Tytu³: RC P³ock :: Moj nowiutki Bee KING 3

Dodane przez cactus69 dnia 07.05.2010 19:32
#1

Witam , pare dni temu odebralem swojego KINGA 3 , na poczatek wystarczy ( mam nadzieje )
Pare danych technicznych
dlugosc 550mm
wysokosc 200mm
srednica rotora gornego 600mm
rotor tylni 130mm
silnik elektryczny bezszczotkowy 400 :)
zyroskop head lock e-sky

images45.fotosik.pl/292/78e438d4b17f8c86m.jpg
images48.fotosik.pl/291/53276917f3875a7dm.jpg
images43.fotosik.pl/291/e126ef05e6580dbcm.jpg


I co wy o tym myslicie :))

Dodane przez artplo dnia 07.05.2010 20:03
#2

Nie znam modelu
Ale z tymi Kingami to jest loteria
Chyba Artur (pasik) posiada Kinga , niech sam Ci powie jak to lata

Dodane przez private9 dnia 08.05.2010 10:20
#3

Witam nowego helikomaniaka :) kiedy¶ pierwsze wersje kingów by³y pora¿k±, ale jednak firma siê rozwija i poprawia na bie¿±co b³êdy, ten jest ju¿ poprawiony i ca³kiem niezle zrobiony, do aligna, compassa czy hirobo to mu brakuje ale na pocz±tek bêdzie oki.

dawaj na lotnisko dzisiaj na 16:00.

Dodane przez cactus69 dnia 08.05.2010 13:39
#4

;)siemanko
dzieki za zaproszenie na lotnisko ale do plocka mam troszke daleko :)

Dodane przez cactus69 dnia 08.05.2010 19:49
#5

A jeszcze taka sprawa :) Wiem co i jak sie ustawia , jakie stopnie itd ale nie mam pojecia do czego sluza pokretla w gyro ?? i do czego sluzy przelacznik norm i rew. A i moze ktos sie orientuje gdzie dostac czesci do kinga chodzi mi o karbon oraz o repliki ( kadlubki ), bo reszta wlasnie do mnie leci z chin , czyli lopaty, caly zestaw z alu do wirnikow , wywazarka do lopat, katomierz i pare czesci zamiennych na przyszlosc bo zapewne bedzie nie jeden kret.
Pozdrawiam

Edytowane przez cactus69 dnia 14.05.2010 23:12

Dodane przez private9 dnia 12.05.2010 09:14
#6

Pokrêt³o w Gyro to czu³o¶æ, jesli np. ogon podczas zawisu ma ruchy i oscyluje chodzi na prawo lewo , tzn ¿e czu³o¶æ jest za du¿a i trzeba delikatnie j± zmiejszyæ. Jesli np. po dodaniu gazu ucieka w lewo lub w prawo to dodaj trochê czu³o¶ci. Prze³±cznik Normal, revers s³u¿y do zmiany kierunku wychy³u serwa ogonowego, w zale¿no¶ci jakie posiadasz serwo. Niektóre serwa musz± mieæ ustawione na normal ¿eby dobrze dzia³a³y a niektóre na rewers. Jesli masz apkê w Mode 2 i lewym dr±giem od kierunku lotu dasz w lewo to model powinien zareagowaæ tak, kabina idzie w lewo a ogon w prawo, dajesz dr±ga w prawo a kabina idzie w prawo i ogon w lewo.

A te czêsci to narazie zbyteczne, naucz siê lataæ bez tego i nie zak³adaj budy, buda to dodatkowa waga i przy podmuchach wiatru bêdzie ci ciêzko zrobiæ zawis, alu czê¶ci s± drogie a nie koniecznie poprawi± lot. Polataj narazie tak jak teraz, lepiej kup podwozie treningowe. No chyba ¿e ty ju¿ wymiatasz po niebie.

Jak co¶ to pisz.

Dodane przez cactus69 dnia 12.05.2010 23:22
#7

podwozie mam i na nim sie ucze :) alu zamowilem bo jakos trwalej mi wyglada, o bude pytalem z ciekawosci moze w przyszlosci, po niebie wymiatam :) ale papierowymi samolocikami ;) dziekuje za opisanie gyro , potrzebuje jeszcze jakis darmowy dobry program symulacyjny na viste. dzieki i pozdro

Dodane przez cactus69 dnia 13.05.2010 14:11
#8

I to na co czekalem :)

caly zapas czesci
images36.fotosik.pl/180/f2ef9a424bab5f2fm.jpg

zestaw alu do KING 3
images36.fotosik.pl/180/3984991a798d1232m.jpg

Ladowarka imax b6 oraz bateria my 2200 11,1V 25c
images40.fotosik.pl/289/48f5a0116b28ab4dm.jpg

wywazarka do lopat itd
images48.fotosik.pl/293/b0c2e00777d2e33dm.jpg

katomierz oraz bateria LiPo

images35.fotosik.pl/148/a12db0f3ce0d49bem.jpg

:) i wiele wiele wiecej :))

Edytowane przez cactus69 dnia 14.05.2010 23:06

Dodane przez private9 dnia 14.05.2010 10:59
#9

No no, niez³y zapasik czêsci zamówi³e¶, widzê ¿e podchodzisz profesjonalnie do tematu, nawet wywa¿arka.

Dodane przez Andy dnia 14.05.2010 13:27
#10

I k±tomierz Areczku,
i k±tomierz - ;)

Dodane przez cactus69 dnia 14.05.2010 23:05
#11

siema

No racja Andy byk ze az mi wstyd , poprawione.
A teraz panowie pytanie ( skoro zaczynam to moge pytac ) Ustawilem dlugosc snapow ( tak to sie pisze to miedzy serwem a np. wirnikiem ogonowym ) ustawilem wedlug instrukcji z e sky i za cholere mi katy sie nie zgadzaja ? co zrobic ? pomocy

Ps. Andy to Twoj AirWolf mnie tu sciagnol ... super normalnie niemoge sie napatrzec :) Pozdrawiam

Edytowane przez cactus69 dnia 14.05.2010 23:09

Dodane przez Andy dnia 15.05.2010 14:14
#12

Cactus:
No racja Andy byk ze az mi wstyd , poprawione.

Daleki jestem od wycieczek osobistych i zwracania uwagi. Mój wpis by³ odpowiedzi± na wpis Areczka, który pisa³ o Twoim profesjonalnym podej¶ciu, a nie zauwa¿y³ zakupionego przez Ciebie k±tomierza, który bezwzglêdnie jest potrzebny do w³a¶ciwego ustawienia i wyregulowania modelu helikoptera.
- ale to tak na marginesie.
Ad'rem:
Ustawi³em d³ugo¶æ snapów (tak to siê pisze to miedzy serwem a np. wirnikiem ogonowym ) ustawi³em wed³ug instrukcji z e sky i za cholerê mi katy siê nie zgadzaj± ?

Rozumiem, ¿e piszesz o popychaczu pomiêdzy serwem ogonowym a ³opatkami wirnika ogonowego.
Proponowa³bym takie rozwi±zanie:
- odepnij popychacz od serwa;
- w³±cz apkê i zasilanie odbiornika w modelu;
- ustaw dr±¿ek odpowiedzialny za ruchy serwa ogonowego w pozycji neutralnej;
- sprawd¼, czy ramiê sera (tzw. orczyk) znajduje siê w pozycji pionowej (je¿eli nie jest pionowo, przy neutralnej pozycji dr±¿ka w aparaturze, nale¿y bezwzglêdnie odkrêciæ orczyk od serwa i obróciæ o tyle, aby znalaz³ siê w pozycji pionowej i ponownie przykrêciæ do serwa;
- wy³±cz apkê i zasilanie odbiornika w modelu;
- odepnij popychacz z kulki na wirniku ogonowym;
- ustaw ³opatki ogonowe w pozycji neutralnej;
- do tak ustawionego orczyka i ³opatek ogonowych dopasuj dopiero d³ugo¶æ popychacza, wkrêcaj±c lub odkrêcaj±c snapy (zakoñczenia popychacza wpinane na kulki) reguluj±c równomiernie z obu stron;
- dopasowany popychacz zapnij na kulki w orczyku i wirniku ogonowym;
- w³±cz apkê i zasilanie odbiornika w modelu;
- sprawd¼ czy orczyk serwa ogonowego i ³opatki ogonowe znajduj± siê w pozycji neutralnej.

Je¿eli nie, to nale¿y powtórzyæ regulacjê i skracaj±c lub wyd³u¿aj±c d³ugo¶æ popychacza doprowadziæ do za³o¿onej pozycji neutralnej.

Podobne zasady stosuje siê z pozosta³ymi popychaczami, z tym, ¿e producent modelu zawsze podaje jakie powinny byæ ich standardowe d³ugo¶ci w mm.

Edytowane przez Andy dnia 15.05.2010 14:17

Dodane przez cactus69 dnia 15.05.2010 15:54
#13

Andy dzieki za opisanie , tak tez myslalem , myslalem tylko ze jak ustawie dlugosci z instrukcji to zaoszczedze czas.
A tu kilka zdjec z wymiany czesc

images44.fotosik.pl/294/e4c1ae86b086aa2em.jpg

images42.fotosik.pl/206/e9b3a985bbfa43a0m.jpg

images44.fotosik.pl/294/ec3c0ab73559404fm.jpg


Teraz pozostaje tylko regulacja , aha czy da sie wyregulowac tarcze sterujaca bez tego smiesznego przyzadu ??

Dodane przez cactus69 dnia 15.05.2010 21:59
#14

a tak to wyglada w ruchu :)

images41.fotosik.pl/290/3fe9e471163e165em.jpg

No i tu powstal problem nastepny , przy ok polowie gazu zaczyna kinga ciagnac do tylu :( co to moze powodowac , cos skopalem ,kurcze caly dzien walki z helim i lipa :( ale ja sie nie poddam :) Pomocy panowie bo ja nie mam pojecia co robic , a i jakis programik pod viste do symulacji . Pozdrawiam goraco

Edytowane przez cactus69 dnia 16.05.2010 00:35

Dodane przez Andy dnia 15.05.2010 23:14
#15

Cactus,
mam nadziejê, ¿e zastosowa³e¶ siê do podstawowej zasady przy zakupie z³o¿onych ju¿ modeli.
A zasada ta brzmi - nie ufaj niczemu, co ju¿ wydaje siê zmontowane - rozkrêæ wszystko na czynniki pierwsze umyj w rozpuszczalniku (benzynie ekstrakcyjnej) wszystkie gwinty zewnêtrzne i wewnêtrzne i skrêæ wszystko od pocz±tku sam stosuj±c KLEJ DO ¦RUB MEDIUM STRONG (nawet wszelkie kulki). Uwierz mi, zaoszczêdzisz wiele stresu i kasy.

czy da siê wyregulowaæ tarczê steruj±c± bez tego ¶miesznego przyrz±du

No i tu powsta³ problem nastêpny , przy ok po³owie gazu zaczyna kinga ci±gn±æ do tylu . Co to mo¿e powodowaæ

I widzisz wcale leveling, nie jest takim ¶miesznym przyrz±dem. Twoje problemy z ci±gniêciem helika przy po³owie gazu do ty³u s± wynikiem najprawdopodobniej niew³a¶ciwego wypoziomowania g³owicy. Dlatego te¿ my¶lê, ¿e najrozs±dniej by³oby najpierw:
- wszystko rozkrêciæ,
- nastêpnie z³o¿yæ we w³a¶ciwy sposób,
- g³owicê (bêdziesz mia³ ju¿ ¶ci±gniêt±) wypoziomowaæ,
- wyregulowaæ d³ugo¶æ wszystkich popychaczy zgodnie z instrukcj±,
- ustawiæ w neutrum wszystkie serwa tarczy,
- tym razem orczyki serw steruj±cych tarcz± nale¿y ustawiæ w pozycji najbardziej zbli¿onej do poziomu,
- zamontowaæ tarczê,
- zapi±æ popychacze,
- i dopiero wtedy mo¿na przyst±piæ do regulacji .

Nie przejmuj siê zakresem prac opisanych powy¿ej. Pozwoli on Tobie przy okazji na dok³adne zapoznanie siê z budow± i konstrukcj± modelu, co w przysz³o¶ci zaprocentuje podczas ewentualnych napraw, czy te¿ regulacji.

Edytowane przez Andy dnia 15.05.2010 23:19

Dodane przez cactus69 dnia 16.05.2010 00:02
#16

No tak Andy , juz mialem pare kulek poluzowanych :( zrobie jak mowisz.
A teraz wszystko jak robilem , rozebralem wszystko (przeciez montowalem alu ) ustawilem serwa na dziwiecdziesiat stopni +- , zaczolem montowac cala glowice , glugosci popychaczy wedlug instrukcji, nawet te od serw do tarczy sterujacej (mam sowmiarke z elektronicznym wyswietlaczem) wiec wszystko bylo super dokladnie. Kurcze mialem nadzieje ze bedzie ok. niestety nie mam skad wziasc leveling dlatego napisalem ze smieszne :( kurcze , nie ufam niczemu co juz poskladane , ale juz bym poprobowal zawisu :)) A jezeli nie mam mozliwosci dostania leveling'a to co zrobic > nie mam sklepu pod nosem

pozdrawiam Adam

Edytowane przez cactus69 dnia 16.05.2010 00:08

Dodane przez Andy dnia 16.05.2010 00:22
#17

Adam,
jeszcze jedna zasada:
po¶piech wskazany jest przy ³apaniu pche³ i przy biegunce. Przy sk³adaniu modelu helika lepiej czasami poczekaæ i zrobiæ od razu w³a¶ciwie, bo mo¿na w najlepszym przypadku wygenerowaæ sobie koszty (a widzê, ¿e trochê kasy ju¿ w³o¿y³e¶ w alu), a w najgorszym sobie, albo komu¶ zrobiæ krzywdê.
Zawsze mo¿esz leveling dobraæ z RCConceptu:
http://www.rcconc...php?id=300
albo z HC:
http://www.hobbyc...duct=11041

Ja nie maj±c jeszcze levelingu (uwierz to doskona³a rzecz) stosowa³em do poziomowania tarczy taki przyrz±d:
http://www.helish...mp;id=1166
(ale maj±c porównanie do levelingu, to niebo a ziemia w szybko¶ci i jako¶ci poziomowania tarczy)
polecam równie¿:
http://www.helish...amp;id=109

Edytowane przez Andy dnia 16.05.2010 00:34

Dodane przez cactus69 dnia 16.05.2010 00:27
#18

Andy kolego ale wysylka do mnie bedzie drozsza niz sama czesc :( , musze poszukac , nie ma mnie na terenie RP. Ja sie nie spiesze , wole poczekac i przylozyc sie do tego co robie , bo pozniej latanie ma byc to dla mnie przyjemnosc a nie stres :) Napisalem poprostu ze juz bym cos pocwiczyl :)

Ps. A smarowanie to najlepiej czym ? Sprey penetrujacy z dodatkiem grafitu i z wlasciwosciami smarujacymi bedzie ok ?

Edytowane przez cactus69 dnia 16.05.2010 00:32

Dodane przez Andy dnia 16.05.2010 00:43
#19

Ja sie nie spiesze , wole poczekac i przylozyc sie do tego co robie , bo pozniej latanie ma byc to dla mnie przyjemnosc a nie stres

I bardzo dobrze - popieram.

A smarowanie to najlepiej czym ? Sprey penetrujacy z dodatkiem grafitu i z wlasciwosciami smarujacymi bedzie ok ?


NIE POLECAM

Natomiast wskazane jest stosowanie:
http://www.modele...ts_id=5095
http://www.modele...ts_id=5094
jak równie¿:
http://www.modele...ts_id=3940
i smar na bazie silikonu.
A wszystko to w zale¿no¶ci od tego co nale¿y posmarowaæ i zabezpieczyæ - zgodnie z opisami na stronach z linków.

Napisalem poprostu ze juz bym cos pocwiczyl


W oczekiwaniu na zakupy koniecznie "zdob±d¼" odpowiedni symulator i trenuj - to du¿o daje potem w realu.

Edytowane przez Andy dnia 16.05.2010 00:43

Dodane przez cactus69 dnia 16.05.2010 00:53
#20

OK zaczne od poczatku , znowu rozbiore wszystko, przeczyszcze , poskrecam na klej . Nastepnie zamowie gdizes , nie wiem gdzie , smary i leaving . czasami fajnie tak podlubac w sprzecie , wtedy czlowiek poznaje jak to naprawde dziala .

Dodane przez Andy dnia 16.05.2010 20:08
#21

Adam widzia³e¶ tê ofertê?
Przyznam, ¿e bardzo atrakcyjna.
http://www.epheli...865#183865

Wstêpnie zarezerwowa³em dla Ciebie do jutra do po³udnia - czekam na potwierdzenie od Ciebie.

Edytowane przez Andy dnia 16.05.2010 20:15

Dodane przez cactus69 dnia 16.05.2010 20:59
#22

Andrzeju , super :) Pasuje mi . Dzieki

Dodane przez Andy dnia 16.05.2010 21:08
#23

Ok. Nabywam
Reszty poszukam jutro i dam znaæ co i jak.

Dodane przez cactus69 dnia 16.05.2010 21:39
#24

Super :)) jestem zobowiazany .

Dodane przez cactus69 dnia 17.05.2010 18:37
#25

A to dla potomnych , mozntaz alu w king i belt , instrukcja obslugi alu w esky bee ...

http://www.rcheli...all_p1.jpg

Ja sie tego naszukalem wiec moze komus zaoszczedze klopotu i szukania ... :)

Edytowane przez cactus69 dnia 17.05.2010 18:40

Dodane przez cactus69 dnia 27.05.2010 18:22
#26

Witam .
Nareszcie doszly do mnie bardzo oczekiwane rzeczy ,bardzo potrzebne do ulotnienia helika .Dzieki przychylnosci i pomocy Andiego ktory poswiecil swoj cenny czas na zalatwienie tego dla mnie, moj King mysle ze bedzie ulatniany na weekend albo najpozniej w przyszlym tygodniu. Andrzeju wielkie dzieki za wszystko .

Oczekiwana paka,
swietnie zapakowane :))
images43.fotosik.pl/298/0e9e62d977cec697m.jpg

Oleje , smary , leveling, pasek , wal glowny ( przyda sie ;) )
images50.fotosik.pl/299/096b49da019febd9m.jpg

Jeszce raz dziekuje :)

Edytowane przez cactus69 dnia 27.05.2010 18:25

Dodane przez cactus69 dnia 27.05.2010 23:47
#27

No i prace czesciowo zakonczone , wszystko umyte i nasmarowane na nowo olejami i smarami do tego przeznaczonymi. Popychacze ustawione wedlug instrukcji , tarcza sterujaca ustawiona i wypoziomowana. Glowica zalozona , wszystko co sie moze odkrecic wklejone :) Jutro jak czas pozwoli , ustawienie uprzednio wywazonych lopat .
Proba kontrolna byla i oczywiscie , ominolem srobke ktora nie widziala ani kleju ani dobrego dokrecenia :)) ale nic sie nie stalo , juz poprawione.

Jezeli ktos uwaza ze cos jeszcze powinienem zrobic to prosze o instrukcje

Edytowane przez cactus69 dnia 27.05.2010 23:51

Dodane przez Andy dnia 28.05.2010 09:11
#28

Cieszê siê, ¿e przesy³ka dotar³a tak szybko.
No wiedzê, ¿e postêpy w pracach przy heliku s± znakomite.
Jeszcze w helikach z regu³y toruje siê ³opaty:
http://www.epheli...&sid=4
Adam, mo¿e czyta³e¶ ten w±tek, ale tu masz wszystko co i jak siê reguluje w HBK-3:
http://www.epheli...ie+%B3opat


PS.
Adam - Twoje BMW jest super - obejrza³em fotki na fotosiku - no, no :)
Widzê, ¿e "trochê pracy" w nie w³o¿y³e¶.

A dla chêtnych galeryjka fotek furki Adama:
http://cactus69.f...61-42.html

Edytowane przez Andy dnia 28.05.2010 09:20

Dodane przez cactus69 dnia 28.05.2010 16:40
#29

Witam
Dziekuje za linki , wiem ze toruje sie lopaty :) ale to chyba na samym koncu ? Linki sie przydadza :) jeszcze raz dzieki

A co do BMW to "troche pracy" przy niej mialem :) zreszta wciaz sie zmienia ale wszystko w oryginale , dziekuje za slowa uznania :) MILO :))

Milego weekendu

Dodane przez cactus69 dnia 28.05.2010 22:37
#30

Siema
No i lipa , teoria to nie wszystko,jednak praktyka to duzo wiecej . Wydawalo mi sie ze tarcze ustawilem poziomo , dzis ustawilem katy lopat , wytorowalem , normalnie jak w ksiazce pisza . Pierwszt test heli szaleje , kurcze co sie dzieje . nastepna proba ... powtorka , aaaaaaaaaaaaaaa... nagle olsnienie , flyber ( tak to sie nazywa ) nie ustawiony , kazda lopatka w inna strone. No to do dziela , katomierz , silnik odlaczony , heli wlaczony, nadajnik rowniez . 10 minut roboty, ustawione.
Test nr 3 a moze 6 ... powolne krecenie silnikiem , spoko , troszke szybciej, hmmm chwila na przemyslenia , silnik zatrzymany , mysle ... a sprawdze jeszce raz wszystko , srobki , katy , polaczenia , ... ok . Ostatnia proba na ziemi , mysle sobie ( hahaha zabrzmialo jakby nastepna miala byc w kosmosie ) no to jazda , krece helika a on , jak osiagnolem 50 % gazu to w lewo, ja mu do przodu (slizgiem ) a on na lewo i do przodu. Wrrrrrrrr no szlag by to trafil .
Jakies pomysly ?
Bo ja juz glupialem .

Edytowane przez cactus69 dnia 28.05.2010 23:24

Dodane przez artplo dnia 29.05.2010 00:29
#31

Wszystko jest jak powinno?
Tarcza chodzi dobrze , zgodnie z kierunkiem dr±gów ?
Helik nie bêdzie idealnie Ci wisia³ i sie unosi³
Ma tendencjê do myszkowania
My¶le , ¿e troche spanikowa³e¶

Dodane przez cactus69 dnia 29.05.2010 00:43
#32

Artplo wszyystko jest jak powinno kierunki zachowane w 100 % NO OPROCZ TEGO SCIAGANIA W LEWO ( sorki za capsa ) mysle ze moje niedoswiadczenie moglo mnie wprowadzic w panike , gyro dziala doskonale . Ale to wszystko bylo na granicy oderwania i ten ruch w lewa strone byl dosc gwaltowny , jutro sprobuje lekka korekte na popychaczu ( jeden moze dwa obroty ) i zobacze , sprobuje tez outside . dam znac jak poszlo .

Ps. To naprawde ciezka szkola a wydawalo sie, do gory i jazda , teraz sie smieje sam z siebie HAHAHAHAHA, ale to wciga .

Edytowane przez cactus69 dnia 29.05.2010 00:48

Dodane przez artplo dnia 29.05.2010 00:53
#33

Im mniejszy model tym gorzej
Helik staje sie stabilny od 0,5 metra w górê
Masz podwozie treningowe?

Dodane przez cactus69 dnia 29.05.2010 01:29
#34

Mam oczywiscie ze mam , wydaje mi sie ze to podstawa :)
Im mniejszy hmmm moj ma 550 cm dlugosci :))

Dodane przez cactus69 dnia 29.05.2010 01:31
#35

A to na lepszy dzien DLA wszystkich

Kocham to
YouTube Video

YouTube Video


Tak troszke z innej beczki :)

Edytowane przez cactus69 dnia 16.06.2010 23:34

Dodane przez stawoj dnia 29.05.2010 08:26
#36

niesamowite filmiki

Dodane przez Andy dnia 29.05.2010 10:41
#37

No widzê Adam, ¿e ostro walczysz z opanowaniem Bee KING-a.
To co pisa³ Artur:
Im mniejszy model tym gorzej
Helik staje sie stabilny od 0,5 metra w górê

to prawda. No i tylko spokój mo¿e Cie uratowaæ.
Ja zanim opanowa³em jako tako zawisy i loty postêpowe T-Rex'em 500 (prawie dwa razy wiêkszy od Bee KING-a) to trochê czasu minê³o.
Adam - jak to pisz± na innych forach - nie pal etapów.
Trenuj najpierw start - zawis - i l±dowanie.
Zaczynaj od zawisu 0,5 m potem 1 m itd.
Najpierw krótkie czasowo zawisy, a potem coraz d³u¿sze.
Nie spiesz siê z niczym. W pilota¿u helików trzeba nauczyæ siê odruchów (nawet czasami wykonywanych szybciej ni¿ sam o nich pomy¶lisz).
Potem dopiero "¿abi skok", nastêpnie "kangurzy skok" i dopiero loty postêpowe.
A w kolejce czekaj± jeszcze manewry - jak rozpêdzisz model trzeba go albo zatrzymaæ w stabilnym zawisie, albo wykonaæ nawrót w locie postêpowym.
Je¿eli jeste¶ przekonany, ¿e wszystko dobrze wyregulowa³e¶ i ustawi³e¶, a helika ci±gnie w któr±¶ stronê (oczywi¶cie zak³adam, ¿e nie ma wiatru) to spróbuj wytrymowaæ go na apce.
Adam bezwzglêdnie trenuj z podwoziem treningowym - wiem to po sobie ono "dodaje odwagi" przy pierwszych startach i l±dowaniach.
Ja te¿ mocno przestraszy³em siê, kiedy pierwszy raz zacz±³em odrywaæ helika od ziemi, a on mnie gdzie¶ zaczyna³ uciekaæ. Moje pierwsze loty wygl±da³y jak kangurze skoki, ale z czasem ....., w miarê treningu, jako tako to wygl±da.

Edytowane przez Andy dnia 29.05.2010 10:57

Dodane przez cactus69 dnia 29.05.2010 16:04
#38

Witam wszystkich :)

Ciesze sie ze filmiki sie podobaja :)) pomyslalem sobie ze my w kolo o tych heli i heli to moze cos dla odmiany , niewielkie zboczenie z tematu.

Andrzeju nie mam zamiaru opuszczac zadnego cyklu nauki , za duzo kasy kosztowal mnie king i gadzety do niego :)). Podwozie treningowe mam , zakupilem razem z helim i juz jest zmontowane i nawet pasuje :) Nawet na ziemi jak stoi to czuje sie spokojniejszy . czyli nauka latania to tak jak nauka jazdy na rowerze , tylko ze do roweru montowalo sie patyk i ktos nas trzymal :( a tu ... lipa . Dam rade ,wierze w siebie.

Mialem zrobic testa outside a tam wiatr jak cholera , nie bede ryzykowal z moim "doswiadczeniem" przy taki wietrze ...

Edytowane przez cactus69 dnia 29.05.2010 19:01

Dodane przez cactus69 dnia 29.05.2010 23:48
#39

Polatac sie nie dalo dzisiaj bo deszcze niespokojne i wiatr az milo :) Ale sie uparlismy na grila no i oto efekt ( zaznaczam ze jak rozpalalem to nie padalo )

images45.fotosik.pl/299/d439402dd39ca1d7m.jpg

I co za pomyslowoasc , wrocilem do domu mokry ale szczesliwy.

Za wszystko zaplacis karta mastercard , miny przechodniow.......... bezcenne

Edytowane przez cactus69 dnia 30.05.2010 03:05

Dodane przez cactus69 dnia 30.05.2010 17:51
#40

Panowie lotnicy ;)
co myslicie o symulatorze lotow Microsoft Flight Simulator X

Moge go niedrogo kupic wiec prosze o jakies info czy to sie nada ?

Dodane przez artplo dnia 30.05.2010 17:54
#41

cactus69 napisa³/a:
Panowie lotnicy ;)
co myslicie o symulatorze lotow Microsoft Flight Simulator X

Moge go niedrogo kupic wiec prosze o jakies info czy to sie nada ?


Co chcesz na tym æwiczyæ ?
Na pewno nie nauczysz siê lataæ modelami
Ale je¿eli chcesz sobie polataæ wirualnie , to polecam
Szczególnie , ¿e jest bardzo du¿o darmowych i p³atnych dodatków

Dodane przez cactus69 dnia 30.05.2010 18:19
#42

Witam wszystkich
Dzis pogoda dopisala i poszedlem oblatac mojego kinga ,raczej obskakac :)) , powiem szczerze za jak na moja znikoma wiedze w ustawieniach to jestem z siebie zadowolony.Nie wiem czy moglo by byc lepiej ,zapewne tak ... no coz nastepnym razem .

Oto filmik ( sredniej jakosci ale kamerka mi padla :( )

http://www.youtub...qV_OkZmeiA

A i oczywiscie krecior mosial byc :( delikatny ale byl , obrocilo mi na wysokosci ok 1 m ( wiatr mi poderwal helika ) dziobem do mnie i w panice chcialem wyladowac , i przesunolem prawy drazek w zla strone ... juz go serwisuje .. szkoda

Edytowane przez cactus69 dnia 02.06.2010 21:09

Dodane przez cactus69 dnia 03.06.2010 20:24
#43

Witam :)
no i lipa kulka sie urwala i gwint sostal w okuciu lopaty , nie mam pojecia co zrobic

Dodane przez Andy dnia 03.06.2010 21:39
#44

Adam,
no nie jest ¼le. obejrza³em ca³y filmik i widzê, ¿e powoli opanowujesz etap "¿abich skoków". Przypomina mi to moje pierwsze próby z moim modelem - bêdzie dobrze.
Zwróæ uwagê, aby przy pierwszych Twoich lekcjach warunki lotne by³y idealne - raczej bezwietrznie.
( wiatr mi poderwa³ helika ) dziobem do mnie i w panice chcia³em wyl±dowaæ , i przesun±³em prawy dr±¿ek w z³± stronê

Adam, ja te¿ tak postêpowa³em, ¿e w chwilach krytycznych stara³em siê l±dowaæ jak najszybciej - ale to akurat z³a droga. W takich sytuacjach dr±¿ek gazu do oporu na maksa i w górê - trochê to trwa³o, a¿ nauczy³em siê tego odruchu.
Odno¶nie urwanej kulki - nie wiem jaka jest dok³adnie u Ciebie konstrukcja okucia ³opat, ale w Alignie kulka jest wkrêcana w nagwintowany otwór, który jest przelotowy. Gdyby by³o tak samo u Ciebie to sprawa prosta - nale¿y ma³ym wierte³kiem rozwierciæ urwan± pozosta³± w otworze czê¶æ uchwytu kulki (od drugiej strony - nie od tej urwanej - po uprzednim delikatnym napunktowaniu miejsca przy³o¿enia wiertla) - wiert³o powinno byæ 0, 6 ¶rednicy gwintu, tak aby podczas rozwiercania nie zniszczyæ go. A jak bêdziesz mia³ trochê szczê¶cia i ostre wiert³o, to potrafi ono nawet wykrêciæ pozosta³± w gwincie cze¶æ podczas rozwiercania. No có¿ robota precyzyjna, ale do zrobienia.

Edytowane przez Andy dnia 03.06.2010 21:43

Dodane przez cactus69 dnia 03.06.2010 22:11
#45

No mamtak samo w jak ty , czyli wiertelko 0.6 . No to dam jakos rade :) Bo przy krecie uderzylem bokiem , naszczescie nic powaznego . Napisalem ze wiatr , czasami dmuchnelo i to tylko tak delikatnie ale kinius zareagowal wlasnie w ten sposob.

Adam, ja te¿ tak postêpowa³em, ¿e w chwilach krytycznych stara³em siê l±dowaæ jak najszybciej - ale to akurat z³a droga. W takich sytuacjach dr±¿ek gazu do oporu na maksa i w górê - trochê to trwa³o, a¿ nauczy³em siê tego odruchu


Nie wiem jak mam to rozumiec ? Przeciez poleci w kosmos i co wtedy...mozesz troszke to opisac dlaczego tak sie powinno robic ??


Ps. Nawet mi sie udalo pare razy slicznie wystartowac , powisiec przez pare sekund , zepsuc zawis :) i ladnie wyladowac .... hahahaha ... dzieki temu co wymyslil podwozie treningowe

Edytowane przez cactus69 dnia 03.06.2010 22:45

Dodane przez Andy dnia 03.06.2010 23:14
#46

czyli wiertelko 0.6


Je¿eli kulka mia³a swój uchwyt o gwincie 2 mm to wierte³ko 0,6 x 2 mm = 1,2 mm (je¿eli nie masz 1,2 mm to mo¿na spokojnie 1 mm, ale nie radzê 1,5 mm)

Nie wiem jak mam to rozumieæ ?


W sytuacji stracenia stabilno¶ci modelu (niezale¿nie od wysoko¶ci) lepszym sposobem postêpowania jest dodanie gazu, podniesienie modelu, czy te¿ nabranie lotu postêpowego i w tym samym czasie stabilizowanie go do w³a¶ciwej pozycji. Ale to s± ju¿ odruchy, które nale¿y wytrenowaæ. Gwa³towna próba l±dowania przy niestabilnej pozycji modelu i jakimkolwiek wiêkszym przechyle spowoduje co najmniej "twarde" przyziemienie, przewrócenie modelu, no i ró¿ne inne dolegliwo¶ci w zniszczonych czê¶ciach.
Model w kosmos nie poleci - ;)
Po dodaniu gazu model zaczyna unosiæ siê w górê, równocze¶nie drugim dr±¿kiem starasz siê przywróciæ jego normaln± pozycjê. Po jej osi±gniêciu, zaczynasz powoli zmniejszaæ gaz i wracasz na ziemiê - lub do zawisu na stosownej wysoko¶ci.

Nawet mi siê uda³o parê razy ¶licznie wystartowaæ , powisieæ przez parê sekund

Fakt - pod koniec filmiku by³o ju¿ nie¼le.

Edytowane przez Andy dnia 03.06.2010 23:54

Dodane przez cactus69 dnia 05.06.2010 21:10
#47

Siemanko
Jak tam weekend mija :)
Ja dzis wylatalem 4 pakiety , a wygladalo to mniej wiecej tak :)
Ja jestem z siebie zadowolony :)
A koledzy jakie opinie maja ?

http://www.youtub...m4LRqMIdHI

http://www.youtub...sidUPzj-HM

:)

Ps. teraz czas na korekty :( i znowu dlubanie :)

Edytowane przez cactus69 dnia 05.06.2010 21:32

Dodane przez Andy dnia 05.06.2010 23:59
#48

No, postêpy widaæ,
widzê, ¿e przechodzisz ju¿ z etapu "¿abich skoków" na etap "kangurzych skoków" - bêdzie dobrze.

Dodane przez cactus69 dnia 08.06.2010 21:58
#49

Witam wszystkich
Chcialem sie pochwalic ,mam nadzieje postepami, filmiki z przedwczoraj.
jakies sugestie ?? Jezeli cos macie panowie do zasugerowania co robie zle albo na czym powinienem sie szczegolnie skupic to bardzo chetnie poczytam :))

YouTube Video

YouTube Video

YouTube Video


A i jeszcze pytanko , jak widac na filmach troszke mi wiucha ogonem . Zmniejszyc czy zwiekszyc czulosc zyra... a moze cos innego ?

Pozdrawiam adam

Edytowane przez cactus69 dnia 08.06.2010 23:27

Dodane przez artplo dnia 09.06.2010 06:46
#50

Widaæ du¿e postêpy , tak trzymaæ :)
Co do bujania ogonem , to mo¿e byæ wina podwozia treningowego
Zwiêksz czu³o¶æ ¿yrka , tylko nie za duzó , tak ¿eby¶ nie mia³ objawów bardzo gwa³townego bujania ogonem -lewo , prawo

Dodane przez Andy dnia 09.06.2010 09:29
#51

Adam,
tak jak napisal Artur:
Widaæ du¿e postêpy , tak trzymaæ


Opanowujesz koñcowy etap "kangurzy skok"
Postaraj sie jeszcze tylko na tym etapie:
- wyd³u¿yæ czas stabilnych zawisów
- opanowaæ delikatne l±dowanie z wysoko¶ci 1 m.
Co do bujania ogonem. to ja tam zbytnio go nie widzê:
Zwiêksz czu³o¶æ ¿yrka , tylko nie za du¿o


Dodane przez cactus69 dnia 09.06.2010 19:47
#52

Dzieki panowie za mile slowa :) to duzo dla mnie :)

Andrzeju nie wiem dlaczego ale nie umiem ustac w jednym miejscu dlugo , staram sie ale wydaje mi sie ze jeszcze za nerwowo ruszam dragiem :) Stram sie co lot ustac i utrzymac helika w miejscu :) Bede cwiczyl do skutku.
Co do wiuchania ogonem , sprawdze czulos ( zrobie testy ) tak jak pisal Artur , sprawdze efekty .
Dzieki jeszcze raz :)

Edytowane przez cactus69 dnia 09.06.2010 19:48

Dodane przez private9 dnia 09.06.2010 20:08
#53

Dobrze idzie, i nie ma co staæ w jednym miejscu za d³ugo bo ci tak to zostanie :)

Dodane przez cactus69 dnia 15.06.2010 18:15
#54

Kurcze a u mnie wiatry ze az strach latac , wiec czekam az sie uspokoi

Dodane przez cactus69 dnia 16.06.2010 22:58
#55

Dalej wieje :( wiec pomyslalem sobie raz kozie smierc , podczas wiatru tez trzeba sie nauczyc latac . Spakowalem siebie oraz "dziecko" ,ktore dopiero uczy sie "chodzic" , poszedlem na nasz ulubiony plac zabaw ,operator sie zabral z nami . Bylo duzo adrenaliny :)) hahaha super
A wygladalo to tak ...
YouTube Video

Edytowane przez cactus69 dnia 16.06.2010 23:23

Dodane przez stawoj dnia 16.06.2010 23:10
#56

Witam Cactus69

Pomogê ci wstawiaæ odpowiednio filmy z Youtube na nasze forum, bo troszkê to ¼le robisz. Raz poprawia³em ale masz sporo fajnych filmików wiêc lepiej jak to bêdziesz sam robi³ poprawnie.

Wklejamy link do naszego filmu z Youtube
"http://www.youtube.com/watch?v=7UMl56x27uk"

z tego adresu zostawiamy tylko to co jest za znakiem = czyli w tym przypadku:
7UMl56x27uk

Dopiero to zaznaczamy myszk±. Po zaznaczeniu klikamy na t± ikonkê z filmikiem pod spodem .
Spróbuj

Edytowane przez stawoj dnia 16.06.2010 23:24

Dodane przez cactus69 dnia 16.06.2010 23:16
#57

Takiego Admina to ze swieca szukac :)) inni to sie piekla ze ktos czegos nie wie a tu prosze ... dwa zdania od admina + kumaty modelarz = dzialajace linki :)
pozdrawiam

Edytowane przez cactus69 dnia 16.06.2010 23:20

Dodane przez Andy dnia 18.06.2010 08:13
#58

Takiego Admina to ze swieca szukac


Nooooo, bo to jest nasz Wojteczek :)

Dodane przez cactus69 dnia 22.06.2010 22:03
#59

Dzis pogoda dopisala i mam nadzieje ze tak zostanie , troche prob dla siebie , jak sie zachowuje helik podczas roznych dzialan dragiem , takie tam moje wymysly :) . Probowalem startowac bokiem i chociaz troche powisiec i po paru probach stwierdzam ze to masakra ( czy komukolwiek to sie udalo ;) ) pozniej pod katem zeby bylo prosciej , no ale coz nie wyszlo :( mysle ze pare pakietow i bedzie spoko :)

Ps . Jaka aparature polecacie , nic nie mam do swojej ale slyszalem ( czytalem ) ze warto zmienic na wyzsza klase , jakies propozycje , uwagi , poprosze

Edytowane przez cactus69 dnia 22.06.2010 22:07

Dodane przez Andy dnia 23.06.2010 10:12
#60

mysle ze pare pakietow i bedzie spoko

Adam - dasz radê.
Odno¶nie apki to polecam to co u nas najpowszechniejsze - czyli SPEKTRUM DX6i. Ale pamiêtaj, ¿e wtedy bêdzie równie¿ konieczno¶æ zmiany odbiornika w modelu.

Edytowane przez Andy dnia 23.06.2010 10:12

Dodane przez cactus69 dnia 24.06.2010 22:39
#61

Dzieki Andrzeju za slowa otuchy :)
Co do apki to czytalem ze ta eskowa jest do &*%$# i ze sie nadaje zupelnie do niczego ...

Dodane przez cactus69 dnia 29.11.2010 19:39
#62

hejjjjjjjjjjjj

Kurcze ale mnie nie bylo , strasznie ten czas leci . Ja narazie sprzet mam ukryty bo warunki lipne a i kontuzje dosc powazna mam i to w reke , ale jeszcze tydzien i ustawianie helika oraz powrot do lotow . pozdrawiam wszystkich bardzo goraco , mimo iz za oknem zima

Dodane przez private9 dnia 29.11.2010 20:05
#63

Hello , wracaj, ja te¿ m-c mia³em rêkê w gipsie, mam nadziejê ¿e u ciebie bardzo powa¿nych tematów nie by³o.

Wracaj , Wracaj do Helika bo bez niego nie popykasz,
Wracaj, Wracaj lataj zgrabnie æwicz figury bardzo sk³adnie,
Leæ helikiem w wolnym tempie niech spoterów bêdzie wszêdzie.

Pozdrawiam,.
Arek,.

Dodane przez cactus69 dnia 03.12.2010 13:45
#64

hej
No z reka to byla tragedia ale juz jest lepiej , we wtorek juz po gipsie bedzie .
Helik przygotowany do zimy , konserwacja robiona lewa reka , wolno ale jakos poszlo.
Fajowska rymowanka :) dzieki .
Pozdrawiam
Adam