Najgorsza jest cisza. Ta upiorna cisza, kiedy wszyscy czekali, aż pilot wypłynie na powierzchnię i podniesie rękę w geście "nic mi nie jest". Ale nie wypłynął... Tęcza z akrobacyjnego Christen Eagle połączyła po raz kolejny dwa żywioły powietrze, które nosiło Pilota Marka Szufę tyle tysięcy godzin i woda nad którą przemierzył tyle tysięcy kilometrów. Dlaczego? To pytanie zadajemy sobie wszyscy. Antoine De Saint Exuperty - pilot, który również zakończył swój lot na dnie morza, pisał o lataniu tak:
"Mój zawód daje mi szczęście. Czuję się oraczem lotniczych szlaków.(...) Nie żałuję niczego. Grałem i przegrywałem. To należy do mojego zawodu. Ale przecież oddychałem, oddychałem wiatrem (...). Kto raz tego pokarmu skosztował, nie zapomni go nigdy. Prawda koledzy? Nie o to chodzi, aby życie narażać. To pretensjonalna formułka. Nie jestem wielbicielem torreadorów. Nie niebezpieczeństwo kocham. Wiem co kocham. Życie."
Panie Marku dziękujemy.
Chyba lepiej i piękniej tak jak to zrobił Marcin nie można tego opisać, tego co wszyscy czujemy.
To miała być najwspanialsza cywilna impreza lotnicza w Polsce i wszystko się zapowiadało , że tak będzie. Marek Szufa uwielbiał przylatywać do Płocka. Tu czuł się zawsze jak w domu. Bardzo często to podkreślał. Miałem okazje z nim parę razy rozmawiać na naszym lotnisku. Na każde "witamy Panie Marku" odpowiadał ZAWSZE uśmiechem, serdecznym uściskiem. Żadne pokazy lotnicze nie będą już takie same. Nie wyobrażam sobie skarpy bez Curtis Jenny i Marka w białym szaliku, nie wyobrażam sobie slalomu bez pędzącego miedzy pylonami tuż nad taflą wody Christen Eagle.
Po mimo tej tragedii pierwszy dzień płockich pokazów prawie w całości sie odbył i było mnóstwo fantastycznych pokazów.
Jeśli macie jakieś materiały z pierwszego dnia to wrzucajcie to tutaj.
Fakt Arczi,
Twoje filmiki oglądałem już wczoraj i jak widzisz nadal jestem spragniony - liczyłem na większy wysyp produkcji dokumentacyjnej wszelakiej maści.
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Wiesz Bartek, ja również oglądając fotki widziałem taką, że byłem przekonany, że dalej był Pan Marek wykonał przelot pod mostem.
Ale dzięki Twojemu filmowi kwestia jest jasna.
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Postanowiłem nie wstawiać czarno białego , smętnego filmu.
Ja również wolę zapamiętać profesjonalizm Pana Marka z filmu, z poprzedniej edycji pikniku (przyznam, że filmik ten oglądałem wielokrotnie): YouTube Video
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
mam podobne odczucia gdy przeglądam te materiały co Wy Koledzy... nie raz jak patrzę na ęcące arobacje samoloty nad eppl lub na szybowce to odruchowo wracam do tamtych wspomnień...
Edytowane przez stawoj dnia 16.07.2011 17:56