Tytu³: RC P³ock :: Obowi±zuj±cy regulamin ESA
Dodane przez stawoj dnia 31.08.2010 18:20
#1
ESA to dyscyplina aircombat - Electric Simply Aircombat
http://www.aircom...;Itemid=80
Edytowane przez Andy dnia 15.10.2010 12:02
Dodane przez Piotrek B dnia 12.10.2010 20:39
#2
Po kilku regulaminowych rundach tak sobie my¶lê czy?
1. Dopuszczalne jest wyl±dowanie i usuniêcie ta¶my przeciwnika ze skrzyd³a? Zapewne wtedy nale¿a³oby odliczyæ cenne sekundy na wykonanie tej czynno¶ci. Ale czy to w ogóle jest dopuszczalne?
2. Czy je¿eli kto¶ ci±gnie ta¶mê przeciwnika, a kto¶ inny zetnie obydwie te ta¶my, to takie "trafienie" liczy siê podwójnie??
Dodane przez SlavikS dnia 13.10.2010 07:21
#3
Nie dopuszczalne bo zgodnie z regulaminem tê ta¶mê mo¿na ci±æ i s± za to punkty. Zyskuje siê punkty za ciêcie przy czym nikt punktów nie traci. Punkty traci tylko siê za brak ochrony w³asnej ta¶my. Ka¿de ciêcie siê liczy, wiêc jak tniesz obie ta¶my to masz dwa trafienia.
Edytowane przez SlavikS dnia 13.10.2010 07:22
Dodane przez Piotrek B dnia 09.01.2012 09:12
#4
Witam
Na forum ACES odbywa siê g³osowanie nad zmianami w regulaminie.
http://www.aircom...mp;start=0 Uprawnieni s± wszyscy, którzy latali w jakiej¶ rundzie Pucharu Polski. Czy wszyscy otrzymali karty, je¿eli nie to moge podes³aæ.
Dodane przez AQUARIUS dnia 09.01.2012 10:32
#5
Ja dosta³em, wype³ni³em i odes³a³em.
Dodane przez SlavikS dnia 09.01.2012 22:04
#6
Ja nie dosta³em - pode¶lij mi. Dyskusja na forum by³a gor±ca. A¿ jestem ciekaw co poddali pod g³osowanie :)
Dodane przez pasik dnia 09.01.2012 23:00
#7
to ja tez poprosze
Dodane przez SlavikS dnia 11.02.2013 14:34
#12
Ten regulamin to lekki gniot - na razie bym siê do niego nie przywi±zywa³. Pewnie bêd± jeszcze poprawki.
Dodane przez AQUARIUS dnia 18.02.2013 16:11
#13
Moim zdaniem nie trzeba by³o ruszaæ starego bo siê ko³o tego niez³y cyrk robi....
Dodane przez SlavikS dnia 19.02.2013 07:15
#14
Ba, m±dry Polak po szkodzie. By³o paru takich co chcieli zmian i karabinów na skrzyd³ach ;)
Dodane przez SlavikS dnia 21.02.2013 12:50
#15
Na stronie ACES jest dostêpny poprawiony regulamin:
http://www.aircom....php?t=690
Zwracam uwagê na fakt konieczno¶ci malowania ca³ej powierzchni modelu - nawet bia³ych. W regulaminie nie jest to stricte napisane, ale zapis "Model musi posiadaæ malowanie zgodne z orygina³em, który odwzorowuje", wg dyskusji na forum, ponoæ to oznacza. Modele, które bêd± mia³y niepomalowane czê¶ci bêd± traktowane na zawodach jako nieregulaminowe. Trzeba bêdzie mieæ wydruk fotki albo rysunku samolotu z kamuflarzem, który zosta³ odwzorowany na modelu. Ma siê skoñczyæ era niepomalowanych bia³ych Fokkerów :)
Edytowane przez SlavikS dnia 21.02.2013 12:57
Dodane przez Piotrek B dnia 06.04.2013 15:53
#16
Ma siê skoñczyæ era niepomalowanych bia³ych Fokkerów
Mam nadziejê, ¿e stary-nowy (po wymianie skrzyde³) Fokkerek bêdzie równie dzielny. Barwy siê zmieni³y, ale pilot zosta³ ten sam, wiêc nie wiem w któr± strone poleci:P
Edytowane przez Piotrek B dnia 06.04.2013 15:54
Dodane przez SlavikS dnia 06.04.2013 20:17
#17
A sk±d Ty wzi±³e¶ taki schemat malowania? :)
Dodane przez Piotrek B dnia 07.04.2013 08:36
#18
A sk±d Ty wzi±³e¶ taki schemat malowania? Smile
Z Planów Modelarskich.
Dodane przez robloz dnia 10.01.2015 11:32
#19
Czy w regulaminie ESA WWI s± wskazane dok³adnie lata z jakich mo¿e pochodziæ orygina³ (s± to lata tylko I w¶)?
Chodzi mi oto czy mogê lataæ Fokkerem DVII w polskim malowaniu. Pierwsze Fokkery by³y ju¿ w 1918r.
Edytowane przez robloz dnia 10.01.2015 11:34
Dodane przez Piotrek B dnia 10.01.2015 13:20
#20
Pewnie, ¿e mo¿esz. Ja mia³em takie dwa przez dwa lata. Malowanie jak powy¿ej z planów modelarskich.
Dodane przez robloz dnia 15.01.2015 14:09
#21
Jak to siê ma do tego wyci±gu z obecnego regulaminu?
3.1.1. Model w klasie WW I
Model musi byæ pó³-makiet± rzeczywistego wielop³atowego samolotu wojskowego wyprodukowanego do koñca 1918r
Czyli je¶li dobrze rozumie to mo¿e byæ, bo jest mowa o roku produkcji a nie u¿ytkowania?
Pierwsze Fokkery w polskich barwach to zdobyczne.
Edytowane przez robloz dnia 15.01.2015 14:11
Dodane przez Piotrek B dnia 15.01.2015 14:22
#22
robloz napisa³/a:
Jak to siê ma do tego wyci±gu z obecnego regulaminu?
3.1.1. Model w klasie WW I
Model musi byæ pó³-makiet± rzeczywistego wielop³atowego samolotu wojskowego wyprodukowanego do koñca 1918r
Czyli je¶li dobrze rozumie to mo¿e byæ, bo jest mowa o roku produkcji a nie u¿ytkowania?
Pierwsze Fokkery w polskich barwach to zdobyczne.
Dok³adnie tak. Chodzi o produkcjê modelu. Malowanie mo¿e byæ pó¼niejsze.
Dodane przez krzysiek11 dnia 14.12.2018 21:23
#23
Koledzy nie bardzo ogarniam czym siê ró¿ni± modele ESA z I WW od ACES I WW mówiê tu o elektrykach :(:(
Dodane przez AQUARIUS dnia 14.12.2018 22:13
#24
Esiaki maja max 1 m rozpietosci i aku max 1350 - przy tym napedzie musza byc dosyc lekkie. Ciezko jest dolatac kolejke do konca. A jak wieje to juz wogole... W spalinie jest ograniczenie skali 1:8 ale tak sie sklada, ze niektore samoloty w tej skali maja ok 1 m, wiec co niektorzy lataja w spalinie esiakami ale z duzo mocniejszym napedem (ktory dopuszcza oczywiscie - moim zdaniem - chory regilamin). Moim zdaniem walka modelu klasycznego (nawet elektryka) z taka do³adowan± es± jest z gory skazana na porazke. Dlatego coraz wiecej piankolotów jest w duzym kombacie bo takim modelem poprostu bajecznie sie lata. O bezawaryjnosci i latwosci obslugi napedu nie wspomne.Osobiscie uwazam, ¿e to zla droga...
Edytowane przez AQUARIUS dnia 14.12.2018 22:15
Dodane przez krzysiek11 dnia 05.01.2019 20:15
#25
Marcin czyli je¶li zrobiê acesa w skali 1/8 w wsadzê do niego elektryka (troszkê mi szkoda kasiorki na salinê ) to mogê ¶migaæ :@:@
Dodane przez AQUARIUS dnia 05.01.2019 21:12
#26
Z grubsza rzecz ujmuj±c tak. Ale...
Model musi siê mie¶ciæ w regulaminowych wymiarach czyli 1:8 plus minus 5% i jefnocze¶nie musi spe³niæ warunek esa czyli mninimum 1 m. S± takie samoloty np. SE-5A.
Poza tym napêd - jest kilka warunków ¶rednicy ¶mig³a, obrotów i pojemni¶ci aku (choæ co do tego drugiego ju¿ nie jestem pewien-dosyæ czêsto siê te warunki ostatnio zmieniaj±).
To ca³e piankowe szaleñstwo moim zdaniem zabije t± szlachetn± klasê...