| Edge 540 | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 23.08.2012 15:09 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Witam po d³ugiej przerwie, Postaram siê na bie¿±co opisywaæ budowê nowego modelu: Edge 540 o rozpiêto¶ci 2,25.
 Celem jest w pierwszym rzêdzie zbudowanie makiet poszczególnych elementów modelu, nastêpnie wykonanie form i gotowego modelu z kompozytu. Przewidujê jakie¶ 2-3 egzemplarze, dlatego rozpoczynam w ten sposób.
 
 Przewidywana waga samego modelu to oko³o 6-6,5kg. Nad napêdem ca³y czas siê zastanawiam. Dzi¶ by³em w sklepie modelarskim na Bitwy Warszawskiej w Warszawie i mam ju¿ trochê rozeznanie
  Po ich cenach (modelarnia.pl) Koszt napêdu elektrycznego to oko³o 2 tys (2 pakiety 5800mAh + Silnik ok 3kW), a koszt napêdu spalinowego oko³o 2,5tys (silnik oko³o 1200 + uk³ad wydechowy ok. 800z³ + Akcesoria). Domy¶lam siê, ¿e by³obyto oko³o 1/4 ceny mniej przy zamawianiu w HK. 
 Do wykonania makiety wykorzystujê plany kr±¿±ce po sieci. S± to praktycznie gotowe czê¶ci, które piêknie siê sk³adaj±. Ca³o¶æ sprawdzi³em w pierwszym rzêdzie modeluj±c wszystko w 3d. Czê¶æ rzeczy zmieni³em tak, ¿eby model bardziej przypomina³ orygina³. Skrzyd³a zmodyfikowa³em zmniejszaj±c delikatnie lotkê i nadaj±c jej zgrabniejszy obrys. Doda³em te¿ odci±¿enia rogowe na lotkach i sterze wysoko¶ci co jednocze¶nie poprawia wygl±d i zmniejsza moment zawiasowy. Ster kierunku te¿ uleg³ ma³ym modyfikacjom ze wzglêdów czysto estetycznych. Do wykonania gotowego modelu szkielet zostanie przeprojektowany.
 
 Elementy podzieli³em na formatki i zleci³em do wyciêcia firmie Airprint, o której ju¿ kiedy¶ pisa³em. Zamówi³em i sprowadzi³em sklejkê 2,5mm. Z transportem zap³aci³em 123z³ za 18 formatek 0,4x0,7m + ¶cinki z pociêtych 2 p³yt. Jak siê okaza³o sklejka ¶wietnie siê tnie i za t± cenê ma niez³± jako¶æ. Tutaj kontakt: https://harwester...6_594_617. Wyciête czê¶ci odebra³em po (chyba) 4 dniach roboczych, wszystko super zapakowane, do³o¿ono starañ by nie powypada³y z formatek. £±cznie wysz³o tego 12 formatek, za co zap³aci³em 350z³. Tylko kilka elementów zosta³o nie do koñca przeciêtych, jestem bardzo zadowolony.
 
 Zabra³em siê za wykonanie makiet steru kierunku i skrzyd³a. Ster mam ju¿ zawoskowany i czekaj±cy na laminowanie, skrzyd³o jest w fazie szpachlowania i lakierowania na po³ysk
  Zostanie mi tylko kad³ub i po³owa statecznika poziomego. Kilka zdjêæ: 
 
 Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| lopez 16 | Dodany dnia 23.08.2012 16:44 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 617
 Data rejestracji: 04.09.08
 
 
 | OOOO to mi siê podoba .Masz ju¿ pierwszego sta³ego widza. Trzymam kciuki za ukoñczenie projektu Edge 2.20 - w budowie
 Xeno multiplex
 Flamingo
 Hydroboat
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| SlavikS | Dodany dnia 23.08.2012 18:12 | 
|  
 Administrator
 
  
 Postów: 2004
 Data rejestracji: 20.05.08
 
 
 |   Masz ju¿ dwóch
   S³awek
 ------------------------
 DX6i - 2.4GHz
 EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
 Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
 Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Piotrek B | Dodany dnia 23.08.2012 18:53 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1242
 Data rejestracji: 12.08.09
 
 
 | trzech   Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 23.08.2012 20:49 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | A ja mam pytanie- w jakim formacie zapisywa³e¶ pliki do ciêcia i jaki maxymalny wymiar formatki mog± po³o¿yæ pod laser? "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 23.08.2012 21:44 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Format dxf lub dwg. Chcieli, ¿eby czê¶ci ustawiæ w prostok±cie 0,4x0,7m, a wymiary p³yt mia³em oko³o 0,71 na 0,41. Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 29.08.2012 00:23 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Po 57h [SIC!] pracy wygl±da to nastêpuj±co: 
 
 
Pozbywania siê faktury drewna ci±g dalszy... Najpierw by³ nitrocellon ¿eby balsa nie pi³a (pó¼niej okaza³o siê to b³êdem), nastêpnie szpachla w sprayu i szpachlówka wykoñczeniowa nak³adana rêcznie. Nitrocellon ¼le zachowuje siê pod szpachl±, bo przy (nawet delikatnym) szlifowaniu lubi siê zdzieraæ p³atami.
   G³ówne czê¶ci kad³uba z³o¿one w ca³o¶æ:
    Kad³ub po wklejeniu dolnych listew. Oryginalnie czê¶æ z nich powinna byæ listwami balsowymi, ale to akurat lataæ nie bêdzie, a sosna tañsza    Z³o¿ona lotka przed przeróbk±:  Sklejone po³ówki statecznika i steru wysoko¶ci:   Edytowane przez Jacoslaw dnia 29.08.2012 00:39
 Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 29.08.2012 09:34 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | Nooooo, trzeba przyznaæ, ¿e bêdzie to "kawa³ek ciekawego projektu"  Ciekawe, ¿e zastanawiasz siê nad napêdem elektrycznym tego "kolosa" - czy w wydaniu z napêdem elektrycznym latanie nim nie bêdzie ma³o ekonomiczne - nie chcê nawet sprawdzaæ ile kosztuje jeden komplecik pakiecików zaproponowanych przez Ciebie -
  Ja te¿ trzymam kciuki za powodzenie.
 - czterech
   Edytowane przez Andy dnia 29.08.2012 09:43
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 30.08.2012 02:25 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Jeden pakiet 5800 mAh to oko³o 450z³. Coraz bardziej sk³aniam siê ku spalinie  
 Czy 35 stopni wychylenia lotek wystarczy dla takiego akrobata?
 Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 30.08.2012 07:45 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | Coraz bardziej sk³aniam siê ku spalinie - i tu masz racjê - dla mnie op³acalno¶æ modeli za napêdem elektrycznym koñczy siê na modelach o masie do 2,5 kg - potem to ju¿ trzeba pakowaæ tak± "elektrowniê" na pok³ad, ¿e znacznie wzrasta masa modelu i koszty pakiecików s± zastraszaj±ce.
 Edytowane przez Andy dnia 30.08.2012 08:12
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Andy | Dodany dnia 30.08.2012 21:52 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1402
 Data rejestracji: 07.12.08
 
 
 | Ile stopni powinny wychylaæ siê lotki w akrobacie?  
 Poprzednio ju¿ napisa³em, ale nie chcia³em siê zbytnio wychylaæ.
 Z³otego ¶rodka oczywi¶cie nie ma i ka¿dy model nawet akrobacyjny mo¿e mieæ zalecane ró¿ne warto¶ci - jak siê zapewne domy¶lasz na warto¶æ wychylenia lotek ma wp³yw szereg uwarunkowañ.
 Tak jak uprzednio napisa³em - w odniesieniu do swoje Katany MD - to 35 stopni na lotkach spokojnie powinno wystarczyæ do akrobacji F3A, natomiast do ostrego 3D zapewne bêdzie trochê brakowa³o wychyleñ.
 Oto zalecane warto¶ci w mojej Katanie MD:
 
 Ailerons: High 40-45degrees, 70% Expo / Low 15-20degrees, 30% Expo
 Rudder: High 45deg. , 70% Expo / Low 25deg. , 35% Expo
 
 Elevator: High 45deg. , 70% Expo / Low 15-20 deg. , 30% Expo
 
 Jak widaæ warto¶ci wychyleñ do latania akrobacji 3D maj± warto¶æ 45 stopni.
 Edytowane przez Andy dnia 30.08.2012 21:55
 Andy
   _____________________
 DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
 
 - T-REX 500 ESP - AirWolf
 - T-REX 500 GF - Hughes 500E
 - Beechcraft-Bonanza 15E ARF
 - Katana MD - Precision Aerobatics
 - F4U-1D Corsair 50 ARF
 - EXTRA 300 MM
 - Pitts Python - Haikong Model
 - w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 30.08.2012 23:13 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Wielkie dziêki   Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 07.10.2012 20:42 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Witam, prace id± do przodu bardzo powoli. Masê czasu zajê³o mi uzyskanie odpowiedniej powierzchni na skrzydle. Do tej pory ³±czny czas pracy to 92 godziny. Ca³o¶æ wygl±da nastêpuj±co: 
 
 
 Przygotowanie p³aszczyzny do uzyskania linii podzia³owej steru kierunku: 
 Zawoskowany statecznik oklei³em w p³aszczy¼nie symetrii ta¶m± bezbarwn±, ma to zabezpieczyæ go przed ubrudzeniem szpachl±. W powlekanej p³ycie wiórowej wycinam odpowiedni kszta³t i po zamocowaniu steru uzupe³niam pozosta³o¶ci szybkoschn±c± szpachl±. 
 
 
 Dopracowanie powierzchni podzia³owej: 
 Po zaschniêciu szpachli wyjmujê delikatnie detal i szlifujê szpachlê tak, ¿eby tworzy³a razem z p³yt± g³adk± p³aszczyznê. Usuwam delikatnie ta¶mê z detalu. 
 
 
 
 
 Woskowanie skrzyd³a 
 Po dopracowaniu powierzchni, zawoskowa³em skrzyd³o kilkukrotnie. Efekt na zdjêciu. Nie jest to dopracowane w tym stopniu w jakim chcia³em ale odegra³a tu rolê wada u¿ytej metody ;/ Miesiêczna przerwa w pracach i zmiany temperatury spowodowa³y, ¿e kiedy zacz±³em ponownie malowaæ skrzyd³o, niektóre po³±czenia balsy strzeli³y i powsta³y szczeliny. Da³em wiêc spokój, uzupe³ni³em braki i dopracowa³em drobnym papierem ¶ciernym na ile pozwoli³a mi pozosta³a na drewnie warstwa. Efekt jest moim zdaniem niez³y, ale mog³o byæ du¿o lepiej. Planujê przy robieniu formy daæ wiêcej ¿elkotu i dopracowaæ resztê geometrii na samej formie: najpierw klockiem a pó¼niej past± do polerowania form. 
 
 
 
 
 
 Przygotowanie p³aszczyzny podzia³owej na formê skrzyd³a. 
 Taki sam sposób postêpowania, jak opisany powy¿ej. Ró¿nica bêdzie polega³a tylko na tym, ¿e forma bêdzie uwzglêdnia³a skrzyd³o i wychodz±cy z niego aliminiowy ³±cznik. Bêdê od razu zamyka³ rurê w ¶rodku podczas klejenia. Bêdzie w³a¶ciwie spozycjonowana i skrzyd³a powsta³e z formy bêd± charakteryzowaæ siê 100% zamienno¶ci±. Je¶li rozwalê jedno, nie bêdê musia³ martwiæ siê, ¿e nastêpne mo¿e troche inaczej pasowaæ. 
 
 
 
 
 
 Gdyby¶cie znali inne sposoby na robienie p³aszczyzny podzia³owej, to chêtnie pos³ucham, bo moja jest do¶æ pracoch³onna ;/ Nastêpnym razem (przy makiecie kad³uba/statecznika/lotki) bêdê chyba przed szpachlowaniem przes±cza³ balsê ¿ywic±. Popimo malowania nitrocellonem i tak pije fabrê/szpachlê w sprayu. Mam nadziejê, ¿e dziêki temu bêdzie wytrzymalsza i od razu lepsza do obróbki. My¶licie, ¿e nie pokrzywi siê kiedy pomalujê tak np gotow± lotkê?
 Edytowane przez Jacoslaw dnia 07.10.2012 20:42
 Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| SlavikS | Dodany dnia 08.10.2012 07:31 | 
|  
 Administrator
 
  
 Postów: 2004
 Data rejestracji: 20.05.08
 
 
 | Jacoslaw napisa³/a:Nastêpnym razem (przy makiecie kad³uba/statecznika/lotki) bêdê chyba przed szpachlowaniem przes±cza³ balsê ¿ywic±. Popimo malowania nitrocellonem i tak pije fabrê/szpachlê w sprayu.
 
 Jacek,
 Ja teraz przy budowie Motha przygotowuje powierzchniê do malowania przez naklejenie cienkiego papieru japoñskiego na nitrocellon. Odpada masa szpachlowania, jest wzmocnienie i uzyskujê g³adk± powierzchniê pod farbê. Mo¿e spróbuj  t± metod±. Kiedy¶ te¿ szpachlowa³em balsê, ale nigdy nie uda³o mi siê uzyskaæ takiego efektu jak teraz. No i nie ma niebezpieczeñstwa, ¿e z czasem powstan± pêkniêcia na powierzchni bo balsa siê rozejdzie.
 S³awek
 ------------------------
 DX6i - 2.4GHz
 EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
 Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
 Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 08.10.2012 08:49 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | Mam pytanie: dlaczego wyjmujesz deltal z formy po zrobieniu desku podzia³owej? I po co to szpachlowanie? Czy to jest jaki¶ szczególny sposób? Na forum kombatowym robi± podzia³ w ten sposób, ¿e wycinaj± w miarê dok³adnie w desce kszta³t detalu, umieszczaj± detal i powsta³± miêdzy nim, a desk± szczelinê wype³niaj± plastelin±, któr± wyrównuj± z powierzchni± deski. Detal ju¿ w niej zostaje. Potem na ca³o¶æ ¿elkot, wióry szklane, p³ótno i mata szklana itd.Po wyschniêciu nastêpuje usuniêcie deski i ¿elkot na drug± po³owê. Na koniec rozformowanie. Gdzie¶ mam pdf-a niemieckiej firmy produkuj±cej ¿ywice - tam jest to opisane, jak znajdê to mogê podrzuciæ.
 Edytowane przez AQUARIUS dnia 08.10.2012 08:50
 "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 08.10.2012 15:21 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Je¶li mo¿esz, to proszê, podrzuæ. Wszystko siê przyda  Ju¿ t³umaczê dlaczego robiê tak, a nie inaczej (ale nie twierdzê, ¿e to jest dobre
  ). Nie wyjmujê detalu z formy. Wyjmujê z deski, ¿eby dopracowaæ powierzchniê. Ustawiam model w desce za pomoc± ró¿nych ma³ych podk³adek i szpachlujê. Szpachli staram siê wciskaæ w szczelinê sporo, ¿eby model siedzia³ sobie ciasno, jak wyjmê podk³adki. Pó¼niej wyjmujê detal, szlifujê t± szpachlê, ¿eby by³a idealnie p³aska powierzchnia. My¶lê, ¿e opisany przez Ciebie sposób z plastelin± te¿ zdaje egzamin doskonale, ale trzeba bardziej uwa¿aæ, ¿eby detal nie siê nie porusza³ przy laminowaniu. Je¶li, co¶ ¼le zrozumia³em to popraw mnie proszê.
 Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 08.10.2012 15:50 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | Rozumiem, ¿e wyjmujesz detal po to ¿eby ³atwiej obrobiæ powierzchniê podzia³u bez uszkadzania powierzchni detalu. A ta szpachlówka siê nie kruszy przy wyjmowaniu? Pytam bo to mo¿e lepszy sposób ni¿ ta nieszczêsna plastelina.... "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 08.10.2012 17:18 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Tak, w³a¶nie dlatego. Nie kruszy siê. Czasem przytrafi siê, ¿e odskoczy jaki¶ fragment, np 2-3cm po obwodzie. Przytrafi³o mi siê to kilka razy ale chyba wynika³o to z mojej nieostro¿no¶ci. Oczywi¶cie detalu nie wyci±gam na si³ê, trzeba zaczynaæ od jednej strony, czasem jedn± rêk± wypychaæ ku górze, a sam± szpachlê delikatnie przytrzymywaæ szpachelk± - wtedy ma sie pewno¶æ, ¿e nic nie odskoczy. My¶lê, ¿e je¶li napcha siê jej odpowiedni± ilo¶æ to nie ma szans - musi byæ ok. U¿ywam do tego szpachli Finish (blado-niebieska puszka). 
 Po takim szpachlowaniu detal trzyma siê ciasno, mo¿na sobie je¼dziæ wa³kiem i przes±czaæ do woli.
 
 S³awku, dziêki za pomys³! Zrobiê testy Twojego pomys³u i swojego, opiszê jak posz³o
   Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Jacoslaw | Dodany dnia 07.11.2012 22:04 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 61
 Data rejestracji: 06.04.12
 
 
 | Witam, Aktualny stan prac: w sumie 110h. Przeszed³em do wykonania form na podstawie dopracowanych elementów (skrzyd³a i steru kierunku).
 
 Zakupy zwi±zane z wykonaniem poni¿szych elementów (zywice.eu):
 
 ¯ywica EP 53Utwardzacz Z1¯elkot czarnyUtwardzacz ButanoxMata odsaczajacaFolia dziurkowanaFolia do vacuumTa¶ma butylowaAcetonTkanina 80gTkanina 200g
 
 
 Wykonanie formy steru kierunku: 
 Przygotowany wcze¶niej model z dopracowan± p³aszczyzn± podzia³ow± zawoskowa³em kilkukrotnie. Doci±³em 5 warstw tkaniny szklanej: 2x 80g, 2x 200g, 1x 300g. Dodatkowo mata ods±czaj±ca, folia perforowana i folia do vacuum (to tylko w celach testów nowej pompy pró¿niowej - niepotrzebne na tym etapie). W pierwszej kolejno¶ci pomalowa³em model ¿elkotem. Na³o¿y³em 2 warstwy, ¿eby móc dopracowaæ formê past± do ¿elkotów - nie wszystkie nierówno¶ci uda³o mi siê usun±æ z drewnianego modelu. 
 
 
 Nastêpnie przes±czy³em kolejno wszystkie warstwy tkaniny kiedy tylko ¿elkot 'przesta³ brudziæ'. Nigdy nie stosujê ³±czenia ¿elkotu z laminatem (dodatkowa warstwa cienkiej tkaniny) i nie mam z tym problemów. Piêknie siê trzyma. Stosowana mieszanka EP 53 + Z1 - bez rewelacji ale przyzwyczai³em siê do tego, ¿e trzeba siê napracowaæ tym pêdzelkiem. Na koniec przetar³em acetonem miejsce, gdzie mia³a byæ przyklejona ta¶ma uszczelniaj±ca, na³o¿y³em foliê perforowan±, matê ods±czaj±c± i foliê do vacuum. Efekt poni¿ej: 
 
 
 Usztywnienie formy: 
 Przed odformowaniem przygotowa³em drewnian± ramê w celu usztywnienia formy. ¯ywicê zagê¶ci³em aerosilem i za jej pomoc± przyklei³em ramê do formy. Ko³nie¿ formy pozostanie teraz p³aszczyzn± i bêdzie sztywny. 
 
 
 ¯ywica prze³o¿ona do zwyk³ej foliowej reklamówki, smarowanie drewnianej ramy: 
 
 
 Druga czê¶æ formy: 
 Nastêpnego dnia nast±pi³o odformowanie. Po tym ponowne woskowanie i od nowa proces laminowania. Drugiej po³owy formy jeszcze nie usztywni³em, st±d brak ramy na zdjêciu.  
 
 
 Przygotowanie formy skrzyd³a: 
 W taki sam sposób przebieg³o wykonanie formy skrzyd³a. Tutaj mia³a miejsce sytuacja kryzysowa bo zapomnia³em zawoskowaæ p³aszczyzny podzia³owej ;( Chocia¿ od p³yty i modelu laminat odszed³ ³adnie, szpachla zosta³a na formie i musia³em pozbywaæ siê jej mechanicznie. Spowodowa³o to naciêciem modelu po linii podzia³owej, ale nie powinno to mieæ wp³ywu na koñcowy efekt    no, mo¿e model nie bêdzie nadawa³ siê ju¿ do u¿ycia   
 
 
 
 Przygotowane tkaniny: 
 
 
 Przes±czanie kolejnych warstw: 
 
 
 Gotowa, usztywniona forma: 
 
 
 
 
 Jestem otwarty na uwagi i wskazówki
   Pozdrawiam, Jacek.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 08.11.2012 08:32 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | Mam pytanie-jakiego ¿elkotu u¿ywasz, bo widzê, ¿e inny jest na stateczniku (bia³y) i inny na skrzydle (czarny). No i pytanie odno¶nie stosowania pró¿ni przy robieniu formy (statecznik) - dlaczego tak? Zazwyczaj na warstwê ¿eluj±cego ¿elkotu posypuje siê tak± siekankê szkaln± i na to kolejne warstwy takniny. A propos ile i jakie tkaniny da³e¶ na forme statecznka? "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 |