SPAD XIII
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 11.11.2016 22:42
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
Mam zamiar a w sumie to już się wziąłem za zbudowanie esiaka WW I, i tu pytanie do kolegów czy takie rozwiązanie będzie dobre??

jeśli tak to jak najlepiej schować regulator i pakiet oraz przewody myślałem żeby powycinać otwory pod atrapą chłodnicy a atrapę zrobić na magnesach ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:27 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 12.11.2016 06:40
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
Z wycinaniem otworu pod pakiet to się jeszcze wstrzymaj. Zmontuj najpierw całość. Modele z ww1 mają b. krótkie przody i z mocowaniem pakietu to nieraz niezła zabawa.
Serwa daj w pobliżu kabiny lub z boku kadłuba. Tu gdzie pokazałeś będzie pewnie skrzydło, a ono moze później uniemożliwić/utrudnić ich ewentualną wymianę.
Pomyśl jeszcze nad odchudzeniem tylnej części kadłuba, tak jak to robiłem w Fokkerze. dobre i kilka gram .
Edytowane przez robloz dnia 12.11.2016 11:10
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 12.11.2016 17:35
|

Administrator

Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08
|
Pakuj wszystko na maksa do przodu - ile możesz. Serwa z obu boków z przodu. Pakiet i regulator zaraz za wręgę silnikową. Odchudzanie kadłuba z tyłu obowiązkowe. Inaczej tego nie wyważysz.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 18.11.2016 21:17
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
Dzięki za podpowiedzi na pewno się do nich zastosuje 
W końcu zapadła decyzja odnośnie barw, spadzik będzie w polskich barwach zastanawiam się tylko nad godłem czy 19 ESKADRA MYŚLIWSKA czy tez 10 ESKADRA WYWIADOWCZA

początki malowań
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28 |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 19.11.2016 18:34
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
efekt kilku godzinnej zabawy z malowaniem

mam pare pytan technicznych
1-mam pręty węglowe 2,5 / 2 / 1,6 / 4 oraz rurki weg. o śred. 3 / 4,5 / 6 i płaskowniki weglo. 1,2na 7 / 1 na 3 / 1 na 4 mm czy coś tego nadawało by się do połączenia górnego płata z kadłubem oraz do połączenia płatów ??
2-wziolem się za wręgę pod silnik , na rożnych relacjach z budowy przy WWI są dosyć duże skłony silnika w stosunku do osi kadłuba ,czy są jakieś sprawdzone katy pochyleń silnika ???
3-w kadłub wklejać usztywnienia bo jest dosyć sztywny??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:28 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 20.11.2016 11:58
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
1- w swoich dwupłatach używałem prętów 2-2.5 m. (może dlatego ,że nie miałem płaskowników ). Możesz użyć przy kadłubie prętów 2-2.5, a na skrzydłach płaskowników np. 1.2x7
2- we wszystkich esach dawałem silnik na 0 st. Zawsze można po oblocie dołożyć podkładki i zmienić kąty.
3- 
Malowanie
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 20.11.2016 14:45
|

Administrator

Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08
|
1) Ja dawałem płaskowniki na połączenie skrzydeł i też bym sugerował te co Robert. Na stójki ostatnio stosuję pręty z włókna szklanego 2 mm i pcham je na maksa ile mogę w kadłub i skrzydła - najlepiej na przelot. Wklejam na chiński klej do pianek - połączenie bez porównania w stosunku do klejenia na CA - już parę kraks przeżyło bez konsekwencji. Pręty węglowe 2 mm też będą OK. Na taki klej wklejam też podwozie - gnie się, a klej nie puszcza i podwozie nie wyrywa się z kadłuba 
2) Skłony są duże, ale kąt pochylenia silnika i tak trzeba dobrać przy oblotach, więc nie ma co kombinować. Ja między krzyżak silnika, a wręgę daję gumowe amortyzatory od serw. Odkręcając wkręt guma odpycha krzyżak, wkręcając guma się ugina, więc w pewnym, oczywiście skończonym zakresie, nie muszę stosować podkładek i mogę dość precyzyjnie i szybko regulować położenie silnika.
3) W kadłub nie wklejam prętów węglowych. W pewnym sensie ich rolę pełnią bowdeny, które lecą przez cały kadłub.
Malowanie eleganckie
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 25.11.2016 14:54
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
Dzięki za podpowiedzi,Sławku a co to za chiński klej ??Obecnie męczę się nad ustawieniem skrzydełek ,cięciwa profilu dolnego i górnego płata powinna być równoległa ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 25.11.2016 14:55 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 28.11.2016 07:34
|

Administrator

Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08
|
Klej: https://hobbyking...l-20g.html
Co do kątów zaklinowania skrzydeł to popatrz na plany konstrukcyjnych modeli tego typu - powinieneś tam znaleźć potrzebne informacje.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 30.11.2016 18:39
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
Spadzik prawie zakończony 



Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 30.11.2016 19:22
|

Administrator

Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08
|
Model dopieszczony i extra pomalowany jeszcze tylko pilota z szaliczkiem trzeba wsadzić.
Szkoda, że po walkach niewiele z tych szczegółów zostanie 
Uda się wyważyć pakietem?
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 30.11.2016 20:39
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|

Oj chyba się ponownie skuszę na WWI ,do trzech razy sztuka.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 01.12.2016 15:42
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
Wyważenie wyszło 4cm od krawędzi więc myślę ze będzie ok pakiecik dałem tuż za wręgą silnika

martwi mnie trochę waga bo wyszła 645 gr komplet a gdzie bym nie przeczytał na forach to kolegom wychodzą w granicach 560 gr ale zobaczymy jak będzie latał ??
Robercie widziałem twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poległy ??
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:26 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 01.12.2016 16:43
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
Robercie widziałem twoje relacje z budowy dwóch esiaków WW1,i co poległy ??
Nie,zanim zdążyłem nimi powalczyć, zmieniły właściciela.
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 01.12.2016 22:04
|

Administrator

Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08
|
Podwozie wydaje się dość masywne.
Z praktyki - klapkę z kadłubem połącz kawałkiem sznurka. Inaczej przy dzwonie jak Ci klapka odpadnie to będziesz jej po całym lotnisku szukał
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02.12.2016 06:32
|

modelarz

Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
to będziesz jej po całym lotnisku szukał
- i zdobędziesz wtedy sprawność lotniskowego poszukiwacza klapki -
Andy  
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 03.12.2016 19:33
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
Podwozie Sławku faktycznie wygląda dosyć masywnie ale warzy 31 gr z czego 22 gr warzą kółka myślałem jak go odchudzić ale chyba się nie da mój błąd, dałem wzmocnienia w kadłubie jak w WW II no j skrzydełka co prawda pręty 1 mm ale 4 na skrzydło i to chyba jest mały problemik |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 01.04.2017 14:57
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
Potrzebna podpowiedz wczoraj oblatałem SPADA i mam mały problem, leci bokiem jak na zdjęciu myślę że to wina ustawienia motorku ale w którą stronę przestawić z góry dzięki za podpowiedz 
Edytowane przez krzysiek11 dnia 05.06.2017 16:30 |
|
|
|
lesiu7 |
Dodany dnia 01.04.2017 21:25
|

modelarz

Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14
|
Samolot zatacza kręgi w prawo, czy leci bokiem ? |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 01.04.2017 22:04
|

modelarz

Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14
|
Leci bokiem |
|
|