Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Pomysł na makietę
Grabos
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22.12.2010 00:49
Awatar

modelarz


Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08

Chciałbym z wami porozmawiać na temat makiety/półmakiety Pipera ewentualnie Bellanca Citabria giganta powyzej 3 metrów.
Mam benzynowy silnik od piły spalinowej (nowy) 35cm 2km mierzyłem obroty to osiąga 14tys obr./min
Warto zakładać taki silnik do modelu?
Jeśli tak to jaka maksymalna rozpiętość mogę zrobić pod ten silnik?

Chciałbym żebyście potraktowali to jako luźny temat a wiec słucham waszych opiniiWink
Bez taśmy i tak nie poleci...
 
stawoj
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22.12.2010 09:05
modelarz


Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08

Kolega balcerseb88 ma model właśnie z silnikiem benzynowym (ten dwupłat niebieski co był na pokazach 2009). Tylko w jego przypadku chyba od kosiarki. Z tego co pamiętam jego silnik obracał się w lewo. Z tym się wiąże kłopot ze śmigłem bo są prawoskrętne. Więc śmigło zrobił sam.
Sprawdzałeś kierunek Twojego silnika ?
Edytowane przez stawoj dnia 22.12.2010 09:36
 
Grabos
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22.12.2010 10:32
Awatar

modelarz


Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08

Kierunek silnika prawy ( jak kierunek zegara) ale jesli nawet wał korbowodu wystaje z obu stron silnika wiec jest możliwość mocowania śmigła z obu stron silnika a wiec zmiany kierunku obrotu.
No i silnik od piły jest o tyle lepszy ze działa w każdej pozycji.
Bez taśmy i tak nie poleci...
 
MARCIO
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 22.12.2010 10:46
modelarz


Postów: 123
Data rejestracji: 05.01.09

Ja bym wybrał Bellanca Citabria ,dlatego że mało ich jest i fajnie by sie taki 3 metrowy prezentował na lotnisku , a Piper już jeden jest na lotnisku .Silnik ok , rozpiętość tak z 2,6m ~ 2,8 m ,bo silnik może okazać się za słaby jak na 3metry lub więcej .
Cool
 
SlavikS
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22.12.2010 11:10
Awatar

Administrator


Postów: 2236
Data rejestracji: 20.05.08

grabos65 napisał/a:
35cm 2km mierzyłem obroty to osiąga 14tys obr./min


Robert,
Pytanie ile obrotów wykręci ze śmigłem.
Patrzyłem po silnikach stricte modelarskich to 35 cm mają przynajmniej 2 x większą moc. Silnik o mocy 2km ma ok. 6,5 kg ciągu na śmigle 14x10, 15x8, 16x6, 16x8, 17x6. Jak na giganta to chyba mało, ale ja się na tym zupełnie nie znam. Chyba najlepszym źródłem faktycznie będzie Sebastian albo forum PFM w dziale makiet.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
balcerseb88
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22.12.2010 21:52
Awatar

modelarz


Postów: 130
Data rejestracji: 09.12.08

Witam
Tak na początek to taki silniczek jest za mały do 3 metrów rozpiętości jeśli chcesz latać z drobnym zapasem mocy proponował bym 2.6m góra oczywiści jestem za Bellance rzadko spotykany model sam kiedyś szukałem planów Smile
Co do silnika do osiągniesz z niego max 6400gram ciągu statycznego ogólnie można sobie przyjąć ok 3kg do 3,2kg ciągu z jednego konia ja sobie tak licze i zawsze sie zgadza przykład: Silnik od biesa moc ok 2.5km ciąg uzyskany max 8kg obrotów nie pamiętam ale tez sporo zależny od ciśnienia atmosferycznego max uzyskałem 8kg a juz innego dnia na tym samym śmigle 7800gram te same obroty. Ostatnio przerobiłem silnik od piły MAKITA 1.8km po testach i doborze smigła uzyskałem 5.6kg to daje ok 3.15kg ciagu z jednego konia a teraz co do przeróbki to nie opłaca sie teraz przerabiać takich silników trzeba poświecić sporo czasu żeby to jakoś wyglądało i nadawało sie do uzytku jesli masz dostęp do tokarki to jeszcze jeszcze trzeba utoczyć piastę co jest chyba najtrudniejszym zadaniem dopasowanie stożka klina itp. po druge przydał by sie zapłon elektroniczny to jest juz jakis kolejny koszt oraz spawanie tłumika jesli ma sie dostęp do wszytego i zrobi sie to samemu to ok mozna przy chwili wolnego czasu bawic sie jesli ma sie to komus zlecac to nie bardzo sie to kalkuluje jutro wstawie fotki "nowej" przerobionej Makity to sobie zobaczysz jak to wyglada u mnie przy po przeróbce
Jesli miał bys jakieś pytania pytaj postaram sie odpowiedzieć pomóc jesli trzeba cos wytoczyć pospawać tłumik loże zrobić śmigło tez możesz śmiało walić jakos sie tam dogadamySmile
Pozdrawiam
Taranis
Caarson
____________________
Sbach Hacker
Multiplex Heron
Extropodobny 1,8m
w budowie RYAN Specjal
Cirrus Sr20
 
dorob
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22.12.2010 22:43
Awatar

modelarz


Postów: 334
Data rejestracji: 12.10.10

Faktycznie Bellance to ciekawa opcja.
Tu na elektryku (wcale nie mały model), pięknie i dostojnie można tym polatać.
YouTube Video

Edytowane przez dorob dnia 22.12.2010 22:43
Pozdrawiam
MarCin
FotoDorob
 
http://marcindorobek.com
Grabos
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 22.12.2010 22:53
Awatar

modelarz


Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08

Jeśli chodzi o ciąg to z tego co czytałem na pfm to w tego typu modelach jak piper nie musi być duży bo one są głownie do latania w po okręgu. No a jeśli rzeczywiście mało mocy to mogę zrobić coś mniejszego tak jak mówisz 2.6m bo na razie jestem w fazie projektowania i dlatego wole z wami to wszystko ustalić. A co z tym zapłonem czemu na elektronikę lepiej? Czytałem kiedyś ze podobno lepiej się odpala z elektronicznym czy to tylko kwestia wagi(chociaż elektroniczny potrzebuje aku który tez waży)?
A jak wygląda sprawa z gaźnikiem?
Bez taśmy i tak nie poleci...
 
balcerseb88
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23.12.2010 08:08
Awatar

modelarz


Postów: 130
Data rejestracji: 09.12.08

Owszem tak do latania po okręgu wystarczy Ci jak uzyskasz ciąg o wartości 1/3 masy modelu z takim Ciagem można już od biedy latać ale wiadomo czym więcej tym lepiej a Bellanca Citabria z tego co pamiętam to samolot sportowo turystyczny wiec można będzie sie powygłupiać Smile) bo zapewne latanie po okręgu szybko by Ci sie znudziło zobaczy sam na fotkach poniżej
img814.imageshack.us/img814/897/gregkoontznew.gif
Co do zapłonu to będziesz miał straszne problemy z odpalaniem odpalenie reka prawie nie możliwe ponieważ takie zapłony maja iskrę dopiero przy sporych obrotach i trzeba się niezłe naszarpać ręka zęby sie udało ale pozostaje wkrętarka jako rozrusznik lub zmiana na elektroniczny zapłon. a co do wagi to zależny jaki masz zapłon w swoim silniku ale myślę ze te parę dkg powinieneś zaoszczędzić
Taranis
Caarson
____________________
Sbach Hacker
Multiplex Heron
Extropodobny 1,8m
w budowie RYAN Specjal
Cirrus Sr20
 
Grabos
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23.12.2010 10:18
Awatar

modelarz


Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08

No dobra silnik po małych modyfikacjach się nadaWink

Ale zostaje kwestia planów Bellanca Citabria nigdzie nie mogę znaleźć na profili są ale nie taki jak chce i w dodatku mało szczegółowe
Zna ktoś jakiś zbiór planów?
Widziałem Sebastian ze na pfm szukałeś planów do niego masz może jakiś trop na niego?
Bez taśmy i tak nie poleci...
 
robloz
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23.12.2010 10:26
Awatar

Moderator


Postów: 2388
Data rejestracji: 19.05.08

napisz do tego gościa, pytałem się go kiedyś o plany których nie było w wykazie i miał.
http://allegro.pl...75569.html
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
AQUARIUS
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 23.12.2010 13:21
Awatar

Moderator


Postów: 1752
Data rejestracji: 07.10.08

A to widziliście?
http://www.rc-net...p;t=129844
Citabria 3,2 m napędzana silnikiem 600 W i pakietem 3 x lipol 2100mAh i regiel 45A! Zobaczcie jak można lekko zrobić duży model i jakie czasy lotów na nim facet osąga... Model z pełną mechaniką skrzydła. Jestem ciekaw jak to jest z wytrzymałością tego modelu.\
A tak to cudo lata:
http://www.rcmovi...a-Citabria
Edytowane przez AQUARIUS dnia 23.12.2010 14:59
"Gdybym miał wybrać, wolałbym ptaki niż samoloty "
C. Lindberg
 
balcerseb88
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24.12.2010 09:35
Awatar

modelarz


Postów: 130
Data rejestracji: 09.12.08

Nie niestety do dzis dnia planów nie znalazłem wydaje mi sie ze trzeba bedzie gdzies kupic kiedys rozgladałem sie na allegro ale nikt nie miał jak bym takie plany zdobył zaczął bym budowe takiego modelu gdzies o rozpietosci 3.5m
Pozdrawiam
Taranis
Caarson
____________________
Sbach Hacker
Multiplex Heron
Extropodobny 1,8m
w budowie RYAN Specjal
Cirrus Sr20
 
stawoj
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24.12.2010 11:12
modelarz


Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08

AQUARIUS napisał/a:
A tak to cudo lata:
http://www.rcmovi...a-Citabria


Ten model lata tak wolno jak te małe leciutkie modele Pawła. Start z 2 m. To świadczy, że ma okropnie niską wagę co za tym idzie jest bardzo delikatny.Myślę też, że stąd biorą się te jego bardzo długie czasy lotów. Ja wykonać aż tak lekko taki wielki model ?
http://www.rcmovi...a-Citabria
1:48 na filmiku. Zobaczcie jak włącza hamulce wychylając obie lotki do góry.
Edytowane przez stawoj dnia 24.12.2010 11:18
 
Grabos
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24.12.2010 14:11
Awatar

modelarz


Postów: 320
Data rejestracji: 19.05.08

Może i i lata fajnie jak jest bardzo lekki ale ma tez swoje wady można latać tylko przy bezwietrznej pogodzie...

Napisałem do tego gościa z allegro co podał Robert i napisałem na rcgroups z prośbą o plany
Bez taśmy i tak nie poleci...
 
lukasz79
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 27.12.2010 22:40
Awatar

modelarz


Postów: 44
Data rejestracji: 19.05.10

ten model jest bardzo podobny do rwd5
 
Przeskocz do forum:
statystyka