Tytu³: RC P³ock :: DH94 Moth Minor 1:5

Dodane przez SlavikS dnia 30.04.2013 21:59
#94

A mia³o byæ tak piêknie ;)
Od tygodnia walczê z silnikiem. Pierwsze próby obna¿y³y mój brak do¶wiadczenia z tego typu napêdem, a w zwi±zku z tym i b³êdy jakie pope³ni³em przy konstrukcji uk³adu wydechowego. Sam silnik na ustawieniach fabrycznych odpali³ elegencko, zechla³ moment paliwo i zostawi³ mi na trawniku piêkn± ¿ó³t± plamê :) Pochodzi³ na pod³±czonym ¿arzeniu na wolnych obrotach. W tym czasie co siê mog³o odkrêciæ to siê odkrêci³o. Poprawi³em i zacz±³em próby regulacji zgodnie z instrukcj±. Silnik dosta³ du¿ej kompresji - rozrusznik "heavy duty" made in Taiwan - do silników 30 cm3 da³ d...y. Kupi³em nowy - tym razem Graupnera i dodatkowo ¶wiecê OS Max typ F - wyczyta³em na forach, ¿e najlepsza i trza wymieniæ :) Przy próbach wiêkszych obrotów miedziane kolanka, które lutowa³em mi siê rozlutowa³y :) Znowu kombinacja co z tym zrobiæ. Ja nie wiem jak ludziska sobie radz± z budow± nietypowych uk³adów wydechowych, ale mnie ju¿ zw±tpienie i zniechêcenie wziê³o - co nie wykombinowa³em nie zdawa³o egzaminu - moment siê rozpada³o i przez dziury la³o siê niemi³osiernie. Aktualnie poskrêca³em wszystko na sztywno ¶rubkami M3 (na przelot rurek), z³±cza owin±³em hydraulicznymi paku³ami na epoxy, na to samoprzylepny banda¿ aluminiowy do uszczelniania t³umików i to dodatkowo zawin±³em jeszcze raz paku³ami na epoxy ¿eby siê banda¿ nie odklei³ - sam siê odkleja jak dostaje temperatury choæ ulotka mówi, ¿e powinno byæ wrêcz przeciwnie. Jak to siê nagrzeje to trochê ¶mierdzi i chwilê po zatrzymaniu silnika dymi, ale przynajmniej trzyma. To niestety tylko czê¶æ k³opotów. Nie mogê ustawiæ wysokich obrotów bo jak wkrêcam silnik na maksa to po pierwsze jest taka moc, ¿e bojê siê, ¿e mi model ze stojaka wyrwie i ciê¿ko mi go trzymaæ i jednocze¶nie regulowaæ, a po drugie to mi ko³pak odrywa ³eb ¶ruby go mocuj±cej (na czubku), po czym ko³pak odlatuje w sin± dal. Zastanawia³em siê dlaczego tak jest i doszed³em do wniosku, ¿e na tych obrotach ¶mig³o stawia taki opór, ¿e zaczyna przesuwaæ siê na wale, a wiêc jednocze¶nie przesuwaæ ko³pak i ³eb siê ukrêca. Wszystko musi byæ mocno skrêcone i tak te¿ to skrêcam, ale mimo tego mam taki efekt - tego jeszcze nie rozwi±za³em. Trzeci problem to powrót do wolnych obrotów bez ¿arzenia. Na wysokich chodzi ok z od³±czona fajk±. Zdejmujê obroty i powoli, powoli tak jakby ¶wieca styg³a zaczyna na wolnych zdychaæ. Mo¿e to kwestia regulacji - mo¿e za bogata mieszanka i ¶wiecê zalewa? Kurcze - my¶la³em, ¿e to bêdzie prostsze. Bez pomocy raczej nie dam sobie rady. Jakie¶ sugestie, porady, wsparcie .... HELP !!!!