Zobacz temat
RC P³ock :: Modele RC :: Relacje z budowy
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 go¶æ(ci)
 Drukuj temat
DH94 Moth Minor 1:5
SlavikS
#81 Drukuj posta
Dodany dnia 21.03.2013 23:12
Awatar

Administrator


Postów: 2233
Data rejestracji: 20.05.08

W³a¶nie wylaz³em z warsztatu Smile
Historia obrazkowa trójkolorowych kokard australijskiego RAF'u:

www.ss.petronet.pl/Moth2/119.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/120.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/121.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/122.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/123.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/124.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/125.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/126.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/127.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/128.jpg
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#82 Drukuj posta
Dodany dnia 22.03.2013 12:13
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Nooo, efekt doskona³y i nity nawet nie¼le widaæ - Cool
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#83 Drukuj posta
Dodany dnia 23.03.2013 15:22
Awatar

Administrator


Postów: 2233
Data rejestracji: 20.05.08

Kolejny etap za mn±.
Model zosta³ zabezpieczony przed dzia³aniem paliwa warstw± lakieru poliuretanowego Alkyfix produkcji firmy Graupner.
B³yszczy siê teraz jak nie powiem co Wink

www.ss.petronet.pl/Moth2/129.jpg

Powieszony jak ¶ledzie bêdzie sobie spokojnie sech³ w ciepe³ku do jutra.

www.ss.petronet.pl/Moth2/130.jpg
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
robloz
#84 Drukuj posta
Dodany dnia 23.03.2013 16:53
Awatar

Moderator


Postów: 2386
Data rejestracji: 19.05.08

Te¿ zamówi³em ten lakier, ale chyba jeszcze dokupiê dodatek matuj±cy.
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#85 Drukuj posta
Dodany dnia 23.03.2013 17:15
Awatar

Administrator


Postów: 2233
Data rejestracji: 20.05.08

U mnie akurat ten po³ysk pasuje Smile
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
SlavikS
#86 Drukuj posta
Dodany dnia 03.04.2013 08:59
Awatar

Administrator


Postów: 2233
Data rejestracji: 20.05.08

Wykoñczy³em kokpit, wsadzi³em pilota, zamontowa³em silnik i z³o¿y³em wszystko do kupy.
Wygl±da to tak:

www.ss.petronet.pl/Moth2/131.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/132.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/133.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/134.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/135.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/136.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/137.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/138.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/139.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/140.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/141.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/142.jpg

Model poszed³ na wagê - 3780g z pakietem zasilaj±cym.
Sprawdzi³em wywa¿enie - niestety mocno przewa¿a na nos. Muszê do³o¿yæ 115g o³owiu na ogon.
Finalna waga wyjdzie 3900g.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Piotrek B
#87 Drukuj posta
Dodany dnia 03.04.2013 09:24
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Piêkny! Powodzenia przy oblocie.
Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 
Thomas
#88 Drukuj posta
Dodany dnia 03.04.2013 09:34
Awatar

modelarz


Postów: 247
Data rejestracji: 07.10.08

Nooooooo S³awek normalnie CUDO !!! Napisz jak bêdziesz planowa³ oblot, chêtnie zobaczê.
Tomek
 
robloz
#89 Drukuj posta
Dodany dnia 03.04.2013 10:16
Awatar

Moderator


Postów: 2386
Data rejestracji: 19.05.08

Super, a my¶lê ¿e w realu wygl±da jeszcze lepiej.
Ty ju¿ masz gotowy, a ja mam jeszcze sporo do zrobienia. Nie wiem czy siê wyrobiê do zawodów.
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
India
#90 Drukuj posta
Dodany dnia 03.04.2013 12:58
Awatar

modelarz


Postów: 119
Data rejestracji: 04.09.08

A nie by³ pilotowany solo z drugiej kabiny?
Zawsze to trochê dziób odci±¿a Smile
--
S³awek
 
SlavikS
#91 Drukuj posta
Dodany dnia 03.04.2013 13:13
Awatar

Administrator


Postów: 2233
Data rejestracji: 20.05.08

Mam fotki z jednym pilotem w pierwszej kabinie.


www.ss.petronet.pl/Moth2/143.jpg

W drugiej mi siê lala nie zmie¶ci³a Smile Zreszt± waga tej figurki w tym miejscu i tak niewiele by pomog³a.
Albo silnik za ciê¿ki, albo za lekko ty³ zrobi³em Smile ¯adna ¿±glerka wyposa¿eniem, no mo¿e poza pakietem zasilaj±cym, który musia³by i¶æ na sam ty³ kad³uba, co jest niewygodne i raczej nierealne nie wnios³aby wiêkszej poprawy. Trudno - o³ów idzie max na ty³ i tyle.
Edytowane przez SlavikS dnia 03.04.2013 13:17
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
lopez 16
#92 Drukuj posta
Dodany dnia 03.04.2013 15:44
Awatar

modelarz


Postów: 631
Data rejestracji: 04.09.08

Co¶ piêknego,trzymam kciuki za udany oblotSmile
Edge 2.20 - w budowie
Xeno multiplex
Flamingo
Hydroboat
 
Andy
#93 Drukuj posta
Dodany dnia 04.04.2013 07:57
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

No co tu du¿o mówiæ - perfekcyjna robota modelarska. OK
Równie¿ trzymam kciuki za oblot.
A nie zapomnijcie tam na ten oblot Wojciecha zaprosiæ, co by wszystko ³adnie udokumentowa³.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#94 Drukuj posta
Dodany dnia 30.04.2013 21:59
Awatar

Administrator


Postów: 2233
Data rejestracji: 20.05.08

A mia³o byæ tak piêknie Wink
Od tygodnia walczê z silnikiem. Pierwsze próby obna¿y³y mój brak do¶wiadczenia z tego typu napêdem, a w zwi±zku z tym i b³êdy jakie pope³ni³em przy konstrukcji uk³adu wydechowego. Sam silnik na ustawieniach fabrycznych odpali³ elegencko, zechla³ moment paliwo i zostawi³ mi na trawniku piêkn± ¿ó³t± plamê Smile Pochodzi³ na pod³±czonym ¿arzeniu na wolnych obrotach. W tym czasie co siê mog³o odkrêciæ to siê odkrêci³o. Poprawi³em i zacz±³em próby regulacji zgodnie z instrukcj±. Silnik dosta³ du¿ej kompresji - rozrusznik "heavy duty" made in Taiwan - do silników 30 cm3 da³ d...y. Kupi³em nowy - tym razem Graupnera i dodatkowo ¶wiecê OS Max typ F - wyczyta³em na forach, ¿e najlepsza i trza wymieniæ Smile Przy próbach wiêkszych obrotów miedziane kolanka, które lutowa³em mi siê rozlutowa³y Smile Znowu kombinacja co z tym zrobiæ. Ja nie wiem jak ludziska sobie radz± z budow± nietypowych uk³adów wydechowych, ale mnie ju¿ zw±tpienie i zniechêcenie wziê³o - co nie wykombinowa³em nie zdawa³o egzaminu - moment siê rozpada³o i przez dziury la³o siê niemi³osiernie. Aktualnie poskrêca³em wszystko na sztywno ¶rubkami M3 (na przelot rurek), z³±cza owin±³em hydraulicznymi paku³ami na epoxy, na to samoprzylepny banda¿ aluminiowy do uszczelniania t³umików i to dodatkowo zawin±³em jeszcze raz paku³ami na epoxy ¿eby siê banda¿ nie odklei³ - sam siê odkleja jak dostaje temperatury choæ ulotka mówi, ¿e powinno byæ wrêcz przeciwnie. Jak to siê nagrzeje to trochê ¶mierdzi i chwilê po zatrzymaniu silnika dymi, ale przynajmniej trzyma. To niestety tylko czê¶æ k³opotów. Nie mogê ustawiæ wysokich obrotów bo jak wkrêcam silnik na maksa to po pierwsze jest taka moc, ¿e bojê siê, ¿e mi model ze stojaka wyrwie i ciê¿ko mi go trzymaæ i jednocze¶nie regulowaæ, a po drugie to mi ko³pak odrywa ³eb ¶ruby go mocuj±cej (na czubku), po czym ko³pak odlatuje w sin± dal. Zastanawia³em siê dlaczego tak jest i doszed³em do wniosku, ¿e na tych obrotach ¶mig³o stawia taki opór, ¿e zaczyna przesuwaæ siê na wale, a wiêc jednocze¶nie przesuwaæ ko³pak i ³eb siê ukrêca. Wszystko musi byæ mocno skrêcone i tak te¿ to skrêcam, ale mimo tego mam taki efekt - tego jeszcze nie rozwi±za³em. Trzeci problem to powrót do wolnych obrotów bez ¿arzenia. Na wysokich chodzi ok z od³±czona fajk±. Zdejmujê obroty i powoli, powoli tak jakby ¶wieca styg³a zaczyna na wolnych zdychaæ. Mo¿e to kwestia regulacji - mo¿e za bogata mieszanka i ¶wiecê zalewa? Kurcze - my¶la³em, ¿e to bêdzie prostsze. Bez pomocy raczej nie dam sobie rady. Jakie¶ sugestie, porady, wsparcie .... HELP !!!!
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
robloz
#95 Drukuj posta
Dodany dnia 01.05.2013 00:27
Awatar

Moderator


Postów: 2386
Data rejestracji: 19.05.08

No to faktycznie masz problem.
Niestety znam siê tyle samo co i Ty. Mój chodzi na wspomnianej ¶wiecy "F". Mo¿e to kwestia paliwa (mo¿esz sprawdziæ na moim), lub rozregulowania zaworów?


Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
India
#96 Drukuj posta
Dodany dnia 01.05.2013 08:41
Awatar

modelarz


Postów: 119
Data rejestracji: 04.09.08

Chyba tylko Marek D±browski lub Maci±g mog± pomóc w tym temacie.
--
S³awek
 
koperfield
#97 Drukuj posta
Dodany dnia 01.05.2013 09:57
Awatar

modelarz


Postów: 23
Data rejestracji: 07.09.09

Witam

Je¿eli chodzi o problem wydechu to nale¿a³oby polutowaæ to lutem twardym (je¿eli chcesz spróbowaæ to mam i palnik i lut srebrny) Tak siê lutuje u nas wzbudniki do pieców indukcyjnych i to jest OK. Ostateczne i najpewniejsze rozwi±zanie to rurki z kwasówki i TIG (je¶li mia³by¶ rurki to spawanie mogê zorganizowaæ). Nie wiem jak pilny to jest temat, ale je¶li by¶ potrzebowa³ pomocy to pisz.

Zapomnia³em dodaæ, ¿e mied¼ mo¿na spróbowaæ spawaæ TIG-iem, (ale tego jeszcze nie testowa³em)

Pozdrawiam
Edytowane przez koperfield dnia 01.05.2013 10:03
Bartek
 
Andy
#98 Drukuj posta
Dodany dnia 01.05.2013 10:39
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Slaviks,
zapewne zwalczysz te "drobne problemy" z tym napêdem. Ale:
... zechla³ moment paliwo i zostawi³ mi na trawniku piêkn± ¿ó³t± plamê

- no nie wiem jak prze¿yjesz tê plamê na trawniku - Wink

Slaviks, a tak na marginesie:
Nie mogê ustawiæ wysokich obrotów bo jak wkrêcam silnik na maksa to po pierwsze jest taka moc, ¿e bojê siê, ¿e mi model ze stojaka wyrwie i ciê¿ko mi go trzymaæ i jednocze¶nie regulowaæ,

- model na matkê Zziemiê, dwie stalowe kotwy (kotwy zawiniête na koñcach) w ziemiê pod k±tem, stosowne szeleczki (pasek od starej torby po laptopie chocia¿by) przymocowane do tych kotew i w³a¶ciwie przeplecionej przez SW i SK. To jest w³±¶ciwy patent do stabilizacji modelu i jego samodzielnej regulacji.
Tu masz kawa³ki takiej konstrukcji:
lh5.googleusercontent.com/-7PDQtBdAYeU/UILtM0XLlwI/AAAAAAAADKE/EKJrYLk6tQU/s1024/DSCF4788.JPG

lh5.googleusercontent.com/-caEG-PXeGSw/UIRHk4dJ6aI/AAAAAAAADU4/eWaFWKFQ4lM/s720/DSC_2669.JPG

lh3.googleusercontent.com/-ExHenfuGzHA/UAsjbmGNGeI/AAAAAAAACDU/DgRNKk02qpw/s800/DSCF3157.JPG

Jak widzisz drugi Kolega z du¿ym modelem spalinowym te¿ taki patent wykorzystuje.
Edytowane przez Andy dnia 01.05.2013 11:02
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
robloz
#99 Drukuj posta
Dodany dnia 02.05.2013 11:03
Awatar

Moderator


Postów: 2386
Data rejestracji: 19.05.08

Trzeci problem to powrót do wolnych obrotów bez ¿arzenia. Na wysokich chodzi ok z od³±czona fajk±. Zdejmujê obroty i powoli, powoli tak jakby ¶wieca styg³a zaczyna na wolnych zdychaæ.


A mo¿e to przez ten zawi³y uk³ad wydechowy? Na wolnych obrotach nie ma si³y wypchn±æ spalin i siê dusi.
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Piotrek B
Dodany dnia 05.05.2013 12:11
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

Nie wiem S³awek, czy ju¿ sobie poradzi³e¶ z tym ga¶niêciem, ale mo¿e przyczyn± jest to, ¿e ten silnik nie jest jeszcze dotarty? Nie grzeje siê jako¶ za bardzo?
Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
DH94 Moth Minor 1:4 - F4C Relacje z budowy 49 19.03.2022 06:05
MOTH MINOR DH 94 - pierwsza makieta Relacje z budowy 14 31.01.2022 07:34
DH94 Moth Minor - relacja z budowy Relacje z budowy 58 04.03.2011 18:43
statystyka