| Ankieta - silnik 100ccm | 
| Quba | Dodany dnia 17.12.2013 21:13 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Witam. Mam pytanie do wszystkich modelarzy zainteresowanych kupnem silników o pojemno¶ci 50 i 100ccm. Otó¿ jestem studentem i pasjonatem silników spalinowych. Odk±d zainteresowa³em siê modelarstwem w mojej g³owie ¶wita pomys³ zaprojektowania i wykonania silnika w uk³adzie B2 o poj. 100ccm. By³by to silnik dwusuwowy, z przep³ukaniem zwrotnym, zasilany membranowo. Moc wynosi³aby ok. 7KM. Masa ok. 2200g. Kad³ub zosta³by odlany z mojego projektu, za¶ cylindry z t³okami zapo¿yczy³bym od chiñczyków... I teraz najwa¿niejsze - cena. taki silnik kosztowa³by ok. 700z³. W zale¿no¶ci od eksploatacji trzeba by by³o wymieniaæ cylindry z t³okami co kosztowa³oby ok. 100z³ (my¶lê, ¿e raz na 2 sezony- wynika to z moich do¶wiadczeñ z tymi cylindrami).
 Do silnika konieczny by³by elektroniczny zap³on (to ju¿ we w³asnym zakresie lub dok³ada³bym O.S. Maxa lub Saito za odpowiedni± dop³at±. )
 Czy kto¶ by³by zainteresowany kupnem takiego silnika w przysz³o¶ci? Jest to swego rodzaju badanie rynku - chcia³bym zainwestowaæ w badania nad takim silnikiem. Kosztuje to du¿o z³otówek i czasu, dlatego chcê sprawdziæ czy kto¶ chcia³by takie co¶ posiadaæ. Pozdrawiam.
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Piotrek B | Dodany dnia 17.12.2013 21:57 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 1242
 Data rejestracji: 12.08.09
 
 
 | A wa³ korbowy?? Takie rzeczy to dla chwa³y raczej siê robi, albo na pracê dyplomow±. ¯eby to sprzedawaæ to musia³ by¶ potestowaæ kilka lat. No chyba, ¿e jeste¶ tak dobry, ¿e zrobisz ¶wietny silnik za pierwszym podej¶ciem. A co do zainteresowania, to nie widzia³em u nas na lotnisku silników o takiej pojemno¶ci. Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| SlavikS | Dodany dnia 18.12.2013 07:14 | 
|  
 Administrator
 
  
 Postów: 2006
 Data rejestracji: 20.05.08
 
 
 | 1) 700 z³ za silnik o tej pojemno¶ci to rewelacyjna cena. 2) Faktycznie ma³o kto potrzebuje takich silników - to ju¿ klasa gigantów, na któr± trzeba duuu¿o kasy, a kto tak± kasê ma to raczej na silniku oszczêdza³ nie bêdzie.
 3) Piotrek chyba ma racjê. Zrobiæ dobry silnik za pierwszym razem raczej graniczy z cudem.
 4) Jak zrobisz dobry silnik o takich pojemno¶ciach to na pewno sprzedasz go za wiêksz± kasê
  - próbuj - pasjonaci pchaj± ten ¶wiat naprzód !!! S³awek
 ------------------------
 DX6i - 2.4GHz
 EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
 Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
 Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 18.12.2013 16:44 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Hmm. Nie jest to pierwszy silnik w moich rêkach - to oczywiste.  Mo¿e nie jestem znawc±, ale jak pisa³em to moja pasja. Wa³ korbowy mie¶ci siê w kad³ubie, on te¿ zostanie indywidualnie wykonany. - Prawdê mówi±c ca³y silnik jest ju¿ zaprojektowany. W³asnie o to mi chodzi - akurat w P³ocku takich samolotów nie ma.. Dlaczego? G³ównie przez ceny silników. Du¿y model potrafi kosztowaæ 2tys i wy¿ej + silnik czyli kolejne 2 tys. Widzia³em ju¿ kilka modeli klasy F4G z silnikami robionymi w domu przy imadle ze wzglêdu na koszta. Tu zrodzi³ siê mój pomys³ zrobienia taniego silnika o przyzwoitej jako¶ci...
 Silnik bêdzie tak¿e materia³em na pracê in¿yniersk±.
 
 Sam silnik bd gotowy na lipiec 2014. Teraz moje pytanie czy kto¶ chcia³by dostaæ jeden z takich silników i przetestowaæ go w powietrzu?
 
 Od stycznia silnik bd testowany. Wszystko bd na stronie internetowej - najprawdopodobniej www.qubab2engines z jak±¶ koñcówk±...
 
 Zwracam siê szczególnie do P³ockich modelarzy o zainteresowanie ze wzglêdu na to, ¿e te silniki wraz z innymi najprawdopodobniej bêd± wykonywane pod P³ockiem.
 
 Jest tak¿e pomys³ wykonywania silników ¿arowych w uk³adzie B2, ale to ju¿ na zamówienie.
 
 Szkoda, ¿e nikt nie mia³ do czynienia z du¿ymi modelami... W³a¶nie to chcê zmieniæ i zachêciæ wszystkich do inwestycji w du¿e zabawki. Sam mia³em tylko kilka razy okazjê pilotowaæ co¶ powy¿ej 2m rozp. i muszê przyznaæ, ¿e jest to jak narkotyk.
  
 
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| SlavikS | Dodany dnia 19.12.2013 08:30 | 
|  
 Administrator
 
  
 Postów: 2006
 Data rejestracji: 20.05.08
 
 
 | No, moja ostatnia zabawka ma 2,10 m rozpiêto¶ci, ale lata na czterotakcie 17 cm3   Do 50 czy 100 trzeba by zrobiæ co¶ sporo wiêkszego. Wydaje mi siê, ¿e jedynym modelarzem, który w P³ocku móg³by potestowaæ te silniki jest Stanis³aw Maci±g. Chyba tylko on mia³by w co taki silnik w³o¿yæ. Mo¿e spróbuj z nim zgadaæ.
 A mo¿e za³o¿y³by¶ w±tek z relacj± z budowy silnika na forum?
 S³awek
 ------------------------
 DX6i - 2.4GHz
 EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
 Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
 Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| robloz | Dodany dnia 19.12.2013 10:19 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 2351
 Data rejestracji: 19.05.08
 
 
 | No i jeszcze kolega z Sierpca. Makiety -PT 19
 Budowa- PZL P11c
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 19.12.2013 12:51 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | To prawda, ¿e model musi byæ spory`  `Ale z drugie strony silniki ¿arowe s± bardzo wysilone, nawet czterotakty. Je¿eli masz Saito FA-100 (z którym mia³em styczno¶æ )`to ca³e 2 KM lataj± razem z Tob±. Chyba, ¿e masz benzynê FG-100, która o dziwo ma bardzo podobn± charakterystykê pracy do FA-100, ale jak na benzynê jest te¿ bardzo wysilona.. Silnik który mam zamiar wykonaæ nie nale¿y do tych pasowanych ciasno wg. np 3 lub 4 klasy tolerancji (bardzo precyzyjny sprzêt) W modelarstwie taka precyzja nie jest potrzebna (to czy ¶mig³o obróci siê 7500 czy 7550 obr/min). Taki silnik mia³by ponad 100N ci±gu czyli wcale nie a¿ tak du¿o, ale stopieñ wysilenia te¿ by³by du¿o mniejszy co korzystnie wp³ywa na wszystko w zasadzie.
 Pewnie za³o¿ê, mo¿e komu¶ siê pomys³ spodoba i siê wci±gnie
   Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 19.12.2013 13:02 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | O silnikach spalinowych nie wiem prawie nic.Ale widz±c determinacjê Kolegi od razu mam ochotê zaproponowaæ jaki¶ projekt grupowy-bo czy du¿y model to du¿y problem? Nie wydaje mi siê. Nie mówiê tu o makiecie ale prostym modelu z kratownicowym kadlubem i klasycznymi drewnianymi skrzydlami krytymi folia. Z checia popilotowalbym tak du¿y model. Moglibysmy podzieliæ siê prac± a przez to i kosztami. S³u¿ê ploterem do styro. Ja jestem zainteresowany. "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 19.12.2013 14:22 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | A, ¿e grupowa budowa "wiêkszego" obiektu lataj±cego  jest fajna i niedroga to widaæ na za³±czonych fotkach. To z czasów kiedy by³em m³ody i bardziej wyluzowany  : 
 
  
 
  
 
   Edytowane przez AQUARIUS dnia 19.12.2013 14:23
 "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 19.12.2013 14:45 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Ja jestem w stanie dostarczyæ silnik  Oczywi¶cie nie do takiej wa¿ki... ale do czego¶ wa¿±cego do 12kg my¶lê, ¿e ten silniczek spokojnie wystarczy   Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 19.12.2013 15:38 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | https://www.youtu...ts6eAuMHE8 https://www.youtu...NCwU#t=179
 
 
 Taki silnik mo¿na u¿yæ w czym¶ akrobacyjnym albo jakiej¶ pó³ makiecie...
 Edytowane przez Quba dnia 19.12.2013 15:47
 Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 19.12.2013 16:23 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | A to nie lepszy bylby jakis prosty trenerkowaty gornoplat cos a`la przeskalowany wicherek-w sumie chyba chodzi o przetestowanie silnika? "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| India | Dodany dnia 19.12.2013 18:18 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 114
 Data rejestracji: 04.09.08
 
 
 | Poza propozycj± Aqariusa, proponujê kontakt z Markiem D±browskim. Specjalista od gigantów i ma co¶ lataj±cego pod taki silnik.
 Kontakt przez Maci±ga.
 Ps: z takim napêdem spokojnie poleci ta lekka amfibia, Marcin trzymam kciuki.
 --
 S³awek
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 19.12.2013 20:24 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | Myslalem o czyms takim, ale o rozpietosci powiekszonej do 3 metrow:http://ultralajt....rk=fw#1132 Wprowadzilbym pare uproszczen - skrzydla bez zaokraglonych koncowek, wiecej sosny i sklejki, mniej balsy(ten marabu z linku to wesja leciutka pod napêd elektryczny),  ¿ebra skrzyde³ styrodurowo balsowe.
 Edytowane przez AQUARIUS dnia 19.12.2013 20:34
 "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| robloz | Dodany dnia 19.12.2013 21:06 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 2351
 Data rejestracji: 19.05.08
 
 
 | Pomys³ mo¿e i ciekawy, ale gdzie to robiæ, a pó¼niej trzymaæ?. No i transport? Makiety -PT 19
 Budowa- PZL P11c
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 19.12.2013 21:06 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | Pomys³ jest bardzo dobry tylko, ¿e: 1) Silnik jest dosyæ szeroki ok. 300mm
 2) na ja³owym ma baaardzo du¿e wibracje - kad³ub musi byæ solidny
 3) podwozie winno mieæ amortyzacjê - masa uro¶nie
 
 Je¿eli chodzi o testowanie silnika to przyda³by siê jaki¶ dolnop³at z mo¿liwo¶ci± uzyskania przeci±¿eñ - sprawdzi³oby  w ten sposób np. uk³ad zasilania i pozosta³e komponenty
   To te¿ jest fajny prosty pomys³, z tym , ¿e oprócz pracy w locie poziomym nic ciekawego siê nie dowiemy
  Ale to ju¿ wybór P³ockich modelarzy - ja dostarczam silnik, Wy wystawiacie opiniê i w przysz³o¶ci ka¿dy kupuje po jednym       Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 19.12.2013 21:22 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | No tak ten górnop³at to raczej do takiego niedzielnego latania. Ale przecie¿ nic nie sti na przeszkodzie, ¿eby zrobiægo solidnie, a co do przeci±¿enia to chyba nie ma wiêkszego problemu- akrobacja na górnop³atach te¿ jest do zrobienia. Co do wibracji to czy nie zniweluje ich mocowanie na gumowych lordach ?Masz mo¿e plany tego silnika? Edytowane przez AQUARIUS dnia 19.12.2013 21:25
 "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| SlavikS | Dodany dnia 19.12.2013 21:49 | 
|  
 Administrator
 
  
 Postów: 2006
 Data rejestracji: 20.05.08
 
 
 | Piszê siê na robotê grupow±  Wydzier¿awimy kawa³ek hangaru od AZM albo motolotniarzy na trzymanie takiego ptaszka
  Nowe wyzwanie - podoba mi siê
   S³awek
 ------------------------
 DX6i - 2.4GHz
 EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
 Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
 Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 | 
|  | 
 | 
|  | 
| Quba | Dodany dnia 19.12.2013 21:54 | 
|  
 modelarz
 
  
 Postów: 48
 Data rejestracji: 28.05.13
 
 
 | hmm. Silnik stoi w inventorze (program do projektowania) wiêc zale¿y co chcia³by¶ wiedzieæ konkretnie  ? Bardzo podobny do tego silnika jest silnik DLA 112 ( na nim siê wzorowa³em ) tyle, ¿e jest troszkê wiêkszy  
 W praktyce mocuje siê go "twardo" czyli na sztywno do kad³uba. Mo¿na oczywi¶cie u¿yæ gum (rozwi±zanie z kosiarek), musi mieæ ona precyzyjnie okre¶lon± charakterystykê, bo mo¿e jeszcze pogorszyæ sprawê - to jest do wymy¶lenia
  Trzeba liczyæ siê tym, ¿e wibracje s± du¿e. Spójrz na ten filmik co Ci wys³a³em.. Model trzêsie siê niemi³osiernie... Bf 109 ACES
 i du¿o ma³ych silników..
  | 
|  | 
 | 
|  | 
| AQUARIUS | Dodany dnia 19.12.2013 22:21 | 
|  
 Moderator
 
  
 Postów: 1677
 Data rejestracji: 07.10.08
 
 
 | Konkretnie to wystarczy³by jakis rysunek w trzech rzutach, podejrzewam, ¿e mo¿na z tego programu wypu¶ciæ pdfa lub epsa, ewentulanie dwg? Móg³bym sobie na szybko naszkicowaæ plan takiego modelu. Co do budowy-ka¿dy wzi±³by na warsztat jenen element, a potem wspólny monta¿. Co do wibracji - nie znam siê na tym, ale czy one nie s± spowodowane np. ¼le wywa¿onym ¶mig³em? Ka¿dy uk³ad kinetyczny, gdzie s± jakie¶ si³y bezw³adno¶ci mo¿e chyba mieæ wibracje-kwestia wywa¿enia poszczególnych elementów i amortyzacji-tak mi siê wydaje. "Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
 C. Lindberg
 | 
|  | 
 |