Tytu³: RC P³ock :: Pod³±cznie dwóch silników 3F???
Dodane przez AQUARIUS dnia 12.01.2009 09:39
#1
Jako, ¿e sezon zbli¿a siê pracowity mam do Was ma³e pytanko: dwa silniki 3f- jak pod³±czyæ? Czy mozna zasilaæ dwa silniki 3f z jednego aku, przez dwa regle, czy trzeba daæ dwa regle+dwa aku? Jak dwa regle podpi±æ do jednego odbiornika? Za³±czam ma³y schemat jak bym to widzia³ - w takim przypadku czy warto¶æ minimalnego pr±du do zasilania BEC w odbiorniku bêdzie liczona podwójnie?
Edytowane przez stawoj dnia 12.01.2009 10:19
Dodane przez SlavikS dnia 12.01.2009 10:36
#2
1) 2 silniki mo¿na zasilaæ z jednego aku - 2 regle wymagane.
2) regle do odbiornika spinasz przez kabel Y - równolegle.
3) BEC nie jest w odbiorniku tylko w regulatorze i to BEC zasila odbiornik.
4) Obci±¿alno¶æ BEC'ów siê sumuje, czyli jak masz w reglerze BEC 3A to z dwóch reglerów wydusisz 6A.
Rozumiem, ¿e szykuje siê jaki¶ 2 silnikowy modelik. Czyta³em trochê na ró¿nych forach o problemie ró¿nych napiêæ odciêcia regulatorów. Jeden potrafi odci±æ wcze¶niej ni¿ drugi, wtedy tylko jeden silnik pracuje i modelik robi efektowny zwrot :) - musisz to wzi±æ pod uwagê. Czyta³em nawet, ¿e ludzie wracali z tego powodu do napêdu szczotkowego.
Dodane przez AQUARIUS dnia 12.01.2009 11:05
#3
Tez to rozwa¿am, tu sprawa jest prosta - jeden du¿y regiel i np 2xspeed500 na kablu Y. ale moc szczotkowych silników jest zdecydowanie mniejsza...
Dodane przez private9 dnia 12.01.2009 12:12
#4
W samochodach RC elektrykach off road stosujê siê co¶ takiego.
dwa pakiety pod³aczane pod specjalny regiel, który ma dwie koñcówki zasilaniania, i wyjscie na dwa silniki, na przedni± i tylni± o¶.
Dodane przez AQUARIUS dnia 12.01.2009 14:44
#6
Im d³u¿ej to czytam tym bardziej sk³aniam sie do dwóch silników szczotkowych i du¿ego regla. Co prawda w modelu, który planujê kiedy¶ tam wyd³ubaæ silniki sa ustawione blisko siebie i ró¿nicê w ci±gu móg³bym skompensowac kierunkiem, ale to tylko teoria, w praktyce lepiej ¿eby model latal bez niespodzianek, zw³aszcza blisko ziemi (czyli tak jak lubiê najbardziej!)
Dodane przez pawel dnia 12.01.2009 14:56
#7
AQUARIUS napisa³/a:
Im d³u¿ej to czytam tym bardziej sk³aniam sie do dwóch silników szczotkowych i du¿ego regla. Co prawda w modelu, który planujê kiedy¶ tam wyd³ubaæ silniki sa ustawione blisko siebie i ró¿nicê w ci±gu móg³bym skompensowac kierunkiem, ale to tylko teoria, w praktyce lepiej ¿eby model latal bez niespodzianek, zw³aszcza blisko ziemi (czyli tak jak lubiê najbardziej!)
To mo¿e takie silniki :
MIG 480 3Li Race
http://www.nastik...-1688.html
Dodane przez AQUARIUS dnia 12.01.2009 20:34
#8
A jaki regiel do takich dwóch silników? 45A starczy?
Dodane przez pawel dnia 12.01.2009 20:44
#9
AQUARIUS napisa³/a:
A jaki regiel do takich dwóch silników? 45A starczy?
45A starczy z zapasem,
A jaka ma byæ przewidywana waga i rozpiêto¶æ modelu ?
Dodane przez alimko dnia 19.05.2009 22:39
#10
Odwa¿y³em siê za³o¿yæ 2 silniki 3F do TS II.
na pierwszy rzut oka ró¿nicy w ci±gu nie ma (zobaczymy jak bêdzie w powietrzu) silniki razem startuj± i zatrzymuj± siê.
trzeba pamiêtaæ aby przed pod³±czeniem pakietu dr±g od gazu ustawiæ na maksymalne obroty i po pod³±czeniu pakietu powoli ci±gn±æ dr±g do zera. wtedy mamy pewno¶æ ¿e silniki bêd± startowa³y w tym samym momencie.
Jutro sk³adam wszystko do kupy je¶li pogoda pozwoli to w weekend oblot :)
Dodane przez Mateuszm dnia 12.04.2010 16:46
#11
Edytowane przez Mateuszm dnia 12.04.2010 20:33
Dodane przez alimko dnia 12.04.2010 17:18
#12
Mo¿na ale po co?
Dodane przez Mateuszm dnia 12.04.2010 17:22
#13
nie d³ugo poka¿e ulepszon± wersjê autka i potrzebujê dwa niezale¿ne silniki do niej