Tytu³: RC P³ock :: DH94 Moth Minor 1:5

Dodane przez SlavikS dnia 12.03.2012 11:42
#35

No to i u mnie trochê przyby³o :)

Pracê nad skrzyde³kiem rozpocz±³em od wyciêcia elementów sklejkowych centrop³ata i szablonów skrajnych ¿eber (planujê wszystkie ¿ebra obrobiæ w bloku). Ze wzglêdu na rozmiar skrzyd³a postanowi³em je podzieliæ w po³owie centrop³ata. W tym celu kupi³em aluminiow± rurkê o ¶rednicy 10 mm i wylaminowa³em na niej gniazada bagnetów do wklejenia w centrop³at. Aluminiowa i wylaminowana na niej rurki bêd± tworzy³y ³±cznik skrzyd³a. Na fotce wszystkie elementy centrop³ata (g³ównie sklejka modelarska 2 i 3 mm) gotowe do klejenia.

www.ss.petronet.pl/Moth2/72.jpg

Centrop³at sklejony w ca³o¶ci - bêdzie rozciêty pó¼niej:

www.ss.petronet.pl/Moth2/73.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/74.jpg

Po sklejeniu centrop³ata wzi±³em siê za pasowanie goleni podwozia. Jak zwykle trzeba sobie odpowiedzieæ na pytanie jak zrobiæ mocowanie podwozia ¿eby siê nie wybudowa³o podczas twardszego l±dowania ;) Wykombinowa³em, ¿e golenie podwozia wstawiê w klocki z twardego bukowego drewna, które nastêpnie wklejê na ¿ywicê przy skrajnych ¿ebrach centrop³ata. Ca³a trudno¶æ polega na ustawieniu goleni pod odpowiednimi k±tami. D³ugo zastanawia³em siê jak rozwi±zaæ ten problem bo wywiercenie otworów w klocku pod identycznymi k±tami bez wiertarki sto³owej jest praktycznie niemo¿liwe :) Wobec tego stwierdzi³em, ¿e najpierw w wiêkszych klockach wywiercê odpowiednie otwory i spasujê w miarê ciasno golenie, a potem doszlifujê klocek do kszta³tu noska ¿ebra tak ¿eby te k±ty wysz³y odpowiednio. Sposób okaza³ siê skuteczny :) Klocki bukowe podszlifowa³em trochê mocniej ¿eby mieæ mo¿liwo¶æ manewru w trakcie klejenia, a po klejeniu uzupe³ni³em wolne przestrzenie bals± i doszlifowa³em do kszta³tu ¿eber. Doln± czê¶æ otworu na golenie wzmocni³em pier¶cieniami z rurki miedzianej - widaæ na fotce.

www.ss.petronet.pl/Moth2/75.jpg

Centrop³at na goleniach:

www.ss.petronet.pl/Moth2/76.jpg

Podwozie planujê zrobiæ demontowane. Golenie ciasno wsuwaj± siê w przygotowane otwory, wiêc zostaje tylko zablokowaæ mo¿liwo¶æ ich wysuniêcia do do³u w czasie lotu. Wymy¶li³em ju¿ na to patent, ale to ju¿ w kolejnym odcinku :)