Tytu³: RC P³ock :: Spali³em silnik w turbinie

Dodane przez SlavikS dnia 05.10.2010 09:30
#8

Bienias napisa³/a:
Ja bym prosil S³awka o wniesienie wiecej szczegolow bo wypowiedz jest kategoryczna w tonie ale malo wnoszaca do tematu.
Podalem link do danych technicznych turbinki (turbinak jest sprzedawana w woreczku z folii babelkowej bez instrukcji ani opakowania) oraz mam regiel MYSTERY 80A gdzie na opakowaniu jest poza 80A napisane Plug'n'fly. Wiec raczej to na tyle o ustawieniu i dobieraniu czestotliwosci a chcialbym wiedziec wiecej zeby nie uwalic nastepnego silnika ktorego kupie.

Tak wiec jak wiesz wiecej to sie podziel ta wiedza z kolega z forum.


OK, skoro temat nie jest jasny to postaram siê co¶ dodaæ :)
Kategoryczna jest w tym sensie, ¿e trzeba siê trzymaæ parametrów sprzêtu i nie przekraczaæ maksymalnych podanych przez producenta, a jeszcze lepiej przez u¿ytkowników bo czasami to co podaje producent mija siê z prawd±. Ludzie do silnika, który maksymalnie ci±gnie ¶mig³o 8x4 zak³adaj± bezkrytycznie 10x6, a potem dziwi± siê, ¿e silnik im siê zjara³, a co ciekawsze potem pisz± jeszcze, ¿e to szajs.
Wracaj±c do tematu.
W Twoim przypadku przeci±¿enie silnika odpada bo, jak rozumiem, turbinka by³a w komplecie, wiêc silnik jest dobrany do "¶mig³a" - nie wiem jak to sie w turbince nazywa :) Wobec tego problem mo¿e byæ tylko w regulatorze, a piszczenie to objaw z³ego timingu. My¶lê, ¿e w³a¶nie z tym Plug'n'fly jest problem. Regulatory fabrycznie programowane s± na najczê¶ciej stosowane bezszczotki (timing Low albo Middle), a turbinki do takich nie nale¿±. Silnik turbiny to silnik z wysokim RPM (KV 5300), który wymaga timingu High. Czasami w instrukcji regulatora jest nawet wiêcej opcji timingu z dok³adno¶ci± do liczby pól w silniku. My¶lê, ¿e Twój regulator te¿ jest programowalny i pewne parametry takie jak hamulec i timing na pewno daj± siê przeprogramowaæ.
Znalaz³em taki dokument: http://www.suppom..._above.pdf
Popatrz na opcje programowania Timingu.

To User Manual z innego forum - ¼ród³o: http://www.rcuniv...120/tm.htm

I FINALLY got ahold of a set of instructions for programming the Mystery ESC. I had to retype it as the original was almost illegible.
Users Manual (FM 40A, FM 60A, FM 80A, FM 120A)

Specifications:

Model: FM40A FM60A FM80A FM120A
Continuous working current: 40A 60A 80A 120A
Weight: 35g 55g 55g 70g

Input Voltage: NiMH 6 - 16 Cells
Li-ion 2 - 5 Cells

BEC Current: No

Main Functions

1. Safety mode: the motor won't start no matter what the position of the control stick is when
switched on the RC unit.
2. Brake Setting: On/Off (factory setting is off)
3. Three point battery type and low voltage selection.
4. Software reversion of motor turning direction.
5. Low current protection: ignore/reduce power/shut off
6. Temperature protection: reduce power when the temperature reaches 120 degrees C
7. PWM frequency: 8KHZ/16KHZ
8. RPM setting: 20,000rpm/50,000rpm/100,000rpm (60A/80A Only)


ESC program procedure

Normal Start Up

When throttle stick is off, you will hear one Beep for Brake on, or two tones for Brake off.

Program
When throttle stick is at full power connect battery and switch on and wait for 5 seconds.
Setup mode isentered:

1. Brake: If you pull the stick to off within 5 sec Brake will be changed
(On ->Off or Off ->On)
2. Battery type: (Voltage Cut-off)
Ni-Cad . . . . .
2 Lipos(5.6V) .. .. .. .. ..
3 Lipos(8.4V) ... ... ... ... ...
4 Lipos(11.2V) .... .... .... .... ....
5 Lipos(14V) ..... ..... ..... ..... .....

3. Rotation Reverse: Reverse motor rotation 5 short musical notes

4. Soft Start: Enable: 5 short musical notes
Disable: 5 long musical notes

5. Under Voltage:
Ignore: _.. _.. _.. _.. _..
Reduce Power: _. _. _. _. _.
Cut Off: ._ ._ ._ ._ ._

6. Timing:
Automatic (7 - 30 Degree) .. .. .. .. ..
Soft (7 degrees) .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..
Hard(22 - 30 Degrees) .. .. .. , .. .. .. , .. .. .. , .. .. .. , .. .. ..

7. Frequency: 8kHz ' ' ' ' '
16kHz b b b b b

Restore Default Settings: _____ _____ _____ _____ _____

8. Active rpm control:

rpm control off: _._ _._ _._ _._ _._
20,000 rpm _.._ _.._ _.._ _.._ _.._
50,000 rpm _..._ _..._ _..._ _..._ _..._
100,000 rpm _...._ _...._ _...._ _...._ _...._
(60A/80A only)

Factory Default Settings:
Brake: Off Battery Type: 3 Li-Poly Under Voltage: Reduce Power Soft Start: Enable
Timing: Auto Frequency: 8kHz Active RPM Control: Off

Notice:

1. Make sure the connections for battery positive/negative are right. Reversing the connection
will damage the ESC permanently.
2. Use suitable batteries. Do not exceed the working voltage of the ESC.
3. The company keeps the right to change design, function, or package without notice.
4. Take care in using safely. Incorrect use may cause injury to the body. The company will
not be responsible for any damage or loss caused by incorrect operation.

Edytowane przez SlavikS dnia 05.10.2010 09:50