Minititan-E325
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 07:43
|
modelarz
Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Witam Wszystkich!
Chcia³em przedstawiæ Wam relacjê z budowy mojego MiniTitana E-325 firmy Thunder-Tiger. Budowa zosta³a ukoñczona pomy¶lnie ju¿ w styczniu tego roku. W obecnej chwili uczê siê nim lataæ- na razie zawisy...no ale do rzeczy.
Otó¿ zawsze marzy³o mi siê heli do latania na zewn±trz- moja lama V4 niestety nie dawa³a rady nawet przy delikatnych podmuchach- zawsze mi gdzie¶ j± znios³o, no ale do latania po domu w sam raz. Zacz±³em rozmy¶laæ nad kupnem jakiego¶ helika klasy 450. Oferta jest du¿a i na pocz±tku mia³em mêtlik w g³owie i nie wiedzia³em do koñca co wybraæ. Buszuj±c po forach krajowych i zagranicznych porównywa³em opisy u¿ytkowników ¶mig³owców ró¿nych producentów. Po dniach i nocach zastanawiania siê wybór pad³ na MiniTitana-E325. Helika zamówi³em w Modelemax w wersji KIT z silnikiem i regulatorem. Sk³adanie tego ¶mig³owca krok po kroku da³o mi du¿o frajdy oraz pozwoli³o na dok³adne zapoznanie siê z budow±, z tego wzglêdu uwa¿am ¿e sk³adanie od podstaw jest lepsze ni¿ kupno zestawu RTF.
Zapraszam do obejrzenia zdjêæ z budowy W miarê mo¿liwo¶ci galeriê bêdê aktualizowa³.
Tak wygl±da pud³o. Jest solidnie wykonane z twardego i grubego kartonu co z pewno¶ci± dobrze zabezpiecza czê¶ci wewn±trz.
Zawarto¶æ opakowania. Wszystkie czê¶ci pogrupowane w zestawy, popakowane w torebki foliowe z odpowiednim oznaczeniem.
Bardzo dobrze napisana instrukcja nie pozwala³a na chwilê zastanowienia
Poni¿ej zdjêcie woreczka "A" z czê¶ciami g³ównego rotora.
No to do dzie³a
Maleñkie ³o¿yska- w tym modelu praktycznie wszystko co siê rusza jest u³o¿yskowane
Gotowe
Woreczek B: zestaw flybara + okucia ³opat oraz inne drobiazgi
£o¿yska okuæ- w sumie a¿ 3 ró¿ne ³o¿yska na jedno okucie, resory gumowe, pier¶cienie dystansowe + podk³adki= solidnie.
Okucia za³o¿one. Instrukcja jasno okre¶la w którym miejscu u¿yæ kleju do ¶rub zawartego w zestawie.
"BAG C"- czyli g³ównie tarcza steruj±ca, miksery i......³o¿yska oczywi¶cie
Tarcza steruj±ca
A w miêdzyczasie wyci±³em, sklei³em i oklei³em kabinkê
Poskrêcane popychacze z zestawu "D"- instrukcja zawiera rysunki w skali 1:1- nie ma problemów z ustaleniem d³ugo¶ci. G³owica ju¿ prawie gotowa
G³owna rama z paczki "E" czê¶ciowo z³o¿ona
W torebce "F" mamy u³o¿yskowane mocowanie osi g³owicy oraz pó³kê akumulatora z regulacj±! - bardzo przydatne przy wywa¿aniu heli.
"G"- czyli g³ówne ko³o zêbate, ³o¿ysko jednokierunkowe, tuleja ³o¿yska i podk³adki.
To co¶ zaczyna ju¿ przypominaæ helikopterek Prowadnica tarczy zamocowana z przodu a nie z ty³u jak w przypadku wiêkszo¶ci modeli. U³atwia to ew. monta¿ b±d¼ demonta¿ tylnego snapa tarczy. Ta czê¶æ jest mocowana za pomoc± ¶rub wiêc nie ma problemów z ew. wymian± w razie uszkodzenia. Ten sposób monta¿u prowadnicy by³ jednym z powodów kupna tego modelu
Paczuszka "H"- zestaw skrzynki ogonowej
Skrzynka czê¶ciowo z³o¿ona. Na zdjêciu dalej widaæ ¶lizgacz regulacji skoku wirnika ogonowego- ma on dwa punkty podparcia- z góry i z do³u. To kolejny atut maj±cy wp³yw na zakup tego modelu. Na forach czyta³em o przypadkach powstawania przekosu i wskutek czego blokowania siê ¶lizgacza w przypadku sterowania z jednej strony. W tym przypadku si³y rozk³adaj± siê równomiernie wiêc przekos nie wyst±pi.
"BAG I"- zestaw ¶mig³a ogonowego: ³opaty, okucia, du¿o ³o¿ysk i wiele innych rzeczy
Wirnik ogonowy kompletny
"BAG J"- zestaw przek³adni pasa napêdu wirnika ogonowego. Po z³o¿eniu przek³adnia ta, aluminiowa rurka ogona oraz wirnik ogonowy stanowi± jeden oddzielny zespó³ montowany pó¼niej w ramê g³ówn± za pomoc± ¶rub. Jest to wg mnie super rozwi±zanie- kolejny element "ZA" kupnem tego modelu.
Ogon zamontowany
Paczka "K"- silnik i regulator z zestawu- oczywi¶cie bezszczotkowy, metalowe mocowanie silnika z otworem "fasolka" w celu ³atwej regulacji po³o¿enia silnika wzglêdem g³ównego ko³a zêbatego, dwie zêbatki silnika do wyboru 13T i 15T w zale¿no¶ci od zastosowanego akumulatora Li-Po. 13T dla 3S1P a 15T dla 2S1P. W moim Przypadku 13T. Regulator posiada wyciêt± koszulkê w celu u³atwienia oddawania ciep³a przez radiator.
Elektronika w trakcie monta¿u
Drewniane ³opaty z zestawu
Wkrótce zamieni³em je na wêglowe. Oprócz wytrzyma³o¶ci s± wg mnie ³adniejsze ni¿ drewniane
Poni¿ej zdjêcia z³o¿onego helika z jeszcze drewnianymi ³opatami.
Edytowane przez atom dnia 29.03.2011 20:19
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.03.2011 08:05
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
No to witam kolejnego "zakrêconego" heli maniaka.
Trzymam kciuki za efekty w nauce latania helikiem.
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 08:15
|
modelarz
Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Witam
A dziêkujê!
Pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 26.03.2011 09:13
|
modelarz
Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Witam, wreszcie kto¶ z porz±dnym modelem a tak powa¿nie to dobry sprzêt i nie trzeba go tuningowaæ o alu bo te up-graty mog± pogorszyæ tylko w³a¶ciwo¶ci lotne. Lata³em nim w 2008 roku i na nim pierwszy raz wykona³em pêtle, bêczkê i zawis na pleckach. Nawet wystartowa³em nim w zawodach we Wroc³awiu, to jeden z moich modeli które wspominam bardzo mi³o.
A pod adresem masz parê zdjêæ mojego modelu : https://picasaweb...TitanE325#
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 09:44
|
modelarz
Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Hej
W³a¶nie nie mia³em zamiaru go tuningowaæ. Wychodzê z za³o¿enia ¿e w razie crashu i tak pêknie co ma pêkn±æ, a je¶li damy jaki¶ element z alu to on wytrzyma a si³a uderzenia mo¿e siê przenie¶æ gdzie¶ dalej i uszkodzi jaki¶ drogi element...
Generalnie czê¶ci w sklepach od groma
Pozdrawiam
PS Fajne zdjêcia
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 09:45
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 26.03.2011 10:30
|
modelarz
Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Te serwa to takie latanie na granicy ryzyka, one poprostu s± za s³abe.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.03.2011 10:38
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Te serwa to takie latanie na granicy ryzyka
- tu w pe³ni zgadzam siê z Arkiem - dla modelu helikoptera klasy 450 bezwzglêdnie nale¿y zainwestowaæ w "mocniejsze" serwa z MG - a wiem co¶ o tym, sam to przerabia³em, kiedy uczy³em siê lataæ moim Rexiem.
Edytowane przez Andy dnia 26.03.2011 10:56
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 11:06
|
modelarz
Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Oczywi¶cie macie 100% racjê. Hmmm...nie mog³em siê po prostu doczekaæ kiedy wystartuje i wsadzi³em to co akurat mia³em pod rêk± Na razie æwiczê zawisy na wysoko¶ci ok 1m. Oczywi¶cie planujê wymieniæ wszystkie serwa i ¿yroskop.
pozdrawiam
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 11:06
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 26.03.2011 11:08
|
modelarz
Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Pomy¶³ nad Hitec,ami HS 56-65 MG, szybkie, precyzyjne i nie zawodz±. Ostatnio mia³em Tower Pro 95MG i niestety wymieni³em bo siad³y po locie, spali³y siê silniczki,.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.03.2011 11:55
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Atom, szkoda tylko, ¿e w takiej "konspirze" sk³ada³e¶ swój model
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 26.03.2011 14:39
|
modelarz
Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
private9 napisa³/a:
Pomy¶³ nad Hitec,ami HS 56-65 MG, szybkie, precyzyjne i nie zawodz±. Ostatnio mia³em Tower Pro 95MG i niestety wymieni³em bo siad³y po locie, spali³y siê silniczki,.
W³a¶nie te (Hitec) mam w planach do zakupu
Andy, chcia³em zaskoczyæ
Edytowane przez atom dnia 26.03.2011 14:44
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 26.03.2011 15:32
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
chcia³em zaskoczyæ
- no to uda³o siê Tobie
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
artplo |
Dodany dnia 26.03.2011 16:58
|
modelarz
Postów: 380
Data rejestracji: 18.05.08
|
atom napisa³/a:
Hej
W³a¶nie nie mia³em zamiaru go tuningowaæ. Wychodzê z za³o¿enia ¿e w razie crashu i tak pêknie co ma pêkn±æ, a je¶li damy jaki¶ element z alu to on wytrzyma a si³a uderzenia mo¿e siê przenie¶æ gdzie¶ dalej i uszkodzi jaki¶ drogi element...
Generalnie czê¶ci w sklepach od groma
Pozdrawiam
PS Fajne zdjêcia
Tak jak Arek napisa³ , nie warto tuningowac MT
Swego czasu mia³em stuningowana czê¶æ g³owicy i przy krecie wytrzyma³a (nie pêkla) , ale sie pokrzywi³a
Przy prostowaniu zmieni³y siê d³ugo¶ci elementu i by³ problem
Aurora 9
Tarot 650/Naza V2 |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 29.03.2011 20:29
|
modelarz
Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Hejo,
Zamówi³em w sklepie Modelemax 3 serwa HS 65MG na tarczê, je¶li chodzi o ogon to po d³u¿szych przemy¶leniach wybór pad³ na ¿yroskop HG-5000 z dedykowanym serwem HSG5083MG. My¶lê ¿e jutro paczka do mnie dotrze- przetestujemy
Jeszcze muszê zastanowiæ siê nad zewnêtrznym BEC-em oczywi¶cie impulsowym. Ten ze stockowego regla wg instrukcji zapewnia max 2A.
pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 01.04.2011 21:24
|
modelarz
Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Witam,
Serwa i ¿yroskop ju¿ przysz³y
Po rozpakowaniu...
I monta¿u w heli
Podczas monta¿u serw tarczy musia³em delikatnie podpi³owaæ od wewn±trz mocowania bo by³y za ciasne. Na szczê¶cie otwory na ¶rubki pasowa³y idealnie. Instrukcja ¿yra dosyæ zrozumiale napisana. Po ustawieniu wykona³em zawis w domu. Wszystko wydaje siê byæ ok. Jutro jak dopisze pogoda poæwiczê na zewn±trz. Zauwa¿y³em szybsz± reakcjê helikoptera na polecenia z apki ni¿ w przypadku kiedy na tarczy by³y poprzednie serwa przy tych samych ustawieniach aparatury.
Pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 01.04.2011 22:04
|
modelarz
Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08
|
Noooo, teraz model mo¿e czuæ siê ju¿ bezpieczniej - mam nadziejê, ¿e heli pilot równie¿ -
Andy
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 |
|
|
|
private9 |
Dodany dnia 02.04.2011 01:32
|
modelarz
Postów: 948
Data rejestracji: 18.05.08
|
Tak ma byæ, ja te¿ pi³owa³em
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com// |
|
|
|
atom |
Dodany dnia 03.04.2011 21:22
|
modelarz
Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10
|
Cze¶æ,
W sobotê sobie troszkê polata³em. Niestety przy drugim pakiecie zaliczy³em twarde l±dowanie O¶ g³ównego rotora lekko siê skrzywi³a i niestety zabawa siê skoñczy³a. Na szczê¶cie tylko o¶ jest uszkodzona, reszta ok. Heh dziwne mi siê to wyda³o ¿e plastiki ok a taki prêt metalowy siê zgi±³..hmmmm. No ale có¿, trza zamówiæ now± i w górê
pozdrawiam
Edytowane przez atom dnia 03.04.2011 21:32
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver |
|
|