Tytu³: RC P³ock :: PZL P-11c ESA
Dodane przez AQUARIUS dnia 11.09.2010 12:30
#1
Jako, ¿e ostatnio wiêcej czasu mogê spêdziæ w warsztacie ni¿ lotnisku - to mam przynajmniej czas wprowadziæ w ¿ycie moje ostatnie projekty ESA. Oto kolejny - legendarny bohater kampanii wrze¶niowej, s³ynna, zwrotna pejedenstka. Ciê¿ko bêdzie z tymi specyficznymi skrzyd³ami, ale mam koncepcjê jak to w miarê lekko i prosto rozwi±zaæ. Podobne modele, które widujê w necie maj± problem ze ¶rokiem ciê¿ko¶ci - mocno z przodu - zobaczymy jak to wyjdzie.
Oto fotki prototypu. Ca³o¶æ oczywi¶cie z EPP ciêta na CNC :-)
Dodane przez robloz dnia 11.09.2010 12:47
#2
Widzê, ¿e nie tracisz czasu i robisz konkurencjê dla Cyber fly super !!! ;) .
Ze wzmocnieniem skrzyde³ nie bêdzie problemu. Jest tak samo jak w moim Ju-87 (tylko odwrotnie) Czê¶ci na styk i wêgiel tradycyjnie, tylko na za³amaniach go zgniot³em.
Dodane przez AQUARIUS dnia 11.09.2010 13:02
#3
Tak w³a¶nie kombinowalem - zgniecenie wêgla w±skimi kombinerkami to dobry sposób - ju¿ to robi³em w poprzednich modelach.
Dodane przez Piotrek B dnia 11.09.2010 14:21
#4
Ja chcê takiego. Marzê o takim:D
Dodane przez grkaminski dnia 11.09.2010 17:50
#5
Je¿eli uruchamia³by¶ produkcjê, to ja te¿ siê piszê. Piêkne cacko!!!
Dodane przez Piotrek B dnia 13.01.2011 11:54
#6
Przej±³em ten model od Marcina i powoli robiê. Wygl±da na to, ¿e wszystko jest do¶æ dobrze spasowane i nie¼le rokuje na przysz³o¶æ;) Zastanawiam siê tylko, czy warto k³a¶æ wêgiel w ca³e skrzyd³a, czy tylko w te w³a¶ciwe p³aty? W koñcu to i tak ma byæ podparte zastrza³ami. I kombinujê te¿ ja napêdziæ te lotki jednym serwem, ale chyba siê nie da za bardzo:(
Edytowane przez Piotrek B dnia 13.01.2011 13:50
Dodane przez robloz dnia 13.01.2011 12:32
#7
Wêgiel da³bym na ca³ej d³ugo¶ci, w pierwszej swojej Foce zrobi³em wêgiel w dwóch kawa³kach i po pewnym czasie "odmaszerowa³y" skrzyd³a w locie. Zagiêcia p³atów nie s± du¿e i wêgiel ³adnie siê u³ozy - mam tak zrobione w Ju-87. Lotki zrób na 2 serwach. Próbowa³em kiedy¶ zrobiæ na bowdenie, ale da³em sobie spokój, za ciasno chodzi³ napêd.
Dodane przez Piotrek B dnia 14.01.2011 15:15
#8
No to wêgiel poszed³ po ca³o¶ci. Nie by³o z tym ¿adnego problemu. Tylko teraz pytanie jak to wywa¿yæ?? I ju¿ chyba widaæ, ¿e bêdzie z tym k³opot. Jak dobrze pójdzie i pogoda pozwoli, to w niedziele oblot wersji minimal:)
Dodane przez Piotrek B dnia 16.01.2011 12:47
#9
Dzi¶ odby³ siê oblot tego modeliku. Lata poprawnie. Nie boi siê wiatru deszczu i b³ota po kolana. Zgodnie z przypuszczeniami jest do¶æ szybki i bardzo zwrotny. Jest pos³uszny i wraca bez problemu pod same nogi. Niestety do poprawnego wywa¿enia pakiet musi byæ przesuniêty maksymalnie do przodu i nie bardzo mam pomys³ jak go zamocowaæ. Raczej trzeba go daæ troszkê do ty³u i lekko dowa¿yæ dziób.
Teraz trzeba pomy¶leæ o galanterii i pomalowaniu.
Dodane przez robloz dnia 16.01.2011 15:38
#10
W³a¶nie ciekawy by³em jak z wywa¿eniem, bo to g³ówny problem z modelami 11.
Dodane przez AQUARIUS dnia 16.01.2011 18:12
#11
Widzia³em foto. Podwozie jakie¶ chyba zrobisz co?. Mo¿e z podwoziem ³atwiej bedziw ywa¿yæ?
Dodane przez Piotrek B dnia 16.01.2011 20:14
#12
Zrobiê podwozie, zrobiê zastrza³y, pomalujê. Dzi¶ sprawdzi³em, ¿e dzia³a, wiêc zas³u¿y³a na jeszcze trochê czu³o¶ci z mojej strony. Wrzucam foto, gdzie ten pakiet musi byæ, ¿eby by³o OK. Podwozie raczej nie pomo¿e w wywa¿eniu.
Edytowane przez Piotrek B dnia 16.01.2011 20:15
Dodane przez robloz dnia 16.01.2011 20:19
#13
A nie mog³e¶ daæ serwa wysoko¶ci i odbiornika z przodu? (9-10g z ty³u)
Dodane przez Piotrek B dnia 16.01.2011 20:31
#14
No my¶lê, ¿e jeszcze ca³y czas mogê. Tak mia³em zrobione w I-16. Ale jako¶ nie za bardzo mi siê podoba³o jak ten ster dzia³a³ na takim d³ugim popychaczu. Teraz ju¿ wiem jak zrobiæ to lepiej.
Dodane przez robloz dnia 17.01.2011 06:50
#15
Prosta sprawa, dajesz bowden i bez problemu.
Dodane przez Piotrek B dnia 01.03.2011 09:05
#16
No dobra, to model gotowy do testu w walce:D Serwo zosta³o na miejscu. Odbiornik, regiel i pakiet maxymalnie do przodu. Dodatkowo ko³pak i troszkê ciê¿sze ¶mig³o APC. To spowodowa³o poprawne wywa¿enie. Model wygl±da nie¼le i lata jak po sznurku. Trochê potestowa³em bez zastrza³ów i nic siê nie dziejê, wiêc s± chyba nie potrzebne;)
Edytowane przez Piotrek B dnia 01.03.2011 10:09
Dodane przez Andy dnia 01.03.2011 09:16
#17
Wowwww...
Piter, fajnie wyszed³ Tobie ten modelik
Dodane przez AQUARIUS dnia 01.03.2011 10:12
#18
O fiu fiu chyba czas uruchomic seryjn± produkcjê! Czym malowa³e¶?
Dodane przez Piotrek B dnia 01.03.2011 10:26
#19
Ja sam zamawiam jeszcze jedn± sztukê ;) I mam pomys³, ¿eby zrobiæ ten model ciut wiêkszy (1,2m?). Nie do ESA ale do rekreacji, bo naprawdê lata bardzo przyjemnie, a jakby siê postaraæ, to wygl±da³a by piêknie. Malowa³em sprayem RC STYRO (zielone) i HUMBROL-pêdzel (b³êkit). Naklejki zrobione na patencie S³awka (zwyk³y papier+drukarka laserowa+klej 3M). W rzeczywisto¶ci oczywi¶cie model wygl±da du¿o gorzej, ale jak na prototyp nie jest ¼le :P Biorê siê za £a-7 :)
Edytowane przez Piotrek B dnia 01.03.2011 10:28
Dodane przez AQUARIUS dnia 01.03.2011 12:14
#20
Piotrek a mo¿e t± wiêksz± wersjê to ze styroduru ciachnaæ - musze pokombinowaæ.
Dodane przez Piotr K dnia 01.03.2011 13:09
#21
super wyszedl ten modelik, ja tez bym sie pisa³ na ten wiêkszy projekt:)
Dodane przez Piotrek B dnia 01.03.2011 13:28
#22
Piotrek a mo¿e t± wiêksz± wersjê to ze styroduru ciachnaæ
Ja ze styrodurem nie mam ¿adnego do¶wiadczenia. Przy EPP patenty s± bardzo proste i skuteczne (wêgiel+CA). A ze styrodurem, to nie wiem. Jakie¶ wzmocnienia z listewek?? Czy to jest tak wytrzyma³e, ¿e bez wzmocnieñ by siê nie rozpad³o??
Dodane przez AQUARIUS dnia 03.04.2011 22:35
#23
No dobra - uruchomi³em seryjn± wycinkê pejedenastki. Czy s± chêtni? Pe³en zestaw (EPP, prêty, d¼wignie) bêdzie za ok. 95 PLN. Samo EPP za 75. Pod koniec tygodnia mia³bym pierwsze zestawy - ze 4 koplety.
Dodane przez robloz dnia 04.04.2011 16:36
#24
Biorê 1 szt.
Dodane przez AQUARIUS dnia 30.08.2011 08:45
#25
Zabra³em sie i ja za swoja P-11tkê. Zosta³o mi malowanie i naklejki. Jak na razie to przera¿a mnie waga tego modelu - ju¿ przekroczy³êm regulaminowe 400g, a gdzie tu jeszcze do koñca! Zastanawiam siê sk±d siê te gramy wziê³y - no ale dwa serwa w skrzydle, ko³pak, pilot no i g³ówine podwozie - gram do grama i wychodzi nadwaga:) Piotrek ile Twoja wa¿y gotowa do lotu?
Dodane przez Piotrek B dnia 30.08.2011 14:47
#26
Z moj± chyba jakiej¶ tragedii wagowej nie by³o, ale mia³em silnik 2408 BLACK bardzo lekki regiel 12A, serwa eskaya (chyba po 5g) i pakiet 1000, co niestety zaowocowa³o w zawodach spadniêciem pó³ minuty przed koñcem rundy. Jak bêdê w hangarze to j± zwa¿ê i dam znaæ.
Dodane przez AQUARIUS dnia 30.08.2011 14:56
#27
O kurczê, to mo¿e lepiej nie wa¿, bo zaczynam siê obawiaæ ow³a¶ciwo¶ci lotne tej swojej P-11stki, ¿e ju¿ nie wspomnê o jej w³a¶ciwo¶ciach "bojowych". W razie czego dam wiêkszy silnik i regiel 25A :) i bêde lata³ full contact - taranem!
Edytowane przez AQUARIUS dnia 30.08.2011 14:57
Dodane przez AQUARIUS dnia 01.09.2011 15:12
#28
Model pomalowany, jeszcze naklejki. Bêd± drukniête na folii albo na papierze samoprzylepnym i klejone dodatkowo na kelj w sprayu co prawda w P³ocku nie ma szans dostaæ 3M, ale mo¿e siê nada siê Velpon - ze sklepu plastycznego - kiedy¶ klei³em tym klejem projekty na studiach - by³ ok, zobaczymy jak siê chwyci pianki.
Tego jegomo¶cia ju¿ znacie:
Edytowane przez AQUARIUS dnia 01.09.2011 15:21
Dodane przez Piotrek B dnia 01.09.2011 21:01
#29
£adna szybka i dobrze siê prowadzi. Tak w du¿ym skrócie;) I startuje z kó³ek:D