Tytu³: RC P³ock :: Piper L-4

Dodane przez robloz dnia 20.07.2023 12:03
#1

Takie pytanko na rozruszanie forum.;)
Po rekonstrukcji rozbitego zestawu, 1/3 kad³uba, maska, jedno skrzyd³o, podwozie, zosta³o wykonane od nowa, wymiana zawiasów , 100% nowe poszycie.
Dalej jest to zestaw kit, czy mo¿na ju¿ sobie po tym doliczyæ premiê.? :D

Edytowane przez robloz dnia 24.08.2023 21:51

Dodane przez SlavikS dnia 20.07.2023 12:17
#2

Regulamin mówi:
Do punktacji za wierno¶æ odwzorowania dolicza siê 20% bonus procentowy za model wykonany od podstaw


Jak dla mnie opisane naprawy nie spe³niaj± tego warunku :)

Dodane przez robloz dnia 20.07.2023 16:01
#3

;)
Te¿ siê z tym zgadzam, ale by³em ciekaw.
Z drugiej strony, to kto to sprawdza?;)

Dodane przez SlavikS dnia 21.07.2023 07:16
#4

robloz napisa³/a:
Z drugiej strony, to kto to sprawdza?;)

Sumienie ;)

Dodane przez robloz dnia 21.07.2023 08:10
#5

::

Dodane przez robloz dnia 05.08.2023 10:38
#6

"Sprawca" zamieszania :D
180cm rozpiêto¶ci.

rcplock.pl/images/_userfiles/7/pip1.jpg

rcplock.pl/images/_userfiles/7/pip2.jpg

rcplock.pl/images/_userfiles/7/pip3.jpg

Na fotkach brak jeszcze podpór skrzyde³, ale s± te¿ gotowe.

Edytowane przez robloz dnia 05.08.2023 10:40

Dodane przez robloz dnia 24.08.2023 12:40
#7

Dzisiaj by³ ( raczej mia³ byæ) oblot. Pierwszy start i ma³y cyrkiel. Drugi start i ma³o brakowa³o a by³by materia³ na ognisko. :D
Model tak zadziera³ nosa ze tylko wypatrywaæ korkoci±gu. Ogon ci±gn±³ w dó³. Teraz tak: za du¿o wywa¿ony na ty³ (trafi³o tam trochê o³owiu) albo za ma³y sk³on silnika. Nie mia³em jak sprawdziæ jak siê zachowuje na ma³ych obrotach, choæ przy l±dowaniu, te¿ ci±gnê³o ogon do do³u. :-

Dodane przez SlavikS dnia 24.08.2023 13:30
#8

:D
Ja mia³em podobnie przedwczoraj :)
Po próbach naziemnych silnika odpu¶ci³em sobie latanie Mothem - musia³em w domu ustawiæ serwo na przepustnicy bo na lotnisku nie chcia³ mi siê silnik wy³±czaæ na cut-off i jak zacz±³em grzebaæ to tak rozmajdrowa³em, ¿e w koñcu siê podda³em.
Spróbowa³em oblataæ trenerka, ale u mnie z kolei odwrotnie - nie mog³em go nijak po starcie podnie¶æ i ci±gn±³ w prawo. Finalnie twarde l±dowanie. Wiêkszo¶æ energii wziê³o na siebie podwozie, wiêc uszkodzenia raczej drobne do ogarniêcia na szybko. Wydaje mi siê, ¿e wywa¿y³em poprawnie, ale :? Na pewno ma za du¿e odchylenie na prawo i prawdopodobnie za mocno pochylony silnik w dó³. Ma kto¶ jaki¶ patent na sprawdzenie/pomierzenie tych k±tów? Przy za³o¿onym silniku to wszystko jest "na oko". A mo¿e za ciê¿ki na przód? Macie jaki¶ sprawdzony program do liczenia ¶rodka ciê¿ko¶ci - taki ¿eby wyniki by³y pewne?
Dzi¶ kolejna próba poderwania Motha po reanimacji. Muszê wiedzieæ, czy zapisywaæ siê na W³oc³awek, czy nie :)

Dodane przez robloz dnia 24.08.2023 14:18
#9

Ja k±ty ustawiam tak, do kad³uba mocujê w osi listwê, a na o¶ silnika dopasowan± rurkê. Ala w zasadzie to te¿ tak trochê "na oko"
Z tymi programami to jest tak, ¿e mam dwa i w ka¿dym s± inne wyniki! :?

Dodane przez SlavikS dnia 24.08.2023 14:44
#10

Dlatego pytam o sprawdzony :)
Pan Stanis³aw kaza³ Ci napisaæ, ¿e model musisz przede wszystkim dobrze wywa¿yæ i nie podpieraj±c na paluchach tylko dok³adnie w wyznaczonych punktach, a k±t silnika raczej jest spraw± wtórn± i nie powinien mieæ a¿ takiego wp³ywu na Pipera. Wywa¿enie w 30% ciêciwy skrzyd³a i ró¿nica w zaklinowaniu statecznika i skrzyd³a 2-3 stopnie. W Piperze dolna krawêd¼ profilu skrzyd³a równolegle do statecznika.

A w moim trenerku dolnop³acie silnik ma byæ bez pochylania w dó³ :)

Dodane przez robloz dnia 24.08.2023 20:46
#11

Ok, dziêki. Jutro to pomierzê.

Te¿ trochê walczy³em z cut-of, ale wystarczy³o przesun±æ na serwie dwa z±bki + koñcowe wychylenia i by³o ok.

Edytowane przez robloz dnia 24.08.2023 20:47

Dodane przez robloz dnia 25.08.2023 08:20
#12

W Piperze dolna krawêd¼ profilu skrzyd³a równolegle do statecznika
.

Wysz³o ¿e dolma krawêd¿ skrzyd³a jest ok. +2st w stosunku do stateczika.
Przy odbudowie pope³ni³em b³±d, przyjmuj±c doln± krawêd¿ za k±t zaklinowania p³ata. Teraz to jest gdzie¶ ze 4-5 st. :o

Trochê to trwa³o, ale uda³o siê poprawiæ geometriê. Czy bêdzie lepiej, to siê zobaczy.
Jeszcze wywa¿enie.

rcplock.pl/images/_userfiles/7/pip5.jpg

Edytowane przez robloz dnia 25.08.2023 10:13

Dodane przez SlavikS dnia 25.08.2023 10:24
#13

No i tajemnica siê wyja¶ni³a :)
Ja serwo przepustnicy doregulowa³em i wczoraj trochê Mothem polata³em. Musia³em dorzuciæ 50g o³owiu na ogonek. Dobrze, ¿e Jarek podjecha³ bo by³ obserwatorem sytuacji w powietrzu - sporo sprzêtu wczoraj do pó¼na lata³o i trzeba by³o uwa¿aæ.

Dodane przez robloz dnia 25.08.2023 11:21
#14

Model wywa¿ony na 30%.
Z ogona zniknê³o 70g o³owiu.
Podsumowuj±c, to chyba nie mia³o prawa dobrze lataæ.

Edytowane przez robloz dnia 25.08.2023 11:22

Dodane przez SlavikS dnia 26.08.2023 08:20
#15

::

Dodane przez krzysiek11 dnia 26.08.2023 19:58
#16

Robert w moim pajperku ¿ó³tym co kiedy¶ lata³em ¶rodek ciê¿ko¶ci jest 30 % ciêciwy plata, wysoko¶æ 0% do osi kad³uba i skrzyd³o 2% do osi kad³uba silnik 0% w ka¿dych kierunkach

Dodane przez robloz dnia 26.08.2023 22:14
#17

Teraz te¿ tak jest, zobaczymy w locie.

Dodane przez robloz dnia 27.08.2023 11:50
#18

Macie jaki¶ sprawdzony program do liczenia ¶rodka ciê¿ko¶ci


W moim starym w±tku o B17 polecili ten program, ale mo¿e go ju¿ masz.

https://pfmrc.eu/...?id=254091

Edytowane przez robloz dnia 27.08.2023 11:52

Dodane przez krzysiek11 dnia 27.08.2023 19:42
#19

Ja u¿ywam tego WinLaengs4 v3.5 jest u nas w / przydatne narzêdzia/
Moim zdaniem jest ca³kiem ok

Dodane przez robloz dnia 07.09.2023 12:27
#20

Walki ci±g dalszy. Po ostatnich przeróbkach jest du¿o lepiej, ale ....

Silnika jeszcze nie rusza³em. Na wolnych obrotach leci idealnie, a po dodaniu gazu ci±gnie do góry i w prawo, dlatego te¿ ciê¿ko go kontrolowaæ podczas startu. Trzeba koniecznie przestawiæ silnik, a skoro po dodaniu gazu ci±gnie w górê to trzeba go jeszcze w dó³, teraz jest ze dwa st.
Chyba, ¿e co¶ jest jeszcze nie tak?

Edytowane przez robloz dnia 07.09.2023 16:34