Witam wszystkich modelarzy
W³a¶nie sta³em siê posiadaczem silnika ¿arowego MAC 10 KPY, tak jest wygrawerowane na silniku i opakowaniu po rosyjsku http://allegro.pl...a_bcm.html a dok³adnie tego. Nie wiem dlaczego sprzedaj±cy napisa³ na aukcji ¿e jest to MDS 10 ?
To jest pierwszy mój silnik spalinowy. Na jego temat nie mogê znale¼æ prawie nic, poza tym: http://pfmrc.eu/v...php?t=6255 , na koñcu postu kto¶ wspomnia³ o MAC 10, ale nie zrozumia³em zamiarów autora Nie wiem ile to ma mocy, obrotów. Wyczyta³em ¿e do silników 10cm stosuje siê ¶mig³a co¶ ok 11x7, jak dobrze pamiêtam. Ale po pojemno¶ci siê wszystkiego nie dowiemy.
Na temat docierania dwusuwów znalaz³em taki o to materia³:
"Po odpaleniu silnika nie dodajemy gazu w ¿adnym wypadku - niech chodzi sobie na wolnych obrotach przez parena¶cie sekund. W tym czasie odkrêcamy iglicê w ga¼niku tak, aby silnik lekko plu³ paliwem z t³umika - jest to przynajmniej 2 do 5 obrotów w lewo. Po tym mo¿emy po woli dodawaæ gazu a¿ do ca³kowitego otwarcia przepustnicy… silnik powinien wej¶æ w bardzo niestabilny rytm pracy, obroty bêd± mala³y i ros³y i tak w kó³ko a z ga¼nika powinien pluæ paliwem - tak samo jak i z t³umika, - je¶li taki efekt uzyskali¶my to znaczy ¿e uda³o nam siê ustawiæ mieszankê na bardzo bogat± w paliwo - i o to chodzi w³a¶nie w docieraniu - im wiêcej paliwa przelewa siê przez silnik - tym lepsze mamy smarowanie, [co tym samym w efekcie wypalenia kilku zbiorników daje nam dotarty silnik, - ale to nie koniec - czytajcie dalej]. Zostajemy przy nierówno pracuj±cym silniku z bogat± mieszank± przez oko³o 1 minuty, po tym dokrêcamy iglicê od paliwa - robi±c to po woli i stopniowo - a¿ zobaczymy ze silniki zaczyna, co raz p³ynniej pracowaæ - a¿ do momentu ze osi±gnie bardzo wysokie obroty - w takim stanie [wysokich obrotów] - pozwalamy mu popracowaæ oko³o 10 sekund - uwa¿aj±c, aby nie zagrza³ siê za mocno. Cykl ten powtarzamy a¿ do wypalenia ca³ego zbiornika. Aby mieæ pewno¶æ ze silnik zosta³ porz±dnie dotarty nale¿y spaliæ przynajmniej dwa zbiorniki paliwa na ziemi - pó¼niej mo¿na lataæ, ale trzeba ustawiæ iglice paliwa na troszkê bogatsz± mieszankê. Ja osobi¶cie wypali³em 4 zbiorniki paliwa na ziemi ¿eby mieæ 100% pewno¶æ".
1. Nie wiem o jakiej pojemno¶ci zbiorniczka autor pisze?
Jest to silnik nowy, wiêc potrzebuje dotarcia, by³ zastany, rozkrêci³em, umy³em benzyn± i nasmarowa³em olejem Castrol Power. Wszystko chodzi jak nale¿y, oczywi¶cie bez palania. Wyj¶cie do t³umika mam od ty³u silnika.
Nie posiadam do niego ¿adnego t³umika, a by siê co¶ przyda³o, bo docieraæ chyba nie wolno bez t³umika??? Nie ma kto¶ czego¶ do spylenia???
Silnik ten chcê zastosowaæ w Katanie 1400mm, wieczorem dodam zdjêcia silnika jak wygl±da, mo¿e kto¶ pomo¿e co¶ w tym temacie. Z góry dziêkujê pozdr
Witam, a uczy³ siê kolega Rosyjskego??? Ta druga literka to nie A tylko D , a P po rosyjsku to R, mo¿e co¶ ci to pomo¿e.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
Witam
Przymierzam siê z kupnem paliwa do silnika na dotarcie, znalaz³em takie: 1 paliwo
lub 2 paliwo domy¶lam siê ¿e lepszym paliwem pod wzglêdem jako¶ciowym jest BYRON, ale do docierania wystarczy chyba MECCAMO?
Do silnika mam dwie ¶wiece, jedn± zamontowan± w silniku a drug± w zapasie i ta druga ma poprzeczkê nad spiralk±. Pod³±cza³em obydwie do koszyka który zasila odbiornik 4x1,5v i obydwie siê ¿arzy³y, czy takie napiêcie mogê zostawiæ czy jest za du¿e, wyczyta³em ¿e do tych ¶wiec najlepiej zastosowaæ 1,8A czy 1,2A : np. takie co¶
Zbiornik wezmê co¶ ok. 300ml, czy nie za ma³y?
No i na koniec ¶mig³a: Master Airscrew 12x6 K
lub Top Flite POWER POINT 12x6
Wiem, ¿e zadajê du¿o pytañ, ale my¶lê ¿e dacie rade odpowiedzieæ na wszystkie.
Pozdrawiam Pawe³
-----------------------------------
Easy Glider Pro, 70% budowy Katana 1400mm
Futaba T4EX