| 
 DH94 Moth Minor 1:5 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 21.03.2013 23:12 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
W³a¶nie wylaz³em z warsztatu   
Historia obrazkowa trójkolorowych kokard australijskiego RAF'u: 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
 
Edytowane przez SlavikS dnia 18.09.2025 22:29
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 22.03.2013 12:13 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
Nooo, efekt doskona³y i nity nawet nie¼le widaæ -  
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 23.03.2013 15:22 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
Kolejny etap za mn±.  
Model zosta³ zabezpieczony przed dzia³aniem paliwa warstw± lakieru poliuretanowego Alkyfix produkcji firmy Graupner.  
B³yszczy siê teraz jak nie powiem co   
 
  
 
Powieszony jak ¶ledzie bêdzie sobie spokojnie sech³ w ciepe³ku do jutra.  
 
 
 
Edytowane przez SlavikS dnia 18.09.2025 22:29
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| robloz | 
 Dodany dnia 23.03.2013 16:53 
 | 
 
  
Moderator 
 
  
Postów: 2353 
Data rejestracji: 19.05.08 
  | 
Te¿ zamówi³em ten lakier, ale chyba jeszcze dokupiê dodatek matuj±cy.
 Makiety -PT 19 
Budowa- PZL P11c | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 23.03.2013 17:15 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
U mnie akurat ten po³ysk pasuje  
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 03.04.2013 08:59 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
Wykoñczy³em kokpit, wsadzi³em pilota, zamontowa³em silnik i z³o¿y³em wszystko do kupy.  
Wygl±da to tak: 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
Model poszed³ na wagê - 3780g z pakietem zasilaj±cym.  
Sprawdzi³em wywa¿enie - niestety mocno przewa¿a na nos. Muszê do³o¿yæ 115g o³owiu na ogon.  
Finalna waga wyjdzie 3900g.
 
Edytowane przez SlavikS dnia 18.09.2025 22:29
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Piotrek B | 
 Dodany dnia 03.04.2013 09:24 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1242 
Data rejestracji: 12.08.09 
  | 
Piêkny! Powodzenia przy oblocie.
 Nie biorê grawitacji na powa¿nie. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Thomas | 
 Dodany dnia 03.04.2013 09:34 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 217 
Data rejestracji: 07.10.08 
  | 
Nooooooo S³awek normalnie CUDO !!! Napisz jak bêdziesz planowa³ oblot, chêtnie zobaczê.
 Tomek | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| robloz | 
 Dodany dnia 03.04.2013 10:16 
 | 
 
  
Moderator 
 
  
Postów: 2353 
Data rejestracji: 19.05.08 
  | 
Super, a my¶lê ¿e w realu wygl±da jeszcze lepiej.  
Ty ju¿ masz gotowy, a ja mam jeszcze sporo do zrobienia. Nie wiem czy siê wyrobiê do zawodów.
 Makiety -PT 19 
Budowa- PZL P11c | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| India | 
 Dodany dnia 03.04.2013 12:58 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 114 
Data rejestracji: 04.09.08 
  | 
A nie by³ pilotowany solo z drugiej kabiny? 
Zawsze to trochê dziób odci±¿a  
 -- 
S³awek | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 03.04.2013 13:13 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
Mam fotki z jednym pilotem w pierwszej kabinie.  
 
 
  
 
W drugiej mi siê lala nie zmie¶ci³a   Zreszt± waga tej figurki w tym miejscu i tak niewiele by pomog³a.  
Albo silnik za ciê¿ki, albo za lekko ty³ zrobi³em   ¯adna ¿±glerka wyposa¿eniem, no mo¿e poza pakietem zasilaj±cym, który musia³by i¶æ na sam ty³ kad³uba, co jest niewygodne i raczej nierealne nie wnios³aby wiêkszej poprawy. Trudno - o³ów idzie max na ty³ i tyle.
 
Edytowane przez SlavikS dnia 18.09.2025 22:30
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| lopez 16 | 
 Dodany dnia 03.04.2013 15:44 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 617 
Data rejestracji: 04.09.08 
  | 
Co¶ piêknego,trzymam kciuki za udany oblot 
 Edge 2.20 - w budowie 
Xeno multiplex 
Flamingo 
Hydroboat | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 04.04.2013 07:57 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
No co tu du¿o mówiæ - perfekcyjna robota modelarska.   
Równie¿ trzymam kciuki za oblot. 
A nie zapomnijcie tam na ten oblot Wojciecha zaprosiæ, co by wszystko ³adnie udokumentowa³.
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 30.04.2013 21:59 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
A mia³o byæ tak piêknie   
Od tygodnia walczê z silnikiem. Pierwsze próby obna¿y³y mój brak do¶wiadczenia z tego typu napêdem, a w zwi±zku z tym i b³êdy jakie pope³ni³em przy konstrukcji uk³adu wydechowego. Sam silnik na ustawieniach fabrycznych odpali³ elegencko, zechla³ moment paliwo i zostawi³ mi na trawniku piêkn± ¿ó³t± plamê   Pochodzi³ na pod³±czonym ¿arzeniu na wolnych obrotach. W tym czasie co siê mog³o odkrêciæ to siê odkrêci³o. Poprawi³em i zacz±³em próby regulacji zgodnie z instrukcj±. Silnik dosta³ du¿ej kompresji - rozrusznik "heavy duty" made in Taiwan - do silników 30 cm3 da³ d...y. Kupi³em nowy - tym razem Graupnera i dodatkowo ¶wiecê OS Max typ F - wyczyta³em na forach, ¿e najlepsza i trza wymieniæ   Przy próbach wiêkszych obrotów miedziane kolanka, które lutowa³em mi siê rozlutowa³y   Znowu kombinacja co z tym zrobiæ. Ja nie wiem jak ludziska sobie radz± z budow± nietypowych uk³adów wydechowych, ale mnie ju¿ zw±tpienie i zniechêcenie wziê³o - co nie wykombinowa³em nie zdawa³o egzaminu - moment siê rozpada³o i przez dziury la³o siê niemi³osiernie. Aktualnie poskrêca³em wszystko na sztywno ¶rubkami M3 (na przelot rurek), z³±cza owin±³em hydraulicznymi paku³ami na epoxy, na to samoprzylepny banda¿ aluminiowy do uszczelniania t³umików i to dodatkowo zawin±³em jeszcze raz paku³ami na epoxy ¿eby siê banda¿ nie odklei³ - sam siê odkleja jak dostaje temperatury choæ ulotka mówi, ¿e powinno byæ wrêcz przeciwnie. Jak to siê nagrzeje to trochê ¶mierdzi i chwilê po zatrzymaniu silnika dymi, ale przynajmniej trzyma. To niestety tylko czê¶æ k³opotów. Nie mogê ustawiæ wysokich obrotów bo jak wkrêcam silnik na maksa to po pierwsze jest taka moc, ¿e bojê siê, ¿e mi model ze stojaka wyrwie i ciê¿ko mi go trzymaæ i jednocze¶nie regulowaæ, a po drugie to mi ko³pak odrywa ³eb ¶ruby go mocuj±cej (na czubku), po czym ko³pak odlatuje w sin± dal. Zastanawia³em siê dlaczego tak jest i doszed³em do wniosku, ¿e na tych obrotach ¶mig³o stawia taki opór, ¿e zaczyna przesuwaæ siê na wale, a wiêc jednocze¶nie przesuwaæ ko³pak i ³eb siê ukrêca. Wszystko musi byæ mocno skrêcone i tak te¿ to skrêcam, ale mimo tego mam taki efekt - tego jeszcze nie rozwi±za³em. Trzeci problem to powrót do wolnych obrotów bez ¿arzenia. Na wysokich chodzi ok z od³±czona fajk±. Zdejmujê obroty i powoli, powoli tak jakby ¶wieca styg³a zaczyna na wolnych zdychaæ. Mo¿e to kwestia regulacji - mo¿e za bogata mieszanka i ¶wiecê zalewa? Kurcze - my¶la³em, ¿e to bêdzie prostsze. Bez pomocy raczej nie dam sobie rady. Jakie¶ sugestie, porady, wsparcie .... HELP !!!!
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| robloz | 
 Dodany dnia 01.05.2013 00:27 
 | 
 
  
Moderator 
 
  
Postów: 2353 
Data rejestracji: 19.05.08 
  | 
No to faktycznie masz problem. 
Niestety znam siê tyle samo co i Ty. Mój chodzi na wspomnianej ¶wiecy "F". Mo¿e to kwestia paliwa (mo¿esz sprawdziæ na moim),  lub rozregulowania zaworów? 
 
 Makiety -PT 19 
Budowa- PZL P11c | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| India | 
 Dodany dnia 01.05.2013 08:41 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 114 
Data rejestracji: 04.09.08 
  | 
Chyba tylko Marek D±browski lub Maci±g mog± pomóc w tym temacie.
 -- 
S³awek | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| koperfield | 
 Dodany dnia 01.05.2013 09:57 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 9 
Data rejestracji: 07.09.09 
  | 
Witam 
 
Je¿eli chodzi o problem wydechu to nale¿a³oby polutowaæ to lutem twardym (je¿eli chcesz spróbowaæ to mam i palnik i lut  srebrny) Tak siê lutuje u nas wzbudniki do pieców indukcyjnych i to jest OK. Ostateczne i najpewniejsze rozwi±zanie to rurki z kwasówki i TIG (je¶li mia³by¶ rurki to spawanie mogê zorganizowaæ). Nie wiem jak pilny to jest temat, ale je¶li by¶ potrzebowa³ pomocy to pisz. 
 
Zapomnia³em dodaæ, ¿e mied¼ mo¿na spróbowaæ spawaæ TIG-iem, (ale tego jeszcze nie testowa³em) 
 
Pozdrawiam
 
Edytowane przez koperfield dnia 01.05.2013 10:03
 Bartek | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 01.05.2013 10:39 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
Slaviks, 
zapewne zwalczysz te "drobne problemy" z tym napêdem. Ale: 
... zechla³ moment paliwo i zostawi³ mi na trawniku piêkn± ¿ó³t± plamê  
- no nie wiem jak prze¿yjesz tê plamê na trawniku -   
 
Slaviks, a tak na marginesie: 
Nie mogê ustawiæ wysokich obrotów bo jak wkrêcam silnik na maksa to po pierwsze jest taka moc, ¿e bojê siê, ¿e mi model ze stojaka wyrwie i ciê¿ko mi go trzymaæ i jednocze¶nie regulowaæ,  
- model na matkê Zziemiê, dwie stalowe kotwy (kotwy zawiniête na koñcach) w ziemiê pod k±tem, stosowne szeleczki (pasek od starej torby po laptopie chocia¿by) przymocowane do tych kotew i w³a¶ciwie przeplecionej przez SW i SK. To jest w³±¶ciwy patent do stabilizacji modelu i jego samodzielnej regulacji. 
Tu masz kawa³ki takiej konstrukcji: 
  
 
  
 
  
 
Jak widzisz drugi Kolega z du¿ym modelem spalinowym te¿ taki patent wykorzystuje.
 
Edytowane przez Andy dnia 01.05.2013 11:02
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| robloz | 
 Dodany dnia 02.05.2013 11:03 
 | 
 
  
Moderator 
 
  
Postów: 2353 
Data rejestracji: 19.05.08 
  | 
 Trzeci problem to powrót do wolnych obrotów bez ¿arzenia. Na wysokich chodzi ok z od³±czona fajk±. Zdejmujê obroty i powoli, powoli tak jakby ¶wieca styg³a zaczyna na wolnych zdychaæ.   
 
A mo¿e to przez ten zawi³y uk³ad wydechowy? Na wolnych obrotach nie ma si³y wypchn±æ spalin i siê dusi. 
 Makiety -PT 19 
Budowa- PZL P11c | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Piotrek B | 
 Dodany dnia 05.05.2013 12:11 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1242 
Data rejestracji: 12.08.09 
  | 
Nie wiem S³awek, czy ju¿ sobie poradzi³e¶ z tym ga¶niêciem, ale mo¿e przyczyn± jest to, ¿e ten silnik nie jest jeszcze dotarty? Nie grzeje siê jako¶ za bardzo? 
 Nie biorê grawitacji na powa¿nie. | 
|   | 
 
 
 |