CAP 232 - relacja z budowy
|
Andy |
Dodany dnia 29.12.2008 16:28
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Zawiasy oczywi¶cie zmieni³em i ju¿ nawet dokona³em ich monta¿u (wysz³y przez to trochê du¿e szczeliny pomiêdzy poszczególnymi elementami usterzenia). Zamontowa³em równie¿ ster kierunku i wysoko¶ci do kad³uba modelu.
Mam jeszcze pytanie z dziedziny wyposa¿enie elektryczne modelu - posiadam aparaturê DX6i wraz z odbiornikiem AR6200. Z tego co pisa³ S³awek o po³±czeniu poszczególnych elementów wyposa¿enia elektrycznego modelu wszystko rozumiem, ale chyba powinno byæ jeszcze zasilanie samego odbiornika w modelu. Je¿eli tak to proszê o wskazanie w³a¶ciwego pakietu do zasilania odbiornika w modelu, przy uwzglêdnieniu jego rodzaju i pojemno¶ci - liczê na Wasz± pomoc.
Pozdrawiam
Mi³ej Wspó³pracy
PS.
Meldujê, ¿e nauka pilota¿u rozpoczêta na Real Flight 4 - i nie jest ¼le - tak jak pisa³ S³awek, tego raczej nie zapomina siê, jak jazdy na rowerze.
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 30.12.2008 07:24
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Andy1212 napisa³/a:
... chyba powinno byæ jeszcze zasilanie samego odbiornika w modelu. Je¿eli tak to proszê o wskazanie w³a¶ciwego pakietu do zasilania odbiornika w modelu, przy uwzglêdnieniu jego rodzaju i pojemno¶ci.
Odbiornik zasilany jest z "g³ównego" pakietu przez uk³ad BEC regulatora (tym samym kablem co sterowanie przepustnic± - obrotami silnika). Innymi s³owy nie potrzeba dodatkowego pakietu do zasilania odbiornika.
Edytowane przez SlavikS dnia 30.12.2008 07:25
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 30.12.2008 10:25
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Dziêkujê za odpowied¼,
Uspokoi³e¶ moje my¶li.
Pozdrawiam
Mi³ej Wspó³pracy
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 30.12.2008 10:40
|
modelarz
Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
Mo¿e ten w±tek te¿ powinno sie rozdzieliæ bo zamiast ogl±daæ postêpy w budowie capa S³awka czytamy porady dla Andy1212. Andy1212 za³ó¿ nowy w±tek na forum o budowie swojej maszynki i tam bedziemy ¶ledziæ twoje wszytkie postêpy w pracach i twoje zapytania. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 30.12.2008 16:04
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Stawoj,
Masz w zupe³no¶ci racjê. Faktycznie moje przemy¶lenia i zapytania kierowane do Was za¶miecaj± w±tek "CAP 232 - relacja z budowy" i dlatego te¿ za Wasz± porad± pozwolê sobie za³o¿yæ nowy w±tek
"Katana MD - budowa i wyposa¿enie". Tam te¿ bêdê kierowa³ swoje zapytania i przedstawia³ postêpy w budowie.
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
Grabos |
Dodany dnia 30.12.2008 18:11
|
modelarz
Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08
|
S³awku jaki zastosowa³es profil w tym akrobaciku? Bo zaraz jak przyjdzie paczuszka to biore sie za budowe mojego akrobacika i nie wiem jaki profil wybrac nawet juz o tym pisa³em u Wojtka w relacji z budowy... a chcia³bym wybrac jak najlepszy profil zebym mog³ latac w miare potrzeb szybko i wolno pozdrawiam
Edytowane przez Grabos dnia 30.12.2008 18:11
Bez ta¶my i tak nie poleci... |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 30.12.2008 20:54
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
grabos65 napisa³/a:
S³awku jaki zastosowa³es profil w tym akrobaciku? Bo zaraz jak przyjdzie paczuszka to biore sie za budowe mojego akrobacika i nie wiem jaki profil wybrac nawet juz o tym pisa³em u Wojtka w relacji z budowy... a chcia³bym wybrac jak najlepszy profil zebym mog³ latac w miare potrzeb szybko i wolno pozdrawiam
Robert,
Profil jest symetryczny, ale symbolu nie znam - nie ma na planie.
Wrzuci³em plany na ftp'a to sobie ¶ci±gnij i obejrzyj. Tak przy okazji - mo¿e warto wrzucaæ sprawdzone plany do pobieralni ?
Link do pliku: http://www.ss.pet...CAP232.zip
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 30.12.2008 21:22
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Mo¿e w koñcu wrzucê co¶ w temacie
Na dzieñ dzisiejszy modelik w takim stanie - wstêpna przymiarka do wygl±du plus wa¿enie.
Model na wadze:
Na razie to co widaæ na zdjêciu wa¿y 530g - no có¿ - cena solidnej konstrukcji
Dojdzie jeszcze krycie boków i trochê balsy na kad³ubie przy statecznikach - nie mogê dorobiæ zanim ich nie przyklejê.
Widoczek usterzenia - serwa id± do wnêtrza kad³uba i ci±gn± bowdeny:
Rozwi±zanie sterowania statecznika poziomego - drut 2 mm z wklejon± d¼wigni± z laminatu :
Po zdjêciu kabinki swobodny dostêp do pakietu i wyposa¿enia - widaæ koñcówki bowdenów i otwory na serwa, a na sko¶nym elemencie kabinki magnesik neodymowy (chyba nie muszê t³umaczyæ do czego)
Widok od spodu - mocowanie p³ata na 2 ¶ruby plastikowe 4 mm i bardzo solidne mocowanie podwozia.
A to ju¿ moja wczorajsza robota - kopyta na owiewkê i os³onê kabiny.
Kopyta wykonane ze styropianu i oklejone ta¶m± pakow±. Mo¿e nie wygl±da to zbyt rewelacyjnie, ale to siê laminuje i finalnie rozpuszcza acetonem Muszê powiedzieæ ¿e szlifowanie styropianu nie jest rzecz± przyjemn± - do tej pory nie mogê dotrzepaæ moich ciuchów roboczych - te drobiny siê do wszystkiego przylepiaj± Kopyto na owiewkê te¿ zalaminujê - mo¿e pos³u¿y jako forma do wykonania wiêkszej ilo¶ci takich owiewek metod± formowania pró¿niowego. Na razie planujê obkurczyæ na niej butelkê po Coli za pomoc± opalarki - ciekawe co z tego wyjdzie. Jak mi siê nie uda bêdê musia³ pofatygowaæ siê do Marcina i skorzystaæ z jego "maszyny pró¿niowej" - oczywi¶cie jak siê zgodzi
To tyle na dzisiaj w temacie
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 30.12.2008 22:23
|
modelarz
Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
Có¿ mogê ch³opie powiedzieæ, modelik cudo, masz nadprzyrodzony dar
Widzê, ¿e podwozie jest ju¿ podzielone na dwie po³ówki tak jak finalna wersja w extrze , najwa¿niejsze to wyci±gaæ odpowiednie wnioski. Mam pytanko, czym wycinasz te wszystkie otworki odchudzaj±ce, masz jak±¶ frezareczkê czy jedziesz pi³eczk± ?
Ja te¿ ju¿ jestem na etapie kabinki, wiêc bêdê czeka³ na twoje efekty. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 31.12.2008 15:45
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Wojtek,
Chyba lekko przesadzi³e¶
Co do podwozia i wyci±gania wniosków - ¶wiêta racja Zrobi³em naprawdê solidnie - kanapka z balsy i sklejki. Podwozie wêglowe. Planowa³em za³o¿yæ ostatnio kupione w HC, ale po przymiarce okaza³o siê trochê za wysokie. CAP wygl±da³ jak Concorde muszê kupiæ takie jak do Extry (ono jest fabrycznie z dwóch kawa³ków). Mocowanie na 4 ¶ruby plastikowe 4 mm.
Otwory wycinam frezem palcowym, a potem szlifujê. Mam Dremela z giêtkim wa³kiem i komplecik osprzêtu do wycinania, szlifowania, polerownia. Jest nawet ma³a pi³a tarczowa Oczywi¶cie nie wszystko da siê zrobiæ maszynowo, wiêc komplecik pilniczków, zestaw klocków i papierów ¶ciernych zawsze mam pod rêk±.
P.S. Dzisiaj pobawi³em siê w laminowanie os³ony silnika i kopyta owiewki. W³a¶nie sobie schn±.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 12.01.2009 23:00
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Ma³y update prac
To co wysz³o z laminatu:
Zacz±³em oklejanie - pierwsze efekty - chyba wysz³o ca³kiem nie¼le
Tyle na dzisiaj.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Grabos |
Dodany dnia 12.01.2009 23:13
|
modelarz
Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08
|
Jejku co za profesionalizm... jak zrobi³es ta kratownice? czy na juz obklejone skrzyd³o nakleja³es niebieskie kwadraciki? no i jak zrobi³es na gornej powierzchni skrzyd³a te ³uki?
Edytowane przez Grabos dnia 12.01.2009 23:14
Bez ta¶my i tak nie poleci... |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 13.01.2009 07:19
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
grabos65 napisa³/a:
jak zrobi³es ta kratownice? czy na juz obklejone skrzyd³o nakleja³es niebieskie kwadraciki? no i jak zrobi³es na gornej powierzchni skrzyd³a te ³uki?
Robert, a¿ takim masochist± to ja nie jestem - kratownica to gotowa folia - trzeba tylko równo nakleiæ ¿eby wzór siê na obu po³ówkach i lotkach zgadza³, a ³uki - najpierw wycinam szablon z kartonu, zgrubnie przymierzam, potem odrysowujê na spodzie folii i tnê wykorzystuj±c krzywiki kre¶larskie. To jest folia samoprzylepna "Oratrim". ¯eby ustawiæ wzór na skrzydle najpierw foliê moczê w wodzie z p³ynem do naczyñ i przyklejam na mokro - jak ustawiê wzór dociskam miêkk± ¶ciereczk± i gotowe. Potem tu i ówdzie trzeba lekko przyprasowaæ (koñcówki wzoru). Trzeba to robiæ bez po¶piechu - na oklejenie tych skrzyde³ i stateczników po¶wiêci³em ca³y weekend
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
stawoj |
Dodany dnia 13.01.2009 19:06
|
modelarz
Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08
|
S³awek mam pro¶bê, mo¿e by¶ opisa³ z detalami jak robi³e¶ t± os³onkê silnika. Interesuje mnie przede wszystkim obróbka koñcowa która da³a taki g³adki efekt. No i czekam na kabinkê bo ja narazie nie mam pomys³u.
Edytowane przez stawoj dnia 13.01.2009 19:06 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 13.01.2009 21:00
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Opis budowy os³onki silnika:
1) Materia³y:
- Tkanina szklana aeroglass 80 g/m2
- ¯ywica epoksydowa L-285 z utwardzaczem L-286 (rozrobion± ¿ywic± mo¿na pracowaæ oko³o 2 godzin)
2) Kopyto - jak pisa³em wcze¶niej zrobi³em ze styropianu. Sklei³em klejem monta¿owym 2 kawa³ki grubego styropianu ¿eby wyszed³ poka¼ny klocek i metod± ciêcia i szlifowania nada³em odpowiedni (jak mniemam) kszta³t. Ca³e kopyto oklei³em foli± samoprzylepn± - tak± do pakowania przesy³ek. W moim przypadku by³a bezbarwna, choæ nie ma to wiêkszego znaczenia. W tym procesie trzeba staraæ siê nie narobiæ zbyt du¿o fa³d choæ tego siê nie uniknie. Mo¿na fa³dy po¶cinaæ skalpelem i ponaklejaæ na te miejsca mniejsze kawa³ki folii.
3) Laminowanie - smarujemy kopyto rozrobion± ¿ywic± (oczywi¶cie pêdzlem) i na to nak³adamy tkaninê. Trzeba tkaninê poci±æ na ma³e kawa³ki tak aby podczas nak³adania nie robi³y siê fa³dy. Na³o¿on± tkaninê przes±czamy ¿ywic±. Kawa³ki tkaniny mog± na siebie nachodziæ. Ja na³o¿y³em w taki sposób 3 warstwy. Warto wyposa¿yæ siê w jednorazowe rêkawice foliowe - wisz± na stacjach benzynowych Orlenu , które uchroni± nasze ³apki od szorowania ¿ywicy - czasami trzeba tkaninkê przyg³adziæ palcem, wyrównaæ, itp... Ostatnia warstwê tkaniny trzeba dobrze przes±czyæ ¿eby nie by³o znaæ splotu tkaniny i uzyskaæ w miarê g³adk± powierzchniê - bêdzie mniej szlifowania
A jeszcze jedna uwaga - trzeba kopyto na czym¶ przymocowaæ - nosem do góry. Ja u¿y³em kawa³ka panela pod³ogowego - potem jest do wyrzucenia bo ca³y jest oblepiony - i przylepi³em do niego kopyto ta¶m± dwustronn±. Naddatek tkaniny wywija³em na zewn±trz kopyta i przylepia³em ¿ywic± do podstawy (tego panela). Mam nadziejê, ¿e to jest jasne. Narzêdzia z ¿ywicy czy¶ci³em Acetonem
4) Jak to wyschnie trzeba wzi±æ brzeszczot i odci±æ od podstawki - jak siê tnie tu¿ przy panelu to od razu wychodzi prosty brzeg os³onki. Papierem ¶ciernym trzeba wyrównaæ zadry powsta³e z ¿ywicy i tkaniny i nierówno¶ci wyszpachlowaæ. Ja u¿y³em szpachli samochodowej Novol dwusk³adnikowej. Trzeba rozrabiaæ partiami bo bardzo szybko tê¿eje - max 20 minut i jest nie do u¿ytku. Mo¿na te¿ kupiæ podobnie dzia³aj±c± szpachlê modelarsk± - w³a¶nie do mnie dosz³a - firmy Robbe - bêdzie na przysz³o¶æ ¿eby oszczêdziæ parê gram. Jako narzêdzie do szpachlowania bardzo dobrze sprawdzaj± siê stare karty bankomatowe, kodów jednorazowych i temu podobne Jak szpachla stê¿eje - szlifowanie, potem znowu szpachlowanie, szlifowanie itd. do uzyskania spodziewanego efektu. Ja koñczy³em papierem 240. No oczywi¶cie nie wolno nawaliæ tej szpachli nie wiadomo ile Szlifujemy prawie do pokazania siê laminatu - przecierki trzeba lekko doszpachlowaæ i doszlifowaæ. Jest to proces do¶æ czasoch³onny. Szpachlowanie i szlifowanie robimy dalej na kopycie!
5) Pozbywamy siê kopyta - rozpuszczamy styropian Acetonem, po czym resztki, które zosta³y odklejamy od laminatu razem z foli± i mamy czy¶ciutk± w ¶rodku os³onkê. I tu wyja¶ni³o siê zapewne wielu drêcz±ce pytanie - po co oklejaæ kopyto foli±?
6) Wycinamy otwory na o¶ silnika i wloty powietrza + drobne szlifowanko wyciêtych krawêdzi, ewentualnie drobne poprawki szpachli.
7) Malowanie - Jak efekt szlifowania bêdzie zadowalaj±cy malujemy podk³adem w spray'u - to co widaæ na fotkach ju¿ jest pokryte podk³adem - 3 warstwy. pierwsz± warstwê przetar³em papierem ¶ciernym 240 ¿eby jeszcze wyg³adziæ powierzchniê.
8) Jakby gdzie¶ wysz³o za cienko laminatu, albo siê przetar³ w trakcie szlifowanie, co siê zdarza mo¿na podkleiæ od ¶rodka tkanin± na klej cyjanoakrylowy albo Epoxy 5 czy 10 min - najszybsza metoda - nie trzeba czekaæ na wyschniêcie ¿ywicy L-285. Do wype³niania drobnych ubytków sprawdza siê te¿ klej O¶miorniczka
9) Malowanie lakierem - czekam na oklejony kad³ub - wtedy dorobiê maski i prysnê lakierem tak ¿eby gra³o z wzorem kad³uba - lakiery samochodowe w spray'u - dobra³em kolory pod kolor folii.
No i to ca³a tajemnica.
Co do owiewki to zrobi³em kopyto z laminatu, wyszpachlowa³em, wyszlifowa³em - by³o super. Postanowi³em spróbowaæ co¶ na nim obkurczyæ - pad³o na 3l butelkê po oleju ro¶linnym. Jak przygrza³em butelkê opalark± to tak ¶cisnê³o kopyto, ¿e siê zdeformowa³o i popêka³o Nie my¶la³em, ¿e to bêdzie taka si³a. Teraz je naprawiam. Wywali³em ze ¶rodka styropian i zala³em formê gipsem. Teraz czeka mnie ponowne szpachlowanie i szlifowanie, ale kopyto ju¿ na pewno siê nie zdeformuje W ka¿dym razie pierwsza próba pokaza³a, ¿e metoda obkurczania butelki PET ma szansê siê sprawdziæ.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 14.01.2009 15:24
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
T± metod± co opisa³e¶ wykonywa³em kad³uby do ³odzi , z t± ró¿nic± ¿e kopyto obk³ada³em gipsem z ta¶m± (tak± do p³yt gipsowych). Po usuniêsiu stropianu formê lekko szlifowa³em od ¶rodka i po posmarowaniu past± do butów zaczyna³em laminowanie. Na pocz±tek tkanina ok.30g/m, a pózniej grubsza. Ró¿nica polega³a na tym , ¿e wyjêty kad³ub nie wymaga³ prawie szpachli i szlifowania co wi±¿e siê z wag±. No i zawsze mo¿na zrobiæ drug± sztukê.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 14.01.2009 16:14
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Robert,
Du¿o dawa³e¶ tego gipsu (jaki to musi byæ gips) i tkaniny? Forma siê nie ³ama³a?
Z kad³ubem do ³odzi jest prostsza sprawa bo mo¿na go wyj±æ z formy - w moim przypadku ca³ej os³onki raczej by nie wyj±³ - trzeba by formê zepsuæ, ale mo¿na by spróbowaæ zrobiæ formê na po³ówkê os³onki i potem j± z³o¿yæ z dwóch czê¶ci - dziêki za podpowied¼ - takiej metody w sieci nie znalaz³em , a patent z past± do butów przedni. Czyta³em o robieniu form z laminatu i pastowaniu past± do pod³ogi jako rozdzielacz, ale gips i pasta do butów to dla mnie nowo¶æ. O kolor pasty i firmê nie pytam
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 14.01.2009 20:15
|
Moderator
Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08
|
T± metod± ostatnio robi³em kad³ub do jachtu motorowego d³ugo¶ci 70cm.Forma mia³a ok. 2cm grubo¶ci, gips szpachlowy + ta¶ma do maskowania szczelin na ³±czeniach p³yt gipsowych.Forma by³a od ¶rodka pomalowana olejn±, a wrazie skomplikowanego kszta³tu mo¿na zrobiæ dzielon± na dwie czê¶ci.T± sam± metod± zrobi³em kiedy¶ formê do kad³uba szybowca d³. 120cm, ale na tym siê skoñczy³o(kupi³em gotowe na allegro). Patent jest mój wiêc w sieci go niema
Edytowane przez robloz dnia 14.01.2009 20:16
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 17.02.2009 21:37
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Ma³y update prac
Kad³ub skoñczony - do dokoñczenia zosta³a tylko kabinka i malowanie os³ony silnika
A to moja jednostka napêdowa na swoim miejscu
Tyle na dzisiaj.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 22.02.2009 15:09
|
Administrator
Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08
|
Zrobi³em kabinkê i pomalowa³em os³onê silnika
Os³onê kabinki wyt³oczy³em metod± pró¿niow± z kawa³ka tworzywa PET grubo¶ci 0,6 mm maszyn± Marcina (Aquariusa) - piêkna sprawa! Muszê sobie co¶ takiego zrobiæ Tworzywo PET kupi³em w sklepie "CHEMIA" na Kostrogaju (przy kompleksie Gaja).
Tak to wygl±da³o zaraz po t³oczeniu:
Gotowa, zmontowana i oklejona kabinka na swoim miejscu:
Tyle na dzisiaj.
Biorê siê za montowanie wyposa¿enia i podwozia. Chyba niebawem podsumowanie tematu
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|