Obowi±zuj±cy regulamin ESA
|
robloz |
Dodany dnia 15.01.2015 14:09
|
Moderator
Postów: 2386
Data rejestracji: 19.05.08
|
Jak to siê ma do tego wyci±gu z obecnego regulaminu?
3.1.1. Model w klasie WW I
Model musi byæ pó³-makiet± rzeczywistego wielop³atowego samolotu wojskowego wyprodukowanego do koñca 1918r
Czyli je¶li dobrze rozumie to mo¿e byæ, bo jest mowa o roku produkcji a nie u¿ytkowania?
Pierwsze Fokkery w polskich barwach to zdobyczne.
Edytowane przez robloz dnia 15.01.2015 14:11
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Piotrek B |
Dodany dnia 15.01.2015 14:22
|
modelarz
Postów: 1319
Data rejestracji: 12.08.09
|
robloz napisa³/a:
Jak to siê ma do tego wyci±gu z obecnego regulaminu?
3.1.1. Model w klasie WW I
Model musi byæ pó³-makiet± rzeczywistego wielop³atowego samolotu wojskowego wyprodukowanego do koñca 1918r
Czyli je¶li dobrze rozumie to mo¿e byæ, bo jest mowa o roku produkcji a nie u¿ytkowania?
Pierwsze Fokkery w polskich barwach to zdobyczne.
Dok³adnie tak. Chodzi o produkcjê modelu. Malowanie mo¿e byæ pó¼niejsze.
Nie biorê grawitacji na powa¿nie. |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 14.12.2018 21:23
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Koledzy nie bardzo ogarniam czym siê ró¿ni± modele ESA z I WW od ACES I WW mówiê tu o elektrykach |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 14.12.2018 22:13
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
Esiaki maja max 1 m rozpietosci i aku max 1350 - przy tym napedzie musza byc dosyc lekkie. Ciezko jest dolatac kolejke do konca. A jak wieje to juz wogole... W spalinie jest ograniczenie skali 1:8 ale tak sie sklada, ze niektore samoloty w tej skali maja ok 1 m, wiec co niektorzy lataja w spalinie esiakami ale z duzo mocniejszym napedem (ktory dopuszcza oczywiscie - moim zdaniem - chory regilamin). Moim zdaniem walka modelu klasycznego (nawet elektryka) z taka do³adowan± es± jest z gory skazana na porazke. Dlatego coraz wiecej piankolotów jest w duzym kombacie bo takim modelem poprostu bajecznie sie lata. O bezawaryjnosci i latwosci obslugi napedu nie wspomne.Osobiscie uwazam, ¿e to zla droga...
Edytowane przez AQUARIUS dnia 14.12.2018 22:15
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 05.01.2019 20:15
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Marcin czyli je¶li zrobiê acesa w skali 1/8 w wsadzê do niego elektryka (troszkê mi szkoda kasiorki na salinê ) to mogê ¶migaæ |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 05.01.2019 21:12
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
Z grubsza rzecz ujmuj±c tak. Ale...
Model musi siê mie¶ciæ w regulaminowych wymiarach czyli 1:8 plus minus 5% i jefnocze¶nie musi spe³niæ warunek esa czyli mninimum 1 m. S± takie samoloty np. SE-5A.
Poza tym napêd - jest kilka warunków ¶rednicy ¶mig³a, obrotów i pojemni¶ci aku (choæ co do tego drugiego ju¿ nie jestem pewien-dosyæ czêsto siê te warunki ostatnio zmieniaj±).
To ca³e piankowe szaleñstwo moim zdaniem zabije t± szlachetn± klasê...
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|