Kitten J 3
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 28.07.2019 20:50
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Witam jak w temacie problem polega na tym ¿e model powoli krêci beczkê w lewo przy prostoliniowym locie, za bardzo nie pomaga ustawienie trymeru w prawo nie ma znaczenia cz na wolnych czy na szybkich obrotach silnika gdzie¶ jest ma³y b³±d który mi umyka wstawiê parê fotek mo¿ne kto¶ co¶ wy³apie
te prêty na skrzyd³ach s± w calu wyeliminowania ze które¶ skrzyd³o jest zwichrowane
z przodu te¿ wygl±da równo
Nie jestem pewien sk³onu silnika ale raczej wtedy by skrêca³ lub zadziera³ nosa
a on z uporem krêci beczkê, powiesi³em równie¿ go na sznurku my¶l±c ¿e lewa strona ciê¿sza wisi równiutko pomocy
Edytowane przez krzysiek11 dnia 04.08.2021 17:06 |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 28.07.2019 21:04
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
A to nie moment od silnika go wykrêca? Nie mo¿esz tego zniwelowaæ trymerem lotek? no mo¿e wiêkszy k±t silnika w prawo daj. Fajny model. Czemu nie ma relacji z budowy na forun?
Edytowane przez AQUARIUS dnia 28.07.2019 21:05
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 29.07.2019 21:00
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Faktycznie Robert ze S³awkiem wspominali o tym, tylko mi to gdzie¶ po drodze uciek³o
trymerem nie za bardzo siê to udaje po wyl±dowaniu lotki prawie na maksa w prawo a model w dalszym ci±gu wykrêca w lewo choæ du¿o mniej muszê dorobiæ podk³adkê pod silnik ¿eby go jeszcze bardziej daæ w prawo i zobaczmy a co bêdzie jak przeholuje ??? |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 30.07.2019 07:13
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
krzysiek11 napisa³/a:
nie ma znaczenia cz na wolnych czy na szybkich obrotach silnika
Te¿ stawia³em na moment od silnika (i dalej tak my¶lê) ale to siê trochê k³óci z tym co napisa³e¶. Mo¿esz daæ mniejsze ¶mig³o ¿eby to sprawdziæ? Je¿eli jest tak przetrymowany to gdyby to by³ moment to po zdjêciu obrotów powinien odwijaæ w drug± stronê, a jak rozumiem tak nie jest.
Na tê chwilê wydaje siê sensowne zwiêkszyæ wyk³on w prawo, ale je¿eli reakcja jest tak du¿a, ¿e trzeba lotki na maksa wychylaæ to wydaje siê, ¿e ¶mig³o równie¿ jest za du¿e.
Edytowane przez SlavikS dnia 30.07.2019 07:19
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 30.07.2019 08:09
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
Ja bym jeszcze sprawdzi³:
1. Mo¿e to g³upie pytanie, ale czy skrzyd³a s± tej samej d³ugo¶ci i maja ten sam profil. To ¿e koñcówki skrzyde³ s± pod tym samym k±tem to nie znaczy ¿e ca³e skrzyd³o ma ten sam k±t natarcia. Czy skrzyd³o w czasie lotu nie przemieszcza siê na bagnetach?
2. Spróbuj na innym radiu - mo¿e co¶ Ci krzaczy wychylenia. Spróbuj na innych serwach w lotkach.
3. Sztywno¶æ popychaczy - mo¿e lotka pod wp³ywem si³y aerodynamicznej i drgañ siê wychyla i popychacz nie jest w stanie jej utrzymaæ w miejscu?
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 30.07.2019 19:13
|
Moderator
Postów: 2389
Data rejestracji: 19.05.08
|
nie ma znaczenia cz na wolnych czy na szybkich obrotach silnika
To chyba jednak co¶ z geometri±. .
Chocia¿ tak do¶wiadczony budowniczy nie pope³ni³ by takiego b³êdu.
Z drugiej strony ten samolot ma krótki kad³ub i bardzo wysoko skrzyd³o, ale to chyba nie problem przy górnop³acie.
Edytowane przez robloz dnia 30.07.2019 19:50
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 30.07.2019 19:17
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
A i sprawdz, czy jie masz jakiego¶ mixa w radiu ustawionego na lotki i gaz.
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 01.08.2019 11:58
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Info od Pana Stanis³awa
Kitten wykona³ kilkadziesi±t lotów, wiêc konstrukcja jest poprawna. Model jest bardzo czu³y na ster kierunku, ma³o na lotki. Sprawd¼ czy ster kierunku siê nie zwichrowa³ i trymuj wychyleniem kierunku w prawo. Wychylenia silnika ponoæ niewielie Ci dadz±.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 01.08.2019 20:04
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Ok dziêki jutro lub pojutrze wypróbuje trawkê podkosi³em wiêc mo¿na spróbowaæ albo ja albo on
|
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 01.08.2019 20:23
|
Moderator
Postów: 2389
Data rejestracji: 19.05.08
|
O której planujesz byæ?
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 01.08.2019 21:26
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Jutro jak dam rade to nie wcze¶niej jak 17 a w sobotê jeszcze nie wiem |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 03.08.2019 17:33
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Wszystko z KITENEM w porz±dku wczoraj zrobi³em dwa ko³eczka i po przestawieniu steru kierunku lata rewelacyjnie dlatego dwa bo zgas³ silnik i by³o l±dowanie awaryjne ale ok, próbowa³em odpaliæ silnik ponownie a on jakby siê upar³ i nici z latanie wróci³em, wiêc do domu i dzisiaj zacz±³em rozbieraæ poszczególne elementy i nie uwierzycie po bardzo d³ugim postoju powymienia³em wszystkie przewody i ku mojemu zdziwieniu okaza³o siê ¿e przewód rzekomo silikonowy siê rozpi.............
toæ to szok
muszê jeszcze przerobiæ jaglicê od sk³adu mieszanki bo siê rozregulowuje natnê rowek i za³o¿ê o ring powinno pomoc
Edytowane przez krzysiek11 dnia 04.08.2021 17:12 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 04.08.2019 18:17
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
No to lux
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 19.08.2019 22:26
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
A i jeszcze rada Pana Stanis³awa -ustaw ró¿nicowe wychylenie lotek. W górê wiêcej w dó³ mniej.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 28.02.2021 21:06
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Poniewa¿ przód kitena siê ostro porozkleja³ postanowi³em go od¶wie¿yæ bêdzie troszkê inna wersja wiêc zrobi³em now± maskê i kopyto pod wyt³oczkê przedniej szyby
oraz nowe podwozie
i t³umik
cd wkrótce
Edytowane przez krzysiek11 dnia 04.08.2021 17:16 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 01.03.2021 08:15
|
Moderator
Postów: 2389
Data rejestracji: 19.05.08
|
Podwozie, to wymontowa³e¶ z oryginalnego samolotu?
Super
Dostêp do tokarki i spawarki - to czego mi brakuje.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 01.03.2021 18:51
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Te¿ podziwiam te Wasze precyzyjne roboty metalurgiczne
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
AQUARIUS |
Dodany dnia 02.03.2021 08:18
|
Moderator
Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08
|
To spawane jest czy lutowane. Co to za rurki s±?
"Gdybym mia³ wybraæ, wola³bym ptaki ni¿ samoloty "
C. Lindberg |
|
|
|
krzysiek11 |
Dodany dnia 03.03.2021 17:51
|
modelarz
Postów: 438
Data rejestracji: 27.09.14
|
Fajnie ¿e siê podoba takie s³owa dodaj± si³y do dalszej budowy
A co do materia³u to rurki fi 6 mm kwasówka spawane gazami |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 04.03.2021 11:30
|
Administrator
Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08
|
Pan Stanis³aw obejrza³ zdjêcie D-MBOS i mi przekaza³ ¿eby Ci napisaæ, ¿e amortyzacja podwozia jest przy ko³ach, a nie u góry, a uchwyty odci±gów s± do siebie równoleg³e.
Szyba jest bardziej pochylona w tym egzemplarzu. I drzwi ma po prawej stronie, wiêc trzeba by przenie¶æ, a to nie jest takie proste bo naruszysz konstrukcjê kad³uba.
Nie lepiej tê ¿ó³to-czerwon± wersjê robiæ? Przynajmniej drzwi ma po tej samej stronie
http://aeroklaus....Kitten.htm
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|