Zobacz temat
RC Płock :: Modele RC :: Relacje z budowy
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Bies
Piotrek B
#81 Drukuj posta
Dodany dnia 26.08.2016 07:59
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

jarekrum napisał/a:
Dostał pociskiem samonaprowadzającym?

Aż tak wesoło nie było. Lipol się w locie zapalił tylko...
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
SlavikS
#82 Drukuj posta
Dodany dnia 26.08.2016 10:28
Awatar

Administrator


Postów: 2253
Data rejestracji: 20.05.08

xjm napisał/a:
Teraz np. zastanawiam się czym skleić gniazdo wykonane z blaszki stalowej (element zamknięcia magnetycznego kabiny) do płytki balsowej i to tak, by była możliwość ustawienia w czasie klejenia położenia tego gniazda (dlatego CA odpada - za szybki). Zaraz będę miał dylemat, czym skleić kabinkę z balsowym jej spodem.


Jak nie wiadomo czym kleić to w znakomitej większości przypadków sprawdza się dwuskładnikowa żywica epoksydowa Smile CA nie nadaje się do klejenia metalu.
Ja magnesy i blaszki do mocowania kabin kleję w jednym czasie na żywicę stosując pomiędzy elementami, które mają się stykać przekładkę z folii. Kabinkę z tworzywa z balsowym spodem proponuję kleić na klej kontaktowy np UHU Por.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
pawel
#83 Drukuj posta
Dodany dnia 26.08.2016 21:47
Awatar

modelarz


Postów: 257
Data rejestracji: 19.05.08

YouTube Video
 
xjm
#84 Drukuj posta
Dodany dnia 26.08.2016 22:51
modelarz


Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16

Przetestowałem dwa kleje:
- POXIPOL (przeźroczysty, spoiwo plastyczne, 10 min.) dostępny niemal w każdym markecie,
- oraz, za poradą SlavikaS, UHU, ale nie POR tylko POWER - ogólnego stosowania, za ok 12 zł.
Zrobiłem test przyczepności do: metalu, tworzywa (kabinka) oraz balsy.
Wynik: oba kleje dają doskonałą przyczepność oraz nadspodziewane mocne połączenia.
UHU przy schnięciu nieco zmniejsza objętość. Oba dają czas na precyzyjne ustawienia klejonych elementów i po około godzinie trzymają jak szalone.
Oczywiście bardzo istotne jest przygotowanie powierzchni (zmatowienie). W przypadku balsy najpierw "impregnuję" ją rzadkim CA, po wyschnięciu matowieję.

Jeszcze jedna uwaga co do CA. Stwierdziłem, że kupione w sklepie modelarskim "dedykowane modelarzom" cyjanoakryle (rzadki i gęsty) to jakaś kaszana - po utwardzeniu robią się matowe, z białym nalotem. Tymczasem popularna "kropelka", nie mówiąc o używanych przeze mnie wcześniej cyjanoakrylach Loctite dają czyste, przeźroczyste połączenia. To zupełnie inna liga.
Edytowane przez xjm dnia 26.08.2016 23:05
 
jarekrum
#85 Drukuj posta
Dodany dnia 27.08.2016 11:21
Awatar

modelarz


Postów: 220
Data rejestracji: 31.05.15

Wyeliminowałem 150 g ołowiu, czyli wyważył się bez dodatkowego obciążeniaSmile.

images78.fotosik.pl/848/fcda5a42f419145em.jpg

images75.fotosik.pl/846/18b0e200aa20efb8m.jpg

Jarek
------------
BIXLER v.3
 
jarekrum
#86 Drukuj posta
Dodany dnia 27.08.2016 11:29
Awatar

modelarz


Postów: 220
Data rejestracji: 31.05.15

O tych Storkach ostatnio rozmawialiście, to i ja zwiększyłem prześwitSmile. Teraz do płata dolnego jest 80 mm. Śmigło ma tyle samo do ziemi. Ze zboża jeszcze nie pójdzie, ale z lotniska może tak. Już jak stoi to wygląda, jakby się podrywałSmile.

images75.fotosik.pl/846/c65f55a6787550c8m.jpg
e
Jarek
------------
BIXLER v.3
 
jarekrum
#87 Drukuj posta
Dodany dnia 30.08.2016 13:16
Awatar

modelarz


Postów: 220
Data rejestracji: 31.05.15

Jak sądzicie, jaka jest optymalna wysokość osi silnika względem płatów w dwupłatowcu? I czy w ogóle wysokość zamocowania silnika może mieć duży wpływ na jakość lotu? Po zamocowaniu silnka 8 mm niżej mam wrażenie, że model trudniej precyzyjnie sterować. Przy lekkim wychyleniu lotek reakcja jest niewielka lub żadna, przy mocniejszym wychyleniu jest solidne bujnięcie, jakby model właśnie "odkleił się" od dotychczasowego kierunku lotu. Zastanawiam się, czy te reakcje to fakt, czy moje subiektywne odczucia; krótko jeszcze nim latam.
Edytowane przez jarekrum dnia 30.08.2016 13:19
Jarek
------------
BIXLER v.3
 
robloz
#88 Drukuj posta
Dodany dnia 30.08.2016 13:54
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Oj chyba za dużo kombinujesz. Ktoś narysował plany i model w/g nich zbudowany lata poprawnie. Po co zmieniać ?
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Piotrek B
#89 Drukuj posta
Dodany dnia 30.08.2016 13:59
Awatar

modelarz


Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09

robloz napisał/a:
Oj chyba za dużo kombinujesz. Ktoś narysował plany i model w/g nich zbudowany lata poprawnie. Po co zmieniać ?


No z tego co pamiętam, to był jeden z najlepiej latających modeli jaki maiłem przyjemność "prowadzić" OK
Nie biorę grawitacji na poważnie.
 
jarekrum
#90 Drukuj posta
Dodany dnia 07.09.2016 20:25
Awatar

modelarz


Postów: 220
Data rejestracji: 31.05.15

Bies zaczyna latać poprawnie. Tzn. ja zaczynam pewnie go poznawaćSmile. Mam pytanie do szczęśliwych posiadaczy dwupłatów: włączyć w silniku hamulec, czy nie? W tej chwili nie mam hamulca i ląduje się nim z wyłączonym silnikiem ciekawie, autorotacja działa jak porządne klapy. Jakby z kolei hamulec włączyć, to pewnie by lepiej szybował, tak?
Edytowane przez jarekrum dnia 07.09.2016 20:27
Jarek
------------
BIXLER v.3
 
robloz
#91 Drukuj posta
Dodany dnia 07.09.2016 20:45
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Po co hamulec? Przecież to nie szybowiec i ma lądować na silniku.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
"Bies z popiołów" Relacje z budowy 6 23.10.2013 12:45
Bies-bis Nasze latające modele RC 15 31.03.2011 11:56
Bies -plan Nasze latające modele RC 5 16.09.2009 16:31
Bies 2.6 m - Sebastian Zdjęcia i filmy 6 17.06.2009 20:23
statystyka statystyka