Tytu³: RC P³ock :: Silnik do easy glidera pro

Dodane przez Bienias dnia 05.08.2010 00:13
#1

Witam. Poszedlem na calosc i kupilem juz cale oprzyrzadowanie do easy glidera pro - w piatek jade po model.
Mam juz:
2 x lipo 1800 i 2200,
regiel 35A HK
Chce kupic ko³pak 50x5 ze smiglami 10x6
i teraz mam problem z doborem taniego silnika 3f.
Podrzuccie jakies koncepcje z allegro (swieze).
Pawel

Edytowane przez Bienias dnia 24.08.2010 16:26

Dodane przez Mateuszm dnia 05.08.2010 19:39
#2

Ja proponujê wzi±æ co¶ z hobbycity. Teraz jest kolejna edycja. Za 2 tygodnie masz nowy silnik w przystêpnej cenie (30-40 z³otych). S±dze ¿e ten by³by niez³y http://www.hobbyc...0Kv_/_345w.

Ps.
(swierze).
pisze siê przez "¿".

Edytowane przez Mateuszm dnia 05.08.2010 19:44

Dodane przez Bienias dnia 24.08.2010 12:52
#3

Czy silnik 800KV ale duzej mocy nie bedzie za wolny do mojego easy glidera? Nie wiem czy wytworzy odpowiedni ci±g.
Dane silnika:
TURNIGY AerodriveXp

Model: TR35-48-B
Input Voltage : 7.4V~18.5V (2~5S Li-po)
Kv : 800 rpm/V within 10%
Current capacity : 55A/60s
Dimensions : 35mm X 55mm / 1.38in X 2.17in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight with cables : 163g / 5.75oz
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 1500~2900g / 52~98oz
Power equivalent : .30 to .35 glow engine
Stator Dimentions: 28x26mm
Suggested ESC: 60A
Suggested prop: 11x6

Jak widaæ rozmiar smigla jest u mnie z zapasem, do tego wzialem 90A regiel (tez z zapasem). Tylko te 800kv mnie zastanawia czy nie za malo obrotow...
Odpowiedz typu wez lepiej 1000kv mnie nie zadowala - wole "pocignie bez problemu" lub "nie pociagnie":)

Pozdr

Dodane przez SlavikS dnia 24.08.2010 15:24
#4

Oj chyba ostro przegi±³e¶ z tym napêdem :)
Ile wa¿y ten Easy Glider? Do motoszybowców wystarczy moc ok. 120W na 1kg. Ten silnik poci±gn±³by Katanê Roberta z du¿ym zapasem.
Co do 800kV to odpowied¼ nie jest prosta. Takie KV stosuje siê do pakietów o wiêkszej liczbie cel, albo do wiêkszych ¶migie³. Dobieraj±c napêd trzeba wychodziæ z mocy jaka jest wymagana, a to jest kompilat parametrów pakietu, ¶mig³a i silnika. Z fizyki P=IxU.
Dobierasz silnik i do niego ¶mig³o tak ¿eby wytworzyæ okre¶lon± moc (ci±g). Czêsto pisz± przy jakich ¶mig³ach i zastosowanych pakietach silnik daje jak± moc albo ile Amper ci±gnie. Wtedy dorzucasz regulator o wymaganym Amperarzu i tyle. Z grubsza im mniejsze KV tym wiêksze ¶mig³o.
Je¿eli oczekujesz odpowiedzi "czy poci±gnie" to odpowied¼ brzmi "TAK", Nie wiem tylko jaki pakiet wpakujesz ¿eby tego smoka zasiliæ ;).

Dodane przez Bienias dnia 24.08.2010 16:25
#5

Kontkretna odpowiedz - dzieki.
Silnik mam "na luzie" i pod kolejne lotnicze potrzeby wiec chcialem go wykorzystac.
Co do aku to mam lipole 2200 3s 30C i 1800 3s 30C.
Silnik jak widac po parametrach producenta ma maly zapas smigla 11''x6'' (ja mam 10''x6''). Fakt jest dosc duzy i ciezki ale sie zmiescil z zapasem wiec tylko wywazenie pozostanie.
A jak producent pisze trzeba do niego regla 60A ja - kupilem do niego 80A.
Aku jak napisalem wyzej.
Wlasnie zalozylem go do szybowca i wydaje mi sie ze bedzie ok. Wykrecilem jeden pakiet "na sucho" i silnik by³ letni (ten co splonal by³ delikatnie mowiac goracy), regiel nie zrobil sie nawet cieply, pakiet byl zimny wiec chyba nie zostal za szybko wydojony z pradu.

Dodane przez Andy dnia 24.08.2010 16:36
#6

Oj chyba ostro przegi±³e¶ z tym napêdem

Sam poda³e¶ w specyfikacji silnika, ¿e:
Recommended model weight : 1500~2900g


A masa ca³kowita Twojego modelu to:
masa ca³kowita: 880g


Tutaj, masz dedykowany zestaw do napêdzania EG PRO:
http://www.emodel...p-453.html
Równie¿ na stronie:
http://modele.skl...ts_id=6124
masz wszystko piêknie i ³adnie opisane, co i jak.