Tytu³: RC P³ock :: Silniki do ESA

Dodane przez Piotrek B dnia 12.10.2011 22:09
#1

Jako, ¿e ostatnio temat powróci³, mo¿e podzielmy siê naszymi do¶wiadczeniami.
Ja mam takie:
do WWII:
1) Ja najwiêcej lata³em na TOWER PRO 2408-21 silver (Kv 1400-1700 w zale¿no¶ci od ¼ród³a), ¶mig³o 8x4. Regiel trochê przewymiarowany 25A ale to dobrze, bo jak siê ci±gnie na skrzydle, albo ma wkrêcon± w ¶mig³o ta¶mê to s³abszy mo¿e siê przyjaraæ.
Uwa¿am, ¿e to bardzo dobry zestaw, ale niestety te silniki s± bardzo ró¿ne w zale¿no¶ci od egzemplarza. Mia³em ich kilka i naprawdê by³a ró¿nica w osi±gach i trwa³o¶ci. Poza tym o¶ki s± z plasteliny ;) Waga ok. 50g. Pakiet 1,3 spokojnie wystarcza na latanie 5-7min na maxa.
Natomiast ta najbardziej chwalona odmiana tego silnika BLACK jako¶ nie przypad³a mi do gustu.
2) Na zawodach widywa³em bardzo du¿o EMAX CF2812 1500KV waga39g!! ¶mig³o 8x4 a nawet 7x5. Na tym silniku bêdê budowa³ kolejny model i sprawdzê co i jak. Regiel te¿ 25A z tych samych powodów. Na tym silniku lataj± zawodnicy, którzy staja zwykle na podium, wiêc mo¿e co¶ w tym jest. Wykonanie i trwa³o¶æ znacznie przewy¿sza produkty TP.
3) Próbowa³em jeszcze innych dzwonków i nie tylko, ale nie s± warte opisywania.
4) Je¿eli kto¶ chce zrobiæ z modelu rakietê, to polecam Emax 2215/15 (o ile dobrze zapamiêta³em). Mieli je pozak³adane ch³opaki z Jeleniej Góry na zawodach w Krakowie. Ale po pierwsze te modele by³y ZA SZYBKIE, po drugie pakiet 1,3 starcza³ na jakie¶ 4 min. Nie jest to chyba dobre rozwi±zanie, ale efekt by³ pora¿aj±cy :o
5) To ten silnik TURNIGY który zastosowa³ S³awek w meserze, ale to niech on o nim co¶ napisze. Ja kupi³em taki http://www.hobbyk...150w_.html ale nie jest dobry.

do WWI
1) Ja latam na SUPER TIGRE 400 950KV waga ok. 50g ¶mig³o 10x6 i regiel 20A. Zestaw ¶wietny - do¶æ szybki, bardzo mocny i ma³o pr±du bierze. Bardzo dobre wykonanie silnika. Niestety jest do¶æ drogi i ma NIEWYMIENN¡ o¶kê :o Dlatego wiêcej ju¿ ich nie kupuje.
2) Du¿o ludzi lata na EMAX 2822 1200KV 39g i na ¶mig³ach 9x5-10x5. Regiel ok. 20A Ja ten silnik omy³kowo zamontowa³em do modelu wwII i sprawdza siê ¶rednio.
3) Widzia³em te¿ sporo dzwonków 2410 ok 1000KV, waga 65g. ¶mig³o chyba 10x5. (tu nie mam pewno¶ci)

Generalnie, to moim zdaniem sprawa wygl±da tak:
Silnik nie powinien wa¿yæ wiêcej ni¿ 50g-60g i:
Do WWI 900-1200KV i taki, ¿eby pasowa³o do niego ¶mig³o 9x5-10x6 , no i taki, ¿eby pakiet 1,3 wytrzymywa³ min. 5 minut maxa gazu.
Do WWII 1400-1700KV i taki, ¿eby pasowa³o do niego ¶mig³o7,5-8x6 , no i taki, ¿eby pakiet 1,3 wytrzymywa³ min. 5 minut maxa gazu.
Oczywi¶cie trzeba braæ pod uwagê to, ¿e w walce mo¿na lataæ z ta¶m± (albo i nie jedn±) na skrzydle i wtedy oczywi¶cie czas lot siê skraca.

I jeszcze 3 BARDZO WA¯NE sprawy, nie dla wszystkich oczywiste:
Napêd, ¿eby dobrze funkcjonowa³ MUSI MIEÆ:
1. Prost± o¶kê i piastê
2. Dobre ³o¿yska
3. Wywa¿one ¶mig³o.

Edytowane przez Piotrek B dnia 13.10.2011 08:03