Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
SPAD XIII
krzysiek11
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11.11.2016 22:42
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

Mam zamiar a w sumie to już się wziąłemGrin za zbudowanie esiaka WW I, i tu pytanie do kolegów czy takie rozwiązanie będzie dobre??
images82.fotosik.pl/616/b6f75c7b220b72acmed.jpg
jeśli tak to jak najlepiej schować regulator i pakiet oraz przewody myślałem żeby powycinać otwory pod atrapą chłodnicy a atrapę zrobić na magnesach ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:27
 
robloz
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12.11.2016 06:40
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Z wycinaniem otworu pod pakiet to się jeszcze wstrzymaj. Zmontuj najpierw całość. Modele z ww1 mają b. krótkie przody i z mocowaniem pakietu to nieraz niezła zabawa.
Serwa daj w pobliżu kabiny lub z boku kadłuba. Tu gdzie pokazałeś będzie pewnie skrzydło, a ono moze później uniemożliwić/utrudnić ich ewentualną wymianę.

Pomyśl jeszcze nad odchudzeniem tylnej części kadłuba, tak jak to robiłem w Fokkerze. dobre i kilka gram .

www.robloz.petronet.pl/ESA%201m/7.jpg
Edytowane przez robloz dnia 12.11.2016 11:10
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12.11.2016 17:35
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Pakuj wszystko na maksa do przodu - ile możesz. Serwa z obu boków z przodu. Pakiet i regulator zaraz za wręgę silnikową. Odchudzanie kadłuba z tyłu obowiązkowe. Inaczej tego nie wyważysz.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
krzysiek11
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 18.11.2016 21:17
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

Dzięki za podpowiedzi na pewno się do nich zastosuje Smile
W końcu zapadła decyzja odnośnie barw, spadzik będzie w polskich barwachGrin zastanawiam się tylko nad godłem czy 19 ESKADRA MYŚLIWSKA czy tez 10 ESKADRA WYWIADOWCZAFrown
images82.fotosik.pl/616/c4ce626d3a83f4dbmed.jpg
początki malowańWink
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28
 
krzysiek11
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19.11.2016 18:34
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

efekt kilku godzinnej zabawy z malowaniem
images82.fotosik.pl/616/4f66ba6f62c295edmed.jpg
mam pare pytan technicznych
1-mam pręty węglowe 2,5 / 2 / 1,6 / 4 oraz rurki weg. o śred. 3 / 4,5 / 6 i płaskowniki weglo. 1,2na 7 / 1 na 3 / 1 na 4 mm czy coś tego nadawało by się do połączenia górnego płata z kadłubem oraz do połączenia płatów ??
2-wziolem się za wręgę pod silnik , na rożnych relacjach z budowy przy WWI są dosyć duże skłony silnika w stosunku do osi kadłuba ,czy są jakieś sprawdzone katy pochyleń silnika ???
3-w kadłub wklejać usztywnienia bo jest dosyć sztywny??SadSad
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28
 
robloz
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20.11.2016 11:58
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

1- w swoich dwupłatach używałem prętów 2-2.5 m. (może dlatego ,że nie miałem płaskowników Wink ). Możesz użyć przy kadłubie prętów 2-2.5, a na skrzydłach płaskowników np. 1.2x7
2- we wszystkich esach dawałem silnik na 0 st. Zawsze można po oblocie dołożyć podkładki i zmienić kąty.
3- co ?

Malowanie OK
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20.11.2016 14:45
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

1) Ja dawałem płaskowniki na połączenie skrzydeł i też bym sugerował te co Robert. Na stójki ostatnio stosuję pręty z włókna szklanego 2 mm i pcham je na maksa ile mogę w kadłub i skrzydła - najlepiej na przelot. Wklejam na chiński klej do pianek - połączenie bez porównania w stosunku do klejenia na CA - już parę kraks przeżyło bez konsekwencji. Pręty węglowe 2 mm też będą OK. Na taki klej wklejam też podwozie - gnie się, a klej nie puszcza i podwozie nie wyrywa się z kadłuba Wink
2) Skłony są duże, ale kąt pochylenia silnika i tak trzeba dobrać przy oblotach, więc nie ma co kombinować. Ja między krzyżak silnika, a wręgę daję gumowe amortyzatory od serw. Odkręcając wkręt guma odpycha krzyżak, wkręcając guma się ugina, więc w pewnym, oczywiście skończonym zakresie, nie muszę stosować podkładek i mogę dość precyzyjnie i szybko regulować położenie silnika.
3) W kadłub nie wklejam prętów węglowych. W pewnym sensie ich rolę pełnią bowdeny, które lecą przez cały kadłub.

Malowanie eleganckie OK
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
krzysiek11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25.11.2016 14:54
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

Dzięki za podpowiedzi,Sławku a co to za chiński klej ??Obecnie męczę się nad ustawieniem skrzydełek ,cięciwa profilu dolnego i górnego płata powinna być równoległa ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 25.11.2016 14:55
 
SlavikS
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28.11.2016 07:34
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Klej: https://hobbyking...l-20g.html

Co do kątów zaklinowania skrzydeł to popatrz na plany konstrukcyjnych modeli tego typu - powinieneś tam znaleźć potrzebne informacje.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
krzysiek11
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30.11.2016 18:39
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

Spadzik prawie zakończony Cool



images84.fotosik.pl/615/370a44da400dfaa8med.jpg
images83.fotosik.pl/615/c0ac32fd1fe550aemed.jpg
images82.fotosik.pl/616/90268a24484ad05bmed.jpg
images83.fotosik.pl/615/642886ef4a5730f6med.jpg
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30
 
SlavikS
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30.11.2016 19:22
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Model dopieszczony i extra pomalowany OK jeszcze tylko pilota z szaliczkiem trzeba wsadzić.
Szkoda, że po walkach niewiele z tych szczegółów zostanie Grin
Uda się wyważyć pakietem?
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
robloz
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30.11.2016 20:39
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

OK
Oj chyba się ponownie skuszę na WWI ,do trzech razy sztuka. Grin
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
krzysiek11
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01.12.2016 15:42
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

Wyważenie wyszło 4cm od krawędzi więc myślę ze będzie ok pakiecik dałem tuż za wręgą silnika

images83.fotosik.pl/615/537015faa446d073med.jpg
martwi mnie trochę waga bo wyszła 645 gr kompletSad a gdzie bym nie przeczytał na forach to kolegom wychodzą w granicach 560 gr ale zobaczymy jak będzie latał ??


Robercie widziałem twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poległy ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:26
 
robloz
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01.12.2016 16:43
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Robercie widziałem twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poległy ??


Nie,zanim zdążyłem nimi powalczyć, zmieniły właściciela. Grin
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01.12.2016 22:04
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Podwozie wydaje się dość masywne.
Z praktyki - klapkę z kadłubem połącz kawałkiem sznurka. Inaczej przy dzwonie jak Ci klapka odpadnie to będziesz jej po całym lotnisku szukał Smile
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 02.12.2016 06:32
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

to będziesz jej po całym lotnisku szukał

- i zdobędziesz wtedy sprawność lotniskowego poszukiwacza klapki - Wink
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
krzysiek11
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 03.12.2016 19:33
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

Podwozie Sławku faktycznie wygląda dosyć masywnie ale warzy 31 gr z czego 22 gr warzą kółkaGrin myślałem jak go odchudzić ale chyba się nie da mój błąd, dałem wzmocnienia w kadłubie jak w WW II no j skrzydełka co prawda pręty 1 mm ale 4 na skrzydło i to chyba jest mały problemikSad
 
krzysiek11
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01.04.2017 14:57
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

Potrzebna podpowiedz wczoraj oblatałem SPADAGrin i mam mały problem, leci bokiem jak na zdjęciu myślę że to wina ustawienia motorku ale w którą stronę przestawićco ?z góry dzięki za podpowiedz Smile

images84.fotosik.pl/615/fd2444ffb342c171med.jpg
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30
 
lesiu7
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 01.04.2017 21:25
Awatar

modelarz


Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14

Samolot zatacza kręgi w prawo, czy leci bokiem ?
 
krzysiek11
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 01.04.2017 22:04
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

Leci bokiem
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Spad Modele ESA, budowa i naprawa modeli 4 20.10.2011 14:02
statystyka statystyka