Motoszybowiec TOTO 2 cd...
|
Piotr K |
Dodany dnia 20.01.2012 09:13
|

modelarz

Postów: 321
Data rejestracji: 23.10.10
|
W końcu przyszedł czas na szybowca.
Relacje z budowy zacznę od podziękowań dla Sławka, który pomógł mi, a w zasadzie sam wykonał elementy kadłuba. Jeszcze raz wielkie dzięki.
Motoszybowiec to sklejko-depronowa konstrukcja
- Ropiętość planowana : 160 cm przy cięciwie 16 cm.
- Długość kadłuba : ok 92 cm.
- Skrzydła bez wzniosu
- Profil skrzydła wklęsło-wypukły
Materiały potrzebne do budowy
- 1 arkusz depronu 6 mm
- 1 arkusz depronu 3 mm
- balsa 4 mm, balsa 1 mm, sklejka 1,5 mm,
- listwy sosnowe 4x4 ( wzmocnienia kadłuba )
- listwy sosnowe 5x3 - dzwigary skrzydła
Cały samolot to konstrukcja Motylasty a plany do pobranie z Jego strony http://www.motyla...o002a.html
Plany wydrukowane i konstrukcja kadłuba, mozolnie ale jednak prawie ukończona





KADŁUB PO OKLEJENIU DEPRONEM I OSZLIFOWANIU


OSŁONA SILNIKA

 
Osłona silnika nie wyszła najlepiej jest trochę niesymetryczna.Poza tym nie maiłem pod ręką innej szpachli więc użyłem zwykłej do drewna. Na razie nie będę robił osłony od nowa do póki model nie zostanie oblatany.
Kadłub gotowy, oklejenie nie wyszło najlepiej.Niestety zwykłym żelazkiem nie jest tak łatwo:>
[img]
[img]
[img]
Piotr Kubiak |
|
|
|
Bienias |
Dodany dnia 20.01.2012 20:50
|

modelarz

Postów: 369
Data rejestracji: 07.07.10
|
nie no...LUX. Ja ostatnio mam malo zapalu do budowy czegokolwiek...
Edytowane przez Bienias dnia 20.01.2012 20:50
Bienias fan RC i 3D.
www.fpvplock.tk -moj blog |
|
|
|
Piotr K |
Dodany dnia 26.01.2012 21:00
|

modelarz

Postów: 321
Data rejestracji: 23.10.10
|
BUDOWA SKRZYDŁA
Poszycie depron 3mm, dzwigar listwa sosnowa 5x3
Prosty ale skuteczny sposób na wykonanie krawędzi natarcia z depronu 6mm
[img]
[/img]
[img]
Krawędz natarcia wzmocniony lista balsową
Żebra z depronu 6mm wcześniej wykonane w "kopycie:
Krawędź spływu gotowa, po dodaniu drugiego dźwigara i połączeniu ich razem balsowymi prostokątami, skzydło nabrało sztywności
[img] [img]
Następny etap mocowanie serw. Osłonki to surowiec odzyskany z rozbitej Cooty
[img] [img] [/img]
Płat w trakcie schnięcia klej UHU POR
[img]
Profil wyszedł mniej więcej taki
[img] [img]
I skrzydło gotowe teraz tylko lotki
[img] [img]
Lotki powycinane, krawędzie wzmocnione balsą
[img] [img]
[img]
Teraz zostało by tylko czymś je wykończyć, zastanawiam sie nad papierem i Wikol
Może ktoś coś doradzi?
Edytowane przez Piotr K dnia 05.02.2012 21:06
Piotr Kubiak |
|
|
|
Piotr K |
Dodany dnia 18.02.2012 13:10
|

modelarz

Postów: 321
Data rejestracji: 23.10.10
|
Skrzydło powoli przygotowuje do malowania.Do oklejania użyłem zwykłych kartek drukarkowych A4, oraz kleju Wikol rozcięczonego z wodą. Po wyschnięciu powstał twarda powłoka,która da sie obrabiac papierem ściernym.
[img] [img]
Piotr Kubiak |
|
|
|
joko |
Dodany dnia 03.01.2014 16:54
|
modelarz

Postów: 13
Data rejestracji: 11.10.13
|
Suuuuuuuuper. Ja też coś takiego będę robić jak przyjdą materiały tylko nie wiem czy sobie poradzę |
|
|
|
Piotr K |
Dodany dnia 05.01.2014 19:59
|

modelarz

Postów: 321
Data rejestracji: 23.10.10
|
Trzymam kciuki na pewno dasz rade, szczegółowa instrukcja na motylasty.pl
Proponuje do budowy skrzydła zbudować sobie "wzornik" np. z płyty wiórowej tak aby wyszedł odpowiedni wznios skrzydła. Mi wyszedł nawet trochę ujemny i problem ze skręcanie i stabilnocią w locie. Poza tym model pięknie szybował. Powodzenia
Piotr Kubiak |
|
|
|
joko |
Dodany dnia 05.01.2014 22:39
|
modelarz

Postów: 13
Data rejestracji: 11.10.13
|
Dzięki. Jeszcze mam pytanie; czy model będzie odpowiedni jako 3 |
|
|