Tytu³: RC P³ock :: EXTRA 300S - relacja z budowy

Dodane przez SlavikS dnia 31.05.2009 14:39
#6

Rzuæ fotkê statecznika. U mnie by³ wyciêty z jednego kawa³ka balsy - s³oje w jedn± stronê. Ja zrobi³em klasyczn± konstrukcjê z listewek balsowych - kratownica na bazie obrysu orygina³u.
To co da³e¶ na fotkach - mocowanie podwozia siê nie zmieni³o :( To koniecznie trzeba wzmocniæ. Zauwa¿, ¿e pó³ka pod podwozie zakotwiczona jest w balsie - to siê na bank wyrwie z kawa³kiem poszycia kad³uba. Nawet wzmocnienie z ¿ywicy nie pomo¿e. Ja finalnie pó³kê zrobi³em jako kanapkê z dwóch kawa³ków sklejki i balsa w ¶rodek i pomiêdzy nie pu¶ci³em 2 prêty z w³ókna szklanego fi 2 mm zakotwiczone we wrêdze silnikowej i wrêdze, do której teraz mocowane jest podwozie - wzd³u¿ kad³uba. ¦ruby przez ca³± kanapkê.

'''''*''''''''''''''''''''*'''''' <--- * - nakrêtki pod ¶ruby
---------------------- sklejka
......0..........0........ balsa, 0 - prêty w przekroju
---------------------- sklejka
''''/''''''''''''''''''''''''\''''' podwozie

Teraz podwozie trzymaj± prêty, a nie poszycie kad³uba. Próbowa³em ró¿nych patentów, ale dopiero to rozwi±zanie da³o zamierzony efekt. Puki tego nie zrobi³em zawsze wraca³em z lotniska z uszkodzonym podwoziem :)

P.S. zamiast w³ókna szklanego mog± byæ prêty albo rurki wêglowe. Ja mia³em w³ókno.

Fotki mocowania podwozia:

www.ss.petronet.pl/Extra/Extra_3.jpg

www.ss.petronet.pl/Extra/Extra_4.jpg

Edytowane przez SlavikS dnia 18.10.2009 23:47