Tytu³: RC P³ock :: Spali³em silnik w turbinie

Dodane przez Bienias dnia 07.12.2010 00:56
#10

Postanowi³em (zdobywszy now± wiedzê) trochê siê ni± podzieliæ.

Poniewa¿ zaistnia³y nowe okoliczno¶ci przyrody i:
-mam nowy regiel 40A (50A peak)
-2 turbinki z silnikami 4300KV
-spali³em juz 2 silniki (i czujê ¿e siê juz napali³em)
to:
-pod³±czy³em nowy regiel i turbinkê i .... jeszcze nie spali³em nic (a by³o MEDIUM blisko)

Ale po kolei:
Znalaz³em cos takiego na RCGROUPsach:
"High timing causes the motor to draw more current and be less efficient, so it will run hotter. As EDF motors are often pushed close to their limits, this may prove fatal. I recommend using low timing unless the motor will not not start and/or run smoothly, in which case you could try medium or (as a last resort) high timing."
Czyli EDF s± wy¿y³owane i timingi ustawiaæ na LOW lub na MEDIUM a raczej trzymaæ siê z dala od HIGH.

Zagrzeba³em siê g³êbiej w necie i znalaz³em zdanie na stronie producena silników EDF (drogie i wyczynowe, KV ponad 5000):
"ESC Timing: Low for Pentium Series ESCs (higher timing does not increase RPM only amp draw)"

:@ i tu mnie krew zala³a...
Pawe³ i FotoDrob napewno pamiêtaj±, ¿e przed spaleniem silnika nr 2 przestawi³em mój regiel Mystery PENTIUM 80A na HIGH. A co sie sta³o z silnikiem to widzialo wiecej osób.

Tak wiêc dla tych którzy latali timing na LOW lub MEDIUM unikaæ HIGH. Mam nadzieje ¿e ja na nowym secie chocia¿ siê wzniosê...mo¿e byæ i kret byle by nie z winy p³on±cego sprzêtu.

Ku przestrodze:
Droga to by³a nauka....

Edytowane przez Bienias dnia 07.12.2010 01:00