Tytuł: RC Płock :: Podłącznie dwóch silników 3F???

Dodane przez AQUARIUS dnia 12.01.2009 09:39
#1

Jako, że sezon zbliża się pracowity mam do Was małe pytanko: dwa silniki 3f- jak podłączyć? Czy mozna zasilać dwa silniki 3f z jednego aku, przez dwa regle, czy trzeba dać dwa regle+dwa aku? Jak dwa regle podpiąć do jednego odbiornika? Załączam mały schemat jak bym to widział - w takim przypadku czy wartość minimalnego prądu do zasilania BEC w odbiorniku będzie liczona podwójnie?

rcplock.pl/images/schemat.jpg

Edytowane przez stawoj dnia 12.01.2009 10:19

Dodane przez SlavikS dnia 12.01.2009 10:36
#2

1) 2 silniki można zasilać z jednego aku - 2 regle wymagane.
2) regle do odbiornika spinasz przez kabel Y - równolegle.
3) BEC nie jest w odbiorniku tylko w regulatorze i to BEC zasila odbiornik.
4) Obciążalność BEC'ów się sumuje, czyli jak masz w reglerze BEC 3A to z dwóch reglerów wydusisz 6A.

Rozumiem, że szykuje się jakiś 2 silnikowy modelik. Czytałem trochę na różnych forach o problemie różnych napięć odcięcia regulatorów. Jeden potrafi odciąć wcześniej niż drugi, wtedy tylko jeden silnik pracuje i modelik robi efektowny zwrot :) - musisz to wziąć pod uwagę. Czytałem nawet, że ludzie wracali z tego powodu do napędu szczotkowego.

Dodane przez AQUARIUS dnia 12.01.2009 11:05
#3

Tez to rozważam, tu sprawa jest prosta - jeden duży regiel i np 2xspeed500 na kablu Y. ale moc szczotkowych silników jest zdecydowanie mniejsza...

Dodane przez private9 dnia 12.01.2009 12:12
#4

W samochodach RC elektrykach off road stosuję się coś takiego.

dwa pakiety podłaczane pod specjalny regiel, który ma dwie końcówki zasilaniania, i wyjscie na dwa silniki, na przednią i tylnią oś.

Dodane przez robloz dnia 12.01.2009 12:41
#5

Może to się przyda?
http://pfmrc.eu/v...php?t=2222
http://pfmrc.eu/v...php?t=4107

Edytowane przez robloz dnia 12.01.2009 12:43

Dodane przez AQUARIUS dnia 12.01.2009 14:44
#6

Im dłużej to czytam tym bardziej skłaniam sie do dwóch silników szczotkowych i dużego regla. Co prawda w modelu, który planuję kiedyś tam wydłubać silniki sa ustawione blisko siebie i różnicę w ciągu mógłbym skompensowac kierunkiem, ale to tylko teoria, w praktyce lepiej żeby model latal bez niespodzianek, zwłaszcza blisko ziemi (czyli tak jak lubię najbardziej!)

Dodane przez pawel dnia 12.01.2009 14:56
#7

AQUARIUS napisał/a:
Im dłużej to czytam tym bardziej skłaniam sie do dwóch silników szczotkowych i dużego regla. Co prawda w modelu, który planuję kiedyś tam wydłubać silniki sa ustawione blisko siebie i różnicę w ciągu mógłbym skompensowac kierunkiem, ale to tylko teoria, w praktyce lepiej żeby model latal bez niespodzianek, zwłaszcza blisko ziemi (czyli tak jak lubię najbardziej!)


To może takie silniki : MIG 480 3Li Race
www.nastik.pl/images/products/thumbnails/mig_480_3li.jpg

http://www.nastik...-1688.html

Dodane przez AQUARIUS dnia 12.01.2009 20:34
#8

A jaki regiel do takich dwóch silników? 45A starczy?

Dodane przez pawel dnia 12.01.2009 20:44
#9

AQUARIUS napisał/a:
A jaki regiel do takich dwóch silników? 45A starczy?


45A starczy z zapasem,

A jaka ma być przewidywana waga i rozpiętość modelu ?

Dodane przez alimko dnia 19.05.2009 22:39
#10

Odważyłem się założyć 2 silniki 3F do TS II.
na pierwszy rzut oka różnicy w ciągu nie ma (zobaczymy jak będzie w powietrzu) silniki razem startują i zatrzymują się.
trzeba pamiętać aby przed podłączeniem pakietu drąg od gazu ustawić na maksymalne obroty i po podłączeniu pakietu powoli ciągnąć drąg do zera. wtedy mamy pewność że silniki będą startowały w tym samym momencie.

Jutro składam wszystko do kupy jeśli pogoda pozwoli to w weekend oblot :)

Dodane przez Mateuszm dnia 12.04.2010 16:46
#11

img708.imageshack.us/img708/4272/2regle2.jpg

Edytowane przez Mateuszm dnia 12.04.2010 20:33

Dodane przez alimko dnia 12.04.2010 17:18
#12

Można ale po co?

Dodane przez Mateuszm dnia 12.04.2010 17:22
#13

nie długo pokaże ulepszoną wersję autka i potrzebuję dwa niezależne silniki do niej