| 
 DH94 Moth Minor 1:5 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 05.05.2013 12:25 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
Zabiorê j± dzi¶ ze sob± to mo¿e razem na ten silnik popatrzymy. Mo¿e co¶ nam siê uda wspólnie  wykombinowaæ  
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 14.05.2013 22:51 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
Przerobi³em wydech. Teraz wygl±da to tak: 
 
  
 
  
 
  
 
Zobaczymy teraz. My¶lê, ¿e przyczyn± moich problemów by³ zakrêcony do góry pierwszy odcinek uk³adu wydechowego. Na wolnych obrotach silnik nie mia³ si³y wypchn±æ tego czego nie spali³ i zacieka³o to wszystko na ¶wiecê skutecznie j± zalewaj±c. W tym uk³adzie na taki efekt nie ma szans. Koñcowy odcinek wykombinowa³em tak ¿eby wydech trafi³ na otwór w os³onie silnika. Po za³o¿eniu maski naci±gnê na niego kawa³ek rurki silikonowej na przed³u¿kê i wyprowadzê spaliny dalej za model. Do oceny statycznej rurka bêdzie zdjêta to sêdziów ¿aden dodatkowy element, którego nie ma na rzucie nie bêdzie dra¿ni³  
 
Edytowane przez SlavikS dnia 18.09.2025 22:31
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Piotrek B | 
 Dodany dnia 15.05.2013 07:32 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1242 
Data rejestracji: 12.08.09 
  | 
No teraz to wygl±da bardziej przekonuj±co. Widzê, ¿e drucik do regulacji te¿ dorobi³e¶.
 
Edytowane przez Piotrek B dnia 15.05.2013 07:44
 Nie biorê grawitacji na powa¿nie. | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| robloz | 
 Dodany dnia 15.05.2013 07:35 
 | 
 
  
Moderator 
 
  
Postów: 2353 
Data rejestracji: 19.05.08 
  | 
Bardzo jestem ciekaw efektu przeróbki.
 Makiety -PT 19 
Budowa- PZL P11c | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 24.11.2013 15:31 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
Mo¿e trochê po czasie, ale z kronikarskiego obowi±zku trzeba relacjê uzupe³niæ   
 
Poza przeróbk± wydechu zakupi³em w Tower Hobbies i wymieni³em ko³pak ¶mig³a i adapter do jego mocowania na dedykowany do silników Saito: 
 
Tru Turn 2-1/4" Ultimate 120 2-Blade Spinner 
 
  
 
Tru Turn Double Jam Adapter Kit 8x1.25mm Saito 
 
  
 
Po instalacji tego zestawu znacznie zmniejszy³y siê drgania silnika.   
 
Silnik finalnie uda³o siê wyregulowaæ - g³ównym problemem okaza³a siê ¶ruba niskich obrotów, która musia³a zostaæ znacznie dokrêcona w stosunku do tego co podaje producent silnika w instrukcji.  
 
Uda³o mi siê te¿ model ulotniæ. Moth oderwa³ siê od ziemi do¶æ leniwie i majestatycznie. Przy wychyleniach powierzchni sterowych, które wstêpnie ustawi³em na 20 stopni reaguje dosyæ leniwie. Zrobi³em kilka spokojnych okr±¿eñ. Okaza³o siê, ¿e model leci jak po sznurku - nie dotkn±³em ¿adnego trymera. Wyk³on silnika równie¿ okaza³ siê odpowiedni - praktycznie nic nie muszê regulowaæ.  
Po lotach okaza³o siê, ¿e koniecznie jest zabezpieczenie ¶rub - przez drgania ¶ruby mocuj±ce silnika odkrêcaj± siê.  
Na warsztacie zabezpieczy³em ¶ruby, za³o¿y³em owiewkê i nasmarowa³em silnik olejem - czekamy na wiosenne s³oneczko  
 
Edytowane przez SlavikS dnia 18.09.2025 22:31
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| robloz | 
 Dodany dnia 24.11.2013 22:26 
 | 
 
  
Moderator 
 
  
Postów: 2353 
Data rejestracji: 19.05.08 
  | 
Czym zabezpieczy³e¶ silnik, jakim olejem?
 Makiety -PT 19 
Budowa- PZL P11c | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 25.11.2013 07:42 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
 czekamy na wiosenne s³oneczko   
- optymista  
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 26.11.2013 07:20 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
 robloz napisa³/a: 
Czym zabezpieczy³e¶ silnik, jakim olejem?  
 
After run oil.
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 |