Tytu³: RC P³ock :: ¦lizg
Dodane przez jarekrum dnia 16.02.2017 13:42
#1
¦lizg ze sklejki, d³ugo¶æ 73 cm.
Wrêgi, pod³u¿nice i pok³ad 2mm, poszycie 1 mm. Napêd elektryczny, jeszcze nie wiem jaki.
Wrzucam zdjêcie wyciêtych elementów w Stamp-Grawerze. Wrêga - laser, poszycie - frezarka. Laserem tnie siê du¿o szybciej, a ograniczony obszar roboczy mog± rozwi±zaæ w nastêpuj±cy sposób. Du¿y detal dziel± na czê¶ci. Linia podzia³u to zygzag, czyli bardzo d³uga linia klejenia w jeden kawa³ek. Mia³em obawy co do po³±czenia i zdecydowa³em siê na frezarkê, choæ nastêpnym razem pewnie skorzystam z lasera.
Edytowane przez jarekrum dnia 16.02.2017 14:06
Dodane przez robloz dnia 16.02.2017 13:47
#2
Te¿ mam ¶lizgacza tylko z laminatu . Mo¿e kiedy¶ uda siê go skoñczyæ to siê po¶cigamy.
Dodane przez jarekrum dnia 16.02.2017 14:09
#3
No to wyci±gaj go. Albo jeszcze nie, bo po lodzie nie pójdzie:) Ale na lato szykuj. Jaki masz silnik? Nie pytam dlatego, ¿e chcê w³o¿yæ wiêkszy:), tylko nie mia³em jeszcze ze ¶lizgami do czynienia.
Dodane przez robloz dnia 16.02.2017 15:01
#4
Spokojnie, na razie to ja mam tylko dwie, niesklejone po³ówki kad³uba. Zero wyposa¿enia. :D
Dodane przez jarekrum dnia 16.02.2017 18:59
#5
To i tak du¿o wiêcej, ni¿ ja:). A znaj±c Twoje tempo, to jak do niedzieli by siê rozpu¶ci³o to mo¿esz byæ ju¿ gotowy.
Silnik planujê bezszczotkowy. Zastanawiam siê nad prostym i niezawodnym ch³odzeniem go i regulatora. Pamiêtam, jak mówi³e¶ o nawijaniu rurki na silnik, s± te¿ silniki i regulatory z gotowym p³aszczem wodnym, ale to wszystko sporo podnosi koszty i wiêcej gratów jest w ¶rodku. Chodzi mi po g³owie pawê¿, albo wstawka w poszycie z aluminium, skoro wody pod dostatkiem. Który silnik ³atwiej tak sch³odziæ? outrunner, czy inrunner?
Dodane przez jarekrum dnia 16.02.2017 19:19
#6
Powoli ruszam.
Edytowane przez jarekrum dnia 16.02.2017 19:31
Dodane przez robloz dnia 16.02.2017 20:09
#7
A znaj±c Twoje tempo, to jak do niedzieli by siê rozpu¶ci³o to mo¿esz byæ ju¿ gotowy
Ruszam z budow± nowego modelu to ³ódka idzie na dalszy plan.
Dodane przez jarekrum dnia 19.02.2017 11:37
#8
Dodane przez lesiu7 dnia 19.02.2017 12:19
#9
Fajnie, ¿e go robisz - chêtnie podpatrzê wszystko :: ale najbardziej czekam na bebechy.
Dodane przez jarekrum dnia 20.02.2017 17:45
#10
Poszycie z³o¿y³o siê z niewielkimi szczelinami. Próbowa³em wype³niæ je szpachl± do drewna, ale chyba s± zbyt ma³e na szpachlê. My¶lê, ¿e wype³niê je lakierem lub farb±.
Dodane przez robloz dnia 20.02.2017 19:24
#12
Ja kiedy¶ do szpachlowania szczelin w poszyciu ³odzi, u¿ywa³em szpachli z ¿ywicy i talku.
Dodane przez jarekrum dnia 20.02.2017 19:30
#13
Acha. Ale zobaczê, jak u mnie. Bo przy tak ma³ych szczelinach mo¿e sam lakier wype³ni.
Dodane przez jarekrum dnia 02.04.2017 20:13
#15
Regulator i silnik ch³odzone s± wod±, silnik 3900 kv, regulator 90 A, ca³o¶æ z pakietem wa¿y 1137 gramów. Po pierwszym te¶cie regulator i silnik zimne, wa³ skrzeczy, jak w 70 letnim Starze. S³ychaæ to na filmie poni¿ej. Jest to rurka aluminiowa a w niej nasmarowany wa³ giêtki. Taki, jak samochodowa linka prêdko¶ciomierza. Zastanawiam siê, czy nie kupiæ porz±dnego u³o¿yskowanego wa³u z obudow±. ¦ruba jest 3 ³opatowa, przy próbie szybkiego staru kopie dó³ i prawie siê nie rozpêdza. Natomiast przyspieszaj±c powoli nabiera przyzwoitej prêdko¶ci. Staw do testów by³ malutki, wiêc nie by³o mo¿liwo¶ci sprawdzenia ³odzi przy prêdko¶ci maksymalnej. ¦rubê planujê zamieniæ na 2 ³opatow±:
https://www.youtu...E-wxRQVNq8
Dodane przez jarekrum dnia 03.04.2017 08:38
#17
A w³a¶nie, planujê zmieniæ na jaki¶ solidny. Smarem wype³ni³em, ale tylko do po³owy, bo ponoæ jak jest go za du¿o to wyrzuca go do ¶rodka. Czy wa³ i jego obudowê da siê skracaæ? Zastanawiam siê, czy dopasujê teraz d³ugo¶æ. £o¿e silnika tak wklei³em, ¿e nie wiem, czy ruszê nie psuj±c poszycia.
Dodane przez lesiu7 dnia 03.04.2017 08:54
#18
Gratulujê ukoñczenia - nawet fajne to ¶miga. Móg³by¶ podaæ jaki by³ koszt wyposa¿enia ?
Dodane przez robloz dnia 03.04.2017 10:53
#19
Wa³ musisz tak dobraæ aby oba ³o¿yska lub tuleje by³y jak najbli¿ej koñców wa³u. A chc±c wyeliminowaæ ewentualne drgania stosuje siê sprzêg³o k³owe na po³±czeniu wa³u i silnika. W takim po³±czeniu jakie masz musi byæ idealnie wyosiowany silnik z wa³em.
Dodane przez jarekrum dnia 03.04.2017 11:06
#20
Póki co jeszcze nie p³yn±³em na maxie, nie by³o gdzie siê rozpêdziæ, a bardzo wolno przyspiesza, bo siorbie powietrze.
Wyposa¿enie kupi³em u¿ywane. Za 300 PLN by³y: silnik, regulator, 2 stery, ch³odnica silnika, 2 wa³y giêtkie, 2 ¶ruby, obudowa antenki, jaka¶ p³etwa stabilizuj±ca, 2 k±towniczki aluminiowe.
Edytowane przez jarekrum dnia 03.04.2017 17:13
Dodane przez jarekrum dnia 03.04.2017 17:31
#21
My¶lê, ¿e uda siê ustawiæ w osi silnik z wa³em, nie dok³ada³bym ju¿ innych gratów. Fi 3 mm wystarczy? Jutro zadzwoniê do sklepu, to co¶ mo¿e dobierzemy.
Dodane przez jarekrum dnia 13.04.2017 16:41
#22
Przyszed³ nowy wa³ i nowe ¶ruby. ¦lizg rakieta, trzy razy szybszy, ni¿ potrzebujê. Robi³em dzi¶ testy na stawie, na ³ukach piêknie siê pochyla, choæ jak zacz±³em skrêcaæ coraz cia¶niej sta³o siê to, na co nie mia³em ochoty w tak ch³odny dzieñ. Co prawda dziêki szybkiej akcji ratowniczej ³ód¼ nie zd±¿y³a nabraæ wody przez nieuszczelnion± jeszcze kabinê. W sumie g³owy nie moczy³em, ju¿ nawet z³apa³em temperaturê, ale nastêpne testy bêd± z ³odzi± na wêdce:).
Edytowane przez jarekrum dnia 13.04.2017 16:42
Dodane przez jarekrum dnia 14.04.2017 17:08
#23
Ograniczy³em throttle wstêpnie do 40% i stopniowo podnosi³em. W tej chwili jest na 70%. Zmniejszy³em te¿ wychylenia steru, bo ³ód¼ by³a bardzo nerwowa. Podejrzewam, ¿e bêdê musia³ spróbowaæ z jeszcze inn± ¶rub±. Wci±¿ siorbie wodê, jak szybko chcê siê rozpêdziæ.
https://www.youtu...KTva1q7vWw