Tytu³: RC P³ock :: T-REX 500 ESP Superior Combo Carbon - monta¿, wyposa¿enie, ustawienia.

Dodane przez Andy dnia 23.09.2009 08:11
#80

Nie chcia³em Was uprzednio zanudzaæ moj± pisanin±, ale z serwem nie by³o tak ³atwo.
Postanowi³em jednak opisaæ mój przypadek, aby inni pocz±tkuj±cy modelarze uniknêli niepotrzebnych sytuacji i stresów ;)
Nie oby³o siê bez wyci±gania Reksia z budki. Okaza³o siê, ¿e kiedy serwo podwoziowe pod³±czone by³o do odbiornika, to w momencie pod³±czania zasilania od razu samo z siebie (bez w³±czenia jeszcze nadajnika) chowa podwozie. Po w³±czeniu nadajnika i zg³oszeniu siê odbiornika oczywi¶cie wraca do po³o¿enia przypisanego. No ale, jak tu na lotnisku jednocze¶nie pod³±czaæ zasilanie i trzymaæ model (do¶æ ciê¿ki) w górze.
Oczywi¶cie rewers na kanale podwozia nic nie dawa³. Ale przypomnia³em sobie, ¿e mia³em podobny tego rodzaju problem z Reksiem na pocz±tku swoich do¶wiadczeñ helikowych. Artur mo¿e pamiêta - kiedy po zakoñczonym locie wyl±dowa³em, nie mog³em w pierwszej kolejno¶ci wy³±czaæ nadajnika, bo Reksio od razu wchodzi³ z powrotem na obroty. Najpierw trzeba by³o wy³±czyæ zasilanie, a potem dopiero nadajnik. Okaza³o siê, ¿e przy bindowaniu odbiornika z nadajnikiem dr±¿ek gazu by³ w³a¶nie w po³o¿eniu neutrum (50 % obrotów) i tak go zapamiêta³ nadajnik.
Kiedy bindowa³em nowy odbiornik w makiecie serwo podwoziowe by³o oczywi¶cie ju¿ pod³±czone, ale w ¿aden sposób nie wyregulowane. No i zapewne w przeciwnym po³o¿eniu ni¿ potrzeba.
Dlatego te¿ musia³em wyci±gn±æ Reksia z budki, ustawiæ we w³a¶ciwym po³o¿eniu serwo i ponownie zbindowaæ odbiornik.
Efekt widzieli¶cie ju¿ powy¿ej.:)

Edytowane przez Andy dnia 09.12.2011 10:51