Tytu³: RC P³ock :: Kitten J 3
Dodane przez krzysiek11 dnia 28.07.2019 20:50
#1
Witam jak w temacie problem polega na tym ¿e model powoli krêci beczkê w lewo przy prostoliniowym locie, za bardzo nie pomaga ustawienie trymeru w prawo nie ma znaczenia cz na wolnych czy na szybkich obrotach silnika gdzie¶ jest ma³y b³±d który mi umyka wstawiê parê fotek mo¿ne kto¶ co¶ wy³apie :|
te prêty na skrzyd³ach s± w calu wyeliminowania ze które¶ skrzyd³o jest zwichrowane
z przodu te¿ wygl±da równo
Nie jestem pewien sk³onu silnika ale raczej wtedy by skrêca³ lub zadziera³ nosa
a on z uporem krêci beczkê, powiesi³em równie¿ go na sznurku my¶l±c ¿e lewa strona ciê¿sza wisi równiutko pomocy :(
Edytowane przez krzysiek11 dnia 04.08.2021 17:06
Dodane przez AQUARIUS dnia 28.07.2019 21:04
#2
A to nie moment od silnika go wykrêca? Nie mo¿esz tego zniwelowaæ trymerem lotek? no mo¿e wiêkszy k±t silnika w prawo daj. Fajny model. Czemu nie ma relacji z budowy na forun?:@
Edytowane przez AQUARIUS dnia 28.07.2019 21:05
Dodane przez krzysiek11 dnia 29.07.2019 21:00
#3
Faktycznie Robert ze S³awkiem wspominali o tym, tylko mi to gdzie¶ po drodze uciek³o :o
trymerem nie za bardzo siê to udaje po wyl±dowaniu lotki prawie na maksa w prawo a model w dalszym ci±gu wykrêca w lewo choæ du¿o mniej :( muszê dorobiæ podk³adkê pod silnik ¿eby go jeszcze bardziej daæ w prawo i zobaczmy a co bêdzie jak przeholuje ???
Dodane przez SlavikS dnia 30.07.2019 07:13
#4
krzysiek11 napisa³/a:
nie ma znaczenia cz na wolnych czy na szybkich obrotach silnika
Te¿ stawia³em na moment od silnika (i dalej tak my¶lê) ale to siê trochê k³óci z tym co napisa³e¶. Mo¿esz daæ mniejsze ¶mig³o ¿eby to sprawdziæ? Je¿eli jest tak przetrymowany to gdyby to by³ moment to po zdjêciu obrotów powinien odwijaæ w drug± stronê, a jak rozumiem tak nie jest.
Na tê chwilê wydaje siê sensowne zwiêkszyæ wyk³on w prawo, ale je¿eli reakcja jest tak du¿a, ¿e trzeba lotki na maksa wychylaæ to wydaje siê, ¿e ¶mig³o równie¿ jest za du¿e.
Edytowane przez SlavikS dnia 30.07.2019 07:19
Dodane przez AQUARIUS dnia 30.07.2019 08:09
#5
Ja bym jeszcze sprawdzi³:
1. Mo¿e to g³upie pytanie, ale czy skrzyd³a s± tej samej d³ugo¶ci i maja ten sam profil. To ¿e koñcówki skrzyde³ s± pod tym samym k±tem to nie znaczy ¿e ca³e skrzyd³o ma ten sam k±t natarcia. Czy skrzyd³o w czasie lotu nie przemieszcza siê na bagnetach?
2. Spróbuj na innym radiu - mo¿e co¶ Ci krzaczy wychylenia. Spróbuj na innych serwach w lotkach.
3. Sztywno¶æ popychaczy - mo¿e lotka pod wp³ywem si³y aerodynamicznej i drgañ siê wychyla i popychacz nie jest w stanie jej utrzymaæ w miejscu?
Dodane przez robloz dnia 30.07.2019 19:13
#6
nie ma znaczenia cz na wolnych czy na szybkich obrotach silnika
To chyba jednak co¶ z geometri±. .:?
Chocia¿ tak do¶wiadczony budowniczy nie pope³ni³ by takiego b³êdu.
Z drugiej strony ten samolot ma krótki kad³ub i bardzo wysoko skrzyd³o, ale to chyba nie problem przy górnop³acie.
Edytowane przez robloz dnia 30.07.2019 19:50
Dodane przez AQUARIUS dnia 30.07.2019 19:17
#7
A i sprawdz, czy jie masz jakiego¶ mixa w radiu ustawionego na lotki i gaz.
Dodane przez SlavikS dnia 01.08.2019 11:58
#8
Info od Pana Stanis³awa :)
Kitten wykona³ kilkadziesi±t lotów, wiêc konstrukcja jest poprawna. Model jest bardzo czu³y na ster kierunku, ma³o na lotki. Sprawd¼ czy ster kierunku siê nie zwichrowa³ i trymuj wychyleniem kierunku w prawo. Wychylenia silnika ponoæ niewielie Ci dadz±.
Dodane przez krzysiek11 dnia 01.08.2019 20:04
#9
Ok dziêki jutro lub pojutrze wypróbuje trawkê podkosi³em wiêc mo¿na spróbowaæ albo ja albo on :D:D
Dodane przez robloz dnia 01.08.2019 20:23
#10
O której planujesz byæ?
Dodane przez krzysiek11 dnia 01.08.2019 21:26
#11
Jutro jak dam rade to nie wcze¶niej jak 17 a w sobotê jeszcze nie wiem
Dodane przez krzysiek11 dnia 03.08.2019 17:33
#12
Wszystko z KITENEM w porz±dku wczoraj zrobi³em dwa ko³eczka i po przestawieniu steru kierunku lata rewelacyjnie dlatego dwa bo zgas³ silnik i by³o l±dowanie awaryjne ale ok, próbowa³em odpaliæ silnik ponownie a on jakby siê upar³ i nici z latanie:(:( wróci³em, wiêc do domu i dzisiaj zacz±³em rozbieraæ poszczególne elementy i nie uwierzycie :| po bardzo d³ugim postoju powymienia³em wszystkie przewody i ku mojemu zdziwieniu okaza³o siê ¿e przewód rzekomo silikonowy siê rozpi.............
toæ to szok :D
muszê jeszcze przerobiæ jaglicê od sk³adu mieszanki bo siê rozregulowuje natnê rowek i za³o¿ê o ring powinno pomoc
Edytowane przez krzysiek11 dnia 04.08.2021 17:12
Dodane przez SlavikS dnia 04.08.2019 18:17
#13
No to lux ::
Dodane przez SlavikS dnia 19.08.2019 22:26
#14
A i jeszcze rada Pana Stanis³awa :) -ustaw ró¿nicowe wychylenie lotek. W górê wiêcej w dó³ mniej.
Dodane przez krzysiek11 dnia 28.02.2021 21:06
#15
Poniewa¿ przód kitena siê ostro porozkleja³ postanowi³em go od¶wie¿yæ bêdzie troszkê inna wersja ;) wiêc zrobi³em now± maskê i kopyto pod wyt³oczkê przedniej szyby
oraz nowe podwozie
i t³umik
cd wkrótce
Edytowane przez krzysiek11 dnia 04.08.2021 17:16
Dodane przez robloz dnia 01.03.2021 08:15
#16
Podwozie, to wymontowa³e¶ z oryginalnego samolotu? :D
Super ::
Dostêp do tokarki i spawarki - to czego mi brakuje. :(
Dodane przez SlavikS dnia 01.03.2021 18:51
#17
Te¿ podziwiam te Wasze precyzyjne roboty metalurgiczne ::
Dodane przez AQUARIUS dnia 02.03.2021 08:18
#18
:: To spawane jest czy lutowane. Co to za rurki s±?
Dodane przez krzysiek11 dnia 03.03.2021 17:51
#19
Fajnie ¿e siê podoba takie s³owa dodaj± si³y do dalszej budowy ;)
A co do materia³u to rurki fi 6 mm kwasówka spawane gazami
Dodane przez SlavikS dnia 04.03.2021 11:30
#20
Pan Stanis³aw obejrza³ zdjêcie D-MBOS i mi przekaza³ ¿eby Ci napisaæ, ¿e amortyzacja podwozia jest przy ko³ach, a nie u góry, a uchwyty odci±gów s± do siebie równoleg³e.
Szyba jest bardziej pochylona w tym egzemplarzu. I drzwi ma po prawej stronie, wiêc trzeba by przenie¶æ, a to nie jest takie proste bo naruszysz konstrukcjê kad³uba.
Nie lepiej tê ¿ó³to-czerwon± wersjê robiæ? Przynajmniej drzwi ma po tej samej stronie ;)
http://aeroklaus....Kitten.htm
Dodane przez krzysiek11 dnia 04.03.2021 16:06
#21
S³awku kolorystyka mia³a byæ niespodziank± :( ale bêdzie bia³oniebieska ;) je¶li chodzi o ró¿nice to ju¿ zosta³o poprawione dlatego na poprzednich zdjêciach jest nowa maska i kopyto pod wyt³oczkê szyby a co do przeróbki to i tak przód kitena musia³em naprawiæ by³ porozklejany, prawie silnik razem z przodem zosta³ mi w reku trzyma³ siê trochê na dole i po lewej stronie :o dobrze ¿e go nie odpali³em bo mog³o siê ¼le skoñczyæ :D:D
Dodane przez SlavikS dnia 04.03.2021 22:27
#22
No to sprawa siê ryp³a, ale to nie moja wina :P
W poprzednim wpisie robi³em za sekretarkê.
Dodane przez krzysiek11 dnia 06.03.2021 16:28
#23
Ok tylko ¿artowa³em :D:D
Edytowane przez krzysiek11 dnia 08.03.2021 11:36
Dodane przez krzysiek11 dnia 13.03.2021 16:30
#24
Kad³ub gotowy, prawie przygotowany :D do malowania i oklejania
cd. wkrótce
Edytowane przez krzysiek11 dnia 04.08.2021 17:18
Dodane przez robloz dnia 14.03.2021 09:00
#25
::
Chyba musisz zmieniæ tytu³ na "KITEN- reaktywacja" :D
Dodane przez krzysiek11 dnia 14.03.2021 12:26
#26
Te¿ o tym my¶la³em ale nie bardzo wiem jak to zrobiæ :?
Dodane przez SlavikS dnia 15.03.2021 10:12
#27
Temat mo¿na zmieniæ w edycji pierwszego posta.
Dodane przez krzysiek11 dnia 15.03.2021 17:18
#28
Dziêki :)
Dodane przez krzysiek11 dnia 09.04.2021 18:21
#29
Troszkê popracowa³em :)
Edytowane przez krzysiek11 dnia 04.08.2021 17:19
Dodane przez SlavikS dnia 09.04.2021 18:30
#30
Piknie ::
Dodane przez Grifon dnia 09.04.2021 20:02
#31
Wygl±da jak trabant :)
No chyba, ¿e tylko ja mam takie skojarzenia.
Edytowane przez Grifon dnia 09.04.2021 20:03
Dodane przez krzysiek11 dnia 04.02.2022 21:33
#32
Edytowane przez krzysiek11 dnia 23.04.2022 18:18
Dodane przez krzysiek11 dnia 23.04.2022 18:19
#33
I skoñczony ;)
Dodane przez SlavikS dnia 24.04.2022 19:55
#34
::
Dodane przez robloz dnia 24.04.2022 22:38
#35
::
Lata³?
Dodane przez krzysiek11 dnia 25.04.2022 10:22
#36
Próba by³a, ale brak mo¿liwo¶ci rozpêdzenia :D:?
Dodane przez robloz dnia 25.04.2022 12:28
#37
ale brak mo¿liwo¶ci rozpêdzenia
Stawiam na du¿± trawkê (co widaæ na fotkach), bo chyba odwagi nie zabrak³o. ;)
Edytowane przez robloz dnia 25.04.2022 12:28
Dodane przez krzysiek11 dnia 25.04.2022 13:19
#38
Kurde zaskoczy³e¶ mnie tym pytaniem :D ale raczej to pierwsze :(:@
Edytowane przez krzysiek11 dnia 25.04.2022 14:04
Dodane przez krzysiek11 dnia 16.03.2024 20:54
#39
Witam taka ciekawostka poniewa¿ KITEN nie mia³ ochoty lataæ tak jak chcia³em tylko lata³ jak on chcia³ ledwo wyl±dowa³em wiec stwierdzi³em ¿e jest co¶ nie tak model wywa¿ony w 1/3 ciêciwy profila i ma³o go nie straci³em, ku mojemu zaskoczeniu wpisuj±c dane w programy do wywa¿enia modelu i wykorzystanie innowacyjnej metody wywa¿enia wysz³o po oblocie z brakiem sterowno¶ci
po wywa¿eniu zgodnie z programem
wiec do³o¿ê 400 gr o³owiu i zobaczê
powinno byæ dobrze albo JA albo KRET :D:D
Dodane przez robloz dnia 17.03.2024 09:16
#40
Widzia³em tak± metodê wywa¿ania ( chyba Vanessa ) ju¿ kilka razy, ale nie bardzo rozumiem na czym ona polega.
Doszed³em do takiego wniosku - podwieszamy model , o¶ kad³uba poziomo ( a mo¿e statecznik poziomy) i patrzymy co wskazuje pion?
Edytowane przez robloz dnia 17.03.2024 10:03
Dodane przez krzysiek11 dnia 17.03.2024 12:57
#41
Dok³adnie tak Robert, jest to bardzo wygodne przy du¿ych modelach ogólnie o¶ kad³uba i statecznika powinna byæ równoleg³a w modelach a jeszcze jedno nawijasz 3 razy sznurek na rurce po to ¿e przekrêcaj±c rurkê zmieniasz po³o¿enie modelu dok³adaj±c odwa¿niki model tez siê przesuwa i musisz za ka¿dym razem robiæ korekty po³o¿enia modelu obracaj±c rurk± model musi byæ zawsze ustawiony w poziomie tak jak na tym zdjêciu
Dodane przez robloz dnia 17.03.2024 13:33
#42
Dziêki. Muszê to wypróbowaæ.