Tytu³: RC P³ock :: Obowi±zuj±cy regulamin ESA

Dodane przez stawoj dnia 31.08.2010 18:20
#1

ESA to dyscyplina aircombat - Electric Simply Aircombat

http://www.aircom...;Itemid=80

Edytowane przez Andy dnia 15.10.2010 12:02

Dodane przez Piotrek B dnia 12.10.2010 20:39
#2

Po kilku regulaminowych rundach tak sobie my¶lê czy?
1. Dopuszczalne jest wyl±dowanie i usuniêcie ta¶my przeciwnika ze skrzyd³a? Zapewne wtedy nale¿a³oby odliczyæ cenne sekundy na wykonanie tej czynno¶ci. Ale czy to w ogóle jest dopuszczalne?
2. Czy je¿eli kto¶ ci±gnie ta¶mê przeciwnika, a kto¶ inny zetnie obydwie te ta¶my, to takie "trafienie" liczy siê podwójnie??

Dodane przez SlavikS dnia 13.10.2010 07:21
#3

Nie dopuszczalne bo zgodnie z regulaminem tê ta¶mê mo¿na ci±æ i s± za to punkty. Zyskuje siê punkty za ciêcie przy czym nikt punktów nie traci. Punkty traci tylko siê za brak ochrony w³asnej ta¶my. Ka¿de ciêcie siê liczy, wiêc jak tniesz obie ta¶my to masz dwa trafienia.

Edytowane przez SlavikS dnia 13.10.2010 07:22

Dodane przez Piotrek B dnia 09.01.2012 09:12
#4

Witam
Na forum ACES odbywa siê g³osowanie nad zmianami w regulaminie. http://www.aircom...mp;start=0 Uprawnieni s± wszyscy, którzy latali w jakiej¶ rundzie Pucharu Polski. Czy wszyscy otrzymali karty, je¿eli nie to moge podes³aæ.

Dodane przez AQUARIUS dnia 09.01.2012 10:32
#5

Ja dosta³em, wype³ni³em i odes³a³em.

Dodane przez SlavikS dnia 09.01.2012 22:04
#6

Ja nie dosta³em - pode¶lij mi. Dyskusja na forum by³a gor±ca. A¿ jestem ciekaw co poddali pod g³osowanie :)

Dodane przez pasik dnia 09.01.2012 23:00
#7

to ja tez poprosze

Dodane przez Piotrek B dnia 20.01.2012 09:58
#8

Jest nowy regulamin: http://www.aircom...=5784#5784

Dodane przez Andy dnia 20.01.2012 21:41
#9

A tu jest link bezpo¶redni do regulaminu ESA-2012:

http://www.aircom...2_2012.zip

Dodane przez robloz dnia 09.02.2013 09:22
#10

Nowy regulamin ESA na 2013r.
http://www.aircom....php?t=690

Dwudniowe M.P. w P³ocku

Dodane przez Andy dnia 09.02.2013 20:08
#11

A tu jest link bezpo¶redni do regulaminu ESA-2013:

http://www.rcrado...SA2013.pdf

I kalendarz Zawodów Air Combat 2013 - propozycje:

http://www.karolw...z_2013.pdf

Edytowane przez Andy dnia 10.02.2013 13:08

Dodane przez SlavikS dnia 11.02.2013 14:34
#12

Ten regulamin to lekki gniot - na razie bym siê do niego nie przywi±zywa³. Pewnie bêd± jeszcze poprawki.

Dodane przez AQUARIUS dnia 18.02.2013 16:11
#13

Moim zdaniem nie trzeba by³o ruszaæ starego bo siê ko³o tego niez³y cyrk robi....

Dodane przez SlavikS dnia 19.02.2013 07:15
#14

Ba, m±dry Polak po szkodzie. By³o paru takich co chcieli zmian i karabinów na skrzyd³ach ;)

Dodane przez SlavikS dnia 21.02.2013 12:50
#15

Na stronie ACES jest dostêpny poprawiony regulamin:
http://www.aircom....php?t=690

Zwracam uwagê na fakt konieczno¶ci malowania ca³ej powierzchni modelu - nawet bia³ych. W regulaminie nie jest to stricte napisane, ale zapis "Model musi posiadaæ malowanie zgodne z orygina³em, który odwzorowuje", wg dyskusji na forum, ponoæ to oznacza. Modele, które bêd± mia³y niepomalowane czê¶ci bêd± traktowane na zawodach jako nieregulaminowe. Trzeba bêdzie mieæ wydruk fotki albo rysunku samolotu z kamuflarzem, który zosta³ odwzorowany na modelu. Ma siê skoñczyæ era niepomalowanych bia³ych Fokkerów :)

Edytowane przez SlavikS dnia 21.02.2013 12:57

Dodane przez Piotrek B dnia 06.04.2013 15:53
#16

Ma siê skoñczyæ era niepomalowanych bia³ych Fokkerów


Mam nadziejê, ¿e stary-nowy (po wymianie skrzyde³) Fokkerek bêdzie równie dzielny. Barwy siê zmieni³y, ale pilot zosta³ ten sam, wiêc nie wiem w któr± strone poleci:P

images33.fotosik.pl/623/65fdf91c7a0794c5.jpg

Edytowane przez Piotrek B dnia 06.04.2013 15:54

Dodane przez SlavikS dnia 06.04.2013 20:17
#17

A sk±d Ty wzi±³e¶ taki schemat malowania? :)

Dodane przez Piotrek B dnia 07.04.2013 08:36
#18

A sk±d Ty wzi±³e¶ taki schemat malowania? Smile


Z Planów Modelarskich.

Dodane przez robloz dnia 10.01.2015 11:32
#19

Czy w regulaminie ESA WWI s± wskazane dok³adnie lata z jakich mo¿e pochodziæ orygina³ (s± to lata tylko I w¶)?
Chodzi mi oto czy mogê lataæ Fokkerem DVII w polskim malowaniu. Pierwsze Fokkery by³y ju¿ w 1918r.

Edytowane przez robloz dnia 10.01.2015 11:34

Dodane przez Piotrek B dnia 10.01.2015 13:20
#20

Pewnie, ¿e mo¿esz. Ja mia³em takie dwa przez dwa lata. Malowanie jak powy¿ej z planów modelarskich.

Dodane przez robloz dnia 15.01.2015 14:09
#21

Jak to siê ma do tego wyci±gu z obecnego regulaminu?

3.1.1. Model w klasie WW I
Model musi byæ pó³-makiet± rzeczywistego wielop³atowego samolotu wojskowego wyprodukowanego do koñca 1918r

Czyli je¶li dobrze rozumie to mo¿e byæ, bo jest mowa o roku produkcji a nie u¿ytkowania?
Pierwsze Fokkery w polskich barwach to zdobyczne.

Edytowane przez robloz dnia 15.01.2015 14:11

Dodane przez Piotrek B dnia 15.01.2015 14:22
#22

robloz napisa³/a:
Jak to siê ma do tego wyci±gu z obecnego regulaminu?

3.1.1. Model w klasie WW I
Model musi byæ pó³-makiet± rzeczywistego wielop³atowego samolotu wojskowego wyprodukowanego do koñca 1918r

Czyli je¶li dobrze rozumie to mo¿e byæ, bo jest mowa o roku produkcji a nie u¿ytkowania?
Pierwsze Fokkery w polskich barwach to zdobyczne.


Dok³adnie tak. Chodzi o produkcjê modelu. Malowanie mo¿e byæ pó¼niejsze.

Dodane przez krzysiek11 dnia 14.12.2018 21:23
#23

Koledzy nie bardzo ogarniam czym siê ró¿ni± modele ESA z I WW od ACES I WW mówiê tu o elektrykach :(:(

Dodane przez AQUARIUS dnia 14.12.2018 22:13
#24

Esiaki maja max 1 m rozpietosci i aku max 1350 - przy tym napedzie musza byc dosyc lekkie. Ciezko jest dolatac kolejke do konca. A jak wieje to juz wogole... W spalinie jest ograniczenie skali 1:8 ale tak sie sklada, ze niektore samoloty w tej skali maja ok 1 m, wiec co niektorzy lataja w spalinie esiakami ale z duzo mocniejszym napedem (ktory dopuszcza oczywiscie - moim zdaniem - chory regilamin). Moim zdaniem walka modelu klasycznego (nawet elektryka) z taka do³adowan± es± jest z gory skazana na porazke. Dlatego coraz wiecej piankolotów jest w duzym kombacie bo takim modelem poprostu bajecznie sie lata. O bezawaryjnosci i latwosci obslugi napedu nie wspomne.Osobiscie uwazam, ¿e to zla droga...

Edytowane przez AQUARIUS dnia 14.12.2018 22:15

Dodane przez krzysiek11 dnia 05.01.2019 20:15
#25

Marcin czyli je¶li zrobiê acesa w skali 1/8 w wsadzê do niego elektryka (troszkê mi szkoda kasiorki na salinê ) to mogê ¶migaæ :@:@

Dodane przez AQUARIUS dnia 05.01.2019 21:12
#26

Z grubsza rzecz ujmuj±c tak. Ale...
Model musi siê mie¶ciæ w regulaminowych wymiarach czyli 1:8 plus minus 5% i jefnocze¶nie musi spe³niæ warunek esa czyli mninimum 1 m. S± takie samoloty np. SE-5A.
Poza tym napêd - jest kilka warunków ¶rednicy ¶mig³a, obrotów i pojemni¶ci aku (choæ co do tego drugiego ju¿ nie jestem pewien-dosyæ czêsto siê te warunki ostatnio zmieniaj±).
To ca³e piankowe szaleñstwo moim zdaniem zabije t± szlachetn± klasê...