Tytu³: RC P³ock :: [K] - Owiewka kabiny do Mustanga P51D...

Dodane przez xjm dnia 31.08.2016 21:46
#1

...o rozpiêto¶ci skrzyde³ 700-800 mm PILNIE KUPIÊ, lub by³bym wdziêczny za informacjê o mo¿liwo¶ci nabycia/zlecenia wykonania.

PS. Robloz, pisa³e¶ kiedy¶, ¿e mia³e¶ w swej kolekcji Mustanga. Mo¿e masz luzem tak± owiewkê kabiny lub formê do jej wykonania?

Edytowane przez Andy dnia 02.09.2016 06:24

Dodane przez Piotrek B dnia 01.09.2016 06:36
#2

Marka z Cybera zapytaj, na bank sprzeda sama kabinkê: http://cyber-fly....NG-EPA/684

Dodane przez robloz dnia 01.09.2016 08:04
#3

Poszukam, jak znajdê to dam znaæ.

Dodane przez SlavikS dnia 01.09.2016 09:01
#4

Marcin (aquarius) kiedy¶ t³oczy³ kabinki do pomarañczowych esiaków Ki-94. Mo¿e by siê nada³a.

Edytowane przez SlavikS dnia 01.09.2016 09:01

Dodane przez xjm dnia 01.09.2016 20:44
#5

Dziêki Koledzy za informacje, choæ na razie nic nie za³atwi³em.
Piotrek B: Jako¶ Marek Cyber nie odbiera telefonu. Bêdê dalej próbowa³.
Robloz: liczê, ¿e co¶ znajdziesz ;)
Oryginalna kabinka ma 15 cm d³ugo¶ci.

Wszystko ju¿ by³o piêknie zrobione: fotel, pilocik itd. Chcia³em jeszcze tylko poprawiæ malowanie dolnego obramowania farb± chrome. I wtedy pad³a ofiar± mojej pomy³ki - wcze¶niej musia³em zamieniæ pokrywki sprayów pomiêdzy lakierem bezbarwnym i chromem. Chwyci³em pojemnik z pokrywk± chromu i... w trakcie malowania okaza³o siê, ¿e jest to bezbarwny. Niestety tworzywo owiewki tego nie znios³o...
Za³±czam fotkê budowanego Mustanga. Jest to ¶wiatowa premiera publicznej prezentacji mojego samolociku ;)

images78.fotosik.pl/861/271f90e12839f456m.jpg

Edytowane przez xjm dnia 01.09.2016 20:46

Dodane przez SlavikS dnia 02.09.2016 07:14
#6

Piêknie siê prezentuje ta chromowa folia ::
Mocno po¿ar³o tê kabinkê? Zak³adam, ¿e miejsca nie malowane maskowa³e¶, wiêc teoretycznie uszkodzi³e¶ tylko miejsca malowane. Pytanie czy nie uda³o by siê na te miejsca nakleiæ pasków cienkiej balsy albo sklejki 0,4 mm jako imitacjê ramy owiewki i temat mia³by¶ rozwi±zany. Przy okazji wygl±da³oby bardziej makietowo.

Dodane przez robloz dnia 02.09.2016 08:34
#7

Kabinkê znalaz³em, ale jest uszkodzona i nie nadaje siê do tak ³adnego modelu ::. Pozostaje albo Marek Rokowski, albo zrobiæ kopyto i wyt³oczyæ z butelki.

Dodane przez xjm dnia 02.09.2016 23:54
#8

SlavikS napisa³/a:...Pytanie czy nie uda³o by siê na te miejsca nakleiæ pasków cienkiej balsy albo sklejki 0,4 mm jako imitacjê ramy owiewki i temat mia³by¶ rozwi±zany...

Te¿ w pierwszym odruchu tak pomy¶la³em. Aleee... Po³±czenie dolnej ramki musia³oby byæ praktycznie na styk, a wiêc za chwilê by siê uszkodzi³a, np przy zdejmowaniu owiewki z samolotu (owiewka mocowana jest z jednej strony na "zamek", z drugiej na magnesik neodymowy (mocny!). Wykonanie zak³adki ramki na prze¼roczyst± kabinkê (pogrubienie ramki) zdecydowanie popsu³oby proporcje kabinki. Nic na si³ê...
Nie jestem barbarzyñc± i oczywi¶cie chcê wykorzystaæ owiewkê jako formê do wykonania metod± "butelkow±". Na razie zrobi³em z niej odlew z twardego gipsu i bêdê walczy³ dalej...

Dodane przez xjm dnia 03.09.2016 21:06
#9

Oto gipsowy odlew (po korektach). Zmarnowa³em wiele butelek od napojów (jestem opity jak borsuk) lecz owiewki mi nie wychodz± :@ Jak z przodu doci±gnie to z ty³u odstaje i na odwrót...
Koledzy, help, jakie¶ wskazówki? Mo¿e u¿ywam za ma³ych butelek? (kabinka ma d³ugo¶æ 15 cm).
images78.fotosik.pl/865/ade3030956ee60a4m.jpg

Dodane przez robloz dnia 04.09.2016 00:40
#10

Ja u¿ywa³em butelek 2 L. Pod kopyto wciskalem kliny ile siê zmie¶ci³o i obkurczam najpierw koñce. Te¿ nigdy nie wysz³o za pierwszym razem.

Dodane przez xjm dnia 05.09.2016 20:17
#11

Zmordowa³em tê owiewkê :D Nakombinowa³em siê jak koñ pod górê...
robloz napisa³/a:...Pod kopyto wciskalem kliny ile siê zmie¶ci³o i obkurczam najpierw koñce...

Kliny tak, lecz co do obkurczania najpierw koñców to... obd¿ekszyn - obkurczenie w pierwszej kolejno¶ci koñców mo¿e spowodowaæ zamkniêcie b±bla powietrza (i tak mi siê przydarza³o).
Mo¿e komu¶ przydadz± siê moje do¶wiadczenia:
1. W przypadku owiewek o du¿ym stopniu wypuk³o¶ci (jak d P-51 Mustang) istotne jest u³o¿enie w butelce formy, by uzyskaæ pe³ne odwzorowanie formy z dwóch stron - z przodu i z ty³u.
2. Najpierw obkurcza³em w miejscu najwiêkszego przekroju (góra owiewki) stopniowo schodz±c "ni¿ej" w obie strony.
3. Okaza³o siê, ¿e istotn± spraw± jest równe grzanie du¿ej powierzchni naraz. W zasadzie to lepiej zrobiæ bez opalarki! Ja u¿y³em ¶redni palnik kuchni gazowej odpowiednio ustawiaj±c niedu¿y p³omieñ, kontroluj±c odleg³o¶æ od p³omienia (kilka centymetrów) i ca³y czas obracaj±c butelkê celem równomiernego obkurczania, kontroluj±c proces.
4. Dopiero po ukszta³towaniu owiewki na formie przez grzanie gazem u¿y³em (choæ nie musia³em) dmuchawy gor±cego powietrza dla dopieszczenia kszta³tów.

Forma z gipsu wykañczaj±cego (twardego!) wytrzyma³a moje wielokrotne nieudolne próby bez ¿adnego szwanku. Tak wiêc taki gips mo¿na poleciæ jako materia³ na formê do robienia owiewek.

Dodane przez xjm dnia 06.09.2016 22:27
#12

No i tak to wysz³o (uwaga: ¶wie¿o malowane).
images76.fotosik.pl/873/9f0b8deb7f917d65m.jpg

Edytowane przez xjm dnia 06.09.2016 22:28

Dodane przez xjm dnia 06.09.2016 22:29
#13

i jeszcze jedno...
images76.fotosik.pl/873/2e682655713a41e9m.jpg

Dodane przez Andy dnia 07.09.2016 06:13
#14

No i piknie Panie Kierowniku ::

Dodane przez robloz dnia 07.09.2016 08:19
#15

Gdzie kupi³e¶? :D
A na powa¿nie, super ::

Dodane przez xjm dnia 10.09.2016 13:38
#16

... a tak wygl±da za³o¿ona na model.
Do kabinki wsadzi³em Bardzo Walecznego Wacka - mam nadziejê, ¿e umie lataæ i nie rozwali mi modelu za pierwszym razem...
images78.fotosik.pl/882/a32310535fe3724am.jpg

images77.fotosik.pl/881/5cb51bb0b753388am.jpg

Dodane przez robloz dnia 10.09.2016 14:04
#17

::
o rozpiêto¶ci skrzyde³ 700-800 mm


A jaka waga koñcowa?

Dodane przez xjm dnia 10.09.2016 19:18
#18

Ca³kowita masa kabinki (owiewka, podstawa, Wacu¶, wyposa¿enie) to 17,6 g.
Butelkowa owiewka jest ciê¿sza od oryginalnej o jakie¶ 2-3 gramy. To zrozumia³e i wynika z innej technologii wykonania: w fabryce owiewki siê "wyci±ga", na butelce - obkurcza, co skutkuje zwiêkszon± grubo¶ci± i wag±.

Obci±¿enie powierzchni skrzyd³a modelu wysz³o 50-55 g/dcm2, w zale¿no¶ci czy bateriê dam mocniejsz± (ciê¿sz±) czy nieco s³absz± (l¿ejsz±).

Dodane przez xjm dnia 24.09.2016 14:00
#19

...Wacu¶ w kabinie nie mo¿e doczekaæ siê pierwszego lotu...
Ja siê nie ¶pieszê, bo czym pó¼niej poleci to na tym d³u¿ej starczy model ;)
images84.fotosik.pl/31/5d09a540085f9f5amed.jpg

Dodane przez robloz dnia 24.09.2016 14:14
#20

bo czym pó¼niej poleci to na tym d³u¿ej starczy model


To nie lataj bêdzie wieczny. :D
A na powa¿nie nie oci±gaj siê tylko w górê i relacja z oblotu, bo zima za pasem.

Dodane przez xjm dnia 24.09.2016 14:28
#21

Mustangi to samoloty wielosezonowe... ::
Przypominam, ¿e maj± kabinkê z owiewk±, której tu poszukiwa³em ;)

Edytowane przez xjm dnia 24.09.2016 14:40

Dodane przez xjm dnia 16.10.2016 15:01
#22

Znajd¼ kilka szczegó³ów, którymi ró¿ni± siê dwa obrazki...:| (poprzedni z poni¿szym)
...czyli dopieszczanie owiewki kabinki.

images84.fotosik.pl/89/6025432d09951543med.jpg

Owiewka mia³a pomalowane ramki farb± typu chrome. Lecz te farby jedynie udaj± chrome, a w istocie nimi nie s±.
Oklei³em wiêc tyln± ramê owiewki ta¶m± samoprzylepn± chrome. Przedni± ramkê owiewki kabinki wyci±³em z nieudanej owiewki wykonanej z butelki. Pomalowa³em j± na kolor niebieski (blue sky), który zamówi³em w lakierni samochodowej daj±c za wzorzec koloru foliê oracover, któr± pokryty jest kad³ub z przodu. Dalej pomalowanie lakierem bezbarwnym, przyklejenie przedniej ramki do owiewki kabiny i po robocie.

images82.fotosik.pl/90/94d014b37d3e7cb0med.jpg

Edytowane przez xjm dnia 16.10.2016 15:05