Zobacz temat
RC P³ock :: Modele RC :: Relacje z budowy
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 go¶æ(ci)
 Drukuj temat
DH94 Moth Minor 1:5
SlavikS
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 07.08.2011 13:14
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Po pierwszych do¶wiadczeniach w zawodach makiet wg "p³ockiego" regulaminu i problemach ze startem z naszego trawiastego pasa postanowi³em zrobiæ Motha jeszcze raz, ale tym razem jednak trochê wiêkszego. Pojecha³em na du¿e Xero, a w nim bardzo mi³a Pani zrobi³a mi powiêkszenia planów do skali 1:6 i skali 1:5. Przyjrza³em siê im w domu i po wykonaniu kilku pomiarów postanowi³em postawiæ na skalê 1:5 - bêdzie 1,5 raza wiêksza od swojej poprzedniczki i ju¿ w wersji spalinowej. Ograniczenia regulaminowe wagi modelu do 5 kg raczej wykluczaj± zastosowanie napêdu benzynowego. Bêdzie najprawdopodobniej dobry czterotakt.

DH94 Moth Minor - skala 1:5
Plany: Jerry L. Bates (powiêkszone ze skali 1:8)
Rozpiêto¶æ: 207 cm
D³ugo¶æ: 141 cm
Waga: planowana do 3,5 kg
Planowany napêd: spalinowy 4 takt (w zale¿no¶ci od wagi)

Ostatnio pogoda nas nie rozpieszcza, wiêc zacz±³em d³ubaninkê.
Jak to zwykle u mnie bywa, na pierwszy ogieñ posz³y stateczniki. Tym razem zastosowa³em inn± technologiê. Na depron 6mm naklei³em szablony, po czym je wyci±³em. Brzegi oklei³em ta¶m± malarsk±.

www.ss.petronet.pl/Moth2/1.jpg

Na tak przygotowanym kopycie owin±³em 5 pasków balsy 1mm uprzednio zmoczonej w p³ynie do mycia okien z amoniakiem (amoniak bardzo skuteczne zwiatcza balsê i wtedy siê nie ³amie) i posmarowanej klejem do drewna.

www.ss.petronet.pl/Moth2/2.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/3.jpg

Po wyschniêciu doszlifowa³em sklejon± balsê do grubo¶ci depronu i takim sposobem mam wytrzyma³± ramê konstrukcji statecznika.

www.ss.petronet.pl/Moth2/4.jpg

To samo zrobi³em ze statecznikiem poziomym.

www.ss.petronet.pl/Moth2/5.jpg

Papierowy szablon zosta³ ostro¿nie zerwany z depronu, przykryty foli± i na tej bazie zacz±³em do ramy dok³adaæ kolejne elementy statecznika poziomego.

www.ss.petronet.pl/Moth2/6.jpg

Poniewa¿ profil statecznika jest dwuwypuk³y na spód i górê statecznika w miejscu ³±czenia czê¶ci doklei³em paski balsy grubo¶ci 2,5mm. W sumie da³o mi to grubo¶æ 11mm na d¼wigarze statecznika i w³a¶nie paski balsy o takiej wysoko¶ci zosta³y wklejone w miejscach ¿eber (balsa 2,5mm). Na brzegach statecznika wystaj± symetrycznie poza grubo¶æ ramki o 2,5mm. Pozwoli to po doszlifowaniu ¿eber do wysoko¶ci ramki nadaæ ostateczny profil statecznikowi. Po tej operacji statecznik zostanie rozciêty na dwie czê¶ci.

www.ss.petronet.pl/Moth2/7.jpg

Tyle do tej pory. Nie pali mi siê z t± budow±, wiêc relacja zapewne bêdzie d³uga Wink
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 07.08.2011 14:10
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Noooo,
Slaviks nied³ugo dogonisz rozmiarami Rafa³a i jego Fourniera Wink

Czekam na dalsze odcinki - zawsze u Ciebie uda mnie siê podpatrzeæ co¶ z "warsztatu modelarskiego"


Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09.09.2011 09:24
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Pogoda warsztatowa - relacji ci±g dalszy Wink

Statecznik poziomy po 2 godzinach uwa¿nego szlifowania nabra³ ostatecznego profilu.
Etapami, t± sam± technologi± co statecznik poziomy, zrobi³em statecznik pionowy. Najpierw sklejone do kupy elementy konstrukcyjne o grubo¶ci 6 mm.

www.ss.petronet.pl/Moth2/8.jpg

Potem, dla nadania profilu, zosta³y doklejone w miejscu ³±czenia czê¶ci statecznika paski balsy grubo¶ci 2,5mm, a potem paski balsy wysoko¶ci 11 mm na ¿ebra (balsa 2,5mm). Na brzegach statecznika wystaj± symetrycznie poza grubo¶æ ramki o 2,5mm. Po doszlifowaniu ¿eber do wysoko¶ci ramki wyszed³ ³adny dwuwypuk³y profil. Statecznik pó¼niej zostanie rozciêty na dwie czê¶ci.

www.ss.petronet.pl/Moth2/9.jpg

Przymiarka - ogonek w ca³o¶ci Wink

www.ss.petronet.pl/Moth2/10.jpg

Przyda³oby siê taki ³adny ogonek na czym¶ powiesiæ, wiêc zabra³em siê za konstrukcjê kad³uba. Pierwsza kratownica na desce. Balsa 5mm wzmocniona listewkami sosnowymi 5x5mm.

www.ss.petronet.pl/Moth2/11.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/12.jpg

Tyle na dzisiaj.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
SlavikS
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14.09.2011 11:13
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Konstrukcji kad³uba ci±g dalszy.

Druga kratownica dosycha na desce. W miêdzyczasie wyci±³em komplet wrêg na doln± skrzynkê kad³uba - sklejka 3mm i balsa 4 mm.

www.ss.petronet.pl/Moth2/13.jpg

Z uwagi na to, ¿e wrêga silnikowa jest robiona w ca³o¶ci powêdrowa³a na skraj deski monta¿owej. Planujê j± pó¼niej wzmocniæ tkanin± szklan± i dodatkowym kawa³kiem sklejki 1,5 - 2mm klejonymi na ¿ywicê.

www.ss.petronet.pl/Moth2/14.jpg

Ni¿ej kolejne etapy wklejania wrêg i budowania kratownicy tylnej czê¶ci kad³uba.

www.ss.petronet.pl/Moth2/15.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/16.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/17.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/18.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/19.jpg

Od spodu zosta³o ju¿ tylko wkleiæ platformê do mocowania skrzyd³a.

Tyle na dzisiaj.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
SlavikS
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 25.09.2011 13:46
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Konstrukcja kad³uba posz³a znacznie do przodu.

www.ss.petronet.pl/Moth2/20.jpg

Spód kratownicy pokryty bals± 2 mm - s³oje w poprzek kad³uba !!! Wrêgi garba tylnej czê¶ci kad³uba wyciête z balsy 4 mm, przednie z balsy 5 mm. Pod³u¿nice - balsa 5x5 mm.
Wrêga silnikowa zosta³a wzmocniona tkanin± szklan± 80 g/m2 i dodatkowym kawa³kiem sklejki 2mm klejonymi na ¿ywicê.
Ni¿ej fotki kad³uba z ró¿nej perspektywy.

www.ss.petronet.pl/Moth2/21.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/22.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/23.jpg

Wklei³em pó³kê pod mocowanie skrzyd³a i wzmocnienia sklejkowe w centralnej czê¶ci kad³uba jak widaæ na fotce. Mocowanie pó³ki wzmocnione trójk±tnymi listewkami sosnowymi klejonymi na ¿ywicê.

www.ss.petronet.pl/Moth2/24.jpg

Mo¿na zabieraæ siê powoli za pokrywanie tylnej czê¶ci kad³uba - balsa 2 mm. Przód musi poczekaæ na monta¿ ³o¿a silnika i zbiornika paliwa. W tym celu sklei³em ze sob± 2 paski formatek balsy na ty³ i 3 paski na centraln± czê¶æ kad³uba, namoczy³em w p³ynie do mycia okien z amoniakiem i przyszpili³em do wrêg kad³uba w celu nadania odpowiedniego kszta³tu. Po wyschniêciu formatki wygl±daj± tak:

www.ss.petronet.pl/Moth2/26.jpg

i ¶wietnie pasuj± do kszta³tu garbu kad³uba.

www.ss.petronet.pl/Moth2/25.jpg

Ostatecznie oklejony garb:

www.ss.petronet.pl/Moth2/27.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/28.jpg

Sklei³em równie¿ wrêgi konstrukcyjne pod budowê os³ony silnika. Sklejka 2mm wzmocniona listwami sosnowymi 5x5 mm. Planujê na tym owin±æ sklejkê 0,4 mm, po czym wzmocniæ to tkanin± szklan± klejon± na ¿ywicê. Powinno to utrzymaæ kszta³t, wiêc mo¿e uda mi siê zrobiæ uchylne klapy os³ony jak w oryginale. By³by dobry dostêp serwisowy do silnika.

www.ss.petronet.pl/Moth2/29.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/30.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/31.jpg

W czasie schniêcia tego i owego zacz±³em konstrukcjê kó³ka ogonowego. Pamiêtam, ¿e przy ocenie mniejszej siostrzyczki komisja mia³a uwagi co do niemakietowego kó³ka ogonowego. Teraz bêdzie makietowe Smile

www.ss.petronet.pl/Moth2/32.jpg

No i dalej robota mi stanê³a - bez silnika i mocowania nie bardzo mog³em zamykaæ kad³ub. Trza by³o wysup³aæ zaskórniaki i zamówiæ ma³e co nieco. Po lekturze forów dyskusyjnych pad³o na czterotakt SAITO FA-100 (17 cm3). Paczuszka dojecha³a, a w niej ma³e dzie³o sztuki - no po prostu cudo.

www.ss.petronet.pl/Moth2/33.jpg

Dokupi³em do niego mocowanie DUBRO, które ma minimalizowaæ przenoszenie wibracji od silnika na konstrukcjê i przej¶ciówkê 90 stopni do t³umika. Bez tego nijak nie mo¿na zmie¶ciæ t³umika pod owiewk± - z za³o¿enia ten t³umik wystaje na kilometry poza model - kto to wymy¶li³? Mo¿na oczywi¶cie dokupiæ elastyczn± rurê t³umika, ale to kolejne 200 PLN Sad Puki co bêdê kombinowa³ jak schowaæ ten fabryczny. Spêdzi³em ³adne parê godzin na przymierzaniu, pasowaniu i mierzeniu tego wszystkiego. Wysz³o na to, ¿e przez tylne umiejscowienie ga¼nika mocowanie DUBRO zas³ania ¶ruby regulacji i d¼wigniê przepustnicy. Nijak nie da siê tego przykrêciæ od przodu firewalla tak ¿eby maska silnika wszystko przykry³a. Skutkiem tego mocowanie silnika przykrêci³em za firewallem. Wygl±da to tak:

www.ss.petronet.pl/Moth2/34.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/36.jpg

Wyciête otwory po zamontowaniu DUBRO uszczelni³em silikonem.

Silnik troszkê pochyli³em (przekrêci³em zgodnie ze wskazówkami zegara) - lepiej siê mie¶ci w os³onie.

www.ss.petronet.pl/Moth2/35.jpg

Teraz mogê zrobiæ otwory pod przewody paliwowe i bowden przepustnicy i zabezpieczyæ komorê zbiornika przed wsi±kaniem paliwa - to niebawem.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 25.09.2011 14:16
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

No, no Slaviks.
Modelik zapowiada siê znakomicie - no i jak zawsze precyzja i perfekcja wykonania. Trzymam kciuki za projekt. Szkoda, ¿e nie zd±¿ysz z ulotnieniem na zakoñczenie sezonu - a mo¿e siê mylê?????
Edytowane przez Andy dnia 25.09.2011 14:17
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 27.09.2011 15:52
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

A, to zale¿y kiedy zakoñczenie sezonu Wink
Tak na powa¿nie to jeszcze wiele wiele godzin pracy przede mn±. To tylko tak szybko siê na fotkach ogl±da Smile
Oby uda³o siê skoñczyæ na rozpoczêcie sezonu to bêdzie bardzo dobrze. Postaram siê byæ na bie¿±co z relacj±. Znakomit± wiêkszo¶æ elementów do budowy mam, wiêc nie powinno byæ zbytnich przestojów.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27.09.2011 18:43
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Postaram siê byæ na bie¿±co z relacj±.


No w³a¶nie na to bardzo liczymy - Smile
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
dorob
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28.09.2011 12:37
Awatar

modelarz


Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10

Cudeñko, nie spiesz siê, 3mam kciuka ¿eby¶ wygra³ przysz³oroczne makiety.
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob
 
http://marcindorobek.com
SlavikS
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22.10.2011 00:30
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Budowy ci±g dalszy.
Przymierzy³em siê do kó³ka ogonowego, Zgodnie z planem powinno wygl±daæ to tak:

www.ss.petronet.pl/Moth2/37.jpg

Popatrzy³em na fotki orygina³u i wychodzi na to, ¿e kó³ko ogonowe powinno byæ zamontowane nieco inaczej:

www.ss.petronet.pl/Moth2/46.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/38.jpg

Rodzi to pewne komplikacje w sterowaniu kó³kiem przez ster kierunku, wiêc projektant poszed³ na kompromis. Ja mam na to pewien pomy³ - fotki wkrótce.

Zrobi³em pó³kê mocowania serw i pakietu do zasilania elektroniki. Na fotkach widaæ serwa, gniazdo na pakiet, UBEC i wy³±cznik zasilania, który bêdzie dostêpny z kabiny drugiego pilota. Wklei³em te¿ bowden przepustnicy.

www.ss.petronet.pl/Moth2/39.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/40.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/41.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/42.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth2/43.jpg

Zamontowa³em zbiornik paliwa (450 ml). Wcze¶niej komorê zbiornika spryska³em lakierem bezbarwnym. W razie jakiej¶ nieszczelno¶ci paliwo nie bêdzie wsi±kaæ w elementy konstrukcji. Zbiornik podpar³em na rurkach wêglowych o ¶rednicy 2 mm.

www.ss.petronet.pl/Moth2/44.jpg

Po monta¿u zbiornika paliwa i pó³ki z serwami mog³em zamkn±æ kad³ub od góry.

www.ss.petronet.pl/Moth2/45.jpg
Edytowane przez SlavikS dnia 22.10.2011 00:37
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
dorob
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22.10.2011 02:24
Awatar

modelarz


Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10

Shock jak dla mnie BAJKA, jestem pod ogromnym wra¿eniem precyzji i jako¶ci wykonania.
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob
 
http://marcindorobek.com
Andy
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22.10.2011 09:38
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Po monta¿u zbiornika paliwa i pó³ki z serwami mog³em zamkn±æ kad³ub od góry.


- tak na zawsze ? A jak trzeba bêdzie siê tam dostaæ w razie nag³ej konieczno¶ci?
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24.10.2011 07:25
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Andy napisa³/a:
Po monta¿u zbiornika paliwa i pó³ki z serwami mog³em zamkn±æ kad³ub od góry.


- tak na zawsze ? A jak trzeba bêdzie siê tam dostaæ w razie nag³ej konieczno¶ci?


Nie zak³adam, ¿e bêdzie taka potrzeba. Poza tym jest wiêcej miejsc w modelu, o których mo¿na powiedzieæ to samo. Przy takim za³o¿eniu ca³y model nale¿a³oby zrobiæ w kawa³kach. Trzeba pamiêtaæ, ¿e od góry bêd± wyciête otwory - piloci musz± gdzie¶ siedzieæ Smile wiêc taki dostêp np. do UBEC'a bêdzie. Zbiornik, jakby co, mo¿na wyj±æ do ty³u przez otwory we wrêgach. Próbujê przynajmniej na razie, robiæ jak najbardziej makietowo, a taka zdejmowana góra kad³uba da³aby dodatkowe linie podzia³u, których na oryginale nie by³o.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24.10.2011 07:28
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Próbujê przynajmniej na razie, robiæ jak najbardziej makietowo, a taka zdejmowana góra kad³uba da³aby dodatkowe linie podzia³u, których na oryginale nie by³o.


- rozumiem zamys³ i cel Smile
Edytowane przez Andy dnia 24.10.2011 07:31
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 31.10.2011 20:28
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Kó³ko ogonowe na swoim miejscu:

www.ss.petronet.pl/Moth2/47.jpg

Jak widaæ na fotce do sterowania kó³kiem konieczne jest wykonanie przegubu, który ³±czy o¶ mechanizmu kó³ka z prêtem steruj±cym, który wejdzie w rurkê zamontowan± w ster kierunku. Zbytnio nie kombinowa³em i wykorzysta³em mechanizm ze starego parasola - dolutowa³em go do osi. O¶ka zawis³a na p³ytkach laminatowych jednostronnie pokrytych foli± miedzian±. P³ytka dolna zosta³a podciêta, podgiêta i zlutowana pod k±tem, górna zosta³a wklejona w podciêcie wykonane pod odpowiednim k±tem. Klejone oczywi¶cie na ¿ywicê epoksydow±. Podszlifowa³êm te¿ widelec - teraz jest bardziej smuk³y i bardziej pasuje do orygina³u. Na o¶kê naci±gn±³em z naddatkem rurkê termokurczliw± - imituje gumow± os³onê. Kolejnym krokiem bêdzie os³oniêcie mechanizmu sklejk± 0,4 mm i pasowanie usterzenia.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 31.10.2011 21:12
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Zbytnio nie kombinowa³em i wykorzysta³em mechanizm ze starego parasola - dolutowa³em go do osi.

- zawsze wiedzia³em, ¿e nasz GZO to "Pomys³owy Dobromir" - Wink
Bardzo fajny pomys³.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 06.11.2011 13:17
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Mechanizm sterowania przykryty sklejk± 0,4 mm. Rozci±³em statecznik pionowy, wstawi³em zawiasy (na razie na sucho) i spasowa³em z mechanizmem sterowania kó³kiem ogonowym. Zawiasy zostan± wklejone po oklejeniu obu czê¶ci statecznika.

www.ss.petronet.pl/Moth2/53.jpg

Rozci±³em równie¿ statecznik poziomy. Muszê usterzenie spasowaæ przed oklejeniem boków kad³uba - chcê ukryæ ca³e sterowanie steru wysoko¶ci w ¶rodku. W tym celu z ko³ka dêbowego o ¶rednicy 10 mm zrobi³em ³±cznik, w który wklei³em na ¿ywicê prêt stalowy z dolutowan± na ¶rodku d¼wigni± - konstrukcja ³±cznika na fotce.

www.ss.petronet.pl/Moth2/54.jpg

Obie po³ówki tylnej czê¶ci steru wysoko¶ci zosta³y sklejone z ³±cznikiem na ¿ywicê. Teraz szlifowanko, pasowanie zawiasów i reszty mechaniki steru wysoko¶ci.
Edytowane przez SlavikS dnia 23.12.2011 23:21
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
robloz
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 06.11.2011 13:39
Awatar

Moderator


Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08

W miejscu lutowania prêt jest okr±g³y?
Chodzi mi o to, aby w czasie eksploatacji siê nie poluzowa³o. Wszystkie osie sterów i wszelkich popychaczy jakie lutowa³em w okrêtach by³y spi³owane w miejscu lutowania na prostok±t.

Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 06.11.2011 13:55
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Okr±g³y. D¼wignia dodatkowo wchodzi w wyciêcie w ko³ku i oblana jest ¿ywic±. Mam nadziejê, ¿e wytrzyma. Ju¿ poklejone to nie bêdê rozbiera³, ale cenna uwaga na przysz³o¶æ - dziêki!
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
SlavikS
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23.12.2011 23:13
Awatar

Administrator


Postów: 2235
Data rejestracji: 20.05.08

Prace powoli posuwaj± siê na przód.
Ster wysoko¶ci spasowany. Dorobi³em popychacz z rurki wêglowej - na koñcach wklei³em metalowe snapy. Na fotce ni¿ej widaæ ukryty w kad³ubie mechanizm sterowania statecznika poziomego.

www.ss.petronet.pl/Moth2/50.jpg

Ze stalowych linek do uwiêzi zrobi³em mechanizm (linki) sterowania steru kierunku w uk³adzie pull-pull, po czym oklei³em na gotowo kad³ub bals± 1,5 mm. W miejscu ³±czenia tego poszycia z poszyciem garba powsta³ uskok 0,5 mm (garb by³ pokrywany bals± 2mm) - zrobi³em go umy¶lnie. Na zdjêciach orygina³u w³a¶nie taki uskok jest wyra¼nie widoczny.

Zabra³em siê za os³onê silnika. Konstrukcjê os³ony z wrêg sklejkowych owin±³em kartonem ze starego firmowego kalendarza, a nie jak pierwotnie zak³ada³em sklejk± 0,4 mm. Karton bardzo ³adnie mi siê u³o¿y³ na konstrukcji i kad³ubie zabezpieczonym foli±.

www.ss.petronet.pl/Moth2/51.jpg

Nastêpnie przes±czy³em karton ¿ywic± epoksydow± i zalaminowa³em dwiema warstwami tkaniny szklanej - pod spód 80 g/m2, a na wierzch delikatn± 18 g/m2. Przy okazji wylaz³ na wierzch jaki¶ chiñski rysunek co by³ na odwrocie kartki Smile

www.ss.petronet.pl/Moth2/52.jpg

Po wyschniêciu laminatu odci±³em co niepotrzebne i przeszlifowa³em papierem. Jestem bardzo zadowolony z efektu po³±czenia tego kartonu z laminatem - wysz³o naprawdê rewelacyjnie. Popracujê jeszcze nad t± os³on± i dopiero wrzucê fotki.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
DH94 Moth Minor 1:4 - F4C Relacje z budowy 49 19.03.2022 06:05
MOTH MINOR DH 94 - pierwsza makieta Relacje z budowy 14 31.01.2022 07:34
DH94 Moth Minor - relacja z budowy Relacje z budowy 58 04.03.2011 18:43
statystyka