Tytu³: RC P³ock :: Mikromodelik Mitsubishi A6M ZERO

Dodane przez xjm dnia 11.04.2019 14:51
#13

Naczyta³em siê na ró¿nych forach, ¿e w³a¶nie po to robi siê wyk³on w kierunku obrotów ¶mig³a, by zmniejszyæ/zminimalizowaæ skrêcanie w osi wzd³u¿nej przeciwne do obrotów silnika. Modelarze opisywali równie¿ swoje do¶wiadczenia przy ró¿nych k±tach wyk³onu.
Bo ¿e skrêcanie z tego powodu wystêpuje to jest oczywiste.
Przy swobodnym zawieszeniu samolociku za kó³ko ogonowe ca³y krêci siê jak b±k przeciwnie do kierunku obrotów silnika. To sprawa ma³ej wielko¶ci skrzyde³ i bezw³adno¶ci.
Pewnie lotkami da³oby siê w locie nad tym jako¶ zapanowaæ, lecz równowaga by³aby niestabilna, zale¿na od obrotów silnika czy prêdko¶ci modelu. Wola³bym w miarê stabilny uk³ad.

Skrzyd³a wa¿y³em przed ich scaleniem i mia³y jednakow± wagê. Ca³y model w osi te¿ jest wywa¿ony. Skrzyd³a maj± równie¿ wznios, co powinno stabilizowaæ o¶ wzd³u¿n± w locie.

Co do ko³paka to w oryginale go nie by³o i sam go dorobi³em w³a¶nie z zamiarem, by robi³ te¿ jako balast. Przy tak ma³ych silniczkach (o¶ka 1mm) i du¿ych masach pojawia siê problem wywa¿ania przy obrotach kilkana¶cie i wiêcej tys.obr./min.