Tytu³: RC P³ock :: Hk 450

Dodane przez Mateuszm dnia 18.09.2010 19:30
#1

W pi±tek sta³em siê szczê¶liwym posiadaczem helika hk 450. Ju¿ go prawie z³o¿y³em, ale mam ma³y problem. Nie wiem jak podpi±æ elektronike do odbiornika. :( Mam apke Turnigy 9x. Szuka³em w internecie ale nic nie znalaz³em. Mo¿e mi kto¶ powiedziec jak to pod³±czyæ?

Dodane przez private9 dnia 18.09.2010 21:15
#2

Witaj, rozumiem ¿e masz odbrionik 8 kana³owy. Napewno musisz wybraæ w menu apki typ modelu czyli heli. W modelu HK450 tarcza steruj±ca jest w uk³adzie 120stopni, wiêc w apce musisz u¿yc takiego trybu, funkcja (Swash type select). Tylne serwo na tarczy to Elewator (pochy³), boczne lewe Aileron (przechy³), boczne prawe Pitch (skok tarczy , góra , dó³). Co do odbiornika, to jest napisane który kana³ do czego czy tylko numerki kana³ów???

Dodane przez Andy dnia 19.09.2010 10:57
#3

Wstêpne ustawienia apki opisa³ Tobie Arek.
Przede wszystkim najpierw musisz dodaæ (zbindowaæ) odbiornik do nadajnika (no chyba ¿e w zestawie, który masz jest to ju¿ zapewnione). Gdyby¶ jednak bindowa³ pamiêtaj, aby podczas tej operacji dr±¿ek gazu by³ pozycji dolnej, czyli na ZERO gazu.
Potem nale¿y podpi±æ serwa (wed³ug wskazañ Areczka) oraz rozpiski na odbiorniku. Po pod³±czeniu serw w³±czasz nadajnik, w³±czasz zasilanie w modelu i patrzysz jaki jest efekt ruchów serw na tarczy przy ruchach dr±¿ka odpowiedzialnego za ich ruchy. Robi±c korekty rewersami ruchów w apce musisz uzyskaæ taki efekt aby:
- przy ruchu dr±¿ka w prawo serwo prawe tarczy wychyla³o swe ramiê w dó³ i w tym samym czasie serwo lewe w górê.
- przy ruchu dr±¿ka w lewo serwo lewe tarczy wychyla³o swe ramiê w dó³ i w tym samym czasie serwo prawe w górê.
- przy ruchu dr±¿ka do góry dwa przednie serwa (lewe i prawe) jednocze¶nie powinny swe ramiona skierowaæ w dó³, a w tym samy czasie serwo tylne tarczy musi wychylaæ swe ramiê w górê.
- przy ruchu dr±¿ka do siebie (w dó³) dwa przednie serwa ramiona w górê, a tylne serwo w dó³.
To na razie tyle,
Powodzenia.

A oto fragment postu z Epheli dotycz±cy w³a¶nie HK 450:
-Odpu¶æ sobie serwa HXT900 - s± tanie i generalnie dzia³aj± ale nie wiesz kiedy w locie padn± (ja straci³em 3 w locie co spowodowa³o 2 krety, jednego uda³o mi siê unikn±æi to wszystko na przestrzeni 10 lotów). Krety by³y znacznie dro¿sze od lepszych serw. zobacz na corona cs-929MG.

-¯yro sugerujê HK401B (bardzo dobry stosunek jako¶ci do ceny) + serwo turnigy DS480 lub D922MG za 10$ lub ino lab 261HB za 31$.
-Pakiet wybra³e¶ dobry, ewentualnie 25C ale na 20C te¿ spokojnie mo¿na polataæ.

http://www.epheli...797#201797

Nie wiem na jakim etapie jeste¶ z wyposa¿eniem do modelu, ale tu masz do¶æ obszernego linka na temat stosownego wyposa¿enia do Twojego modelu:
http://www.epheli...ight=hk450

Edytowane przez Andy dnia 19.09.2010 11:08

Dodane przez Mateuszm dnia 19.09.2010 12:50
#4

Ju¿ mam wszystko. ¿yro mam hk401b i serwo do niego http://www.hobbyc...duct=10976. Tylko jeszcze nie wiem jak i gdzie je podl±czyæ

Dodane przez private9 dnia 19.09.2010 14:05
#5

Jeden kabelek ¿eñski od gyra podpinasz do serwa ogona, nastêpnie do odbiornika podpinasz kolejny kabelek pod kana³ RUDDER i sygna³owy do ustawieñ czu³o¶ci (pojedyñczy) pod odbiornik GEAR.

Dodane przez Mateuszm dnia 19.09.2010 14:16
#6

Ju¿ mi siê uda³o. dzisiaj mo¿e nawet oblot. Nie mam tylko budki do niego:(. Musze zamówic bo do tamtej paczki z czesciami ju¿ nie wesz³a. Mam jeszcze tak± dziwn± zale¿no¶æ, ze jak daje gaz do góry to mi siê wszystkie 3 serwa z tarczy razem wychylaj± siê do góry wprost proporcjonalnie do manetki gazu. Czy tak powinno byæ, czy w³±czy³em co¶ w apce przez przypadek?

Edytowane przez Mateuszm dnia 19.09.2010 14:43

Dodane przez Limak dnia 19.09.2010 15:32
#7

Raczej dobrze,tak jest i w moim reksiu :)

Dodane przez Andy dnia 19.09.2010 16:28
#8

Raczej dobrze


Nie raczej, a na pewno. Gdy przesuwasz dr±¿ek gazu do góry tarcza podnosi siê na wszystkich serwach równie¿ do góry i dziêki temu zmienia siê równie¿ k±t natarcia ³opat - z minusowych na dodatnie. No i odwrotnie, gdy zmniejszasz obroty wirnika i przesuwasz dr±¿ek w dó³ - tarcza na wszystkich serwach w dó³ i k±ty z dodatnich w stronê minusów.
Piszesz, ¿e oblot niebawem - rozumiem, ¿e ³opaty masz wywa¿one, k±ty na nich wyregulowane, no i ostatecznie ³opaty wytorowane?

Dodane przez Mateuszm dnia 19.09.2010 17:22
#9

tak, wszystko by³o dobrze poustawiane. po przeczytaniu wszystkich mo¿liwych tematów o helikach cz³owiek staje siê m±drzejszy :D. ale nie obesz³o siê bez ma³ego urwa³. jak ju¿ podchodzi³em do l±dowanie to siê u³ama³ kawa³ek p³ozy plastikowej (pewnie za szybko schodzi³em) i zahaczy³em ³opat± o ziemiê. Muszê wymieniæ podwozie i prêt który trzyma ³opaty. koszt naprawy to 3-4 dolary

Edytowane przez Mateuszm dnia 19.09.2010 18:06

Dodane przez private9 dnia 19.09.2010 20:56
#10

S± pewne modele ¿e tarcza idzie do do³u jak dajemy gazu, np. TT Mini Titan E325 .

Dodane przez Andy dnia 19.09.2010 21:02
#11

S± pewne modele ¿e tarcza idzie do do³u jak dajemy gazu

Zapewne Areczku masz racjê z Titanem, ale opisuj±c reakcje serw na ruchy dr±¿ków wiedzia³em, ¿e temat dotyczy HK 450 - czyli podróbki Aligna 450 - czyli musi byæ identycznie jak w Alignie. ;)

Edytowane przez Andy dnia 19.09.2010 21:02

Dodane przez private9 dnia 19.09.2010 21:06
#12

Andy napisa³/a:
S± pewne modele ¿e tarcza idzie do do³u jak dajemy gazu

Zapewne Areczku masz racjê z Titanem, ale opisuj±c reakcje serw na ruchy dr±¿ków wiedzia³em, ¿e temat dotyczy HK 450 - czyli podróbki Aligna 450 - czyli musi byæ identycznie jak w Alignie. ;)


No wiem , wiem, Andrzejku. :)

Dodane przez Mateuszm dnia 20.09.2010 18:06
#13

Ma kto¶ mo¿e do sprzedania podwozie treningowe?

Dodane przez Mateuszm dnia 26.09.2010 17:39
#14

Zacz±³em ten temat bez ¿adnych podstawowych informacji, wiec teraz podam wyposa¿enie.
G³ówny stela¿: http://www.hobbyc...x_Compat.)
serwa na tarcze: http://www.hobbyc...icro_Servo, ale chcê je wymieniæ na co¶ lepszego i w miarê taniego. Co by¶cie zaproponowali?
silnik: http://www.hobbyc...ner_3550KV
regiel: mam turnigy plush 25-35a, ale potrzebny jest mocniejszy bo siê grzeje
zêbatka: 13T http://www.hobbyc..._#_H45059)
¿yro: http://www.hobbyc...Lock_Gyro_
serwo na ogon: http://www.hobbyc...duct=10976
³opaty: http://www.hobbyc...de_(1pair)
aku: http://www.hobbyc..._Lipo_Pack
budka: http://www.hobbyc...duct=11863

Na przeci±gu kilku dni bêdê mia³ paczkê z czê¶ciami naprawczymi, ale mam tam te¿ upgrade ogona na metalowy i stateczniki z w³ókna szklanego. Planujê te¿ wymieniæ za jaki¶ czas g³owicê na metalow±.

Dodane przez Andy dnia 27.09.2010 10:18
#15

Hmmm...
przyznam, ¿e chyba serwa jakie zastosowa³e¶ (HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo) s± zbyt delikatne, jak na naukê latania dla poczatkuj±cego ( dla do¶wiadczonych pilotów moga byæ OK). Serwa te maj± plastikowe tryby - niestety - i po ewentualnych "twardych l±dowaniach" mo¿esz mieæ potem z nimi problemy. W heliku nie ma marginesu na jakie¶ niedoskona³o¶ci - nawet drobne. Jak serwo zablokuje siê, albo przeskoczy, to nie ma zmi³uj siê - kret i ju¿.
Mateusz, nie zawsze nale¿y stosowaæ zasadê - jak najtaniej - gdy zastosujesz serwa dobrej jako¶ci zapewne d³u¿ej na nich polatasz i bedzie to bezpieczniejsze dla Twojej kieszeni i modelu.
Co do propozycji to zaraz co¶ poszukamy.
Na potwierdzenie moich powy¿szych s³ów, cytat z innego forum w temacie co do HK 450:
odpu¶æ sobie serwa hxt900. Pad³y mi ju¿ w sumie 3 szt i wszystkie podczas lotu.


Poleca³bym takie serwa:
http://www.hobbyc...oduct=9392

Odno¶nie zêbatki 13T - do nauki latania zalecana jest zêbatka 11T.

ESC bezwzglêdnie zmieñ na "wiêkszy" - taki jaki jest zalecany do tego silnika. Poleca³bym:
http://hobbycity....oduct=9299

Edytowane przez Andy dnia 27.09.2010 10:44

Dodane przez lopez 16 dnia 27.09.2010 10:45
#16

Je¿eli nie zale¿y ci na wadze to polecam te serwo http://www.hobbyk..._/_0.10sec u¿ywam w ró¿nych modelach i tryby s± nie do zajechania (full metal) .No chyba ¿e chcesz jakie¶ dro¿sze cyfry

Rozejrzyj siê za serwami HD bo zbieraj± dobre opiniê na forach:)

Dodane przez Andy dnia 27.09.2010 10:49
#17

No to jeste¶my zgodni, co do serw Adrianie - ;)

Dodane przez lopez 16 dnia 27.09.2010 12:01
#18

Hah nie sprawdzi³em ¿e ju¿ je poleci³e¶ heh;)

Dodane przez Mateuszm dnia 27.09.2010 18:05
#19

Serwa muszê wymieniæ to wiem. Ale czy nie lepiej kupiæ od razu regiel turnigy 40a zamiast towerpro? I czy ta zêbatka a¿ tak du¿o zmienia?

Dodane przez Andy dnia 27.09.2010 18:25
#20

Ale czy nie lepiej kupiæ od razu regiel turnigy 40a zamiast towerpro?

Mateusz zapewne by³oby to lepsze rozwi±zanie tyle, ¿e pyta³e¶ o niedrogie rozwi±zania - a ró¿nica jest znacz±ca 10 do 31,50.
I czy ta zêbatka a¿ tak du¿o zmienia?

Mo¿esz to policzyæ - w ilo¶ci obrotów. Przy tej mniejszej, model bêdzie bardziej stabilniejszy przy niepewnych ruchach podczas nauki.

Edytowane przez Andy dnia 27.09.2010 18:31

Dodane przez Mateuszm dnia 06.10.2010 20:06
#21

Paczuszka przysz³a z zestawem naprawczym. Oto efekt mojego d³ubania. img42.imageshack.us/img42/4073/dsc08239.jpg
img694.imageshack.us/img694/477/dsc08242yt.jpg
To teraz czekam na bezwietrzn± pogodê i w górê. A serwa i regiel musz± poczekaæ na nastêpn± edycjê. Na razie i tak bêdê lata³ krótkimi skokami, wiêc regiel siê a¿ tak nie zgrzeje.

Dodane przez private9 dnia 06.10.2010 22:52
#22

Bardzi ³adnie siê prezentuje kabi, fajnie to wygl±da. Daj znaæ kiedy bêdziesz ulatnia³ to wpadnê obadaæ.

Dodane przez Mateuszm dnia 07.10.2010 08:26
#23

To jeszcze takie ma³e pytanko. Jakim najwiêkszym pr±dem mo¿na bezpiecznie ³adowaæ aku 2200 3s accucelem? Bo 0,1a to siê ³aduje strasznie d³ugo:D

Edytowane przez Mateuszm dnia 07.10.2010 08:27

Dodane przez stawoj dnia 07.10.2010 08:51
#24

ten 0.7 - 1 A, chod¼ mo¿na i wiêkszym ale jak nie trzeba siê spieszyæ to nie ma co go katowaæ.

Edytowane przez stawoj dnia 07.10.2010 08:51

Dodane przez private9 dnia 07.10.2010 09:30
#25

Pr±dem 1C, czyli w tym przypadku 2,2A mu napewno nie zaszkodzi. Nie dawaj wiêkszego.

Dodane przez pasik dnia 07.10.2010 19:28
#26

ogolnie polecam zerknac na nalepke na baterii, ew. specyfikacje w sklepie - np. HK - i bedzie wszystko jasne
niektore maja i po 10C charge, co by dawalo w teorii max. 40A nawet do ladowania
oczywiscie przyjelo sie, ze bezpieczne jest ladowanie 1C (czyli ilosc mah baterii /1000 i masz prad w A do ladowania)
ale oczywiscie im mniej tym lepiej dla zywotnosci baterii, ale i dluzej, w kazdym razie wiedza co do max. baterii tez sie czasem przydaje

Dodane przez Mateuszm dnia 08.10.2010 21:31
#27

A tak prezentuje siê w naturalnym o¶wietlenie (poprzednie by³y przy jarzeniówkach i lampie b³yskowej).
img297.imageshack.us/img297/4670/dsc08283xk.jpg
Po g³êbszych przemy¶leniach uzna³em ¿e podwozie treningowe jest niezbêdne. Ma kto¶ mo¿e na sprzeda¿ swoje stare lub 2 prêty wêglowe grubo¶æ my¶lê, ¿e ze 2mm a d³ugo¶æ minimum metr.

I ile maksymalnie mogê polataæ na tym pakiecie?

Edytowane przez Mateuszm dnia 08.10.2010 21:43

Dodane przez Andy dnia 09.10.2010 09:51
#28

Je¿eli masz na my¶li pakiet:
Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack

to przewidujê ok. 9 minut spokojnego latania - tak, aby nie "zgrzaæ pakietu". Musisz pamiêtaæ, ¿e aby pakiet by³ d³ugo sprawny nale¿y przestrzegaæ zasady, ¿e napiêcie na cele nie powinno spadaæ (w czasie lotu) do 3,65 V (ja z regu³y hasam do 3,65 - 3,70 - a "mówi mi o tym" zamontowany LipoGuard). S± tacy co mówi±, ¿e mo¿na nawet do 3,4, ale to nie przy tych pakietach.
S± oczywi¶cie równie¿ i heli piloci, którzy osi±gaj± znacznie lepsze rezultaty czasowe:
Czas lotu (tzn. wy³±cznie zawis) na pakiecie Fullymax Extreme 2200 40C ok. 12 minut

- ale jak widzisz to te¿ nie na takich pakietach.


Odno¶nie podwozia treningowego:
http://www.sklep....mm-pelikan
Ja w³a¶nie z takim zaczyna³em - :)

Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 10:06

Dodane przez Mateuszm dnia 09.10.2010 16:18
#29

Jako ¿e na podwozie ze sklepu trochê bym poczeka³, to postanowi³em samemu zrobiæ. Wysz³o nawet taniej. Drut wzi±³em z 2 wieszaków z pralni, 5 opasek zaciskowych, 4 pi³eczki pingpongowe, trochê hotglue, i trochê gumki. O to co wysz³o:
img411.imageshack.us/img411/2564/dsc08293e.jpg
img833.imageshack.us/img833/3349/dsc08292.jpg

Dodane przez seiken dnia 09.10.2010 17:12
#30

Wg. mnie jest troche za wysokie- na takim podwoziu nie bedzie stabilnie , przechylisz i sie oprze na ³opacie, ja bym opusci³ helika nizej
YouTube Video

Edytowane przez seiken dnia 09.10.2010 17:17

Dodane przez Andy dnia 09.10.2010 18:09
#31

na takim podwoziu nie bêdzie stabilnie


- te¿ tak uwa¿am. Dopuszczalny jest delikatny k±t na podparciach takiego podwozia, ale naprawdê niewielki. W tym podwoziu co ja proponowa³em i sam uczy³em siê lataæ, uchwyt sam profiluje w³a¶ciwy k±t w granicach 5-8 stopni.
No có¿, ale jak dwa dni robi± ró¿nicê - to Twój wybór. Czasami warto poczekaæ, bo koszty mog± byæ znacznie wiêksze :|.

Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 18:10

Dodane przez Mateuszm dnia 09.10.2010 18:19
#32

Masz racje. Nie jest stabilnie bo siê ju¿ o tym przekona³em. Chcia³em poskakaæ jak ¿abka i po pierwszym skoku przy l±dowaniu rozbuja³ siê na wszystkie strony, a zêbatki do silnika nie przykrêci³em na klej i siê odkrêci³a. My¶lê ¿e od tych drgañ od podwozia.
YouTube Video

Edytowane przez Mateuszm dnia 09.10.2010 18:28

Dodane przez seiken dnia 09.10.2010 18:26
#33

Ja jestem na etapie budowy podwozia treningowego , prety 8mm maja po 110cm ,
zwyk³e z w³ókna szklanego zostana przeciete na po³owê i zamontowane w tym krzy¿aku co widaæ
co do pi³ek zostana zamontowane i zablokowane po onu stronach za pomoca gumowych simeringów
wszystko bêdzie b.szybkie i ³atwe w montazu i demontazu
i54.tinypic.com/fc1qhu.jpg

Dodane przez private9 dnia 09.10.2010 20:10
#34

Drut wzi±³em z 2 wieszaków z pralni, 5 opasek zaciskowych, 4 pi³eczki pingpongowe, trochê hotglue, i trochê gumki.

Chopie, nawet nie próbuj bo zniszczysz model. dwa prêty na krzy¿ zamocowane do podwozia na opaski i na koñcach pi³eczki pingpongowe. Model ma staæ na w³asnym podwoziu a nie wisieæ w powietrzu. Dobrze radzê.

Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 20:36

Dodane przez Andy dnia 09.10.2010 20:39
#35

Model ma staæ na w³asnym podwoziu a nie wisieæ w powietrzu.

I s³usznie Areczek powiedzia³ - a delikatny k±t 5-8 stopni na prêtach wêglowych ma za zadanie lekk± ewentualn± amortyzacjê przy twardszych l±dowaniach podczas nauki.

Model nie taki, ale tak ma to wygl±daæ:
images34.fotosik.pl/283/3616aa067f78f990.jpg

Oj, widzê heli pilot "w gor±cej wodzie k±pany" - ;)

Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 20:45

Dodane przez Mateuszm dnia 22.01.2012 22:17
#36

Mam taki problem z helikiem po wymianie g³owicy, ¿e dostaje strasznych wibracji. £opaty s± wytorowane. Przy minimalnych obrotach nic siê nie dzieje, wiêc mog³em wytorowaæ ³opaty. Poni¿ej zamieszczam filmik bez i z za³o¿onymi ³opatami. Jakby kto¶ mia³ jaki¶ pomys³ co mo¿na z tym zrobiæ to z chêci± wys³ucham.
YouTube Video

YouTube Video

Edytowane przez stawoj dnia 23.01.2012 09:08

Dodane przez Andy dnia 23.01.2012 09:36
#37

Mateusz,
piszesz ¿e wymienia³e¶ g³owicê.
Pytanie nr 1 brzmi - jaki by³ powód tej wymiany - czy tylko jej zu¿ycie, czy konieczno¶æ po jakim przykrym do¶wiadczeniu?

Pytanie nr 2 brzmi - czy nowa g³owica jest nowa sklepowa, czy kupiona jako nowa od kogo¶?

Poza tym zwróæ uwagê na filmiku górnym nawet przy niewielkich obrotach ju¿ widaæ "bicie" wa³u g³ównego. Zobacz jak pionowo przemieszcza siê prêt flybara przy rozkrêceniu wirnika - szczególnie z lewej strony.

Je¿eli g³owica jest nowa sklepowa i nie by³o "przykrych do¶wiadczeñ", to proponowa³by sprawdziæ wa³ g³ówny i prêt flybara.

Zdemontuj jedn± i drug± czê¶æ i tocz±c po prostej i zarazem g³adkiej powierzchni zobacz, czy który¶ z koñców wa³u i prêta nie ma bicia i czy nie odstaje od powierzchni.

Edytowane przez Andy dnia 23.01.2012 09:47

Dodane przez Mateuszm dnia 23.01.2012 14:51
#38

Konieczno¶æ po przykrym wydarzeniu, ale nie po krecie, g³owica nie mia³a kontaktu z ¿adnym pod³o¿em, ani inna cze¶æ helika. Taka lekka autodestrukcja.

G³owica nowa sklepowa ale kupowa³em osobne czê¶ci nie komplet, sk³ada³em samemu. Wymieni³em wszystko oprócz wa³u, bo nie wygl±da³o na to aby co¶ siê z nim sta³o.

Flybar jest prosty. A wa³ jak turla³em to nie wygl±da³ na krzywy, ale jak go zamontowa³em sam, bez reszty g³owicy i rozkrêci³em to widaæ ¿e nie jest prosty i wystêpuje bicie. Czyli czeka mnie zamawianie wa³u. Dziêki za pomoc.

Edytowane przez Mateuszm dnia 23.01.2012 14:52

Dodane przez Andy dnia 23.01.2012 17:57
#39

A wa³ jak turla³em to nie wygl±da³ na krzywy, ale jak go zamontowa³em sam, bez reszty g³owicy i rozkrêci³em to widaæ ¿e nie jest prosty i wystêpuje bicie.


Mateusz, je¿eli sprawdza³e¶ wa³ na p³aszczy¼nie i nie wykazuje on odchyleñ od jego osi (co skutkowa³oby biciem), to sk³ania³bym siê prêdzej do przypadku takiego, jaki wystêpowa³ w modelu Arcziego - Artplo - wadliwy przegub tarczy g³owicy lub które¶ z ³o¿ysk wa³u g³ównego ma ju¿ znaczne luzy.

Dodane przez Mateuszm dnia 23.01.2012 18:23
#40

Wzi±³em pod uwagê tak± mo¿liwo¶æ i sprawdzi³em wa³ jeszcze nie w modelu i tam te¿ wystêpowa³o odchylenie. Mo¿e odchylenie jest na tyle ma³e, ¿e go nie zauwa¿y³em turlaj±c a wystarczaj±ce aby szkodziæ w normalnym lataniu.

Dodane przez marcin dnia 17.04.2015 23:16
#41

Z nut± od¶wie¿enia tematu :) Chcia³bym siê dowiedzieæ od posiadaczy HK 450 - jaki jest orientacyjny koszt kompletnego modelu tego helikoptera? B±d¼ te¿ przedzia³y cenowe.

Poniewa¿ jestem tu nowy, parê s³ów o mnie. Mam 27 lat, a modelarstwem tak naprawdê zarazi³em siê dawno temu od mojego taty. D³ugo nie zajmowa³em siê modelarstwem (bardziej lataniem w moim przypadku, choæ maj±c z 14 lat zbudowa³em swoje skrzyd³o do szybowca :P ), jednak zawsze podziwia³em, by³em na wielu ró¿nych zawodach modeli samolotów RC, gigantów itp.

Od niedawna latam lama V4 :) Sprawia mi to wielk± frajdê i wydaje mi siê, ¿e w podstawowym stopniu, ca³kiem nie¼le j± opanowa³em. Latam g³ównie na zewn±trz przy delikatnym wietrze lub bez niego. No i tak powoli my¶lê o jakim¶ porz±dnym jednowirnikowcu :)

Edytowane przez marcin dnia 19.04.2015 18:54

Dodane przez artplo dnia 19.04.2015 19:43
#42

My¶lê, ¿e nie ma sensu siê pchaæ w 450
Model klasy 500 jest najbardziej optymalny rozwi±zaniem, nie wiele dro¿szy od 450 ale o wiele bardziej stabilny i wiêkszy.
Musisz sam wej¶æ na stronê HC i sobie zliczyæ koszty skompletowania modelu, mo¿esz te¿ zobaczyæ na allegro ile kosztuj± czê¶ci.
Oczywi¶cie zrobisz jak bêdziesz uwa¿a³, to jest Twój wybór ale ja zaczyna³em od 450 i wiem , ¿e 500 jest idealnym wyborem na pocz±tek :)

Dodane przez Andy dnia 20.04.2015 06:49
#43

500 jest idealnym wyborem na pocz±tek

- potwierdzam - :)

Dodane przez marcin dnia 20.04.2015 20:55
#44

Rozumiem. Brzmi ciekawie :) Dziêki za info, rozejrzê siê w tym kierunku.