Najgorsza jest cisza. Ta upiorna cisza, kiedy wszyscy czekali, a¿ pilot wyp³ynie na powierzchniê i podniesie rêkê w ge¶cie "nic mi nie jest". Ale nie wyp³yn±³... Têcza z akrobacyjnego Christen Eagle po³±czy³a po raz kolejny dwa ¿ywio³y powietrze, które nosi³o Pilota Marka Szufê tyle tysiêcy godzin i woda nad któr± przemierzy³ tyle tysiêcy kilometrów. Dlaczego? To pytanie zadajemy sobie wszyscy. Antoine De Saint Exuperty - pilot, który równie¿ zakoñczy³ swój lot na dnie morza, pisa³ o lataniu tak:
"Mój zawód daje mi szczê¶cie. Czujê siê oraczem lotniczych szlaków.(...) Nie ¿a³ujê niczego. Gra³em i przegrywa³em. To nale¿y do mojego zawodu. Ale przecie¿ oddycha³em, oddycha³em wiatrem (...). Kto raz tego pokarmu skosztowa³, nie zapomni go nigdy. Prawda koledzy? Nie o to chodzi, aby ¿ycie nara¿aæ. To pretensjonalna formu³ka. Nie jestem wielbicielem torreadorów. Nie niebezpieczeñstwo kocham. Wiem co kocham. ¯ycie."
Panie Marku dziêkujemy.
Chyba lepiej i piêkniej tak jak to zrobi³ Marcin nie mo¿na tego opisaæ, tego co wszyscy czujemy.
To mia³a byæ najwspanialsza cywilna impreza lotnicza w Polsce i wszystko siê zapowiada³o , ¿e tak bêdzie. Marek Szufa uwielbia³ przylatywaæ do P³ocka. Tu czu³ siê zawsze jak w domu. Bardzo czêsto to podkre¶la³. Mia³em okazje z nim parê razy rozmawiaæ na naszym lotnisku. Na ka¿de "witamy Panie Marku" odpowiada³ ZAWSZE u¶miechem, serdecznym u¶ciskiem. ¯adne pokazy lotnicze nie bêd± ju¿ takie same. Nie wyobra¿am sobie skarpy bez Curtis Jenny i Marka w bia³ym szaliku, nie wyobra¿am sobie slalomu bez pêdz±cego miedzy pylonami tu¿ nad tafl± wody Christen Eagle.
Po mimo tej tragedii pierwszy dzieñ p³ockich pokazów prawie w ca³o¶ci sie odby³ i by³o mnóstwo fantastycznych pokazów.
Je¶li macie jakie¶ materia³y z pierwszego dnia to wrzucajcie to tutaj.
Fakt Arczi,
Twoje filmiki ogl±da³em ju¿ wczoraj i jak widzisz nadal jestem spragniony - liczy³em na wiêkszy wysyp produkcji dokumentacyjnej wszelakiej ma¶ci.
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Wiesz Bartek, ja równie¿ ogl±daj±c fotki widzia³em tak±, ¿e by³em przekonany, ¿e dalej by³ Pan Marek wykona³ przelot pod mostem.
Ale dziêki Twojemu filmowi kwestia jest jasna.
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Postanowi³em nie wstawiaæ czarno bia³ego , smêtnego filmu.
Ja równie¿ wolê zapamiêtaæ profesjonalizm Pana Marka z filmu, z poprzedniej edycji pikniku (przyznam, ¿e filmik ten ogl±da³em wielokrotnie): YouTube Video
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
mam podobne odczucia gdy przegl±dam te materia³y co Wy Koledzy... nie raz jak patrzê na êc±ce arobacje samoloty nad eppl lub na szybowce to odruchowo wracam do tamtych wspomnieñ...
Edytowane przez stawoj dnia 16.07.2011 17:56