Tytu³: RC P³ock :: DH94 Moth Minor 1:5

Dodane przez SlavikS dnia 13.03.2012 07:41
#39

robloz napisa³/a:
Proponowa³bym (no chyba ¿e masz to ju¿ zaplanowane) wkleiæ w jedn± rurkê tê bli¿ej d¼wigara prêt wêglowy. Puste rurki z czasem siê wygn±.


My¶lê, ¿e to nie jest konieczne. To jest dolnop³at, wiêc czê¶æ centrop³ata bêdzie opieraæ siê o kad³ub co zmniejsza ramiê giêcia. Dodatkowo ka¿da po³ówka centrop³ata bêdzie z przodu stabilizowana ko³kiem do kad³uba (¿eby ustaliæ pozycjê p³ata), a z ty³u przykrêcona ¶rub± plastikow±. Na razie zostaje pusta rurka - zobaczymy jak to siê bêdzie zachowywaæ. Taki gruby prêt wêglowy to dodatkowa waga, a ja staram siê z ni± walczyæ jak mogê. W tym celu przea¿urowa³em sklejkê d¼wigara w centrop³acie. Z punktu widzenie wytrzyma³o¶ci konstrukcji to raczej bez znaczenia bo s± dodatkowe rurki bagnetów, a w ten sposób zyska³em na wadze 25g :) Centrop³at na tym etapie zosta³ rozciêty.

www.ss.petronet.pl/Moth2/77.jpg

No i mój patent na demontowalne podwozie. My¶lê, ¿e fotki najlepiej to poka¿±.

www.ss.petronet.pl/Moth2/78.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/79.jpg

Przez ko³ki mocuj±ce goleñ przewierci³em otwory na rurkê bowdena, w któr± wchodzi prêt stalowy 2mm. Nastêpnie ustawi³em goleñ w po¿±danym po³o¿eniu i przewierci³em wykorzystuj±c zrobiony wcze¶niej otwór w ko³kach jako prowadnicê wiert³a. W ten sposób otwory spasowa³y siê idealnie. Po w³o¿eniu goleni po prostu wsunê prêt w rurkê w obie po³ówki centrop³ata i po jego skrêceniu bêdê mia³ zablokowane golenie podwozia. Oczywi¶cie zaklejê zewnêtrzne skrajne otwory bowdena ¿eby prêt nie wylaz³ przez skrzyd³o ;) Na fotce na razie wystaje ¿eby pokazaæ ideê patentu.