Tytu³: RC P³ock :: Firenza F3A - EPO 1380mm

Dodane przez pawel dnia 26.02.2013 19:10
#1

Zakupi³em dla siebie taki samolocik :

www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/Gadfly-EPO-2.jpg

Rozpiêto¶æ - 138 cm
D³ugo¶æ - 148 cm
Waga do lotu ok. 2kg +/- 10%

Wykonany jest z pianki EPO

Paczki spodziewam siê w pi±tek. Jak przyjdzie w ca³o¶ci to bêdzie dalsza relacja ze sk³adania modelu ;)

Dodane przez robloz dnia 26.02.2013 19:29
#2

No to czekamy. Relacji z budowy nigdy za du¿o.

Edytowane przez robloz dnia 26.02.2013 19:30

Dodane przez Andy dnia 26.02.2013 19:29
#3

Nooooo, pikny Pawliczku - :)
Widzê, ¿e nareszcie przeszed³e¶ do modeli o "trochê" wiêkszych rozmiarach.
A w wersji ARF, czy RTF? Je¿eli ARF, to co tam we wnêtrzu tego "potwora" przewidujesz?

Dodane przez pawel dnia 26.02.2013 20:26
#4

Jest w wersji ARF .

Zamontujê w nim :

3 serwa Hitec HS-485 HB ( lotki i ster wysoko¶ci )
1 serwo HXT HX5010 ( ster kierunku )

Silnik DUALSKY XM 4250 CA-7 ze ¶mig³em APC 12x8
Regiel 60A

Pakiet 4S ale jeszcze nie wiem jaka pojemno¶æ ( co¶ pomiêdzy 2650 - 5000 mAh z odpowiednim C )

Jak na potwora przysta³o pod mask± bêdzie mia³ ok. 600W mocy.

Dodane przez Andy dnia 26.02.2013 22:41
#5

Przyznam, ¿e jak na piankê EPP to nawet przy tej rozpiêto¶ci, to trochê ciê¿kawy ten model - nawet przy takiej rozpiêto¶ci i d³ugo¶ci. No ale jak tak faktycznie jest to do tego potwora faktycznie potrzebny bedzie motorek o takiej mocy, aby w pe³ni wykorzystaæ jego walory lotne.

Dodane przez pawel dnia 27.02.2013 06:46
#6

Model wykonany jest z EPO a nie z EPP . EPO jest twardsze od pianki EPP . Z podobnego materia³u s± robione np. modele Multiplexa .

www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/Gadfly-EPO-4.jpg
www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/Gadfly-EPO-5.jpg

Edytowane przez pawel dnia 03.03.2013 20:09

Dodane przez robloz dnia 27.02.2013 07:40
#7

Ciekawie to wygl±da.
Mam zbêdny pakiet 4s-5000mAh. By³ tylko raz na³adowany do próby silnika.

Dodane przez pawel dnia 01.03.2013 21:42
#8

Samolocik ju¿ dojecha³ . W realu robi du¿e wra¿enie.
Od jutra zaczynam go sk³adaæ :)

Edytowane przez pawel dnia 01.03.2013 21:42

Dodane przez pawel dnia 02.03.2013 12:53
#9

Tak wygl±da sam kad³ub.

images47.fotosik.pl/1739/39d29507719d4226.jpg

Na rozgrzewkê zamontujê czê¶ciowo podwozie g³ówne.

Jego elementy:

images40.fotosik.pl/1966/0305f92dc8b463aa.jpg
Kó³ka s± o srednicy 50mm a prêt stalowy ma ¶rednicê 4mm

A tak wygl±da po przkrêceniu :

images37.fotosik.pl/1981/1119a8d0616cd4b6.jpg

Kó³ka bêd± wymienione na wiêksze ( 70mm )


cdn

Edytowane przez pawel dnia 26.06.2014 08:40

Dodane przez pawel dnia 03.03.2013 16:43
#10

Kolejne elementy :

images46.fotosik.pl/1975/f0a57fb3811f3cbc.jpg
images42.fotosik.pl/788/26cc59166e13768f.jpg

A tu statecznik poziomy i ster kierunku przygotowany do wklejenia:

images35.fotosik.pl/1829/38313f057340d4de.jpg

cdn

Dodane przez Andy dnia 04.03.2013 07:03
#11

Kó³ka bêd± wymienione na wiêksze ( 70mm )

- dobry pomys³, przy takiej skali modelu to te 50-ki jako¶ mikro wygl±daj±.

Dodane przez pawel dnia 04.03.2013 12:40
#12

i jeszcze kilka elementów kó³ka ogonowego :

images35.fotosik.pl/1830/5c120875a38c8f3c.jpg

a tu ju¿ przgotowane do monta¿u :

images47.fotosik.pl/1742/56fee78ce32b5536.jpg

i kilka zdjêæ ju¿ po zamontowaniu statecznika poziomego , steru kierunku i tylnego kó³ka.

images33.fotosik.pl/585/aefe138f392f735c.jpg
images46.fotosik.pl/1977/a8d25923ee7eafbc.jpg
images34.fotosik.pl/580/76390099f5a7eddc.jpg
images41.fotosik.pl/1963/89bcbe261724ce34.jpg
images40.fotosik.pl/1968/de1e6ec94c736c21.jpg

nastêpn± czynno¶ci± bêdzie zamontowanie silnika :


images41.fotosik.pl/1963/f2b82533c281d173.jpg

Dodane przez Andy dnia 04.03.2013 12:53
#13

No normalnie idziesz "jak burza" Pawliczku. No ale rozumiem - sezon tu¿, tu¿

Dodane przez pawel dnia 07.03.2013 08:49
#14

Do silnika pod³±czony bêdzie taki regiel:

images38.fotosik.pl/1971/79daf846fa552c03.jpg

Maska silnika jest z pianki EPO

images50.fotosik.pl/1878/4b0b725b992a806e.jpg

A tak to wygl±da po z³o¿eniu :

images36.fotosik.pl/408/a7971d73ae8f08e0.jpg
images37.fotosik.pl/1987/357a1ed614f861c0.jpg
cdn

Edytowane przez pawel dnia 10.03.2013 12:12

Dodane przez Piotr K dnia 07.03.2013 08:52
#15

No to brakuje jeszcze skrzyde³ i w górê:)

Dodane przez pawel dnia 10.03.2013 12:21
#16

Kolejne elementy do sklejenia :

images46.fotosik.pl/1984/d3dc1ec54bc85c62.jpg

po sklejeniu:

images46.fotosik.pl/1984/4e79f7dc67deae6d.jpg

A tu razem z kad³ubem:

images49.fotosik.pl/1828/cb6721e2e8d260fe.jpg

Dodane przez pawel dnia 16.03.2013 20:12
#17

Piotr K napisa³:
No to brakuje jeszcze skrzyde³ i w górê:)


S± i skrzyd³a i trochê drobiazgów do nich :) ( brakuje tylko prêtów do wzmocnienia lotek )
images45.fotosik.pl/1757/11ec655dd12456d3.jpg
images48.fotosik.pl/633/fac7d5c1952db0ac.jpg
images35.fotosik.pl/1846/abe2866208e570d2.jpg

Otwory na chowane podwozie bêd± zaklejone.

Dodane przez Andy dnia 16.03.2013 20:25
#18

Otwory na chowane podwozie bêd± zaklejone.

- te¿ bym tak zrobi³ - ;)

Dodane przez pawel dnia 09.05.2013 21:49
#19

Dzisiaj dojecha³y 3 pakiety Turnigy 2200mAh 4S 40C

www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/T2200-4-40.jpg

Pozosta³o dokoñczyæ skrzyd³o oraz kilka innych drobiazgów i model bêdzie gotowy na otwarcie sezonu ;)

Dodane przez SlavikS dnia 10.05.2013 00:29
#20

A kiedy z to planujemy ten sezon otworzyæ? Trza by co¶ pomy¶leæ :)

Dodane przez pawel dnia 10.05.2013 06:37
#21

SlavikS napisa³/a:
A kiedy z to planujemy ten sezon otworzyæ? Trza by co¶ pomy¶leæ :)



Jutro pomy¶limy.

Edytowane przez pawel dnia 10.05.2013 20:16

Dodane przez pawel dnia 12.05.2013 10:46
#22

Skrzd³o skoñczone.

Góra - nalepki fabryczne:
images33.fotosik.pl/661/6fd18659a11e4561.jpg

dó³ - ta¶ma pakowa

images50.fotosik.pl/1951/08073755e86073fa.jpg

Pozosta³o jeszcze kilka drobiazgów do zamontowania i oblot . :)

Dodane przez pawel dnia 12.05.2013 19:00
#23

A tu ju¿ prawie skoñczony modelik do nauki latania F3A

images36.fotosik.pl/476/ef02a2551d278c2c.jpg
Waga wysz³a 1800g
Obci±¿enie powierzchni 55g / dm2

Smig³o do "oblotu" 11x6
Moc pobierana przez silnik ok. 500W

Dodane przez pawel dnia 16.05.2013 11:57
#24

2:0 dla kreta , model poleg³:(

Wracam do samolataj±cych trenerków :)

Dodane przez robloz dnia 16.05.2013 12:09
#25

2:0 dla kreta , model poleg³


A co¶ dok³adniej? Nielot czy za szybki?

Dodane przez Piotrek B dnia 16.05.2013 12:20
#26

Prêdzej uwierzê, ¿e ju¿ robisz ca³± wi±zankê akrobacji ni¿ ¿e poleg³:)

Dodane przez pawel dnia 16.05.2013 13:30
#27

robloz napisa³:

A co¶ dok³adniej? Nielot czy za szybki?


Model by³ OK. Tylko pilot s³aby.
Mo¿liwe ¿e wychylenia lotek by³y za du¿e i za szybko na nie reagowa³ a ja za wolno.:)

Dodane przez private9 dnia 17.05.2013 13:34
#28

No wczoraj co¶ ostro gruchnê³o, a¿ nie wierzy³em ¿e to Twój model, mocno rozpieprzony?

Dodane przez Bienias dnia 17.05.2013 13:39
#29

Pianka sie dobrze klei! Pozostan± tylko blizny na honorze...

Edytowane przez Bienias dnia 17.05.2013 13:40

Dodane przez pawel dnia 17.05.2013 13:43
#30

Ju¿ nie ma co sklejaæ.

Dodane przez Piotr K dnia 17.05.2013 19:07
#31

Oj to chyba by³o ostro.....

Dodane przez Jantar dnia 17.05.2013 22:59
#32

By³em naocznym ¶wiadkiem tego zdarzenia!! Zaraz po tym zebra³a siê Naczelna Komisja Badania Wypadków Lotniczych oraz Zdarzeñ Nadprzyrodzonych, która stwierdzi³a co nastêpuje:
Komisja nie stwierdzi³a niesprawno¶ci sprzêtu, tak¿e nie zauwa¿y³a b³êdu pilota. Pilot by³ trze¼wy oraz nie wykazywa³ oznak u¿ywania ¶rodków psychotropowych. Warunki meteo by³y dobre i nie mia³y wp³ywu na przebieg lotu. Jedynym rozs±dnym wyt³umaczeniem jest dzia³anie si³ wy¿szych, które dzia³aj±c w porozumieniu z agencjami obcego wywiadu doprowadzi³y do tego tragicznego zdarzenia!
W celu unikniêcia w przysz³o¶ci podobnych zdarzeñ komisja zaleca nie u¿ywanie sprzêtu wyprodukowanego przez obce mocarstwa, których jedynym celem jest zniszczenie dobrego imienia polskiego pilota!!
Podpisano
Przewodnicz±cy Badañ Wypadków Lotniczych oraz Zdarzeñ Nadprzyrodzonych.
:):):)

Dodane przez Andy dnia 18.05.2013 13:48
#33

Czyli nielot - B)

Dodane przez private9 dnia 18.05.2013 21:49
#34

Jantar napisa³/a:
By³em naocznym ¶wiadkiem tego zdarzenia!! Zaraz po tym zebra³a siê Naczelna Komisja Badania Wypadków Lotniczych oraz Zdarzeñ Nadprzyrodzonych, która stwierdzi³a co nastêpuje:
Komisja nie stwierdzi³a niesprawno¶ci sprzêtu, tak¿e nie zauwa¿y³a b³êdu pilota. Pilot by³ trze¼wy oraz nie wykazywa³ oznak u¿ywania ¶rodków psychotropowych. Warunki meteo by³y dobre i nie mia³y wp³ywu na przebieg lotu. Jedynym rozs±dnym wyt³umaczeniem jest dzia³anie si³ wy¿szych, które dzia³aj±c w porozumieniu z agencjami obcego wywiadu doprowadzi³y do tego tragicznego zdarzenia!
W celu unikniêcia w przysz³o¶ci podobnych zdarzeñ komisja zaleca nie u¿ywanie sprzêtu wyprodukowanego przez obce mocarstwa, których jedynym celem jest zniszczenie dobrego imienia polskiego pilota!!
Podpisano
Przewodnicz±cy Badañ Wypadków Lotniczych oraz Zdarzeñ Nadprzyrodzonych.
:):):)


LUBIE TO !!!!!!! ;)