Po wielu miesi±cach oczekiwania sta³o siê - w dniu dzisiejszym model zosta³ oblatany. Wykona³em nim 3 loty i przyznam, ¿e mocno siê spoci³em - nie wiem czy to skutek jeszcze mijaj±cej choroby, czy z wra¿enia.
Przyznam, ¿e model jest piekielnie szybki i do¶æ specyficzny w pilota¿u - to chyba przez ten system ¿yroskopu zastosowany w nim przez producenta. No i to co rzuci³o mnie siê w oczy i trochê da³o we znaki w sprowadzaniu go na ziemiê - model jest dobrze wywa¿ony i z u¿yciem EDF-ów leci poziomo, natomiast jak tylko zamknie siê gaz i jeszcze jest siê pod wiatr, model zwalnia, ale do¶æ mocno zadziera dziób do góry. Przesun±³em tak na wszelki wypadek pakiet do przodu o ok. 5 cm, ale niestety efekt by³ ten sam. -|-
Ale nic dali¶my radê i model powróci³ 3 razy bezpiecznie na ziemiê, choæ przy trzecim l±dowaniu - trochê twardszym - okaza³o siê, ¿e sko¶noocy wykonawcy do¶æ kiepsko przykjeili jedn± z p³óz, na których model l±duje i w efekcie odklei³a siê ona.
No có¿ przykleimy i bêdziemy dalej trenowaæ -
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
No i to co rzuci³o mnie siê w oczy i trochê da³o we znaki w sprowadzaniu go na ziemiê - model jest dobrze wywa¿ony i z u¿yciem EDF-ów leci poziomo, natomiast jak tylko zamknie siê gaz i jeszcze jest siê pod wiatr, model zwalnia, ale do¶ mocno zadziera dziób do góry.
Tym bardziej nie dawa³o mi to spokoju, ¿e nawet przesuniêcie pakietu do przodu o 4-5 cm nie przynios³o zmiany w zachowaniu modelu przy ograniczeniu prêdko¶ci.
My¶lê, ¿e wiem gdzie tkwi powód takiego zachowania siê modelu przy wy³±czeniu-zredukowaniu napêdu.
Instrukcja nakazuje takie ustawienie w neutrum lotek:
Lotki s± zespolone na sta³e ze swego rodzaju klapami i to one maj± byæ w powierzchni p³ata skrzyd³owego, natomiast lotki w takim uk³adzie s± uniesione w górê w neutrum. I my¶lê, ¿e takie ich ustawienie skutkuje zadzieraniem nosa przy ograniczeniu prêdko¶ci. Zmniejszy³em o po³owê wychylenie lotek - tym samym klapy bêd± trochê ni¿ej.
Edytowane przez Andy dnia 30.04.2013 21:44
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Fajnie wygl±da w locie. Dopiero fotka z Tob± pokazuje jak spory to jet modelik.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Piêkny model, spodziewa³em siê ¿e przy takich gabarytach to tylko z podwozia start, z tu proszê, no ale takim modelem te¿ trzeba umieæ odpowiednio rzuciæ
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
no ale takim modelem te¿ trzeba umieæ odpowiednio rzuciæ
- nie jest tak ¼le - - jak odpali siê te dwie suszarki na pok³adzie, to powinien on spokojnie sam ze stanu 0 zacz±æ przemieszczaæ siê. Ale trochê szkoda mi tak du¿ego poboru pr±du od razu na pocz±tku lotu - jak pisa³em powy¿ej dwie szuszarki wysokoobrotowe na pok³adzie
Edytowane przez Andy dnia 05.05.2013 13:45
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17