Dodane przez Andy dnia 20.08.2010 20:34
#83
Panowie, no to czas na trochê prawdy o jako¶ci "chiñszczyzny":
W³a¶nie rozebra³em jeden z silników i co okaza³o siê po wyjêciu wa³u? Oto fotka:
Zwróæcie uwagê na ten szczegó³:
i teraz porównajcie to z wa³em z zestawu naprawczego:
Moim zdaniem, jest to kwestia ³o¿ysk oraz niew³a¶ciwego materia³u, z którego wykonany by³ ten wa³. No bo czym wyt³umaczyæ takie zniszczenie powierzchni wa³u w miejscu styku z górnym ³o¿yskiem?
Same ³o¿yska wykazuj± symptomy zu¿ycia - przy obracaniu odczuwalne jest metaliczne lekkie chrobotanie. Co przy wysokich obrotach silnika powoduje w³a¶nie taki efekt na wale. A w krytycznym przypadku mo¿e zakoñczyæ siê okrêcenie wa³u w tym miejscu.
Teraz zastanawiam siê jak "wyd³ubaæ" te ³o¿yska z gniazd - nie ma zbytnio podej¶cia.
Edytowane przez Andy dnia 20.08.2010 20:45