Zaczynam nowy wątek tutaj bo nie ma kategorii "Relacje z budowy" - drobna sugestia dla admina
Dzisiaj na latanku koledzy zachęcili mnie do pisania relacji z budowy mojego nowego modelu. Model elektrycznego akrobata CAP 232 (120 cm rozpiętości).
Model konstrukcyjny powstaje dobrze znaną techniką wycinania, szlifowania i klejenia kawałków balsy, sklejki, wstawek węglowych i tego co akurat wpadnie pod rękę i pasuje Oklejony będzie folią Easycoat - już czeka sobie na swoją kolej. Podwozie węglowe - właśnie przyleciało z HK jak i reszta wyposażenia. W miarę postępu prac będę się starał dodawać zdjęcia z drobnymi komentarzami. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany bliższymi szczegółami będę sukcesywnie dopisywał. Mam nadzieję, że swoim przykładem zachęcę kolegów do zakładania wątków z opisami budowy swoich zabawek. Ja zawsze z zainteresowaniem czytam takie rzeczy bo sporo się można od innych nauczyć
Po tym może przydługim wstępie - startujemy:
1) zacząłem od stateczników - najpierw pionowy - balsa 5 mm
potem poziomy - balsa 5 mm + wzmocnienia ze sklejki i profilu węglowego.
2) Po skończeniu stateczników wziąłem się do wycinania żeberek płata. Płat będzie w całości - przykręcany od spodu kadłuba śrubami plastikowymi. Konstrukcja płata jest dosyć ciekawa i niestety każdą parę żeber trzeba wycinać osobno. W żebrach powycinałem otwory żeby trochę zyskać na wadze. Skrajne żeberka zrobiłem ze sklejki 2 mm, reszta żeber z balsy 2 mm. Złożyłem całość, wzmocniłem dźwigary profilami węglowymi i sklejką oraz połączyłem dolny i górny dźwigar kawałkami balsy na całej długości płata. Wyszła bardzo sztywna konstrukcja - nic się inie wygina ani nie odkształca. Ciekawe jak będzie z wagą ?
Kilka fotek z prac nad skrzydłem :
Na razie to tyle.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
artplo napisał/a:
Pieknie , ale kiedy obadamy SPITA jak robi kosiaki nad lotniskiem ???
Jak się nauczę robić te kosiaki
Może modele to i umiem robić, ale z lataniem cieniutko, cieniutko
Teraz pilnie trenuję Extrą. Jak już nabiorę odpowiednich nawyków przyjdzie czas na Spita. Pierwszy oblot i kret Extry ostudził skutecznie moje zapędy do latania tym modelem.
stawoj napisał/a:
Mam nadzieje że w tym roku CAPA oblatasz
Jak będą takie nielotne pogody to jest szansa - więcej czasu na warsztat Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Wycięte wręgi i zrobione boczne kratownice tylnej części kadłuba.
Wręga silnikowa ze sklejki 4 mm. Reszta wręg - sklejka 2 mm.
Kratownica z listewek balsowych - 4 mm.
No i to wszystko poskładane razem do kupy:
Konstrukcję kadłuba oparłem na jednym pręcie węglowym o średnicy 4 mm poprowadzonym przez całą długość. Dzięki temu kadłub wyszedł prosty jak struna. Wręgi połączyłem listewką ze sklejki i dwoma prętami o średnicy 2 mm z włókna szklanego. O dziwo już w tym stanie konstrukcja jest bardzo sztywna, co mnie cieszy
[Edit - 30-11-2008]
Cap wrócił na warsztat
Na dzisiaj kadłub w takim stanie. Cała kabina będzie zdejmowana.
Tyle na razie
Edytowane przez SlavikS dnia 30.11.2008 15:55
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Witam wszystkich,
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i zapewne jak wielu z Was wracam po latach do swoich zainteresowań - hobby. Dużo od tego czasu zmieniło się w technologii i dostępności. Widzę na tym forum szereg przydatnych wskazówek podczas budowy i wyposażania różnych modeli.
Przede wszystkim chciałbym podziękować za bardzo przydatny wątek z budowy modelu od podstaw.
Jestem posiadaczem Katany MD (elektryka) - prosto z pudełka i czeka mnie "jedynie" jej poskładania i wyposażenie. Większość jej elementów jest już gotowa, ale usterzenie pionowe i poziome, jak również podwozia w częściach. Dlatego też czekam z dużą niecierpliwością na etap wycinania slotów (narzędzia) pod zawiasy oraz składanie układu napędowego, zasilającego, jak również sterującego. Oczekuję na szczegółowe wskazówki i dokładne zdjęcia szczegółów wykonania, gdyż mimo, że instrukcja dołączona do modelu amerykańska to niestety tak tekst, jak i fotki mało czytelne i zrozumiałe - przynajmniej dla mnie.
Sławek liczę na Ciebie i Twoje doświadczenie.
Pozdrawiam
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Andy - napisz coś więcej. Już wiemy, że Katana MD - odważnie jak na pierwszy model Jaka aparatura, jaki napęd zamierzasz dać do tej Katany (silnik, regulator, pakiet, śmigło).
Dlatego też czekam z dużą niecierpliwością na etap wycinania slotów (narzędzia) pod zawiasy oraz składanie układu napędowego, zasilającego, jak również sterującego. Oczekuję na szczegółowe wskazówki i dokładne zdjęcia szczegółów wykonania, gdyż mimo, że instrukcja dołączona do modelu amerykańska to niestety tak tekst, jak i fotki mało czytelne i zrozumiałe - przynajmniej dla mnie.
Sławek liczę na Ciebie i Twoje doświadczenie.
Może napiszę po kolei:
1) zawiasy - w skrzydłach już osadzone i bez specjalnych narzędzi - ja używam skalpela z ostro zakończonym ostrzem. Nacinam balsę i wciskam zawias - miękka balsa ściśnie się na tyle, że zawias wchodzi nie wybrzuszając krawędzi, a o to przecież chodzi. zawiasy kleję na żywicę 5 min Epoxy - nie za dużo żeby nie zakleić części ruchomej Cyjanoakryl w tym względzie jest ryzykowny - chyba że ktoś nie chce mieć ruchomych zawiasów
2) Jak zrobić napęd i zasilanie znajdziesz wszędzie - tu nie ma specjalnych "patentów". Silnik podłączasz do regulatora (3 kable) - na początku łączysz te kable na chybił trafił. Regulator podłączasz do odbiornika (kanał 3) i pakietu. Włączasz aparaturę (najpierw aparatura potem odbiornik) i drążkiem uruchamiasz silnik. Sprawdzasz, czy kręci w dobrą stronę. Jak nie, zamieniasz dowolne 2 kable z trzech miejscami i gotowe - będzie kręcił w drugą stronę
3) Jeżeli chodzi o sterowanie to nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Sterowanie to serwa, które trzeba podłączyć do odbiornika. Odpowiednie serwo do odpowiedniego kanału:
kanał 1 - prawa lotka (albo obie lotki - wymagany kabel Y)
kanał 2 - wysokość
kanał 3 - przepustnica
kanał 4 - kierunek
kanał 5 - podwozie albo lewa lotka
kanał 6 - klapy albo lewa lotka
Na orczyki serw przypinasz różnego rodzaju snapy - mnogość rozwiązań jest wielka, a do nich popychacze, czy jak je fachowo zwał "bowdeny".
Oczywiście cyknę kilka fotek interesujących Cię elementów, ale musisz pamiętać, że co model to inne rozwiązania, a ja z Kataną MD nie miałem do czynienia (choć przyznam, że nachodziły mnie myśli o zakupie - fajny modelik).
Zawsze chętnie pomogę.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Witaj Sławku,
Wiedziałem, że na Ciebie można liczyć. Przyznam się, że od dłuższego czasu czytałem dość dużo na temat budowy i wposażania modeli RC. Twoje wpisy na różnych wątkach od razu zauważyłem, jako bardzo rzeczowe i bardzo przydatne dla innych modelarzy z mniejszym doświadczeniem - czytaj równiez mnie.
Dziekuję za szczegółowy opis wykonania slotów, osadzania w nich zawiasów oraz ich wklejania na żywicę epoxy 5 min.
Jak okazało sie w przypadku Katany MD (czego nie stwierdziłem jeszcze faktycznie) sloty na zawiasy w elementach stateczników pionowego i poziomego są podobno wykonane firmowo. Ja niestety ich nie zauważyłem, gdyż wszystkie elementy są dokładnie oklejone folią. Kiedy wrócę na weekend do domu poddam elementy usterzenia gruntownemu badaniu na zawartolść w nich slotów i wtedy dopiero napiszę, czy faktycznie one są wykonane firmowo.
O układach napędowym, zasilającym i sterującym czytałem dość dużo i moja wiedza już znacznie się poszerzyła (pościągałem sobie również różnego rodzaju schematy, jak i zdjęcia ukazujące prawidłowe sposoby podłączenia całego wyposażenia modelu) Tym bardziej dziekuję Tobie za tak szczegółowy opis w punktach 2 i 3, który pozwoli mi zweryfikować wszystko i na końcu podłączyć też wszzstko właściwie.
Zdaję sobie sprawę, że rzeczywiście klasa tego modelu to dość duże wyzwanie dla modelarza z niezbyt dużym stażem. Ale jak widzisz nie działam na łapu capu. Najpierw zapoznałem się z tym co w pudełku (z instrukcją również - ale jak pisałem nie jest zbyt szczegółowa), potem przemyślałem, co trzeba zrobić i jak to zrobić. Teraz gromadzę wszystkie części i powolutku zacznę wszystko składać w całość. jako, że w domu jestem tylko w weekendy to trochę to potrfa - ale do wiosny jest jescze trochę czasu.
Pytałeś jakie wyposażenie przewidziałem dla tego modelu. Po przeglądach wielu różnych opinii, poczytaniu na stronie producenta i konsultacjach w sklepie wybór padł na następujące elementy:
- Pakiet Li-pol 2200mAh 25C 3S1P 11.1V
- Spectrum DX6i DSM2 AR6200 2,4 GHz
- 4 x Hitec HS-65HB
- regulator Dualsky 40A
- śmigłoAPC 12x6E
- ładowarka z balanserem GT Power A8
- zasilacz sieciowy Graupner 13,8V/12A.
Jestem ciekaw, jak oceniasz taki zestaw. Gdybyś miał uwagi, to z chęcią zapoznam się z nimi.
Oczywiście każda wiedza jest dobra, więc czekam z niecierpliwością (oczywiście bez pospiszania Ciebie)na fotki interesujących mnie elementów konstrukcyjnych.
Jeszcze raz dziękuję
Miłej Współpracy
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
No tak,
i umknął mnie najważniejszy elemet wyposażenia, ten który kręci śmigiełkiem:
- silnik Dualsky 3542CA-6.
Silnik otrzymałem gratis od poprzedniego właściciela, od którego odkpupiłem model.
Miłej Współpracy
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Zdaję sobie sprawę, że rzeczywiście klasa tego modelu to dość duże wyzwanie dla modelarza z niezbyt dużym stażem.
Nie miałem na myśli budowy, a latanie tym cackiem To nie klasa trenerka, od którego należałoby zacząć. Nie wiem jak tam u Ciebie z pilotażem. Piszesz, że wracasz po latach. Pewnych rzeczy, jak jazdy rowerem, się nie zapomina, ale trochę warto by potrenować na czymś mniej narowistym, albo przynajmniej na symulatorze Jak Wojtek pisze - krety na lotnisku są pod ochroną i lepiej byłoby nie straszyć ich Kataną Z tym wyposażeniem i napędem model będzie bardzo szybki.
Sorki, że się tak wymądrzam, ale dotkliwie poczułem to na własnej skórze za szybko przesiadając się na Extrę - jak śledziłeś wątki to pewnie gdzieś się to już przewinęło. `
Co do wyposażenia - moja opinia:
- Pakiet Li-pol 2200mAh 25C 3S1P 11.1V - OK
- Spectrum DX6i DSM2 AR6200 2,4 GHz - bardzo OK
- 4 x Hitec HS-65HB - dobre, ale drogie. Można zastosować HXT-900 - będziesz miał 4 w cenie jednego Hiteca.
- regulator Dualsky 40A - proponuję TURNIGY PLUSH 40A (1/2 ceny)
- śmigłoAPC 12x6E - moim zdaniem trochę za duże do tego modelu. Raczej coś wielkości 10x4,7E, 11x5E
- ładowarka z balanserem GT Power A8 - OK
- zasilacz sieciowy Graupner 13,8V/12A - OK
- silnik Dualsky 3542CA-6 - jak już masz to OK
Po spisie widzę, że sugerowałeś się Nastikiem Wyposażenie, które wybrałeś jest "markowe". To wszystko co wymieniłeś (z moimi uwagami) można kupić na dalekim wschodzie znacznie taniej włącznie z aparaturą, pakietami, ładowarką i zasilaczem tej samej klasy. Od czasu do czasu organizujemy wspólne zakupy i jeżeli będziesz chciał możesz się do nich dołączyć. Możesz oczywiście zamówić sobie sam Sprzęt jest naprawdę dobry - nie mieliśmy z nim kłopotu, a niektórzy z nas latają już na nim 2 sezony.
Może inni koledzy wypowiedzą się na temat wyposażenia? - W temacie napędów to największe doświadczenie ma Paweł - Paweł napisz co o tym myślisz.
P.S. Prace na CAP'em posuwają się powoli do przodu - niebawem fotki Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Zalecane śmigła do twojego silnika Dualsky 3542CA-6 przez producenta:
śmigła: 10x6 - 14x6 , więc chyba 12x6 takie jak chcesz jest śmigłem uśrednionym. Możesz podać jakieś przybliżone parametry tego modelu , wagę, rozpiętość, długość lub odnośnik do sklepu.
Jeśli to ta : http://nastik.pl/...-1545.html to model wysokiej klasy i wymagający dużych umiejętności pilotażowych, a powiem ci, że swojego czasu chorowałem na tą katanę ale cena ... mnie ostudziła
Waga do lotu tego modelu z proponowanym wyposażeniem to około 900 g a przy tym silniku, który masz to będzie pruła pionowo niczym rakieta - bardzo duży nadmiar mocy więc powielę pytanie Sławka , jak tam umiejętności pilotażowe ?
Edytowane przez stawoj dnia 10.12.2008 23:32
Witajcie,
Dziekuję za Wasze spostrzeżenia, co do wyposażenia modelu. Tak jest to Katana z Nastika i w dużej mierze sugerowałem sie tym sklepem, jako oficjalnym przedstawicielem Aerobatics Precision w Polsce. Sławek wcale nie uważam, że "wymądrzasz się" tylko traktuję Twoje wypowiedzi jako uwagi i spostrzeżenie znacznie bardziej doświadczonego modelarza. Sam na to liczyłem.
Oczywiście dziękuję, za wskazówkę dotyczącą dokonywania zakupów na dalekim wschodzie. Będzie mi miło kiedyś dołączyć się do Waszych zakupów - widziałem tego rodzaju wątki na forum. Jestem ciekaw na jakiej zasadzie odbywa się odpłatnośc za zamówione rzeczy (czy wpłacamy temu co zbiera zamówienia od razu z zamówieniem, czy płatności dokonujemy później) Pytam dlatego, gdyż widziałem na Polskim Ebayu Katanę MD do sprzedania w Australii. Chciałem ją ściągać stamtąd, ale nie chcę Wam już opisywać, iż pomimo tego, że ten co sprzedawał miał dopuszczoną formę przelewu bankowego, to dla międzynarodowych uzytkowników uwzględniał tylko płatność PayPal (a ja, jak chyba juz zorientowaliście się, jestem raczej ostrożny). Teraz widzę, że wystawia ja trzeci lub czwarty raz i dalej nikt jej nie kupił. Dla zainteresowanych Ebay - aukcja nr 200243361042.
Wracając do wyposażenia to faktycznie silnik posiada trochę zapasu mocy, ale taki (jak pisałem wcześniej) dostałem gratis od poprzedniego właściciela. Dostałem od niego również trochę mniejsze śmigło 11 x 5,5 i od tego śmigła zacznę oczywiście swoje loty. Wiem, że w okolicach lotnisk krety pod ochroną i nie należy ich straszyć, dlatego też nie zacznę od razu lotów w realu. Zamierzam w lutym nabyć symulator i pilnie najpierw na nim potrenować. A poza tym, jak czytałem o aparatusze RC posiada ona tryb lotu bezpiecznego. Ciekawą rzeczą jest równiez to, że w modelu jest możliwość przepinania popychaczy na pozycje o różnym promieniu ramienia oddziaływania na lotki skrzydeł, jak równiez usterzenia pionowego i poziomego. Prodecent załączył nawet wzornik, w którym wychylenie to można ustawić od 15 stopni poprzez 25, 35 do 45 , w zależności od rodzaju przewidywanych lotów. Oczywistym jest, że zaczynam do 15. O moich umiejętnościach pilotażowych trudno mi samemu mówić, ale zapewne po tak długim czasie zapewne dużo trzeba będzie odrobić lekcji w tym zakresie. Bardzo liczę na to, że tak jak pisał Sławek, tego jak jazdy na rowerze nie zapomina się. A poza tym przez długi okres czasu byłem "namiętnym" użytkownikiem wszelkiego rodzaju symulatorów samolotowych na PC. Wiem, że to nie to samo, ale zawsze coś. Jak widzicie powyżej, próbuję przygotować się do mojego pierwszego obecnego lotu dość rzetelnie, zdając sobie sprawę z klasy modelu, jak również stanu moich obecnych umiejętności.
Dziekuję jeszcze raz za wszelkie wypowiedzi oraz licze na kolejne.
Pozdrawiam,
Miłej współpracy
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
jak czytałem o aparatusze RC posiada ona tryb lotu bezpiecznego. Ciekawą rzeczą jest równiez to, że w modelu jest możliwość przepinania popychaczy na pozycje o różnym promieniu ramienia oddziaływania na lotki skrzydeł, jak równiez usterzenia pionowego i poziomego.
Andy, ciekawe rzeczy piszesz - co to jest tryb lotu bezpiecznego? Mam DX6 i się nie doczytałem, ani nie zauważyłem takiej opcji. Co do przepinania popychaczy - w DX6 i innych komputerowych aparaturach jest funkcja "Dual Rate" - proponuję z niej skorzystać i nie bawić się w przepinki.
Jestem ciekaw na jakiej zasadzie odbywa się odpłatnośc za zamówione rzeczy (czy wpłacamy temu co zbiera zamówienia od razu z zamówieniem, czy płatności dokonujemy później)
Powiem tak, do tej pory zakupy w Hobby City robiłem ja i jak widzę koledzy się do tego przyzwyczaili W skrócie procedura wygląda tak: zbieram zamówienia, zamawiam, płacę PayPal'em, wysyłam każdemu arkusz z rozliczeniem kosztów, odbieram przesyłkę, umawiamy się mailowo lub na PW lub telefonicznie na odbiór towaru. Płatność na konto, albo do ręki w momencie odbioru towaru - jak komu wygodnie. Ceny takie jak na stronie HC przeliczone po kursie wymiany $ w systemie PayPal z dnia zapłaty za zamówienie.
Zamierzam w lutym nabyć symulator i pilnie najpierw na nim potrenować
Nie musisz kupować symulatora - FMS jest bezpłatny - znajdziesz w sieci. Coś lepszego kosztuje duże pieniądze. Zainwestuj lepiej w kabelek od aparatury do symulatora i oswajaj się z drągami W każdym razie żeby oszczędzić kretom stresu symulator to podstawa Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Witam nowego modelarza na forum. Panowie nie w temacie, sorki za wcinkę, ale nie mogłem się powstrzymać, Andy...... w avatarze to Twój kot czy jakieś zdjęcie z sieci. Jak dla mnie Zajebioza. Gratuluje. My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
Witajcie,
Apropo's mojego avataru, to na zdjęciu jest kot mojego kolegi, Kolega zdjęcie udostępnił mnie i mogę sie nim posługiwać. Takie same możecie zobaczyć w moim profilu od ponad dwóch lat na Miplo.pl - portal użytkowników AutoMapy.
Sławek, masz w zupełności rację, co do Dual Rate. Właśnie tę właściwość aparatury miałem na myśli pisząc o tym własnymi słowami - tak to sobie zakodowałem w pamięci. Ale obiecuję poprawę i właściwej terminologii nauczę się jak będę miał aparaturę "na pokładzie" i zapoznam się dokładnie z jej instrukcją. Faktycznie posiadając aparaturę z Dual Rate "przepinki" nie mają sensu. Przecież można w niej zaprogramować zakres wychyleń steru dla dwóch położeń przełącznika Dual Rate.
Odnośnie zakupów (przede wszystkim dziękuję za opisanie sposobu ich przebiegu), to rzeczywiście procedura ich dokonywania jest bardzo wygodna dla modelarzy dołączających się do Twoich zakupów, ale mam nadzieję, że nie będzie zbyt uciążliwa dla Ciebie, gdy dołączy się w przyszłości jeszcze jeden zainteresowany.
Sławek, i znowu muszę przyznać Tobie rację, nie ma co wydawać kasy na cały symulator. Przecież tak jak pisałeś wystarczy odpowiedni kabel połączeniowy pomiędzy nadajnikiem a PC i można się szkolić w pilotażu "na sucho".
Sławek mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zawiasów - w zestawie załączone są zawiasy poliestrowe CA. Nie wzbudziły one mojego zaufania (nie ma żadnego doświadczenia z takim materiałem) i nabyłem zawiasy nylonowe z osią stalową - tzw. mały Kavan. Dla mnie wyglądają one na wiele solidniejsze - wielkość i grubość są bardzo podobne do tych firmowych. A Ty co myślisz? Warto je zamienić, czy też pozostawić firmowe?
Pozdrawiam
Miłej współpracy
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
mam nadzieję, że nie będzie zbyt uciążliwa dla Ciebie, gdy dołączy się w przyszłości jeszcze jeden zainteresowany.
Damy radę
w zestawie załączone są zawiasy poliestrowe CA. Nie wzbudziły one mojego zaufania (nie ma żadnego doświadczenia z takim materiałem) i nabyłem zawiasy nylonowe z osią stalową - tzw. mały Kavan. Dla mnie wyglądają one na wiele solidniejsze - wielkość i grubość są bardzo podobne do tych firmowych. A Ty co myślisz? Warto je zamienić, czy też pozostawić firmowe?
Ja bym zdecydowanie zamienił.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Sławek,
Dziękuję za odpowiedź.
Tak też uczynię - zdecydowanie zmienię.
Pozdrawiam
Miłej Współpracy
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17