Tytu³: RC P³ock :: Elektro kontra Nitro

Dodane przez pasik dnia 12.07.2009 12:14
#4

generalnie ja jestem za spalinami
ale przy malych modelach oczywiscie dobrym wyborem bedzie elektryk - zawsze mozna nawet pod pache wziasc model, apke, pakiety w kieszen i przyjsc np. na lotnisko

wieksze modele to juz raczej tylko nitro - tutaj i tak trzeba miec autko zazwyczaj zeby taki model wziasc ze soba, tak wiec dodatkowe graty nie powinny przeszkadzac, dodatkowe plusy to: moc, dzwiek, mozna w sumie latac ile sie chce, ogolne wrazenia, itd itd ...
ale oczywiscie kazdy ma swoje preferencje - wystarczy sie przejsc na lotnisko i zobaczyc co cie "kreci" - niektorych nie ruszaja spaliny
no i ten zapach benzynki - dla mnie super ale to tez niektorych odstrasza (bo w aucie bedzie smierdziec)

jedyny minus to brudzenie modelu

co do regulacji spalin ja jakichs problemow wiekszych narazie nie mialem - ale to jak czytam po forach juz zalezy jak sie trafi - jedni leca zgodnie z instrukcja i problemow nie ma inni maja - ale tu zlotego srodka nie znajdzie - regulator i silnik elektro tez moze pojsc z dymem co niedawno mielismy przyklad - tak wiec zawsze czytac po forach co polecaja, co dobre i zywotne, z czym nie ma problemu i generalnie wszystko w tej kwestii powinno byc ok

jezeli chodzi o koszty to wydaje mi sie ze przynajmniej na tym pograniczu 10-20ccm teoretycznie sa porownywalne i to juz na wielu forach liczono i takie "batalie" sie toczyly "co lepsze" - wystarczy poszukac i poczytac

ja generalnie jestem za nitro - jak mozna i jest dylemat nitro/elektro to tylko nitro

tak wiec najpierw to nalezy rozwazyc chyba ze koszty to 100% priorytet - niektorzy wlasnie przez zapach benzyny w samochodzie i brudzenie ogolne spalin dokladaja sporo i biora elektryk

jezeli chodzi o koszty osprzetu glownego (silnik, regulator) to wiadomo przedzial od paru set zl. do paru tys. - zalezy co wybierzesz
do spalinki jeszcze jakis akumulator (zasilanie rozrusznika/swiecy) musisz doliczyc i grzalke do swiecy (~100zl calosc) , do benzyny modul zaplonu (ale sa zazwyczaj w komplecie z silnikiem) + tez 1-2 pakiety do zasilania serw/odbiornika/zaplonu

w moim 15ccm np. koszty samych lotow beda raczej podobne - pakiet ~250zl 80 lotow powiedzmy, koszty nitro: 4 baniaki 5l po 65zl (260zl) na 80 lotow ... srednio po 10min lot
przy benzynie koszty paliwka oczywiscie spadaja
przy elektryku z gory musisz tych pakietow troche zakupic 3-4 np. wiec tez jednorazowy wydatek na poczatek rosnie - biorac porzadniejszy silnik spalinowy sie wyrownuja koszty startowe
przy wiekszych modelach koszty pakietow to juz powoli konkretniejszy wydatek

tak wiec jak na poczatku pisalem - male elektro / duze spalinka - a od gustu, upodoban, za/przeciw, i tak kazdy wybiera nie koniecznie bardziej ekonomiczne wyjscie

Edytowane przez pasik dnia 12.07.2009 12:17