Mikromodelik RC - CESSNA L-19 Dog Bird
|
xjm |
Dodany dnia 28.06.2019 20:50
|
modelarz

Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16
|
Nowy, zbudowany przeze mnie modelik zdalnie sterowany: CESSNA L-19 Dog Bird (Ptaszek) znany z wojny wietnamskiej jako samolot obserwacyjny.
Konstrukcja szkieletowa z balsy. Pokrycie: folia Oracover.
Rozpiętość skrzydeł: 462 mm. Długość: 332 mm
Powierzchnia skrzydeł: 2,5 dcm2
Masa do lotu (z baterią): 66 g*
Obciążenie powierzchni skrzydeł: 27 g/dcm2*
(*Uwaga: według wstępnego pomiaru model może wymagać jedynie lekkiego wyważenia)
Aparatura 2,4 GHz
Kanały: gaz, lotki, ster wysokości, ster kierunku (3 serwa 1,7g)
Odbiornik 6-kanałowy (1,2g)
Zasilanie odbiornika, silnika i serw: akumulator 3,7V
--------------------------------------------------------------------
Gotów do wzlotów...







Edytowane przez xjm dnia 28.06.2019 22:05 |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 28.06.2019 21:12
|

Administrator

Postów: 2252
Data rejestracji: 20.05.08
|
Podziwiam 
Jak można robić takie mikruski? Latałeś już którymś?
Edytowane przez SlavikS dnia 28.06.2019 21:12
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
xjm |
Dodany dnia 28.06.2019 21:36
|
modelarz

Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16
|
Trudno mówić o lataniu. Na razie były to raczej próby startu i obserwacji zachowań (pisałem o japończyku Zero). Takie maleństwa wymagają szczególnie równych powierzchni do startu i lądowań i takich muszę poszukać.
Szczerze mówiąc nie połknąłem jeszcze bakcyla latania. Lubię natomiast konstruować i budować lecz może to się zmieni. Dlatego tym razem zdecydowałem się na budowę lekkiego górnopłata właśnie z myślą o polataniu wreszcie. Dopiero co go skończyłem. |
|
|
|
xjm |
Dodany dnia 29.06.2019 14:35
|
modelarz

Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16
|
Udało się tak zaprojektować model oraz rozmieszczenie wyposażenia i baterii, że model w zasadzie jest wyważony bez konieczności dokładania ciężarków korygujących środek ciężkości  |
|
|
|
xjm |
Dodany dnia 08.07.2019 20:25
|
modelarz

Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16
|
Opiszę jak wykonałem oszklenie kabiny w tym samolociku.
1. Zaprojektowałem wszystkie "szkła", ich krągłości przymierzając szablonami do kadłba, skrzydeł i ramek konstrukcyjnych.
2. Mając poprawny kształt "szyb" zaprojektowałem do nich ramki, które następnie zostały wycięte w arkuszu folii Oracower, tej samej co kadłub.
3. Dobrałem temperaturę żelazka tak, by folia przykleiła się do "szyb" bez naruszania struktury tworzywa.
END
Edytowane przez xjm dnia 08.07.2019 20:26 |
|
|
|
xjm |
Dodany dnia 23.07.2019 11:25
|
modelarz

Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16
|
Musiałem wymienić silniczek z powodu zbyt małego ciągu.
Nowy właśnie dotarł.
Teraz ciąg śmigła na nowym silniczku wynosi ok. 55g.
Stosunek ciągu do masy: 82%
No to teraz w górę... |
|
|