przez Piotr K dnia 07.03.2013 08:52
#15
No to brakuje jeszcze skrzyde³ i w górê:)
Dodane przez pawel dnia 10.03.2013 12:21
#16
Kolejne elementy do sklejenia :
po sklejeniu:
A tu razem z kad³ubem:
Dodane przez pawel dnia 16.03.2013 20:12
#17
Piotr K napisa³:
No to brakuje jeszcze skrzyde³ i w górê:)
S± i skrzyd³a i trochê drobiazgów do nich :) ( brakuje tylko prêtów do wzmocnienia lotek )
Otwory na chowane podwozie bêd± zaklejone.
Dodane przez Andy dnia 16.03.2013 20:25
#18
Otwory na chowane podwozie bêd± zaklejone.
- te¿ bym tak zrobi³ - ;)
Dodane przez pawel dnia 09.05.2013 21:49
#19
Dzisiaj dojecha³y 3 pakiety Turnigy 2200mAh 4S 40C
Pozosta³o dokoñczyæ skrzyd³o oraz kilka innych drobiazgów i model bêdzie gotowy na otwarcie sezonu ;)
Dodane przez SlavikS dnia 10.05.2013 00:29
#20
A kiedy z to planujemy ten sezon otworzyæ? Trza by co¶ pomy¶leæ :)
Dodane przez pawel dnia 10.05.2013 06:37
#21
SlavikS napisa³/a:
A kiedy z to planujemy ten sezon otworzyæ? Trza by co¶ pomy¶leæ :)
Jutro pomy¶limy.
Edytowane przez pawel dnia 10.05.2013 20:16
Dodane przez pawel dnia 12.05.2013 10:46
#22
Skrzd³o skoñczone.
Góra - nalepki fabryczne:
dó³ - ta¶ma pakowa
Pozosta³o jeszcze kilka drobiazgów do zamontowania i oblot . :)
Dodane przez pawel dnia 12.05.2013 19:00
#23
A tu ju¿ prawie skoñczony modelik do nauki latania F3A
Waga wysz³a 1800g
Obci±¿enie powierzchni 55g / dm2
Smig³o do "oblotu" 11x6
Moc pobierana przez silnik ok. 500W
Dodane przez pawel dnia 16.05.2013 11:57
#24
2:0 dla kreta , model poleg³:(
Wracam do samolataj±cych trenerków :)
Dodane przez robloz dnia 16.05.2013 12:09
#25
2:0 dla kreta , model poleg³
A co¶ dok³adniej? Nielot czy za szybki?
Dodane przez Piotrek B dnia 16.05.2013 12:20
#26
Prêdzej uwierzê, ¿e ju¿ robisz ca³± wi±zankê akrobacji ni¿ ¿e poleg³:)
Dodane przez pawel dnia 16.05.2013 13:30
#27
robloz napisa³:
A co¶ dok³adniej? Nielot czy za szybki?
Model by³ OK. Tylko pilot s³aby.
Mo¿liwe ¿e wychylenia lotek by³y za du¿e i za szybko na nie reagowa³ a ja za wolno.:)
Dodane przez private9 dnia 17.05.2013 13:34
#28
No wczoraj co¶ ostro gruchnê³o, a¿ nie wierzy³em ¿e to Twój model, mocno rozpieprzony?
Dodane przez Bienias dnia 17.05.2013 13:39
#29
Pianka sie dobrze klei! Pozostan± tylko blizny na honorze...
Edytowane przez Bienias dnia 17.05.2013 13:40
Dodane przez pawel dnia 17.05.2013 13:43
#30
Ju¿ nie ma co sklejaæ.
Dodane przez Piotr K dnia 17.05.2013 19:07
#31
Oj to chyba by³o ostro.....
Dodane przez Jantar dnia 17.05.2013 22:59
#32
By³em naocznym ¶wiadkiem tego zdarzenia!! Zaraz po tym zebra³a siê Naczelna Komisja Badania Wypadków Lotniczych oraz Zdarzeñ Nadprzyrodzonych, która stwierdzi³a co nastêpuje:
Komisja nie stwierdzi³a niesprawno¶ci sprzêtu, tak¿e nie zauwa¿y³a b³êdu pilota. Pilot by³ trze¼wy oraz nie wykazywa³ oznak u¿ywania ¶rodków psychotropowych. Warunki meteo by³y dobre i nie mia³y wp³ywu na przebieg lotu. Jedynym rozs±dnym wyt³umaczeniem jest dzia³anie si³ wy¿szych, które dzia³aj±c w porozumieniu z agencjami obcego wywiadu doprowadzi³y do tego tragicznego zdarzenia!
W celu unikniêcia w przysz³o¶ci podobnych zdarzeñ komisja zaleca nie u¿ywanie sprzêtu wyprodukowanego przez obce mocarstwa, których jedynym celem jest zniszczenie dobrego imienia polskiego pilota!!
Podpisano
Przewodnicz±cy Badañ Wypadków Lotniczych oraz Zdarzeñ Nadprzyrodzonych.
:):):)
Dodane przez Andy dnia 18.05.2013 13:48
#33
Czyli nielot - B)
Dodane przez private9 dnia 18.05.2013 21:49
#34
Jantar napisa³/a:
By³em naocznym ¶wiadkiem tego zdarzenia!! Zaraz po tym zebra³a siê Naczelna Komisja Badania Wypadków Lotniczych oraz Zdarzeñ Nadprzyrodzonych, która stwierdzi³a co nastêpuje:
Komisja nie stwierdzi³a niesprawno¶ci sprzêtu, tak¿e nie zauwa¿y³a b³êdu pilota. Pilot by³ trze¼wy oraz nie wykazywa³ oznak u¿ywania ¶rodków psychotropowych. Warunki meteo by³y dobre i nie mia³y wp³ywu na przebieg lotu. Jedynym rozs±dnym wyt³umaczeniem jest dzia³anie si³ wy¿szych, które dzia³aj±c w porozumieniu z agencjami obcego wywiadu doprowadzi³y do tego tragicznego zdarzenia!
W celu unikniêcia w przysz³o¶ci podobnych zdarzeñ komisja zaleca nie u¿ywanie sprzêtu wyprodukowanego przez obce mocarstwa, których jedynym celem jest zniszczenie dobrego imienia polskiego pilota!!
Podpisano
Przewodnicz±cy Badañ Wypadków Lotniczych oraz Zdarzeñ Nadprzyrodzonych.
:):):)
LUBIE TO !!!!!!! ;)