Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Budowa hurricane + mały krecik :)
Sebastian
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11.07.2015 22:08
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

Witam!



Na początek pochwalę się moim kretem Smile Ogólnie już panuję nad modelem w locie, tylko czasami gdy odlatuję modelem daleko nie mogę ogarnąć czy model jest do góry nogami czy nie, do tego doszła troszkę słaba widoczność (latałem około 21:00) czego efektem był kret :/
images70.fotosik.pl/1036/397def1e0bdba4f8.jpg

A teraz do sedna sprawy:


Wczoraj dotarła do mnie przesyłka z ModeleMax, w której zamawiałem pierwszy model ESA, który planuję zbudować Smile
images66.fotosik.pl/1036/074ef908cae51488.jpg

I już mam jedno pytanie Smile Czy jak nie skroję krawędzi kadłuba i nie zaokrąglę skrzydeł to model poleci? Bo czarno widzę efekty tej operacji ;P
Edytowane przez Sebastian dnia 11.07.2015 22:08
 
Sebastian
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2015 15:38
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

Jednak zdecydowałem, że podejmę się zaokrąglenia kadłuba, wyszło mi to tak:
images68.fotosik.pl/1038/584c3475a9ffb4a1.jpg images69.fotosik.pl/1037/817bc24d52d535b3.jpg images67.fotosik.pl/1038/fe17aa8af6b329f5.jpg

A jeśli chodzi o zaokrąglanie skrzydeł to zrobiłem to bardzo delikatnie, ponieważ boję się, że zrobię z modelu nielota Smile A prezentuje to się tak:
images69.fotosik.pl/1037/dd62687fa2d8fe89.jpg

Proszę aby mi pisać jeśli zrobiłem coś źle, ponieważ po to zrobiłem tą relację Smile
Edytowane przez Sebastian dnia 12.07.2015 15:39
 
SlavikS
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2015 22:10
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Na razie dobrze Smile
Ja po takim skrobaniu nożykiem prasuję zaokrąglenia żelazkiem modelarskim ustawionym na odpowiednią temperaturę - dobieram eksperymentalnie na kawałku ścinka EPP. Po takiej operacji faktura materiału mniej się różni od tej ciętej "fabrycznie" bo też jest lekko nadtopiona. Pewnie można to zrobić i zwykłym żelazkiem tylko mniej wygodnie - nie próbowałem.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Sebastian
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2015 23:16
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

SlavikS napisał/a:
nożykiem prasuję zaokrąglenia żelazkiem modelarskim ustawionym na odpowiednią temperaturę


Ja chyba sobie to odpuszczę, bo chyba to nie wpływa na lot?
 
SlavikS
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13.07.2015 07:24
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Na lot w sposób zauważalny nie wpływa - to sprawa estetyki. Jak rzucisz kolorek to wszystko wylezie i będzie to niestety widać. Jeżeli nie chcesz prasować to przynajmniej przeleć te kanty papierem ściernym. Zostaną Ci po szlifowaniu włoski z EPP (taki "miśkowaty" się zrobi) - ten efekt można zminimalizować przeszlifowując pierwszą warstwę lakieru, bo pewnie jakimś lakierem w spray'u będziesz malował? Potem szlifowane miejsca psiknąć jeszcze raz i będzie OK.
Im dokładniej go zrobisz tym lepiej będzie latał.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Sebastian
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 13.07.2015 09:42
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

Postaram się te rady zastosować. Może spróbuję wyprasować je zwykłym żelazkiem. Smile
Edytowane przez Sebastian dnia 13.07.2015 09:51
 
SlavikS
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13.07.2015 10:54
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Zanim zaczniesz prasować model popróbuj na ścinku EPP
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Sebastian
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13.07.2015 23:02
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

Teraz trochę wybiegnę do przodu. Mam pytanie jak podłączyć dwa serwa od lotek do odbiornika? Bo z tego( http://rcplock.pl...ticle_id=4 ) wynika, że trzeba jedną podłączyć pod CH1, a drugą pod CH6 ?
Edytowane przez Sebastian dnia 13.07.2015 23:03
 
lopez 16
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13.07.2015 23:20
Awatar

modelarz


Postów: 631
Data rejestracji: 04.09.08

dokładnie tak jak mówisz . Potem wystarczy włączyć mixer klapy-lotki i działa
Edge 2.20 - w budowie
Xeno multiplex
Flamingo
Hydroboat
 
robloz
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14.07.2015 16:25
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

A nie lepiej pod kabelek "Y" i tylko po jeden kanał. Po co utrudniać sobie życie ustawiając miksery?
Ale co kto woli.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
lopez 16
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14.07.2015 17:49
Awatar

modelarz


Postów: 631
Data rejestracji: 04.09.08

No można i tak
Edge 2.20 - w budowie
Xeno multiplex
Flamingo
Hydroboat
 
Sebastian
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 14.07.2015 23:12
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

Troszkę sobie pokleiłem dzisiaj, i to mi wyszło:

images68.fotosik.pl/1044/52b6d7dcfc5366af.jpg
(troszkę krzywo pręty węglowe :C)

A teraz mam troszkę pytań ;p
1.Czy trymowanie lotek aparaturą np. w dół zmniejsza maksymalne wychyły serwa?
2. Jak ten kabelek "Y" się nazywa?
3. Czy funkcja EXPO odpowiada za szybkość z jaką działają lotki? Bo tak zrozumiałem z instrukcji, ale nie jestem pewien.

 
robloz
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 15.07.2015 10:46
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

- nie masz linijki, aby przy niej naciąć rowki pod węgle?
- trochę dałeś za blisko siebie pręty w kadłubie i możesz mieć kłopot z wstawieniem pakietu
- "Y" to Y, to jest rozgałęziacz. Możesz go kupić pod tą nazwą w sklepie lub zrobić samemu.
- jak działa trymowanie to najlepiej sprawdż sobie doświadczalnie, tak sobie lepiej zapamiętasz, bo często model trymuje się w locie i musisz wiedzieć jak to działa.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
lopez 16
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 15.07.2015 12:39
Awatar

modelarz


Postów: 631
Data rejestracji: 04.09.08

Trzeba było podjechać to bym ci te pręty wkleił... wystarczy dobra metalowa linijka przy której tniesz . Albo zwykła i rysujesz linie po których tniesz nożykiem
Edge 2.20 - w budowie
Xeno multiplex
Flamingo
Hydroboat
 
Sebastian
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 15.07.2015 15:19
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

Wiem, ale myślałem, że bez linijki dam rade Sad. A co do rozstawienia prętów to nie ma chyba problemu bo pakiet robię w środku.
 
SlavikS
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 15.07.2015 21:58
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

A cóżeś Ty chłopie nawyrabiał z tymi prętami Shock Jak to jest zrobione? Kadłub jak Cię mogę, ale nie wiem czy dobrze widzę skrzydła - na skrzydłach masz dwa pręty na górze? Jak pręty idą na dole? Takie klejenie prętów w powierzchniach sterowych na chybił trafił nie ma najmniejszego sensu. Pręty mają spełniać rolę dźwigara i żeby takową spełniały to muszą być odpowiednio umiejscowione czyli tam gdzie normalnie w konstrukcyjnym skrzydle jest dźwigar, muszą być proste i być jeden nad drugim !!!! Masz zrobionego przez Roberta esiaka to popatrz sobie na konstrukcję. To co zrobiłeś jest, jak mawiał mój instruktor w modelarni, CDD (a ten skrót rozwija się tak: "całkiem do dupy" ). Nie mam nawet pomysłu jak to można teraz poprawić bez rujnowania powierzchni pianki. Mówiłem, że pierwszy model będzie na straty Wink Jak tak dalej pójdzie to zamiast walczyć tym modelem to będziesz walczył z nim samym żeby go w powietrzu utrzymać.

Trzeba będzie chyba krok po kroku opisać budowę modelu ESA przy najbliższej okazji Smile

P.S. Trymowanie nie zmienia maksymalnych wychyleń tylko pozycję powierzchni sterowej.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Sebastian
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 16.07.2015 00:00
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

Myślałem, że pręty służą tylko jako umocnienie. Niestety już go skleiłem:

images67.fotosik.pl/1047/de80f1f3a237a521.jpg
images70.fotosik.pl/1045/b93e684c65ff7b5f.jpg

Następnego modelu postaram się takimi głupimi błędami nie schrzanić Smile

Trzeba będzie chyba krok po kroku opisać budowę modelu ESA przy najbliższej okazji Smile


Przyda się na pewno Smile
Edytowane przez Sebastian dnia 16.07.2015 00:02
 
Andy
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 16.07.2015 07:04
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Pierwszy raz będzie CDD, a przy następnym projekcie będzie Pan zadowolony - adept modelarstwa nauczy się Cool
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 16.07.2015 07:22
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Sebastian, czy na dole skrzydła i statecznika są wklejone pręty? Nie ma fotki spodu to nie widzę.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Sebastian
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 16.07.2015 13:26
modelarz


Postów: 36
Data rejestracji: 22.12.14

Statecznika tylko od dołu, a skrzydła tylko od góry.
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
budowa Ju-87 Relacje z budowy 69 07.01.2016 19:31
[K] - Silnik spalinowy do 2,5 ccm lub jakiś mały model Kupię 7 28.06.2013 13:50
Hawker Hurricane ESA zestaw - sprzedam Sprzedam 16 14.07.2012 13:25
Katana MD - budowa i wyposażenie Relacje z budowy 26 28.07.2011 10:14
Gaui Hurricane 550 Nasze latające modele RC 68 11.05.2011 19:04
statystyka statystyka