Tytu³: RC P³ock :: Propozycje zmian regulaminu klasy F4-HP

Dodane przez SlavikS dnia 07.11.2015 21:48
#5

Radek,
Dziêki za zabranie g³osu w dyskusji bo ju¿ mi siê wydawa³o, ¿e tylko p³ockiej ekipie zmiany regulaminu nie do koñca siê podobaj± ;)
Ja tam nie chcê byæ jakim¶ hamulcowym zmian, choæ muszê przyznaæ, ¿e jestem do¶æ ortodoksyjny w przestrzeganiu zasad i regulaminów, wg których toczy siê rywalizacja. W koñcu to b±d¼ co b±d¼ zawody i chyba ka¿dy kto bierze w nich udzia³ chcia³by zaj±æ jak najlepsze miejsce. Dlatego regu³y powinny byæ fair.
Muszê przyznaæ, ¿e ka¿da dotychczasowa edycja zawodów F4-HP mia³a super kole¿eñsk± atmosferê, a rywalizacja by³a bardzo zdrowa i trwa³a do ostatniego lotu. To w tych zawodach bardzo mi siê podoba.
Czy podniesienie wagi modelu do 15kg pomo¿e klasie F4-HP? Nie wiem - ja mam mieszane uczucia. W sumie to w tych zawodach g³ównie licz± siê loty. Du¿y model daje pewne fory - na pewno ³atwiej wystartowaæ z wiêkszej trawy czy polataæ w gorszych warunkach. Wiem bo w pierwszej edycji zawodów startowa³em elektrycznym Mothem w skali 1:8 - latanie tym modelem w porównaniu do Motha w skali 1:5, którego zrobi³em na kolejn± edycjê to zupe³nie inna bajka. Oczywi¶cie du¿y Moth lata o niebo lepiej. Jak pewnie pamiêtacie ma³y mia³ problemy ze startem z trawy i mi go Wojtek z rêki wyrzuca³ - start=0. Marcin ¯y³a, który wystartowa³ w II edycji w P³ocku niewielkim piankowym FW-190 nie wylata³ swoich 3 kolejek bo dla niego by³ za du¿y wiatr, o startach z trawy nie wspomnê - wiêksze modele lata³y. Dlatego te¿ przy uwolnieniu masy, id±c na kompromis, propozycja wprowadzenia korekt procentowych. Je¿eli ograniczyliby¶my masê do 8 kg (pierwotnie proponowanej w Kutnie) ¿eby zwiêkszyæ wybór zestawów to od korekt mo¿na by³oby odej¶æ. Kto chce lataæ ciê¿szymi modelami niech przeskakuje do F4 - dla mnie to w³a¶nie postêp, o którym piszesz. Zostawmy klasê F4-HP jako przedszkole klas FAI, a dzieci w przedszkolu bawi± siê ma³ymi koparkami ;)
Ja bardzo chêtnie skorzystam z Twojej propozycji poprowadzenia w locie. Rozmawiali¶my o tym w Kutnie, jak i o innych sprawach zwi±zanych z budow± makiet, lataniem itp. Osobi¶cie nie odczu³em ¿adnych negatywnych uwag czy emocji ze strony zawodników F4, wrêcz przeciwnie - bardzo du¿o siê dowiedzia³em od kolegów, którzy obok mnie roz³o¿yli swoje stanowiska.