Quba B2 100 P realizacja projektu
|
Quba |
Dodany dnia 20.12.2013 13:15
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|


tak wygląda już trochę przepracowany cylinder - taki dokładnie zostanie użyty. Można bd pomalować go proszkowo, co niestety kosztuje, ale kolor czerwony czy niebieski pasuje do całości - już sprawdzałem 


a to wyjęty z silnika matki układ dynamiczny silnika. Użyty zostanie korbowód wraz z tłokiem.. Wał zostanie przerobiony najprawdopodobniej - technologia jest w trakcie obmyslania
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Piotrek B |
Dodany dnia 20.12.2013 13:17
|

modelarz

Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09
|
Idź na całość odlewaj też tłoki i cylindry A gaźnik i kolektor ssący też z chionola czy jakaś własna konstrukcja?
Edytowane przez Piotrek B dnia 20.12.2013 13:19
Nie biorę grawitacji na poważnie. |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 20.12.2013 18:07
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|


Kiedyś się za to zabrałem, ale koszty wzrosłyby dwukrotnie. Możliwe, że jeżeli nie będę zadowolony z tych podkradzionych to wykonam własne, ale wtedy czar pewnie pryśnie. Jakość bd dużo lepsza ale koszt produkcji też duuużo wyższy
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Piotrek B |
Dodany dnia 20.12.2013 18:32
|

modelarz

Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09
|
To może od razu dorzucić zaworki, wałek i cztorotakcika zrobić
Nie biorę grawitacji na poważnie. |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 20.12.2013 19:09
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Zaraz zaraz nie wszystko naraz Żeby zrobić czterotakta trzeba dużo więcej wiedzieć i potrafić W przyszłości za wszystko po trochu się wezmę Jedna to wszystko jest bardzo trudne.. Spędziłem już wiele godzin przy tym, a końca niestety nie widać
W odpowiedzi na wcześniejszego posta

Z DA 100 więc bardzo dobry i sprawdzony sprzęt - nie ma sensu, żebym robił to sam. Oczywiście jeżeli bd chciał to sprzedawać to formalnie bd trzeba to załatwiać, ale długa droga jeszcze, więc skupiam się, żeby to działało właściwie.
Oprócz gaźnika "obce" bd także tłumiki:
Edytowane przez Quba dnia 20.12.2013 19:22
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 03.01.2014 15:01
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Wrzucam część notatek, szkiców wg których projektuję


Wszystko co nie jest zakreślone, bd lub jest zaprojektowane i zostanie wykonane indywidualnie na obrabiarce CNC

To oczywiście pierwszy próbny egzemplarz - posiada dużo "obcych" komponentów. Wraz z pracami rośnie też niestety cena zestawu, ale do tego jeszcze długa droga...
W najbliższym czasie postaram się pokazać kartery lub jakąś animację pracy silnika...
Pracuje też po trochu nad 5 cyl. silnikiem gwiazdowym, więc też coś wrzucę
Edytowane przez Andy dnia 03.01.2014 18:23
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 12.02.2014 21:56
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Nareszcie koniec sesji, więc mam czas, żeby popracować przy silniku. Niestety miałem problem z programem i duża część projektu została utracona.. Jak się okazało, i tak musiałem dokonać gruntownych zmian konstrukcyjnych, więc nie ma tego złego..
Na początek wrzucam zdjęcie karterów, brakuje tu tylko łożysk i kilku drobnych elementów jak np: mocowania hallotronowego czujnika zapłonu. Do końca tygodnia powinienem był to skończyć. Obiecywałem animację, więc nad tym tez popracuję. 
[img]http://s6.ifotos.pl/mini/forum1bmp_ehxqseq.bmp[/img]
[img]http://s6.ifotos.pl/mini/forum-2bm_ehxqswa.bmp[/img]
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 16.03.2014 13:56
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|


Pierwsza wersja zapłonu do testów silnika matki


Oraz ciąg dalszy prac przy silniku.. Tworzenie animacji jest bardzo czasochłonne, nie spodziewałem się, że aż tak bardzo, stąd te opóźnienia, ale pracuje nad tym cały czas Pozdrawiam
Edytowane przez Quba dnia 16.03.2014 14:00
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Piotrek B |
Dodany dnia 16.03.2014 16:03
|

modelarz

Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09
|
Moduł zapłonowy wygląda poważnie
Nie biorę grawitacji na poważnie. |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 16.03.2014 18:03
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
hehe. No jest to prosty układ, bo ma być bezawaryjny i bd służył tylko i wyłącznie do testów silnika matki. Ale nie jest to prowizorka..
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 23.03.2014 12:01
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|


Jak widać to jest silnik matka. Jest to mały silnik, więc małe proste stanowisko.(W trakcie budowy) Przepustnica sterowana serwem, elektroniczny zapłon, czujnik temperatury silnika(termopara), obrotomierz, czujnik drgań jednoosiowych. Ok. 5h testów, tyle chyba wystarczy, ale jak bd wątpliwości to zrobię więcej. Najbardziej interesuje mnie żywotność gładzi cylindra i tempo odprowadzania ciepła w warunkach ustalonych.
Edytowane przez Quba dnia 23.03.2014 12:02
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 23.03.2014 12:14
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Zmieniłem zdanie na temat zapłonu- wyzwalacz indukcyjny jest mało precyzyjny, więc przerzucam się na wyzwalanie hallotronem jak to się odbywa w przypadku silników modelarskich
Dzięki zaprzyjaźnionemu elektronikowi mam zaprojektowany układ:


Edytowane przez Quba dnia 23.03.2014 12:16
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 29.03.2014 20:00
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|



Mówiłem, że pracuję nad dwusuwową gwiazdą, więc wstawiam. G5 250 P Krzeski engine, a raczej jego początki.
Edytowane przez Quba dnia 29.03.2014 20:00
Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|
|
Quba |
Dodany dnia 11.04.2014 14:08
|

modelarz

Postów: 56
Data rejestracji: 28.05.13
|
Ciąg dalszy prac przy gwieździe.. (Czekam na części do boksera i mam przestój z karterem)


Bf 109 ACES
i dużo małych silników..  |
|
|